Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?

lidia

Aanbevolen berichten

Gisteren was gisteren, vandaag is vandaag.

Blijf het lastig vinden...

Voel me af en toe flink moe gestreden en zou het liefst toegeven aan de trek...

Maar wat dan?

Weer opnieuw deze rotperiode door moeten?

Dus op wilskracht zet ik door...

Ps. De salmiak lollies werken, al is het niet bevorderend voor mijn gebit...

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote en kleine lollies.....je weet toch hoe onmatig we zijn Ploffie ;) 

Gisteren niet afgemeld en dat komt omdat ik er minder aan denk, aan dat stoppen. Dat is goed en slecht nieuws. Goed omdat ik minder trek heb en slecht omdat ik de aandacht niet teveel wil laten verslappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even een moeilijk momentje.

Was aan het poetsen en onder de bank vond ik 2 peuken, die had ik even niet aan zien komen.

Kon ze ook niet meteen weggooien dus op de kast gelegd.

Maar dat bleef zo trekken, dat ik ze tijdens het afstoffen ook maar afgestoft heb zodat ze niet meer bruikbaar zouden zijn.

Met een lollie in mijn mond.

Toen waren ze vuilnisbak waardig.

Wellicht dat ik morgen weer een halve pleister plak, want maalt nog steeds door mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, was dat een truc van jou , het "liken" van mijn bericht, waardoor ik op het openingsbericht van deze draad terecht kwam en een uur heb zitten lezen? Mijn hemel, wat is daar veel geschreven en gestreden en dan ook nog eens door mensen die steeds weer opnieuw moeten beginnen met stoppen.!

Zoals deze vrouw hier, die helaas moet bekennen het dagpact niet gehaald te hebben en nu maar weer een nieuwe opent.

Want opgeven wil ik beslist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee maar dat had wel gekund dat ik het met een doel gedaan had Lidia. Ik ben zelf net voor het stoppen toen ik in overweging was de draad vanaf het begin gelezen; verhalen van de bekende namen en dat de strijd tegen de sigaretten in tijd nogal onverandelijk is.

Had al dagen niet op mijn rook app gekeken en vergeten hoeveel dagen ik nu niet rook. Dit is precies 3 weken zie ik nu. 325 sigaretten en 111 euro.

Hoe zit het bij jullie met gewicht, vorige pogingen ging ik meer snacken en kwam aan. Nu helemaal niet. Gewicht is constant :)

Dagpact 12-8-2015

Lidia
Blondie
Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie net dat ik vergeten had me af te melden, dat komt ervan als je de rookdraad gaat lezen, gek dat het veel minder lang geleden lijkt.

Bij mijn vorige pc XP, logde je automatisch uit als je de pc uit zette, moet er nog wat aan wennen.

Gelukkig kan ik me rookloos afmelden, was niet zo moeilijk, want de halve dag geslapen.

Ik ben sinds kort onder behandeling bij een ortho manueel therapeut, want nog steeds hoofdpijn ed. Blijkt dat de 1e 4 halswervels gekanteld zijn (of zo iets), wat ribben staan niet goed en doordat mijn ene heup hoger is dan mijn andere (dat wist ik), heb ik een lordose. Zit dus niet veel op zijn plaats. Deze man is ook arts en was mij al een paar x aanbevolen door een vriend die een nekhernia heeft. Dus zodoende. Hij is binnen een kwartier klaar, compleet met aan- en uitkleden, betalen en de behandeling. Ongelooflijk, het lijkt wel een militaire drill. Als het maar helpt. Maandag was ik er voor de 2e x geweest en om 22 uur kreeg ik zo'n scherpe, heftige hoofdpijn, dat ik naar bed ben gegaan, 3 uur eerder dan normaal. Maar het was niet uit te houden, zodat ik tramadol, die ik nog had, heb genomen en dat hielp. De dag erna nog wat pijn en duf, maar het ging. Alleen vandaag kon ik gewoon, echt niet wakker worden. Het is hier herrie, kermis, de vuilcontainers, kostganger die gaat douchen e.d. Maar ik sliep gewoon door. Toen ik een beetje bij kwam, bleek het 11 uur te zijn, ik naar toilet en douche klaar gemaakt om te douchen. Toch nog maar even gaan liggen want sliep nog half.

