Spring naar bijdragen

Zondag 19-1-2014


Dylan

Aanbevolen berichten

Tjeming ik voel me dof, tijd om mijn veren eens grondig op te poetsen. Volgens mijn coach mag ik niet te hard zijn voor mijzelf, dus dat probeer ik dan ook maar niet te zijn. Maar  mijn gevoel en gedachtes een positieve draai geven vind ik erg lastig. Ja ik sta droog, ja ik val af, ja ik zie er "gezonder" uit, ja ik heb een gezond gezin. Maar waarom heb ik dan tocht steeds het gevoel dat er meer moet zijn, of dat ik was mis ergens, misschien is mijn chemische huishouding gewoon niet oke????

 

Drinken dat ga ik niet door hoor, want ik weet hoe verrot ik mij daardoor ga voelen. Maar toch denk ik aan andere middelen om de onrust de kop in te drukken, zo probeer ik het blowen wat ik vroeger echt heel veel gedaan heb te vergoelijken aan mijzelf. Ik weet dat dat niet verstandig is...

 

Op dit moment twijfel ik aan alles, relatie, leven, toekomst, doorzetten, stoppen. Hoor dat er nu echt allemaal bij, vraag ik mij af................en wil ik dat wel...............lastig hoor die grote levensvragen....... :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Willem, dit soort van gevoel en vragen hebben er toe geleidt dat ik er al meer dan 6 jaar over doe om helemaal te stoppen met drinken, terwijl ik echt weet dat drinken, mij niet gelukkiger, sprankelender maakt en zorgt dat ik iedere dag enthousiast uit bed spring om de dag te beginnen.

Ik ben nu gestopt met die wetenschap en ga doorzetten.

Misschien moet je met dit soort vragen eens gaan praten met je arts of een andere hulpinstantie.

Als drinken, je leven, relatie en toekomst goed had gedaan, dan was er geen reden geweest om te stoppen. toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, dat realiseer ik mij.... Ik heb het gevoel op een tweesprong te staan waarbij de richting die ik kies weleens bepalend zou kunnen zijn voor alles in mijn leven. De alcohol heeft er langere tijd voor gezorgd dat ik niet hoefde te kiezen welke kant ik op wou gaan. Zodra ik het lastig kreeg was er een middel om me te sussen.

 

Nu, ja nu heb ik dat middel dus niet meer, en waar ik tegenaan loop bevalt me niet. Totaal niet, maar ik zal er mee om moeten gaan, en dat kan verstrekkende gevolgen hebben en dat beangstigt mij dan weer.... Ik hou mijzelf graag vast aan zekerheden en die brokkelen nu langzaam af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet het allemaal even niet meer vandaag, ben chagrijnig en kan weinig van mijn omgeving hebben en juist dan komen mijn kinderen om de haverklap binnen met hele hordes kinderen .....en dat terwijl ik dan net de boel aan kant heb. Manlief zit uiteraard voetbal te kijken want het is weer begonnen, heb ik ook niets mee. Ik wil alleen maar drinken, denk daar dan toch blij van te worden maar ook dat is zeer tijdelijk weet ik, DUS zit mezelf aardig in de weg.......kan beter gewoon aan het werk zijn, veel meer afleiding.

Ga maar weer wat eten dan, heb met mezelf afgesproken dat dat na mijn mini- vakantie in februari ook afgelopen moet zijn! Dan gaat ook de 'vreterij ' het huis uit!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik had  gisteren aan Dribbeltje  gevraagd AUB niet te stoppen en had beloofd dat ik ook mijn best zou doen om op de dagdraad te schijven...dus gooi ik mezelf maar in het diepe! 

 

Dribbeltje: Wat ontzettend herkenbaar wat je schrijft, kinderen die steeds binnen lopen terwijl je zelf net alles aan kant hebt. Waar doe je het allemaal voor? Met een wijntje op ben je veel toleranter..althans dat denken we dan ;-)) Dus jezelf in de weg zitten...ach daar ben ik een KEI in. 

