Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 februari 2014

Dylan

Aanbevolen berichten

Ja Nancy, soms stagneert het hier. Dan zit ik ook te wachten op reactie.

MijnGerrit, ik noem het dan een uitglijder.

En geen terugval, want ik ben er weer.

En ik weet ook dat je er zonder  hulp niet komt.

Maakt niet uit wat voor hulp, als het maar werkt.... speciaal voor Otje.

Alleen jij zelf weet wat je nodig hebt, als je echt geholpen wilt worden.

Ik heb goede hulp, maar heb het nu niet goed ingezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voorheen Brijderstichting gedaan. On line. Dat ging nergens over. Toen de braintraining. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik ook andere dingen lekker vind behalve drank. Toen ben ik 4 jr gestopt. Maar ik kijk daar niet op terug als een betere tijd omdat ik toen erg veel problemen had.

Ik zou wel eens willen praten met een live persoon. Ik weet niet of ze dat doen. Ik zal gaan informeren. En ik hou jullie op de hoogte.

Allergrootste zorg is wel dat ik het lekker vond, dat kan echt niet. Alcoholist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wij komen uit hetzelfde tijdperk.

Ik wil niet aan de refusal. Want het zijn onderliggende problemen. Stoppen met drank verschuift het naar andere mateloze deugdelijk en ondeugdelijkheden. Suiker. Mateloos sporten ( 3 uur elke dag ) etc.

Refusal kan ondersteunen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn An dat je jezelf weer opgepakt hebt. :heart:

Otje ik vraag me af wat er nu zo anders is dan in het begin dat je stopte met de drank. Heb je het gevoel dat je nu minder kracht hebt? Minder doorzettingsvermogen? Heb je het gevoel dat het klopt als je hier hoort, hoe meer je valt des te moeilijker is het om op te staan?

Probeer me een beetje voor te stellen hoe het nu kan komen dat het moeilijk is om de draad weer op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben Woman, An.

Bolletje, er is zoveel veranderd, ten goede. Ik voel het in mn lijf. Een ander mens. En ik heb het gevoel dat ik dat niet aankan.

Een stabiel en tevreden leven.

Transformatie. Ouder worden. Volwassen wellicht. Bang voor verveling en eenzaamheid.

Er zit nog veel meer van dat. Daarom lijkt het me goed eens met een live persoon te praten. Iemand die wel ook bekend is met alcoholisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh das heel wat. Soms kun je bang zijn om een heel ander persoontje te gaan worden. Angst voor veranderingen.

Betekent ouder worden voor jou een stuk spanning gaan missen of zo? Niet meer vooruit kunnen waardoor je gaat vereenzamen?

Ik hoop dat je er uit komt meid, want het dansen gaat zo goed. Hoe is het met je bedrijfje? Loopt dat nog wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang voor het gevoel een andere persoon te worden. Niet meer ikke maar een andere ikke.

Zoiets.

Bedrijfje gaat goed. Nu even vakantie om de boel van de internetfraide te regelen. Donderdag komt een nieuwe, zeer gemotiveerde leerling. Dan heb ik er 4.

Bestweleenbeetjetrots

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje, ik begrijp je helemaal.

Hoe nuchterder ik word hoe meer ik zie hoe mijn leven eruit ziet.

Daar kan ik ook niet goed aan wennen.

Maar dat hoort erbij.

Het is een andere levenswijze.

Anders met je emoties en spanningen om gaan.

Misschien zelfs andere vrienden, andere manier van uitgaan.

De drank laten staan is niet gemakkelijk, maar HET onder ogen zien van

je veranderde omstandigheden is een hele klus.

Zoiets als met afvallers.

100 kilo afvallen, kan,

maar het vasthouden.... is hard werken en kan jaren duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe ziet voor jouw gevoel die andere ikke uit Ot? is dat een ikke waar je dan zo bang voor bent of zo?

Toen ik jaaaaaren geleden psychotisch ben geweest was ik ook zo bang om mijn ikje kwijt te raken. En dat gebeurde ook, puur uit angst voor de toekomst, angst dat ik het niet zou redden om op eigen benen te moeten staan. Vreselijke ervaring die ik niemand gun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is wel een goede vergelijking.

Als je flink afvalt krijg je ook een totaal.ander leven. Dat is ook griezelig. Of als je stopt met gokken.

Ik ga met iemand praten. Het zijn de weekenden. Die duren eeuwenlang en zijn een hel.

Dat hou ik niet vol. En dat is wel de kern van alles.

Right.

Mee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...