TheMerovingian Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 hallo allemaal, ik zal me even voorstellen is wel zo netjes als je ergens nieuw bent.Ik heb al 6 jaar een aardig alcohol probleem, ik ben nu 26 en het is tijd om het roer om te gooien.Ik heb al heel vaak geprobeerd om te minderen maar na een week ga ik dan toch weer in de fout. Dan denk ik: '' ik heb al een week niks gedronken nu mag ik er wel weer eentje nemen" Maar uiteraard blijft het niet bij 1 en ben ik weer terug bij af. Daarom heb ik maar besloten om helemaal niets meer te drinken, ook niet 1 bij het eten of 1 op een terrasje of 1 waar dan ook!Ik heb me hier 2 jaar geleden al eens aangemeld maar heb er toen helaas niets mee gedaan.Het gaat niet makkelijk worden maar ik zie gelukkig dat ik hier niet alleen sta!Laten we er wat leuks van maken ;-)groeten Ronald Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Welkom Mero (ik kort het maar even af)Je hebt al goed in de gaten hoe het werkt met die drank en je afhankelijkheid ervan.Minderen is vaak moeilijk als je al in een bepaalde fasebent gekomen. Dat je dat nu al beseft vind ik erg goed.Je staat hier zeker niet alleen, er zijn hierveel stoppers en ook mensen die proberenstructureel te minderen,. Het gaat er tenslotte om de alc. de baas te worden en niet andersom.Het gaat niet makkelijk worden zeg je, dat kloptmaar het gaat je veel opleveren en bovendien ben je nog jong en ligt een alc. vrij leven dus nog in het verschiet. Ik wens je veel succes en schrijf gewoon meeop de dagdraad, je hebt het inmiddels al gevonden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tes Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Hoi Ronald,Ik heb me net ook aangemeld,en ga nu eens even verder rondneuzen op deze site.Ik wens je veel succes met stoppen!!Tes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Hoi Ronald,Welkom hier!Het zal je vast goed doen om met lotgenoten te praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Welkom Ronald:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Welkom Ronald. Je nick is me iets te ingewikkeld, sorry.Het lijkt wel of er steeds meer jonkies hier binnenkomen de laatste tijd. Maar goed dat je besloten hebt iets te doen aan je drankgebruik.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Ha Ronald, ook een welkom van mij.Heel herkenbaar joh, dat minderen niet echt lukt. Sommige mensen kunnen het, en dat vind ik heel knap.Ik weet nog niet waar ik zelf uitkom, maar ga voorlopig voor stoppen.Ik wens je ook heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Hallo Ronald,Je bent al op de goede weg lijkt me nu je gestopt bent. Dag 4 vandaag toch? Hardstikke goed:present:Het helpt mij om iedere dag even naar de dagdraad te gaan en die heb je ook al gevonden zag ik net. Mooi! Hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik!Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Hallo Ronald,welkom hier voor de 2e keer,als de knop om is, wordt het echt gemakkelijkerdat zie je aan mensen als ik, die ruim 30 jaar dronkenen na alle minderpogingen en goede voornemenshier terecht kwam en bijna een vol jaar niet meer drink.En inmiddels mis ik het zelden meer, hooguit in een crisisof stresssituatie denk ik nog wel eens, normaal (ja wat heet normaal he)zou ik nu naar de winkel zijn gehold om dit eens lekker te vergeten.Nu denk ik daar zelfs meestal al niet meer aan. Rust in dat koppie dus,want ik was daar toch minstens 10 uur per dag mee bezig; hoelaat, hoe veel enz.Je kunt nog vel gezonde jaren voor e boeg hebben, met jouw leeftijd, ik zou er jaloersop worden als ik niet ook hetzelfde van mezelf kon zeggen,dus laten we samen nog maar vele gezonde jarenelke dag zeggen: vandaag neem ik die eerste niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden