nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Geplaatst 1 mei 2014 Dankjewel! Vanavond spinazie met een eitje... Moet er nog wel aan wennen.
Denies Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Geplaatst 1 mei 2014 Hallo allemaal. Ik ben Annie 28 jaar, ik ben nu ongeveer 6 jaar verslaafd aan alcohol... Het begon allemaal vrij onschuldig,, het laatste jaar drink ik iedere doordeweekse avond 2 liter wijn ,, in het weekend vaak meer.. De alcohol leeft m'n leven en ik plan m'n vrije tijd zo in dat ik ruimschoots de tijd heb om m'n wijn te kunnen drinken.. Ik heb een hele heftige jeugd gehad draag heel m'n leven al een enorme rugzak met me mee.. Heb sinds m'n 14de al therapie om alles te kunnen verwerken, maar goed alcohol bleek toch m'n grote vriend te worden! Hoop hier wat tips & steun op te kunnen doen om m'n verslaving te doorbreken
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Geplaatst 1 mei 2014 Hpi Annieee, welkom hier. Hier zijn we allen gelijk, in de zin van dat we allen een alcoholprobleem hebben. Klinkt zwaar, wat je nu zo even veryelt! Goed dat je hier komt! Je kunt het beste een eigen draadje aan maken hier, je zit nu op het draadje van een ander. Geeft niet, maar je krijgt meer reacties als men ziet dat je hier nieuw bent. Bij Wie is Wie kan je je eigen draadje openen, liefst met vermelding van je naam bij het onderwerp, dat maakt het duidelijker. Blijf komen hier, je bent van harte welkom!
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Geplaatst 1 mei 2014 Nee klopt. Valt ook wel mee. Maar volgens mij kom ik eerder aan dan dat ik afval . Ik eet namelijk meer dan anders.. Net wat trek, dus een handje pelpinda's. Mag toch ?
nancy Geplaatst 2 mei 2014 Rapport Geplaatst 2 mei 2014 Nahhh, vandaag bijna niets gegeten, kan me er niet toe zetten ( gekookt eitje, glas karnemelk). Isniegoenie. Misschien straks nog?? Heb wel voor het gezin gekookt, heb er niet eens zin in. Wel op internet op zoek geweest naar allerlei recepten. Toch te moe om wat te maken voor mezelf.... Heb ook totaal geen honger.
nancy Geplaatst 2 mei 2014 Rapport Geplaatst 2 mei 2014 Oh dat klinkt me juist lekker in de oren!!! Maar ben gewoon ook te lui, nee, gewoon moe. Ik eet wel vaker niet. Eten gekookt voor de jongste, daarna voor husband plus oudste, nu ook nog een keer voor mij apart?? Het lijkt hier wel een gaarkeuken. Of een hotel?
kruidenthee67 Geplaatst 4 mei 2014 Rapport Geplaatst 4 mei 2014 Toppie Nooitgenoeg! En nou maar volhouden.... Al je nog thee-tips nodig hebt Fijne dag!
huttula Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 Misschien iets alcoholvrij in de koelkast zetten voor de tijd.. Sterkte voor straks
Lotus66 Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 Poeh NG: Wat zwaar! Weer slecht geslapen en dan afscheid moeten nemen van je kat. Ik ben begaan met je. Ik heb hier een woefdram waarmee het slecht gaat, en het komt wel heel dicht bij jou bericht te lezen dat jij nu voor die moeilijke stap staat. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen. Ik hoop dat jij je wapent tegen de moeilijke tijd...Doen hoor! Goed gaan!
kruidenthee67 Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 Ha Rupsje, Balen he, slecht slapen.... Wel super...1e dag en nacht zonder! Sterkte met je kat En hou vol,deze nieuwe fase!
lady jane Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 toch een beetje gefeliciteerd Rupsje 17 is een heel mooi leven en samen kunnen jullie naar een bewust einde toe leven. Ze heeft het goed gehad bij je en jij staat voor de fase van loslaten wat je dierbaar is. Dit kun jij, ook en juist nuchter!
