Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 werk je nog steeds op het asiel of was het nu dierenambulance? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Suikertje velen van ons drinken of dronken vanwege problemen, ikzelf natuurlijk ook. Toen ik erg veel dronk, was ik vanwege het drinken erg bang geworden. Ik werd erg bang door de alcohol. Van nature ben ik niet zo bang uitgevallen. Nu ik gestopt ben met drinken heb ik gelukkig weinig of geen angsten meer. Ik hoop echt voor jou dat je dadelijk de drank kan laten staan. Ik ben veel zekerder geworden van mezelf, en heb tot nu toe de drank niet nodig gehad om hetzelfde gevoel te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Ik ga even uitloggen, telefoon kan zo gaan. Kom later wel terug. Oprecht dank je wel voor je aandacht bolletje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RUNNER Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Dagpact:MirandaMijnGerritWijfieAgnietaDribbeltje NOOITMEER Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Sterkte Sugar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Bolletje, ik heb ook nog wel mijn ""genietmomenten"hoor, AJAX bijna kampioen, wielerseizoen is weer begonnen, mijn hondje altijd en onvoorwaardelijk en de vrouwen die er mooier uit zien met mooi weer, haha, sorry dames. Hoi Appeltje en NOOITMEER Appeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Ken je nog amper NOOITMEER, maar hoe vaak heb je dit gezegd, hoop dat het eerste keer is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 angst, paniek, eenzaam, zo bang, zo angstig, depressief, dip, zo niet weten wat te doen maar wel weten dat je het graag, zo graag anders wilt doen.....wel hulp, geen hulp, iemand alsjeblieft iemand die mij neemt zoals ik ben en mij kan laten groeien.... ik herken al deze gevoelens, emoties, overwegingen, heb ze allemaal meegemaakt en wel vaker dan 1 keer....nu ben ik een klein beetje op weg en ik hoop dat als ik "beter" ben kan ondersteunen en nooit vergeet wat alcoholisme met iemand kan doen.... Aicha reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Da's een mond vol Ietje. 't Is dat het 1 april is, anders zou ik het wat zware kost vinden (!). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Als dat bij mij zo zou werken, dat ik er depressief, angstig en paniekerig van zou worden, dan zou ik het veel makkelijker vinden om ermee te stoppen! Ik ervaar dus juist precies het tegenovergestelde. De effecten van incidenteel alcohol drinken zijn vaak tegengesteld aan die van chronisch gebruik. Waar iemand die normaal niet drinkt een glaasje pakt en vrolijk ontspannen en zelfverzekerder wordt, hebben wij na maanden/jaren altijd gebruiken juist effecten als depressie, angstig zijn en paniekaanvallen.versterkt worden. En verder het kip en het ei, discussie wordt je er depressief van of voel je je depri en ga je teveel drinken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Begrijp letjefletje en akelei beide. Ik had in verleden ook partner die drank voor me haalde. Kwam deur niet uit. Later verwijt dat ik alcoholist was en zij het niet wist. maar goed dat is het verleden. Klinkt misschien raar, maar heb vandaag maar weinig gedronken wegens stress. Z elfs eten nu in pan zitten. Nog even en ik doe aan dagdraad mee. Begrijp me goed, drank is slecht voor me en hoeft niemand te veroordelen, weet het wel. Over gesprekken vandaag vertel ik later wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Da's een mond vol Ietje. 't Is dat het 1 april is, anders zou ik het wat zware kost vinden (!). Meenemen wat voor je van nut heeft en anders is het niet aan je besteed. @ietsje.....dank voor je post. Dit soort post geven me inzicht en iets om over na te denken. Vooral deze zin: "Door het aanpakken van je verslavingen, leer je uit jezelf te halen wat je nu nog uit je verslaving haalt." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Nog steeds draadje MijnGerrit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Volgens de deskundige die hier net was, moet ik nieuwe software op mijn laptop hebben, maar ben daar huiverig voor. Hij doet het nog nu en misschien straks weer jaar zonder. Beetje uit de toom hier met de discussie, maar moest het even kwijt. Eet pizza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Goedemiddag beste mensen, "Zware"discussie zie ik Ach ja, wat is wijsheid he, In vroegere periode's toen ik best veel dronk, werd ik er ook depressief van. Vandaag, weer dag 9 voor mij, want was de laatste tijd best wel weer een beetje aan het rommelen en sjoemelen. Probeer, bij trek, andere dingen te doen, die ontspannend werken, (want alco, maakt mij stukken relaxter). Dus..yoga, wandelen, gymen,bewegen, afleiding zoeken. Gaat best goed nu, zelfs een etentje gehad gisterenavond Iedereen aan de wijn, behalve ikke. Was niet eens zo moeilijk eigenlijk, en stond in elk geval fris weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Ietje als je kiest om niet meer te gaan drinken, zal je er niet voor 100% maar voor 1000% achter moeten gaan staan. Iedere keer wanneer je trek krijgt, toch proberen om nee te blijven zeggen tegen de drank. Dan alleen word je sterker en weerbaar tegen die trek. Ik weet dat na verloop van tijd dat de kracht om te stoppen minder gaat worden maar dan zijn wij er altijd om je te helpen, maar meld het hier. Zeg dat je trek hebt en aanvaart onze hulp. Zo blijf je in een cirkel rond dobberen en als je niet oplet zuigt die cirkel je naar beneden en maakt je angstig en depressief. We zijn nu eenmaal mensen en mensen zijn gericht op zelfherstel. als je dat iedere keer tegen werkt, ga je het moeilijk krijgen. De kracht van genezing is heel sterk maar jij moet zelf ook willen anders bereik je niets. Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Ik geef je niet voor 100% maar voor 1000% gelijk bolletje. Ik meld me voor morgen alvast aan op dagdraadje, al ben ik nog niet voor 1000% overtuigd dat het me lukt. Ik meld me iig als ik in verleiding kom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Is verslavingzorg niks voor je letjefletje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Sugar. :rose: :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Je, Erik, ben ook heel benieuwd hoe je eerste dag was! erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Vandaag werd ik door mijn nieuwe collega's heel hartelijk welkom geheten; voel me gelijk thuis en voel de ruimte om mijn mening te kunnen uiten waar ik dat op vorige plek niet had of iets had van het is toch zinloos. Ben moe van vandaag door nieuwe indrukken en niet omdat ik zoveel gedaan heb. Het meest opvallende aan mijn nieuwe werk is de rust op de afdeling, de dynamiek aan zorg en hoe ziek bewoners zijn. Vergeleken met mijn vorige werkplek is er veel minder werk te doen, niet de hele ochtend tegen de tijd inwerken maar rustig aan de slag. Veel meer nadenken wat je doet want de mensen zijn zo ziek dat je heel snel iets verkeerd doet. Elke dag is zorg anders; elke dag veranderen de afspraken in de zorg en is de situatie van de bewoner anders. Het team is heel anders dan op mijn vorige plek. Veel hogere opleiding en veel meer professioneel.Ik kan en moet hier in een korte tijd heel veel leren. Ik hoef echter echt niet meteen alles meteen, ik krijg echt de tijd om zaken op te pakken. Moet wel wennen aan de lijst met ziektebeelden; kanker en nog eens kanker en helemaal uitgezaaid vaak. Ze lijken soms niet eens zo ziek maar ze zijn het wel! Gelukkig slaagde ik er wel meteen in om met iedereen een goede eerste ontmoeting te hebben. Dat gaat me altijd goed af, ook bij mensen waar mijn collega waarschuwd van diegene moet je echt beter kennen voor ze je accepteerd. Het is niet iets wat ik bewust doe; ik zie dat het contact altijd goed gaat. Kortom, ik ga lekker verder op mijn nieuwe plek. Leuk! Rapillos en MijnGerrit, dat jullie eraan dachten! RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 Mensen even een klein berichtje tussendoor. Ga heeeeeeel rustig op je stoel zitten en vraag je partner of ie bij je komt staan als je die hebt, anders goed je stoel vast houden. WE KRIJGEN SNEEUW :face-icon-small-shocked: :blush: :excl: :excl: erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 NEE. IK HOOP DAT JE ONGELIJK HEBT BOLLETJE! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 't Scheelt dat het 1 april is............je zei niet in welke maand die sneeuw ging vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 april 2014 Rapport Share Geplaatst 1 april 2014 en Ietje, we hebben allemaal 2 zetjes nodig gehad hiero. En nu geven we elkaar nog steeds af en toe een douw, maar die zijn minder ruw soms dan een cursus, een opname, medicatie enz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden