Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Huttula,

dank voor je trouwe aanmoedigingen.

 

Yvonne en Spud voor het zo mooi verwoorden van wat er allemaal in het hoofd van een roker omgaat, kon het bijna zelf geschreven hebben, ware het niet dat ik hier al genoeg van dit soort bijdragen geschreven heb.

Helaas moet ik, voor de eerlijkheid, melden dat ik weer 5 rookdagen achter de rug heb, dit is de 6e dag en nog 4 peuken te gaan.

Maar ik begin toch weer, met de moed der wanhoop opnieuw met stoppen.

Het is me bijna een jaar gelukt, dus ik kan het wel, maar..................zie bovenstaande ontboezemingen.

Eerst merkte ik niets positiefs wat gezondheid betreft, maar nu wel direct de nadelen.

 

Wees aub niet boos op mij, daar kan ik slecht tegen, ik weet het immers zelf ook wel.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Spud

 

toen ik mijn kids kreeg (2000-2003-2005) rookte ik niet, ik was gestopt in 1999 omwille v aan kids te beginnen.

Heb nooit mijn baby's laten oppakken door iemand, was overbeschermende moeder... :blush:

 

Maar zelf, drie kids hebbende, hou ik er absoluut niet van (ongeacht het feit of ik al dan niet rook) om pasgeborenen vast te houden. Iedereen zegt dan, maar je hebt er zelf drie! Maar nee, dit verandert niks...

 

Heb nu, sinds ik opnieuw rook, 2012, geen baby's in de omgeving gehad, maar zou ze idd ook liever niet oppakken als ik gerookt heb.

 

Ik begrijp je.. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, laatste sigaret is ook op, morgen gezond ;) ? weer op en er weer tegen aan.

 

Spud,

Over pasgeboren baby's, ik denk er nog wel eens aan dat vroeger nieuwbakken opa's op kraamvisite een bolknak kregen en met dat ding in het hoofd, brandend,  zich over de wieg bogen om de nieuwste aanwinst te bewonderen.

Is nu toch ondenkbaar?

 

Hoe krijg je die vette letters weg als je ze niet meer wilt? Weet iemand dat, heb er altijd problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... Even teken van leven, nu ja, leven .......

We zullen doorgaan,

Kraaide de kip tegen de haan,

We zullen doorgaan,

Tot we door het bed heen gaan,

In topsport staan,

...

:)

hahaaha.... gewoon dóórgaan meisje, gewoon dóórgaannnnn... 

Maar Petje af hoor 

post-1140-0-98271400-1403585154_thumb.jpg
 
Lidia vanaf nu dus weer rookvrij.. 
En ik dacht er gelijk achteraan: ... voor hoelang dit keer.... 
Tuurlijk is er niemand boos op je. 
Het is jouw eigen beslissing telkens om weer te gaan roken, mij doe je er geen kwaad mee hoor. 
Maar het lijkt me dat je, als je zo enorm aan het jojo-en bent met die sigaretten, er zelf wel een beetje moedeloos van wordt. 
Je stopt.... bent vol overtuiging... en zomaar opeens vanuit het niets ga je weer roken... soms één peuk, dan doe je eigenlijk een beetje of hij niet telt... soms een paar dagen en meld je dat bijna achteloos.... 

Misschien is het een idee om twee lijstjes te maken? 

1 met de voordelen van het roken
1 met de nadelen. 
En op grond daarvan een keuze te maken. 
Misschien wegen de nadelen inderdaad niet op tegen de voordelen..... 
Maar als de nadelen zwaarder wegen...dan elke keer dát je in de verleiding komt dat lijstje er bij pakken... 
Oók als je van plan bent om maar één sigaretje te roken.... en daarna weer helemaal niets. 
Want die ene lukt jou niet Lidia... 
Gun het jezelf Lidia. En ik denk dat het geld dat je uitspaart bij lange na niet het grootste voordeel is toch?  ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Hoe erg herkenbaar is dit!!

Heb zelfs een lade in de kleerkast op de slaapkamer met mijn favo snoepjes enz...

En dan vaak s avonds nog lezen in Allen Carr of Jan Geurtz, dampend als een schoorsteen, want tja, je moet blijven roken tot het boek uit is, toch??

Smoezenboek wordt bij mij al tig-delig encyclopedie :-))

Begin volgende week weet ik of de cursus 10 dec doorgaat, anders wordt ie half januari.

Ik richt mijn pijlen daar op....

Voor iedereen verschillend, maar met mezelf kom ik er niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi mensen,

 

Ik meld me weer op het forum !!

Een tijdje geleden is het mis gegaan en ben ik weer begonnen met roken.

Ik gebruik nu Champix en eigenlijk is zondag mijn stopdag. Ik heb een longontsteking gehad en vandaag 1 peuk gerookt waar ik bijna in bleef !!

 

Wat een struggle dat roken joh !! Het doet me goed om te zien dat er meerdere mensen zijn die ook gestopt zijn of gaan stoppen.

Ik werd nu weer even wild in mijn hoofd, dus dacht ik ga nu de introductie typen.

Ik volg namelijk dit onderwerp en lees jullie reacties op mijn smartphone.

Ook hier haal ik motivatie uit omdat sommige onderwerpen mij ook dichtbij komen.

 

Het hebben van rooklucht in je kleren bijvoorbeeld. Mijn zoontje is net 3 en heeft last van zijn longetjes en denk dat het voor hem ook niet bevordelijk is.

 

Ik laat nog van me horen mensen, zet hem op stoppers !!

 

Ones75

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 Mijn zoontje is net 3 en heeft last van zijn longetjes en denk dat het voor hem ook niet bevordelijk is.

 

Rook je binnen dan Ones? 

Ik hoop toch echt dat ik dit verkeerd lees. 

En bij zo'n kleine is de rooklucht in zijn kleren nog wel het minst erg.... 

Maar mooi dat dat je toch weer een poging doet... 

Welkom terug... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne,

 

Misschien heb ik het een beetje krom neer gezet maar er wordt niet gerookt in huis !! Ook nooit gedaan sinds die kleine er is.

Ik sta achter thuis of in de schuur.

Ik bedoelde eigenlijk de rook in mijn kleren als ik van buiten kom en hem een knuffel geef, met hem speel of gewoon naast hem zit.

 

Nu ik het terug lees kun je er idd 2 kanten mee op, maar nee dus !!

 

Gisteravond heb ik toch nog een peuk opgestoken.

Vandaag rook ik niet!!

 

Ik log vanavond weer even in om verslag te doen.

 

Succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allen,

 

Het grootste deel van de dag ging het zonder roken.

Ik ben niet te genieten en erg prikkelbaar. Woorden met mijn vrouw, mijn planning in de mist !!

Bah bah, ik kan mezelf niet uit staan nu. 

 

Een vriend van me kwam langs met roti en vlak voordat hij weer weg ging (en nadat we hadden gegeten) heb ik een shaggie van hem gebietst.

Deze heeft nog ongeveer 1.5 uur op de kast gelegen en toen ik de kleine in bed had gelegd dacht ik dat het wel kon.

Ik had het verdiend vond ik en wat kon 1 shaggie nou voor kwaad !!

 

Toen ik hem had opgestoken dacht ik; waar ben je mee bezig man, vandaag niet !!

Hoogmoed komt voor de val....

Ik heb hem halverwege uitgedrukt maar het kwaad was al geschied !!

 

Morgen nieuwe ronden nieuwe kansen.

Ik maak zo een eind aan de dag en de onrust en ga in mijn mandje liggen.

 

Tot morgen mensen :excl:

 

Ones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Ones... niet binnen dus. Das al heel wat. 

En verder... ja... ik ken dat gevoel van  'ik heb het nu even verdiend'  maar al te goed. 

Maar eigenlijk heb je het verdiend om niet te hoeven roken... das andersom. 

Het heeft mij wel een beetje geholpen om mezelf op momenten dat ik het zo vreselijk verdiende voor te houden dat ik die dwang over een poosje niet meer zou hebben en dat ik dát gevoel van rust eigenlijk veel meer verdiende. 

Het heeft wel een hele poos geduurd voor ik die rust echt kon ervaren Ones, 

Maar het is het waard, echt waar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het vaak....die ene die niks doet met je is toch de weg naar de volgende...

De volgende stap is al kleiner omdat de trek weer aangewakkerd is..

Eigenlijk wil je hem niet...

Denken aan een sigaret is niet dodelijk...

Succes

Ones...ik weet niet of je alcohol drinkt

Champix en drank gaan niet goed samen...heb er een nare ervaring mee..

Dus take care....verder prima spul

Ik heb in de tijd dat ik champix gebruikte nog 1 keer een peuk opgestoken...nicotine kon meer in mijn hersenen komen....dus ja dat peukje werd een vies rookstokje..niet meer wat ik ervan verwachte

Succes ones en alle stoppers.....we zijn het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

 

Tot zover ben ik de dag doorgekomen! Ik voel me sterker dan gisteren, dat ik er 1 op steek zal ik vandaag niet in mijn hoofd halen, maar die ellendige jeuk de hele tijd.

Ik heb zin om te krabben maar probeer het te laten jeuken totdat dat voorbij is en ik geen jeuk meer heb.

 

@huttula; ik drink al sinds mei 2010 geen alcohol meer. Ik heb vele verslavingen gehad en ben het grootste deel van mijn leven poly alc/drugs verslaafd geweest. Roken is qua chemicaliën het laatste loodje (en die weegt joh).

Dacht de vorige keer; dat flik ik wel even. Maar daar kwam ik van een koude kermis thuis.

 

Ik heb het nu ook joh, alles komt vol bij me binnen. Op een negatieve manier dan bedoel ik!

Dingen die ik normaal niet hoor bonken nu door mijn hoofd.

Geluiden van de houtenvloer die bonken als een bass speaker, komen terecht in mijn zenuwstelsel en ik wil ze van me af schudden.

 

Bah bah, ik hoop dat het morgen beter gaat. Ik moet ook nog werken en daar wordt heel wat gerookt.

Ik denk dat ik maar lekker binnen blijf en ze mooi in de kou laat staan !!!

 

Heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je weer een beetje rust in je donder krijgt?

Wanneer wordt het eigenlijk normaal gestopt te zijn?

 

Succes allemaal !!

 

Greetz Ones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ones

Ikzelf heb gerookt van m'n 15-16 tot 23. Dan gestopt omwille v kinderwens. Dit via cursus Allen Carr.

Kwam van ongeveer 70 sigaretten per dag...was hele dagen onderweg met wagen ivm werk. Eerste wat ik deed bij ontwaken, sigaret. Laatste vooraleer te slapen...sigaret.

Ben dus in 1 keer gestopt tijdens de cursus, vanaf dat ogenblik echt geen last, dit 14 jaar lang.

Heel dom dan twee jaar geleden eentje opgestoken, ach ja, het ken toch??

Je raadt het...nu verslaafder dan ooit...

Vandaar mijn reactie op Aakje ook, denk niet aan die ene, maar zie de duizenden die volgen...

Maar, om te antwoorden op jouw vraag, bij mij was toen de knop om. Oef, heerlijk, ik HOEFDE niet meer te roken, ik was vrij!

Heb dan ook toen met de overgang, het stoppen, bitter weinig problemen gehad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ones...same here

Ben ook bezig met met laatste verslaving....eten de baas worden...ook zo moeilijke

Onrust een lastige...om gek van te worden

Toch door het toe telaten word het minder

ik neem aan dat je champix bij de huisarts hebt gekregen...dus ja zou ook daar aangeven hoe je je voelt.