Appeltje Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 Slecht slapen zou echt verboden moeten worden in tijden dat je juist je rust hard nodig hebt. Potjandrie. Sterkte met de poes. 17 is een waardige leeftijd, maar dat maakt het niet minder erg.
kruidenthee67 Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 Hoi Rupsje, Toch verdrietig, ook al heeft ze een mooi leven gehad. Knap dat je dan nu aan de thee zit! 'Goede nachtrustthee' ? Soms kan het je helpen wat beter te slapen... Ik wens je dat in ieder geval toe voor vannacht!
lady jane Geplaatst 5 mei 2014 Rapport Geplaatst 5 mei 2014 gecondoleerd Rupsje en mooi hoe je het doet nu
Lotus66 Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 Goede morgen Rups. Ik heb je nog niet gecondoleerd, bij deze. Zal erg kaal, verdrietig en leeg voor je zijn. En meteen een grote en dikke pluim dat je het droog hebt weten te houden :rose: . Je slaapt erg slecht. Dat is heel vervelend, zeker nu je een goede nachtrust zo nodig hebt. Ik heb het zelf ook onder vonden. Ik ben toen ook aan de 'goede nachtrust thee gegaan. Daarnaast ook Valdispert nacht gaan gebruiken. Dit gebruik ik nu nog soms. vooral als ik weer eens een nacht helemaal door wil trekken. Ook heb ik van de arts slaapmedicijnen gekregen. Zopiclon....Dit is een 'niet verslavende' variant. Ik wilde er natuurlijk niet nog een verslaving bij Dit heeft me prima geholpen. Ik sliep geweldig, en ook niet duf bij het opstaan. Ik heb ze nu nog zo nodig, maar ze liggen eigenlijk al lang onder het stof...Je bent super trots. Nou dat mag je dubbel en dwars zijn! Een hele goede dag toegewenst!
lady jane Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 toch maar eens de fakirmat googlen Gerrit en Rups. ik kan m weer meenemen naar de meeting als je dat leuk vindt. Doen we om de beurt een meditatiekwartiertje ;) nancy reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 Hoi Rups, Pfff...ja niet slapen kan enorm opbreken. Kort lontje, depri gevoelens, je letterlijk beroerd voelen en ga maar door. Gelukkig hou je het droog! Dan is slaaptekort ietsie beter te behappen... Wat is wijsheid? Accepteren...hoe moeilijk ook...vroeger kon ik me druk maken om slecht slapen, waardoor ik natuurlijk nog slechter ging slapen. Nu denk ik sneller, pech, vanavond een nieuwe kans om lekker te slapen... Is er een oorzaak? Stress, teveel prikkels 's avonds, piekeren, leeftijd, hormonen...... Ik heb ook melatonine aangeschaft...maar ben nog niet overtuigd dat dat me helpt. 's Avonds rustig afbouwen...kopje 'slaapthee', goed boek....geen tv/computer laat op de avond. Overdag lekker buiten zijn...Yoga beoefenen, zaken waar ik me druk over maak opschrijven, niet uitstellen maar aanpakken. De meeste dingen zul je wel weten..... Ik heb wel eens valeriaanthee gebruikt toen ik echt heel slecht sliep...twee koppen voor het slapen gaan. Maar dat was in overleg met een natuurgeneeskundige...met kruiden moet je wel een beetje opletten Overigens is valeriaan thee puur heel vies... Dat matje ken ik nog niet....klinkt wel spannend! Hoop dat je vannacht beter slaapt. Fijne dag.
Skip Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 We kunnen ook afspreken dat we 's nachts hier met zijn allen gezellig gezellig gaan kletsen. Iedereen is hier toch rond 4 uur klaar wakker.... Vandaag ook maar naar de drogist geweest voor slaapspul met melatonine. En dat spijkerbedje van Jane heeft ook mijn aandacht...
Lotus66 Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 :)Haha NG dat is me toch ook wat! Gerrit: Lijkt me heerlijk om te doen. RUST. Veel plezier. Mag hopen dat je geen slaapthee hebt gedronken. Val je ook in slaap. Ik weet nog god toen ik zwangerschapsyoga deed. Manlief ging ook altijd mee. Ter ondersteuning he. Nou, meneer heeft op zijn matje de luiken altijd laten vallen . Ik ga maar eens even mijn sociale netwerk in. Goed gaan allemaal....
kruidenthee67 Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 Kopje warme melk met honing dan?! Of zo'n ouderwets anijsblokje erin... En morgen een briefje mee hihi....herkenbaar! En Gerrit....veel 'zen' gewenst..ben benieuwd!
nancy Geplaatst 6 mei 2014 Rapport Geplaatst 6 mei 2014 Nog gecondoleerd, NG! Lees het nu pas van je poes....
lady jane Geplaatst 12 mei 2014 Rapport Geplaatst 12 mei 2014 rupsje somsgenoeg dribbeltje reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden