Spring naar bijdragen

Genoeg


George57

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Zo ben ik ff trots op mezelf....de eerste twee weken zonder alcohol zitten er ruim op. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het na de afkickperiode eigenlijk best wel soepeltjes is verlopen. Natuurlijk had ik mijn "valkuilen"al van te voren redelijk in kaart gebracht en op die momenten toch weer in de spiegel gekeken en me afgevraagd of ik nu werkelijk alles weer op wilde geven...Niet dus. Het leven zonder alcohol is intenser, gevoeliger en brengt daardoor dus ook gevaren met zich mee. Half verdoofd voel je minder, hoef je niet deel te nemen aan het echte leven, noem maar op. Ik heb in de ruim veertien dagen zonder gemerkt dat in middenin het leven wil staan en echt alles weer wil voelen. Na zo'n lange periode van drankgebruik is dat voor mij wel erg wennen. Vroeger wende ik mijn hoofd schuchter af als ik iemand tegenkwam of liep zelfs om, vandaag loop ik met opgeheven hoofd en groet de mensen. En zowaar, een enkeling groet zelfs terug of maakt tijd voor een kort praatje. Maak weer plannen voor de toekomst, zit er aan te denken om een afgebroken studie weer op te nemen... Waarom? Om mijn zelfbeeld op te krikken? Jazeker, dat speelt mee, maar meer nog door de rust in mijn hoofd waardoor ik heel anders tegen bepaalde zaken

ben gaan aankijken. Nuchter en eerlijk naar mijn medemensen en mijzelf. 

 

Hou jullie op de hoogte...

 

Groet George

 

Als ik een glas wijn drink, word ik een ander mens, en die ander heeft altijd geweldige dorst. Simon Carmiggelt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

George ook welkom .

 

Ik was gisteren precies 11 maanden nuchter , tsja de tijd vliegt he .

 

Ik hoop dat jij het als opsteker kunt zien , maar ik voel me steeds lekkerder , en lekkerder worden man .

 

Volg mijn voorbeeld op de voet zou ik zeggen .

 

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik gister ook aan George : studie oppakken....

We hebben tijd en de ruimte in ons hoofd en in de portemonnee....

En doordat je helderder wordt krijg je in de gaten dat misschien toch wat tijd is verspild...

Studeren leidt af en geeft een goed gevoel. Je horizon wordt verbreed.

Leuk om te lezen dat het je zo goed af gaat.

Geweldig!

Blijf schrijven... Het stimuleert ons ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...