Spring naar bijdragen

zaterdag 1 februari 2014

eline

Aanbevolen berichten

Hoi Eline,

Ik zit sinds kort ook bij verslavingszorg. Ik moet ook zo'n dagboekje bijhouden. Wat ik hier mee opschiet weet ik niet. Het contact met mijn therapeute is verder goed.

Refusal wordt pas als uiterst middel gebruikt. Ik heb nu een zuchtremmer (Naltrexon), maar hier word ik zwaar depressief van. Hierdoor ga ik juist drinken.

Ik denk dat het even duurt voordat je de juiste combinatie van medicatie en psychische hulp hebt gevonden. Althans, dat hoop ik. En dat hoop ik ook voor jou. Niet opgeven, niet nu je net professionele hulp hebt. Geef jezelf de tijd. En dat is moeilijk, wanneer je iedere dag tegen jezelf vecht.

Sterkte D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

D.V. zo'n dagboek is altijd zinvol. Je kan ontdekken wanneer je getriggert wordt, Wanneer de moeilijke momenten op een dag zijn, wanneer je wilt vluchten, dus trek krijgt en waarom je dan wel of niet gaat drinken. Heel nuttig hoor, echt.

En ik denk niet dat je vecht tegen jezelf maar wel tegen de trek in jou. Maar je wordt sterker naarmate je minder toe gaat geven aan die trek ;)

Kom maar veel op het forum, zeker als die trek op komt zetten en deel hier.

Verder is goed eten, zorgen dat je maag vol zit ook heel belangrijk. Daardoor wordt de trek minder of verdwijnt zelfs. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een tijdje een tijdje een tijdje een alcoholschriftje gedaan en ook daarbij opgetekend welke emoties ik er bij ondervond, zo goed en kwaad als dat ging drie jaar geleden. Er kwam niet echt een verband uit want ik dronk elke dag best veel. Toch is het best nuttig geweest al is het alleen maar om even stil te staan bij je gevoelens.

Je gevoelens daar kun je niets aan doen, die komen gewoon. Ze zijn ook niet goed of fout. Ze zijn gewoon. Maar hoe je er mee omgaat daar kan je wel wat mee. Toen ik bij het overleiden van mijn moeder in eerste instantie mijn verdriet negeerde kwam het dubbel zo hard terug op een moment dat ik bezopen was, en me ook nog in allerlei bochten ging wringen, alsof ik mij moest verdedigen. Erg vervelend. Het is ool wel het moment geweest denk ik achteraf dat ik besefte dat er iets moest veranderen. Het heeft nog wel een half jaar geduurd dat ik zeker wist dat mijn drinken geen normaal drinken was en ik de stap kon maken om dan maar nuchter te gaan leven en mijn gevoel toelaten. Ik hoef daar niet tegen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.youtube.com/watch?v=3VkaLHloHCA

Wipers - No One Wants An Alien

Looking from the inside you feel,
Nothing on the outside is real.
Does it really show?
All the other kid's put you down,
No one ever wants you around. No one want's an alien.
Never ever thought you could feel
Cuz everything around you stands still
But will they ever know?
Dreaming of a place far away
Know that you were born here a stray
Does it realy show?
Cant make it playing their games,
When everyone plays it all the same
No one wants an alien
Never ever thought you could feel.
Cuz everything around you stands still.
But will they ever know?
Looking from the inside you feel,
Nothing on the outside is real.
Does it really show?
The vision keeps coming at you still,
Cause somthing deep inside you is real.
But will they ever know?
Never ever thought you could feel.
Cuz everything around you stands still.
No one want's an alien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...