Spring naar bijdragen

Wil controle terug


Lin

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik ben een 30-jarige vrouw die dit weekend eindelijk tot de realisatie is gekomen een probleem te hebben..

 

Gemiddeld drink ik een glas of 3 per dag, maar heb 1 a 2 dagen in de week een flinke uitschieter waarbij ik wel 15 tot 20 glazen kan drinken, ik heb geen uit-knop en blijf maar doordrinken. Sinds de afgelopen maanden heb ik daarbij last van black outs en doe ik de gekste dingen terwijl ik dronken ben. Ik leef nogal ik een afgelegen gebied en ga dus vaak met de auto het dorp in naar de kroeg, met het idee de auto daar te laten en bij vrienden te blijven slapen. Vorige weekend ben ik echter met mijn dronken kop in de auto gestapt en naar huis gereden, waar ik overigens niets meer van weet. Achteraf kreeg ik van mijn vriend te horen dat ik huilend thuiskwam omdat ik blijkbaar de weg was kwijtgeraakt, ook zaten mijn schoenen onder de modder en lag er allemaal zand in de auto. Ik heb echter geen enkele herinnering van wat er die avond is gebeurd.. Godzijdank heb ik niemand geraakt en ben ik niet gecrasht! 

 

Wat helaas vaker voorkomt is dat ik ruzie met mijn vriend krijg, iedere keer als ik dronken ben zoek ik de confrontatie met hem op terwijl dit zonder alcohol nooit gebeurd. Het lijkt wel alsof ik een totaal ander mens wordt met alcohol in mijn lijf.. Afgelopen zaterdag gebeurde dit weer, ik begon met hem te ruziën en hij maakte mij van streek doordat hij niet wilde luisteren, vervolgens heb ik weer de auto gepakt en ben ik het dorp (wat op 15km afstand ligt) weer ingereden om naar een feestje te gaan. En weer met mijn dronken kop! Na die avond heeft hij mij het huis uitgegooid wat ik volledig begrijp. Dit was voor mij echter de druppel, ik wil geen relaties kapot maken alleen maar omdat ik een volledig ander mens wordt wanneer ik gedronken heb. Ik ben er klaar mee! Ik geef zoveel om hem, en het drinken van alcohol is het niet waard om (gezonde) relaties kapot te maken. 

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hopelijk kunnen we elkaar door middel van dit forum helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lin,

die gemiddeld 3 per dag,

is dat in- of exclusief die

uitspattingen?
Wat dat maakt nogal veel uit.

Je komt hier ietrs leren, dus ik

hoop dat je ook eerlijk durft zijn naar jezelf.

Meestal schort er iets aan een relatie als

een van de twee een drankprobleem krijgt.

De echte oorzaak hoeft niet in de relatie te

liggen, maar als een partner het lijdzaam

moet aanzien hoe zijn/haar geliefde afzakt

in drank, dan is dat vreselijk machteloos.

Jouw partner heeft nu (eindelijk?) zijn grens

aangegeven en dat is duidelijk.

Je geeft nog om hem en als je ook om jezelf

geeft dat kan het lukken. Wees mild over wat

gebeurd is al, dat draai je niet terug.

Maar weer streng en konskwent naar wat komt,

zodat er niet eerst ongelukken en een relatiebreuk

hoeven te koemn.
Het is 5 voor 12 Lin! :rose:

Je kunt iets als een straf ervaren, zielig, slachtoffer enz,

maar het is ook een kans nu op een echt gezonde relatie

en een gezond en meer waardevol leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lin,

 

Je hebt een goede stap gezet. Nog op tijd als ik het zo lees. Maar zoals ik meen Jane schrijft het is 5 voor 12.

 

Zie niet om naar wat was. Alleen om je te herinneren dat je daar niet mee verder wilt. Neem je voor vandaag niet te drinken. En morgen is het weer vandaag.

 

Ik ken dat niet met black outs. Wel is het zo dat ik heel veel vergeten ben van wat er gebeurd  is in het verleden. Zoals jij dat hebt lijkt me heel beangstigend.

 

Heel veel succes Lin. Maak er wat moois van. het is nog niet te laat.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie Mijn Gerrit. De reden dat ik niet wil drinken is niet alleen omdat ik mijn relatie kapot maak, maar ook omdat ik mijzelf en zoals jij beschrijft wellicht anderen iets aandoe. De komende tijd wil ik erachter komen wat de precieze reden is van mijn drinken en hoe ik dit kan aanpakken. Zal een lastige tijd worden, maar hopelijk levert het uiteindelijk veel op!

 

En Lady Jane, ik drink gemiddeld 3 glazen per dag en daarbovenop komen die 1 a 2 dagen waarop ik veel meer drink. Dat ik meer ben gaan drinken heeft denk ik onder andere te maken dat ik 4 maanden geleden bij mijn partner ben ingetrokken die ver weg woont van de plek waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Kortom ik zie mijn vrienden en familie niet vaak en ken nog maar weinig mensen in het nieuwe dorp, waar we overigens ruim 15 kilometer vandaan wonen en dus vrij geisoleerd is. Daarbij is mijn vriend erg druk met werk en zit ik op het moment zonder werk, met eenzaamheid als gevolg. Ik denk dan ook dat het feit dat ik in een nieuwe omgeving woon mijn woedeaanvallen jegens hem verklaren of althans 1 van de redenen is..

 

Dank voor jullie woorden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin, 

 

goed van je dat je stappen onderneemt!

De confrontatie opzoeken met partner in aangeschoten/dronken toestand herken ik wel. Ik was niet zo'n makkelijker prater vwb emoties en die flapte ik er wel uit als ik gedronken had. En niet op een diplomatieke manier. Op den duur wilde mijn man dan ook niet meer met mij praten als ik gedronken had. De issues zijn er nog wel en die moeten nu worden aangepakt/bespreekbaar worden gemaakt in nuchtere toestand. Ik ben er klaar voor, sleept al zolang namelijk. Gelukkig krijgen we hier hulp bij. Hoop dat ik dan wat rust in het koppie kan krijgen. Die onrust in het hoofd was bij mij altijd een grote trigger.

 

Hoop dat je wat aan je onvrede over de huidige situatie kan doen zodat je die drinkredenen kunt wegstrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou zo maar kunnen Lin,

dat je (onbewust) een soort van

wraak neemt omdat je boos bent?
Je hebt jouw vertrouwde plek voor hem

verlaten, hebt geen werk, en dan ligt eenzaamheid

en je verwaarloosd voelen snel op de loer.

En als hij veel werkt en het wel goed heeft............

Volgens mij heb ik het ook jaren zo gedaan.

Maar weet je; ik nam geen verantwoording voor mijn

boosheid. Met drank op, kwamen wel mijn ongenoegen en eenzaamheid

eruit, maar ergens deed ik er dus niks mee. Ja drinken dus.

Inmiddels heeft onze relatie het niet gered en kon ik pas stoppen

nadat exgenoot 1 jaar weg was. In relatie met mezelf ben ik echt

geen moment eenzaam meer geweest en het duurde dat jaar om te

beseffen dat ik helemaal geen drank nodig had en heb.

Het maakte de zaken gekompliceerder en ik vernederde mezelf met

dat drinken.  ik vind het wel jammer dat ik pas na afloop tot mezelf kwam

en ik gun jou/jullie dat je eruit komt nu de relatie er nog is. Leer nuchter

met elkaar praten, maak afspraken, ga vrijwilligerswerk doen, zoek hobbies

enz enz  Hier komen was een goede actie, dus je bent al gestopt met je passieve

verzet. Er valt alleen winst te behalen Lin. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin.

Welkom bij de club waar we 1 gemeenschappelijk probleem hebben en dat is alcohol en er niet mee om kunnnen gaan.

Dat je jezelf niet meer bent met drank op is niks vreemds aan....dat doet dat goedje nu eenmaal met je.

Maar jij bent wel degene die de eerste neemt..daar heb je wel invloed op

Goed van je dat je het gaat aanpakken

Succes...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net een gesprek gehad m'n vriend en hij vertelde mij dat hij dit niet langer zo wil. Hij wilt niet langer als oppasser fungeren wanneer ik dronken ben of het slachtoffer worden van mijn tirades. Hij heeft zelf ook veel stress te verduren op het moment en kan dit er, volgens hem, niet ook nog bijhebben.

Kortom, het is over.

Ben nu vooral boos op mijzelf en kan er niet bij dat ik het zo ver heb laten komen. Pluspunt is wel, dat ik op dit moment niet eens denk aan alcohol..

 

 

Maar het is dus waar, alcohol maakt meer kapot dan je lief is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jemig Lin, dus het was al verder

dan je je realiseerde.

Waarschijnlijk heeft je partner dus ook

lang niet alles gezegd wat hem dwars zat, of heb jij het niet kunnen

of willen horen?

Boos zijn op jezelf kan helpend zijn als het je nu gebruikt om weer

op de rails te komen.

Is het de bedoeling dat je naar je eigen plek teruggaat of denk je

dat er een time-out mogelijk is?

In dat geval zou je hem je draadje kunnen laten lezen om aan te tonen

dat je uit je slachtofferrol bent gestapt. Als hij nog liefde voelt is het

misschien de moeite waard nieuwe afspraken te maken.

Aan de Refusal te gaan desnoods zodat je echt niet meer kunt drinken.

En die in zijn bijzijn slikken als extra stok achter de deur.

Kijk wat haalbaar is. En als blijkt dat je het vanaf nu alleen moet gaan doen, dan

kan zelfs ook dat een uitdaging zijn. het kan meis. Ik kon het op mijn 55ste en

was heel wat meer jaren verder heen wat drank betreft.

Wat je ook doet, ga niet weer drinken!!! :rose::heart: :heart: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist het wel, maar negeerde het. Het is immers al eerder gebeurd en hij heeft al meerdere keren op het punt gestaan er een punt achter te zetten. Dat is dan ook de reden dat ik zo boos ben, hoe heb ik het zover kunnen laten komen? Ben ik zo destructief en vooral dom dat ik de signalen heb genegeerd? Ik ga ergens deze week de rest van mijn spullen ophalen en weer iets voor mezelf zoeken. Ergens in mijn achterhoofd blijf ik hoop houden en is het voor hem de stress dat gewoon te veel is, maar op hetzelfde moment moet ik ook verder gaan met mijn leven en ervoor zorgen dat dit nooit weer gebeurd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...