Op een gegeven moment kon ik niet tegen champix ..ook omdat ik ook dronk...kreeg van huisarts halloperidol...werd daar rustig van..heb dit ook een tijdje gebruikt

Totdat ik op eigen benen verder kon ..zonder peuk en zonder medicatie

Mijn onrust heb ik onderdrukt met medicijnen...kan dus moeilijk zeggen hoe lang het duurt.

Word je onrust teveel..zou ik zekers contact opnemen met huisarts

Valt niet mee ..afscheid nemen van een grote vriend .

Succes ones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey!

Hoe gaat het hier met jullie?

Heb zonet, zomaar, op een grijze 1 december, de beslissing genomen om niet meer te roken.

Best wel pittig denk ik, maar heb een gek gevoel, net of ik om een of andere reden er nu klaar mee ben, met die stinktroep.

Dadelijk maar even (voor de tweede keer vandaag) douchen, lekker geurtje opdoen, en genieten van dit besluit.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van jou, Kipje, het klinkt idd als het juiste moment en dat is heel erg belangrijk, weet deze ervaren stopper.

Als je hoofd er niet bij zit, is de kans dat het mislukt of met veel moeite lukt, veel groter.

Dat van die luchtjes en zo, vind ik een leuk idee.

 

Hier gaat het deze keer ook rustig, jammer dat mijn kostganger vandaag weer zijn intrede doet, met sigaartje, dat hij bij mij in de huiskamer rookt. Daarna gaat hij lekker naar zijn frisse kamer. Maar dan had ik dat maar in het begin moeten verbieden, ik hoop dat hij het zelf gaat snappen, want toen hij pas hier was, zei hij nog : als jij nu hierdoor maar niet weer gaat roken.

Ik zo van , neeee, sigaartjes zijn geen sigaretten. Maar er komen wel dezelfde ceremonies en attributen aan te pas en dat heeft toch invloed bij mij, kennelijk.

Hij is 2 weken niet geweest en weet niet beter of ik ben gestopt, dus dat is dan weer en steuntje, ik wil liever niet in R.L. afgaan, hier is al gek zat.

 

Nou Kipje, hou gewoon vol, zet de ene voet voor de andere en verwacht niet dat je je morgen lichamelijk al beter voelt.

Dat duurt wel even, maar komt zeker. Pas toen ik weer begonnen was, merkte ik de negatieve effecten daar veel sneller van.

Een leuk boek is "Nederland Stopt" , van die Beverwijkse longartsen (vrouwen), die ook gerookt hebben en dus ervaringsdeskundigen zijn.

Ik had mij ook aangemeld bij Stivoro, krijg je nieuwsbrieven en tips.

Morgen krijg je een roos, als je het hebt gered, dat wil je niet missen, toch?  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Forummers,

 

Vandaag is weer gered !! Heb een paar keer flink trek gehad maar niet gerookt. Ik voel me weer onzeker joh, bah bah.

Praten is mijn vak en ad rem zijn is een pre. Maar vandaag liet ik zoveel liggen dat ik mezelf wel voor mijn kop kon slaan.

Dat gebeurde even later thuis ook toen ik met mijn zoontje aan het stoeien was en ik mijn kop stootte aan de punt van de keuken tafel. Beter ik dan hij, denk ik dan maar.

 

Oh wat had ik de neiging om een peuk op te steken maar dacht aan de duizend erna (goeie TIP Kipje!!)

Huttula ik hoorde vandaag van een collega dat de onrust na 4 weken grotendeels voorbij is. Ik richt me daar een beetje op en hoop dat ik mijn brein wat eerder weer op orde krijg.

 

Kipje top van je !! Lets beat this B, all together!

 

Het doet me in ieder geval goed te kunnen zeggen dat ik niet heb gerookt..

Bedankt allemaal en ook jullie berichten inspireren me om vol te houden.

 

Take care,

 

Ones75

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar een Aakie

Vandaag dag 3 van week 2 ......

Dikke pluim voor jou Aak   :lips:

En volgens mij doe het op een hartstikke goede manier.

Ik neem mijn petje diep voor je af.

jpetje af.jpg
 
Kipje, jammer dat je het niet hebt gered. 
Misschien dat je beter een datum ongeveer een week vooruit kunt prikken? 
En dan mag je een week lang nog je helemaal te pletter roken.... 
De laatste avond proberen toch alles op te roken wat nog in het pakje zit (en dat is aardig wat want je wilde niet het risico lopen die laatste avond zonder te zitten) 
En dan dag 1..... zonder. Maar heel weloverwogen. en heel bewust. en heel vastbesloten. je hebt er een hele week naar toe geleefd. De dag dat je de deur naar de peuken achter je hebt dicht getrokken, op slot hebt gedaan en de sleutel hebt weggegooid.... Geen weg meer terug.
Misschien het overwegen waard? Mij is het zo gelukt na meer dan 40 een zware roker te zijn geweest. 
 
Ones, pluim voor gisteren... het zal elke dag ietsjes makkelijker worden. Soms niet eens merkbaar. 
Maar probeer er geen tijdsperiode aan te hangen. het gaat beter worden en er komt een moment dat je je opeens realiseert dat je de drang om te roken kwijt bent.... sterkte. 
 
Lidia, ik snap er geen hout van dat je je kostganger in de huiskamer laat roken. 
Tuurlijk kun je nu nog aangeven dat je dat niet meer wilt. 
Vertel hem dat je het heerlijk vindt tegenwoordig in een frisse kamer te verblijven. 
En dat je van gedachten bent veranderd: geen gerook meer binnen. 
Als hij wil roken.... buiten, echt buiten. 
En als hij niet op zijn gemak kan zitten binnen zonder sigaar... helaas pindakaas, dat is gewoon één van de kenmerken van rookverslaving (en geloof me... ik weet er alles van, hahaha). En dat is zijn probleem, niet het jouwe. 
Ik heb de laatste tien jaar dat ik rookte ook niet meer binnen gerookt, stond mijn peuken in de tuin te roken, soms met in de andere hand een plu en de dikke winterjas aan.. ... 
Maar hou je kamer/huis rookvrij, dat scheelt , ook al ervaar je niet echt... 
 
Ennu.... heb ik het nou helemaal fout gelezen... of hadden we Jopie hier kunnen verwachten gisteren???  :blush:  :huh:  :wacko:  :unsure:  :blink: 
 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

durfde ik het maar, het enige dat ik volbracht heb is dat hij het restje, dat hij voor later bewaart, nu buiten rookt. Hij denkt dat het om de stank gaat, dat ook, maar meer nog omdat ik dan 2 x gestoord wordt in wat ik lees of volg op TV en na 11 uur vind ik dat irritant. Maar ik ben een zacht ei en hij is er vlg. week weer niet en blijft ook niet eeuwig.

Gisteren stond hij dik ingepakt in de kamer en zei dat hij nog even naar buiten ging. Ik vroeg : zo laat nog, in die kou?

Later besefte ik dat hij het over "nog even sigaartje roken" had gehad en dat hij dat mss zei in de hoop dat ik mijn hand over mijn hart zou halen, maar ik ben gewoon een oen en was TV aan het kijken.

Soms zegt hij wel eens dat hij eigenlijk ook zou moeten stoppen, maar ja, hij rookt er maar 2 per dag en laat ook al de drank staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha... je kunt natuurlijk ook gewoon een bakje voor de pitten neerzetten Spud  ;)

Maar, petje af hoor meis.... 

 

Tsja Lidia.... wat jij maar wilt uiteraard.... maar ik begrijp niet zo goed dat je niet gewoon kunt / durft te zeggen dat er in huis niet meer gerookt wordt.... 

En of dat dan is vanwege de stank of omdat jij niet in de rookj wilt zitten en daar door getriggerd wordt das van geen enkel belang.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...