Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 februari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik ga slapen mensen. En nog bedankt voor de felicitaties. Ik heb een fijne verjaardag gehad, zonder veel rompslomp.

 

En ook nog afscheid genomen van mijn stagiair, ik heb een voldoende gegeven. Tegenwoordig zijn er nog maar drie keuzes:

N: Niet aangetoond (formeel geen onvoldoende)

A: Aangetoond (maar zegt niet veel over het niveau, maar zie het maar als voldoende)

G: Goed

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane, dat is het denk ik ook momenteel. We moeten even onze weg vinden. 

Ik zeg met mijn niet dagdrinken niet dat ik beter of anders in mijn obsessie sta (want een obsessie is het zeer zeker, want ik wil moet en zal gewoon slapen in de nacht als ik het op de heupen heb), maar wel het geluk heb dat ik er niet de hele dag mee bezig ben. Vriendin appte me bijvoorbeeld dat ze om 13.00u al vier volle glazen wijn had gehad. Dat lijkt mij bijna alsof je ermee op bent gestaan. Wederom niet erg, iedereen zit op zijn manier in zijn verslaving, maar ik moet bij wakker worden niet denken aan drank. En dat is volgens mij wel een heel stuk makkelijker. Want dat houdt in dat je maar een korte tijd nodig hebt om over de gedachte heen te komen. Dus eigenlijk meer respect voor mensen die de hele dag moeten vechten. Ah, ik bedoel het goed, maar zeg het waarschijnlijk heel erg fout. Sorry. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, dat klinkt niet fijn. Maar wel fijn dat je het hebt doorstaan. En wat Lady Jane zegt geldt natuurlijk ook voor jezelf. Ik vind het alleen al om te lezen. Ik vind dat ik één dag een slippertje mag maken, maar geen dagen achter elkaar. En doe het toch. Maar ik praat tegen mezelf en mezelf in de put en dan zijn zulke woorden fijn om te lezen. Welterusten!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar dagen geleden las ik een stuk op een site over een man die een liter bier haalde in de supermarkt. Hij had twee blikken goedkoop bier en een tas om het te dragen. Hij kwam 13 cent te kort. Geen mens die hem 13 cent gaf, omdat ze zagen dat hij een verslaafde was. Achteraf blijkt dat hij de tas niet kon laten liggen, omdat hij de blikken al niet meer kon vasthouden. Schrijnend. Ik had hem doordat ik hier lees/schrijf de 13 cent wel gegeven. 

En toch ben ik de hypocrisie ten top. Ik drink, maar je zult me nooit met alcohol op in een winkel treffen. Nog niet eens buiten de deur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergelijken is nooit ergens goed voor.

Mij kwetste het vroeger als mensen zeiden dat het verlies van een kind het ergste is wat je kan overkomen. Dat voelde alsof mijn eigen problemen met de verwerking van de zelfdoding van mijn broer geminimaliseerd werden.

Een hond kwijtraken is ook verschrikkelijk, en kan dramatisch zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet je hebt een mooie discussie op gang gezet!

Akelei mee eens dat je verleden moet achter laten en dat daarbij komt kijken wat je andere hebt aangedaan. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en toen heb ik mijn familie erg gekwetst met de daad die ik toen verrichtte. Dat was mijn hele jonge broertje bellen in dronken toestand, kan ik mij niet herinneren. Ik heb vreselijke dingen gezegd. Daarna nooit meer een druppel aangeraakt en als ik een druppel wil hoef ik maar aan het incident te denken en ik hoef al niet meer, zo erg schaam ik me. Maar goed mijn zus heeft vanwege het incident het contact met mij verbroken, nog steeds wil ze geen contact. Ik vind het zo erg. Ik vind het erg dat ze mij beoordeelt. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ben 32 jaar zonder zus door de alcohol. Al die mooie jaren die ik met haar wil delen. Snik!

Ondanks geen contact met zus gaat het in een stijgende lijn met me. Ik heb 9maanden in Zweden geprobeerd te wonen maar dat ging niet, vriend heeft kinderen en was erg eenzaam. We zijn nog samen en ga om de twee weken een paar dagen heen. Ik heb een aantal jaar in Australië gewoond en dacht dat Zweden een eitje zou zijn, niet dus. Ik ben overspannen terug naar Nederland gegaan en woonbij moeders en broertje in huis. Was een wrak.

Ik heb in de tijd in Zweden maar ook als wrakje in Nederland veel meegelezen op het forum, dat steunde me, het gevoel niet de enige te zijn die aan t zoeken was. Thanks daarvoor.

Madeleine jou stukjes heb ik bewonderd omdat je jezelf goed kan verwoorden en door een diep dal lijkt te gaan in je eentje. Weinig steun van omgeving en familie.

Dat je terug valt vind ik daarom niet verwonderlijk, sterkte hoor.

Alle andere forum deelnemers bedankt voor de inspiratie vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselot, ik vind het 'vreemd' om te lezen dat iemand mijn stukjes begrijpt en mij roemt om mijn manier van verwoorden en het feit dat ik het alleen doe. Mensen kraken me juist veelvuldig af, omdat ik het alleen wil doen en mezelf juist helemaal niet weet uit te drukken. Ik doe het trouwens bewust alleen. Ik heb altijd gezegd dat ik eerst mijn problemen moet oplossen voor ik iets kan betekenen voor een ander. Ik ben al een stuk verder dan anderhalf jaar geleden, maar nog alles behalve waar ik wil zijn. 

Het klinkt misschien dom, maar ik vind het wel gaaf dat je zoveel van de wereld hebt gezien. Ik zit hier altijd heel erg goed, terwijl ik nog heel veel dingen wil zien. Ach, tijd zat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ik vind juist dat je jezelf goed verwoord, maar ik krijg met wat je schrijft het gevoel dat je veel hebt meegemaakt, maar dat lees ik door de zinnen door. Beetje vaag misschien. Geen stabiel netwerk om je heen en misschien nooit gehad.

Ook zie ik een hele mooie meid van binnen die het moeilijk vind zich in deze harde maatschappij staande te houden. Dat je geen hulp wil is logisch, dat komt omdat je gekwetst bent in het leven

Het reizen was fantastisch, maar in je hart is ook een mooie reis te maken. Door te durven kijken naar jezelf. Door een paar keer per dag stil te staan en naar je gevoel/ hart te kijken-Wat voor emotie heb ik? Waardoor komt dat? Accepteer de emotie en gevoel.

Dat is een manier om jezelf te gaan leren kennen en om een innerlijke reis te maken. Start the day with love, fill the day with love and end the day with love.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...