Spring naar bijdragen

Voorstellen...


Daantje65

Aanbevolen berichten

Alweer een week voorbij, en het gaat goed. Vorig weekend was erg gezellig en dat alles zonder alcohol. Mijn fles alcoholvrije wijn ligt nog onaangeroerd in de koelkast.  Huis al gepoetst deze week en de boodschappen al gedaan. Wauw....je houdt tijd over als je niet steeds al die katers moet verwerken. Druk weekend wel weer. Vanmiddag op viste...vanavond de stad in.( Stel je toch eens voor dat ik de hele carnaval periode droog door zou komen). Morgen een verjaardag. En nu...een lekker ontbijt gaan maken voor mijn gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane, ik heb het me voorgenomen en het is helemaal goed gegaan! Het is inderdaad makkelijker om het van te voren al te beslissen. Anders hou je natuurlijk toch een deur open. Heb heel veel pintjes in mijn handen gedrukt gekregen, maar heb ze allemaal netjes weer weggegeven of weg gezet. Een heel gezellig weekend gehad...alcoholvrij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel Kurkdroog, GewoonDoen en Lady Jane...voelt heel erg goed! Met dank aan het hele forum hoor, want zonder dit forum was ik niet zo ver gekomen.

Het is zo leerzaam om anderen te lezen, zo fijn dat mensen hun eigen ervaringen delen...en natuurlijk de herkenning. Pffffff....super blij met het forum. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Een soort van afscheid.

Toen ik me in januari heb aangemeld durfde ik niet te dromen dat het nu al zo goed zou gaan. In september vorig jaar heb ik de site ADB ontdekt en ben ik gaan meelezen. Wat een herkenning en wat fijn om te lezen dat er meer mensen waren zoals ik. In januari de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld. Hoewel ik niet heel actief heb meegeschreven heb ik wel heel actief elke dag alles gelezen. Als een spons heb ik alles in me opgenomen en met iedereen mee geleefd. Ben begonnen met Baclofen en heb dat heel langzaam opgebouwd. Dat gaat heel erg goed, maarrrrrr....Baclofen doet het natuurlijk niet alleen. Het is een ruggesteuntje. Ben daarnaast ook weer heel intensief Mindfulness gaan doen. Wederom een cursus van 9 weken waar ik komende week de laatste les van heb. Het heeft me ontzettend veel inzichten gegeven. Kwam er achter dat ik toch al meer dan 20 jaar alcohol problemen heb. Ik dacht dat het iets was van de laatste 5 jaar, maar terugkijkend heb ik eigenlijk mijn hele volwassen leven een probleem gehad. Deed al een langere tijd Mindfulness, maar toen dronk ik nog. Nu nuchter komt alles veel meer binnen en kan je er zoveel meer mee. Ik heb weer ontzettend veel zin in het leven en daardoor heb ik ook besloten om me te gaan richten op andere dingen ipv. alcohol. Was altijd redelijk creatief, maar ook dat was door de alcohol helemaal verdwenen. Heb weer leuke knutselspullen gekocht en ben lekker aan het rondkijken op allerlei sites voor leuke ideeën. Ik heb er zin an! Lieve frummers...bedankt voor al jullie verhalen het heeft mij enorm geholpen. Zal zeker nog eens lezen en aanwippen, maar voorlopig wil ik me weer gaan richten op andere dingen en ik merk toch aan mezelf dat ik soort van "verslaafd" ben geworden aan het forum. :D  Het is bijna dwangmatig en dat wil ik voorkomen.  Nogmaals bedankt allemaal  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Daantje,

wat een prachtige ontwikkelingen!

Heel gezond ook om je bakens te verleggen,

ik ben daar wel een beetje sjaloers op, neem me

dat zo vaak voor, en dan toch weer hier, als een

soort van verslaving ook. Maar dan een gezondere

als drank is. Maar evengoed, als ik jou zo lees, dan

bekruipt me ook de wens eens plaats te gaan maken.

En ja konfronterend, om te zien dat de jaren voorafgaand

aan de bewuste probleem-drinkjaren ook meetellen.

Want juist het sluipende deel is zo moeilijk om eruit te krijgen weer.roosjes25Fgldivkl.gif

Maar het is prima te doen, eens je niet meer smacht he.

ga goed meis en wie weet tot ooit hier of daar.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...