 

Agnieta: Wat een heerlijke humor heb jij. Hoe jij je buren aan het analyseren was van de week met hun kratjes bier.  Ik lag helemaal in een deuk.

 

Hots: Vond het zo jammer dat je in december besloot om even afstand te nemen, want ik lees je zo graag. Jij maakt me nieuwsgierig.

 

Lady Jane: Altijd een warm welkom voor iedere nieuwkomer.

 

Yvonne: Bijna elke ochtend koffie en thee met ontbijt...dan gaat de zon al schijnen ook al regent het.

 

Jen: Ondanks alle moeilijkheden sta jij er toch steeds weer. Ik vind je een ontzettende krachtige vrouw.

 

Wijffie: Ook zo mooi om te lezen dat jij je kracht haalt uit je muziek. Daar kan je mensen toch enorm blij mee maken.

 

Jopie: Ik vind je zo lief.

 

Dylan, Toine, Willem, Erwin, Arjan, Eline, Pebles........zo kan ik door gaan....het is zo ontzettend fijn...om jullie te lezen.

 

Dank jullie wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dribeltje,

Als ik je zo lees, is het waarschijnlijk een heel gewone zondag, alleen omdat je "hunkert" naar alcohol vertaal je hem "als ik weet het allemaal even niet meer".

Zoek afleiding, iets leuks voor jezelf om te doen, bijvoorbeeld lezen, een film kijken op de pc of 2e televisie, puzzelen, what ever als het je maar leuke afleiding geeft.

Doet helpt het rotgevoel te verdrijven en maakt dat de behoefte aan drank ook verdwijnt, geef jezelf een kans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Help!!

Ik heb inmiddels 4 volle glazen alcohol gedronken.

Had mijn eigen 'voorraad' weg gespoeld maar ben nu begonnen aan wat ik niet eens lekker vind (de verzameling van mijn man. Hoe erg kan het zijn? Man verzameld alcohol uit het buitenland. Is een heel sporadische gelegenheidsdrinker. Drinkt bijna nooit, maar veramelt wiskey uit het buitenland. Hier in huis dus ongeveer 25 (zeldzame) flessen :(  :angry: )

Heb een heel spannende dag achter de rug en voor morgen ben ik ontzettend zenuwachtig.

Een dag waar veel van afhangt.

Ik durf er niet over uit te wijden, te bang voor herkenbaarheid, kan me mijn baan kosten.

Ik wil het niet!!!!

Ik wil nuchter blijven!

Ik ben zo een leuker mens zonder alcohol!

Ik heb zoveel meer energie zonder alcohol, ben veel productiever!

Ik ga mijn onderschrift weg halen......

Laatste beschonken dag........

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje van de week was toevallig op de tievie dat dat symptomen zijn die bij het stoppen met drinken horen. Moe sjaggie niets kunnen hebben enz. Dit gaat over hoor meid, geloof me. Hier moet je even doorheen. maar dat gaat je lukken. Zeker weten.

 

Maxi probeer hier te blijven, en, heel belangrijk, probeer te stoppen. Dat is veel moeilijker dan niet drinken, ik weet het, maar morgen met een kater zitten is nog veel moeilijker. Goh wat vind ik dit rot voor je, je ging zo goed. Probeer nu eens wat te eten? Dan heb je minder last van dat alc. gevoel en je behoefte wordt minder. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daantje56, wat een lief bericht

Lees ik iets over geile spa blauw? Haha hoe werkt dat?

Maxi ik weet niet wat je nu doet maar hoe dan ook hoop dat morgen je wel kunt doen wat je moet doen, zo niet en je op je kont gaat weet dat het forum er zo wie zo voor je is, met medeleven, kritiek, herkenning, een spiegel maar we zijn er wel voor je...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...