Werd om 13.39 uur "wakker" . Mezelf eruit gesleud, anders zou ik gerust de hele dag geslapen hebben.

Vraag me af waardoor dat komt, heb het wel eens meer.

Dus, zo doende was de dag al aardig om en mijn ritme ook wat anders, plus het dagpact, dat hielp allemaal.

En, hoe is het de pacters verlopen?

Vast wel goed, denk ik zo.

Even een nieuwe dagpact maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rokende collega was terug van vakantie, normaal zouden we samen gaan roken nu bleef ik maar op de afdeling. Beheersbare trek, soms even uitzitten soms lukt het iets anders te denken op dat moment. Goed in de hand te houden.

Dagpact voor donderdag 13-8-2015 :rose:

Lidia
Blondie
Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dag is bijna om en kan hem positief afsluiten. Even een paar momenten, zoals de bel (4x)  v.d. SRV wagen, maar het idee dat ik op het dagpact stond hield me bij de les.

Verder de herrie v.d. kermis, ik ben kennelijk zo geprogrammeerd, dat "nu even rust" , wordt omgezet in : "nu even een sigaret"''.

Waanzin natuurlijk. Verder ging het eigenlijk best goed.

Ik dacht dat Vlokje ook van plan was te stoppen, dus mss hier te vinden was? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, ik begon een beetje een hekel te krijgen aan die zoete lollies, hoe zit dat bij jou?

Ben eens gaan kijken wat ik eigenlijk met die lollie doe.

Vooral als de lollie eraf is vind ik dat stokje gewoon heel erg fijn om mee te prutsen en op te kauwen.

Tandenstokers vond ik te klein voor dat doeleinde, maar ik heb saté prikkers gevonden. Daar pruts ik nu mee. (zijn overigens ook een heel goed alternatief als tandenstoker, daar gebruikte ik altijd mijn shagbuil voor ;) )

Ik lees je vaak, dat die lollie niet zo fijn is voor je gebit. Dus wellicht zou dit ook een fijne kunnen zijn voor jou?

En een pen met drukknopje is ook fijn. Al begeven die het snel na een uurtje of 2. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

bij mijn vorige stoppoging ben ik niet aangekomen, zoals ik hier eens heb geschreven. Maar ik heb mezelf ook verboden te gaan snaaien, want ik heb al overgewicht en kom heel makkelijk aan.

Goed, vandaag is het weer gelukt, op naar morgen.

Nancy,

leuk dat je ook mee doet!!

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn aandacht begint te verslappen, ik denk veel minder aan dit draadje en aan roken. Van uit de wetenschap van mijn verslavende -ik- weet ik dan dat er met minder strakke teugels zo een moment kan zijn dat het mis gaat. De overgang van stoppen naar gestopt blijven, vorige keren had ik dat ook tussen week 3 en 4. Ik ben nu eenmaal beter in ergens vol voor gaan dan aandacht te verdelen. 100% focus op roken stoppen is makkelijker dan 20% roken 40% studie 20%zelfontwikkeling en 20%sporten.....daar blijft mijn probleem zitten vele doelen tegelijk voldoende aandacht blijven geven en nu niet de aandacht voor roken vergeten waardoor het weer mis gaat.

Dagpact 15-8
Nancy
Lidia
Blondie

Erik

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact niet gehaald...

Ben al dagen aan het vechten tegen de trek.

Potten lollies en dozijnverpakkingen kauwgom weggevroten.

Voelt als falen, maar op de een of andere manier lukt het mij niet die knop om te zetten/te houden.

Ga me bezinnen hoe nu verder en of ik de strijd weer op wil/ga pakken.

Maandag maar eens een afspraak met huisarts maken voor evt. hulpmiddelen.

Rottige verslaving...bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...