Skip Geplaatst 26 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst 26 augustus 2014 Dank jullie wel. Mijn hart maakt een sprongetje... Het komt goed! Het is eigenlijk al best goed
huttula Geplaatst 26 augustus 2014 Rapport Geplaatst 26 augustus 2014 Het is goed voor dit moment....kijk maar eens achterom...wat je al achterlaat...geeft weer rust
Skip Geplaatst 30 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst 30 augustus 2014 Het enige wat ik mis aan alcohol is dat ik niet meer kunstmatig mijn stemming kan veranderen. Als ik nu geen zin heb dan heb ik geen zin. Voorheen dacht ik hup een wijntje er in en gaan! Als ik wat zwaar op de hand was dan hup een wijntje er in en ik kon er weer om lachen Als ik verdrietig of teleurgesteld was ... Even een glaasje troost. Nu is het zoals het is en ik ben wie ik nu ben En soms is degene die ik ben best confronterend voor mezelf En als ik confronterend voor mezelf ben hoe is dat dan wel niet voor mijn partner. Die man verdiend een lintje. kruidenthee67, Monster, huttula en 1 andere reageerden hierop 4
kruidenthee67 Geplaatst 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst 30 augustus 2014 Je zegt het mooi Skip. Jezelf in al zijn aspecten, voelen, zien, zijn...accepteren. Wat ben je ver. Jij krijgt van mij een lintje... Je bent een topper. Skip reageerde hierop 1
dribbeltje Geplaatst 31 augustus 2014 Rapport Geplaatst 31 augustus 2014 Nu is het zoals het is......tja, ik kom er ook meer en meer achter dat ik het daar mee moet doen en dat ik daar in mag leren en dat het hopelijk tot veel mooie, nieuwe ervaringen leidt. Ook al voelt dat nu nog even verre van dat! En ook dat mag!
Skip Geplaatst 17 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2014 Dochter jarig...22 geworden. Daar zaten we zomaar op een prachtige nazomer avond aan een verjaardagsdinertje op een leuk terras. Mijn hart zwol op. Wat ben ik trots. Zo leuk opgedroogd. Dochter met wie ik in de afgelopen jaren aardig wat robbertjes heb uitgevochten is opeens een verstandige blije vrouw geworden. Er is niets meer over van het obstinate dwarse verdrietige ongelukkige meisje. Ik ben blij en kan opeens ook dwars door de tijd heen kijken en zien dat het met puberzoon ook helemaal goed gaat komen. Nu nog even in de weerstand en zich onder moeders vleugels uitwringend. Afwerend en soms schoppend. Maar de dochter laat het zien: geduld : alles is al goed huttula reageerde hierop 1
Monster Geplaatst 17 september 2014 Rapport Geplaatst 17 september 2014 van harte gefeliciteerd Skip. Wat prachtig om te lezen, mooie moeder. Skip reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 17 september 2014 Rapport Geplaatst 17 september 2014 hee gefeliciteerd Skip mijne ook jarig vandaag 19 geworden en ik herken zo wat je schrijft. Heerlijk he. Skip reageerde hierop 1
Skip Geplaatst 17 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2014 Lief dank jullie allen! En Jane ook trotse moeder!
Yogajuf Geplaatst 17 september 2014 Rapport Geplaatst 17 september 2014 Gefeliciteerd Skip, met je dochter en met jezelf, als trotse moeder! En zo veel dank voor je tip op mijn draadje. St Janskruid blijkt hier zelfs erg populair te zijn! Heb een extract gekocht en houd het nog even achter de hand, maar denk dat ik het een kans ga geven. Fijne avond nog!
Skip Geplaatst 20 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst 20 september 2014 Even een kopie van de dagdraad ( leuk voor later ... Zou mijn moeder zeggen) Ben zo brak als wat. Gister verjaardagsfeest dochter. 30 man te eten en te drinken. Dochter voelde zich ook heel verantwoordelijk dus het ging heel goed maar....... Ik ben er niet goed meer in. Ik kan me niet overgeven aan het feestgedruis. En al helemaal niet bij mij thuis. In gesprek blijven en daarnaast alle gasten in de gaten houden en de glazen vullen ... Het is me teveel Teveel prikkels en ook verderop in de avond : teveel drank .. Dan wil ik niet ongastvrij vrij zijn maar ik denk maar 1 ding: " zulken we er maar een eind aan breien" Onopvallend verschuif ik wat glazen maak ik wat subtiele opruimbewegingen. Maar ja wat elk drankminnend mens weet : subtiel en onopvallend werkt niet. 01:00 uur was het huis zo goed als leeg. En ik ook. kruidenthee67 reageerde hierop 1
dribbeltje Geplaatst 20 september 2014 Rapport Geplaatst 20 september 2014 Hey Skip, ik kan jouw verhaaltje zo kopiëren voor maandag! Ppppfffff. Snap je helemaal. Ik mag morgen! Nu dus druk met alle voorbereidingen!
lady jane Geplaatst 22 september 2014 Rapport Geplaatst 22 september 2014 Skip, blijkbaar moest je nog eenmaal zo over je grens gaan. Nu weet je het. Ik breng het ook niet meer op. En niemand die er iets van zegt ook. Dochter geeft vrijdag haar feestje gelukkig bij haar vader haha. Ik hoef helemaal niets, hooguit sterkte en plezier wensen. andere volgorde dus plezier en sterkte, the day after.
Skip Geplaatst 22 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst 22 september 2014 Ja Jane helemaal waar....... steeds maar over mijn eigen grenzen gaan of ( nog erger) anderen over mijn grenzen laten gaan. Want ik laat dat gebeuren. Vroeger verdronk ik mezelf in zo'n situatie. Er waren nauwelijks grenzen. En nu voel ik ze des te meer. En steeds eerder en steeds dichter bij mezelf. Maar ze nu nog bewaken. huttula reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 24 september 2014 Rapport Geplaatst 24 september 2014 'Feest der herkenning' Wanneer je je grenzen kent, kun je ze ook bewaken...daar ben je nu..mooi!
Skip Geplaatst 19 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst 19 oktober 2014 Geïnspireerd door het boek : de kracht van kwetsbaarheid van Brene Brown en de tactiek van Gerrit ( plannetjes maken ) heb ik vandaag een hele goede collega/ vriendin gevraagd of zij mijn " Buddy in barre dagen " wil zijn. Het gaat nu goed Maar wat als er iets gebeurt wat mij doet wankelen? Ze kan en mag nooit verantwoordelijk zijn voor een terugval van mij maar zij kan wel de mantra uitspreken die voor mij belangrijk is : Het voegt niks toe als je nu gaat drinken. Ik voelde me heel klein toen ik het haar vroeg. Maar door haar spontane lieve reactie valt mijn schaamte weg want ze vindt het een eer om die opdracht te vervullen. Hoe mooi is dat ! ❤ kruidenthee67, dribbeltje, ProudMary en 1 andere reageerden hierop 4
huttula Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Mooi he...klein voelen en dan weer groeien. Dat kan zonder drank
kruidenthee67 Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Daar krijg ik nou tranen van in mijn ogen... Hoe sterk ben je dan, Skip?! Wauw...Heel mooi!
Yogajuf Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Jezelf kwetsbaar opstellen… Daar is heel veel kracht voor nodig. Ik heb heel veel bewondering voor mensen die dat kunnen en ik probeer het zelf ook te doen. Het voelt zo goed omdat je zo dicht bij jezelf blijft. Mooi hè Skip? "De kracht van kwetsbaarbaarheid" - die wil ik ook lezen. Thanks voor de tip!
dribbeltje Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Gewoon MOOI! Dat klein voelen herken ik wel, zit in ons eigen hoofd en wat heerlijk zo' n reactie van een vriendin.
Skip Geplaatst 3 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst 3 november 2014 Zoon had eerste rijles. Hij reed de straat uit en daar kwamen de waterlanders ...ik kon niet meer stoppen met huilen. Hoe lang was het geleden dat hij voor het eerst kon lopen En het was toch pas gisteren dat de zijwieltjes van zijn fiets van zijn fiets er afgehaald waren? Gelukkig duurde zijn les 2 uur. Moeder had tijd genoeg om zich weer te herstellen. Nat lapje... Beetje mascara en een knuffel van zijn vader deden wonderen Hij was al op de snelweg geweest vertelde zoon glunderend bij thuiskomst. Wat mij betreft was een landweggetje mans genoeg geweest..... Nu zijn we 3 weken en 3 lesblokken verder. Huilen doe ik niet meer maar nog wel even slikken bij dit verhaaltje: Wat worden ze groot ... En gelukkig maar ! Want zo hoort t. ❤ huttula reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 3 november 2014 Rapport Geplaatst 3 november 2014 Time flies.... Ik heb nog wat jaartjes...voordat het tijd is voor de 1e rijles
lady jane Geplaatst 3 november 2014 Rapport Geplaatst 3 november 2014 dochter is gezakt voor de 1e keer Skip. ook even slikken en weer doorgaan (sparen )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden