Spring naar bijdragen

Maandag 23 december 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi! 

Ik ben weer even niet geweest. Ik moet voor het forum op een andere browser surfen en dat vergeet ik nog wel eens. 

Opa gaat morgen naar huis voor de kerstdagen. 3 januari gaan papa en tante kijken naar het huisje voor opa en oma. Vandaag heb ik voor het eerst mijn twijfel uitgesproken over opa en mijn vader zei dat mijn oma er dan maar alleen maar moest gaan wonen. Hij zei dat er geen land te bezeilen was met opa en dat hij dood wil en dat hij dat dan ook maar moet gaan. Hard hè?  Vond ik wel. Maar opa eet niet meer, drinkt nog een beetje en heeft het continu over dood willen. Ik vind het allemaal maar lastig. Want opa wil niet dood, opa wil zo niet oud worden en dat is hij al. Lastig... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het genoeg voor een mens, Madeleinem dat denk ik echt, Mijn pa is uitgeput gegaan, hij wilde gaan.

En daar heb ik op zich wel vrede mee. Maar ik vind mijn opa nog zo'n twijfelgeval. Ik had er vrede mee als hij 100% zeker te weten dood wilde, maar dat wil hij helemaal niet. Hij wil dood omdat het hem lichamelijk erg slecht gaat, maar hij wil nog leven om bij iedereen te blijven die hem lief is. Hij twijfelt nog iets te veel. En mijn pap is zo hard dat ik soms weleens bang ben dat hij zichzelf aan het voorbij hollen is. Maar goed, eerst opa maar weer op de been krijgen en dan pap maar weer bijstaan. Hij vertelde dat opa gisteren drie zakken bloed had gekregen i.v.m. bloedarmoede en daarna lacht hij omdat zijn vrouw een fout maakt tijdens het bakken van pannenkoeken. Kan niet goed zijn. Maar ja, wie ben ik? Ik ben hem, dus doe het precies zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lijk qua innerlijk voor 99% op hem en als ik naar mezelf weg ga dan zou het voor mij geen goede oplossing zijn. Wel op het moment en ook wel om het leven verder weer op te pakken, maar het zou me op een gegeven moment inhalen en vloeren. 

Maar ja, die ene procent kan voor hem heel erg anders werken. Dat hij het in de aanloop al aan het verwerken is en dat als het ook echt zover is, de dood, dat het voor hem als een opluchting voelt. Wat je zegt, we zijn natuurlijk niet dezelfde mens. Maar ik mag graag iedereen behoeden voor fouten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...