Spring naar bijdragen

Hi, ik wil me voorstellen


Susana

Aanbevolen berichten

Ik ben kom uit buiteland (dus sorry voor de gramatica), ik woon hier 9 jaren, heb 2 prachtige kinderen, en redelijke baan (niet mijn droombaan), ben bezig met een HBO opleiding om te kunnen daarna mijn droombaan uitoefenen, heb ook eigen bedrijf en mijn lieve man. Maar toch is dit niet genoeg om niet te drinken. Ik heb vanaf mijn 18 gedronken, in het begin om te horen bij de vrienden daarna om te ontspannen en vergeten.....wat wil ik vergeten? misschien dat hier in Nederland alleen ben, ik bedoel: mijn familie uit mijn land. Het is geen excuus maar toch..ik mis ze vreselijk en is niet zo makkelijke om daar toe te gaan, het is te duur. Het is zo raar door de week heb ik absoluut control over alles maar in het weekend, heb ik het gevoel dat ik recht heb om mezelf los te laten, gewoon laat gaan...dan drink ik 15 -20 glazen...de dag daarna voel ik me zo beroerd, boos, teleurgesteld, ziek...heb de hele dag nodig om bij te komen...en de hele dag heb ik verdriet want ik doe te kort aan mijn kinderen en mezelf.
Mijn man is een lieve man maar hij kampt ook met problemen als het roken van joints, vroeger veel drugs gedaan en als hij drinkt kan ook niet stoppen...het is "grappig" dat we hebben elkaar gevonden, ik bedoel met dezelfde zwaaktes....
Ik ben hier gekomen want ik wil dit cirkel doorbreken, ik wil control hebben over het alcohol...Ik heb eerste veel gelezen en ik was verbaast..ik had niet verwacht dat zoveel vrouwen hebben dezelfde probleem dat ik, ik voel me niet meer alleen.
Ik wil veranderen voor mezelf (ik doe aan mezelf te kort), voor mijn kinderen en voor iedereen die voor me houdt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier bij ons Susana.
Veel vrouwen inderdaad. Enerzijds misschien omdat vrouwen meer gebruik maken van fora om dingen met anderen te delen. Anderzijds is het ook een feit (dacht ik) dat er meer vrouwen met een drankprobleem zijn. Meende ik pas nog eens ergens gelezen te hebben.
Eén ding is zeker: je staat niet alleen met je probleem. Voor sommige mensen is het forum een goed middel om met het probleem aan de slag te gaan
Ik wens je veel succes! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Susana.
Goed dat je hier komt lezen en je aangemeld hebt. Dat betekent dat je inziet dat het zo niet langer door kan gaan. Je wilt er iets aan doen! En zeker ook voor je kinderen. En gelukkig vergeven kinderen ook weer snel als jij er iets aan gaat doen.

Oh ja, en wij drinkers hebben altijd wel een reden om te (mogen) drinken. Voor jou is het je familie in het buitenland, voor mij is het mijn familie waar ik geen contact mee heb en naast mijn dorp woont? Ik bedoel maar, dit mag geen reden zijn om te drinken. En je begrijpt het vast wel hoe ik het bedoel.

Lees en pak je probleem dag voor dag aan. Met kleine stapjes komen we uiteindelijk ook bij ons doel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Susana
een warm welkom hier.
Goed van je dat je de stap hebt genomen om
je alcoholprobleem aan te pakken.
Weet je al of je wilt stoppen of proberen
minder te drinken? Dat is een groot verschil nl.
Persoonlijk vind ik stoppen veel gemakkelijker omdat
het rust geeft. ik hoeft niets in huis te halen, ben niet
meer aan drank aan het denken en voel me nog steeds
fitter worden. Mijn schuldgevoel is weg en ik vind weer respect in mezlf.
Voor jou is het moeilijk als je partner niet meedoet, maar er zijn er meer hier
die het toch kunnen. vrouwen zijn sterk Susana. Ik wil hier de mannen niet
mee tekort doen trouwens. Iedereen die serieus zijn drankprobleem aanpakt is sterk
en verdient er succes mee te hebben.
Als je iets nodig hebt of weet hoe we je nog meer kunnen steunen, laat het weten!
Er zijn hier ervaringsdeskundigen genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Susan,
Je komt hier binnen in een 'roerige' periode.
Dat is niet altijd zo hoor.
Maar ik hoop dat je je welkom voelt.
Goed dat je je probleem wilt aanpakken.
Ik heb hier veel geleerd wat dat betreft.
Ik heb de internetbehandeling hier gevolgd van Tactive, en dat is mij heel goed bevallen.
Misschien ook iets voor jou???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Susana

Welkom hier op ons forum :present:

Grammatica is niet zo belangrijk alswel het je goed voelen hier
en vinden wat je zoekt.

Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop
dat je hier vindt wat je zoekt!

Toi toi toi

liefsss
Coco
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Bijna 7 jaren zijn voorbij gegaan vanaf mijn aanmelding op deze forum. Ik heb dankzij deze forum mijn relatie met alcohol kunnen "rechtzetten". Ik kon me bevrijden van zijn "greep". Inmiddels ben ik afgestudeerd, 2 opleidingen verder, een fijner relatie met mijn man, wie ook heeft gekozen om zijn relatie met alcohol "recht te zetten", hij drinkt wel maar niet zoals vroeger, meer sociale drinker. Vroeger had ik het idee dat zonder drank zou ik veel lol missen, wat had ik mis, ik heb deze jaren heel veel lol gehad, kan intens genieten van elke ervaring dat ik mee maak, zonder mezelf te hoeven verdoven. Geen schaamte meer....kan iedereen aankijken met mijn helder en nuchter hoofd/ogen. Ik ben van plan om zo mijn leven te leiden: nuchter en helder. Ik blijf jullie regelmatig lezen, het is fijn om een reminder te hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...