Spring naar bijdragen

even voorstellen


liaa

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Liaa 42 jaar en heb me vanmorgen aangemeld. Ik wil graag stoppen met drinken , drink nu gemiddeld tussen de anderhalf a drie liter rode wijn per dag en dat 7 dagen per week. Mijn angst is als ik in 1 keer stop ik dan ziek word en of dit kwaad kan? Ik had eergisteren niks gedronken en voelde me gisteren steeds ellendiger worden, trillen zweten en drukkend gevoel op mijn hoofd. Kreeg ook heel rood hoofd en rode nek. Heb gisteravond dus wel 3 wijntjes genomen (ongeveer halve liter)Maar ik ben vastbesloten om hoe dan ook te gaan stoppen. Zie nu eigenlijk pas hoe onvoorstelbaar veel ik drink.
Dus ja nu dan na jaren met de spreekwoordelijke billen bloot....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Liaa,

Een schrale troost is dat je niet de enige bent meid!
Lees hier maar eens, er zijn veel topics die alle kanten van het Aprobleem belichten.
Je zult veel herkenbaars zien. Maar ongetwijfeld ook nog leren van hetgeen je tegenkomt.

Ja, als je zoveel dronk kun je beter oppassen met in 1 x stoppen.
Maar nu je gisteren 3 wijntjes dronk, zou ik zeggen: houd dat 3 dagen vast, ga dan naar 2 glazen en probeer ook nu en dan een droge dag in te lassen.
Deels moet je door de bijeffecten van het minderen heen... natuurlijk. Slecht slapen e.d.... het hoort er allemaal bij. Maat wat je straks terugkrijgt zal van onschatbare waarde zijn.

Ik ben 57, en merkte mét het ouder worden dat het allemaal veel gevoeliger kwam te liggen.
Drie wijntjes trekt het lijf niet meer. Zelfs van 2 voel ik me vaak onprettig. Ik ben langzaam aan het snappen dat ik wil kiezen voor het prettig voelen; dagen zonder A zijn echt veel lekkerder!
(ik ben een minderaar dus, nog wel)

Ik hoop dat je hier vinden zult wat je zoekt!

Hoe zijn jouw leefomstandigheden? Werk? Gezin?
Enfin, misschien horen we meer van jou!?
Heel veel suc6!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liaa,

Welkom hier. Hoop dat je behalve de moed om je hier aan te melden ook de moed zult vinden om op het forum actief deel te nemen. Je vindt ons bij de dagdraad (ditjes en datjes). Er zijn altijd mensen aanwezig en meestal is het er zelfs druk! Je vindt er herkenning, erkenning en het zal je helpen om iets aan je alc. probleem te doen. Zelf helpt het mij om te stoppen met mijn ongezonde drinkgedrag.

Kom langs en ervaar het:)

Succes Liaa:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liaa,
Welkom hier!
Jou verhaal lijkt op het mijne, voor mij was in één keer stoppen niet goed.
Dat is bij iedereen natuurlijk verschillend.
Ben een aantal jaren geleden in een kliniek geweest,
daar hebben ze me in eerste instantie geen librium of wat dan ook gegeven.
Het resulteerde in een insult, een epileptische aanval.
Nu ben ik sinds kort hier en ben ik gaan minderen met een kookwekker.
Zelf begon ik s'ochtends al met wijn, als ontbijt zeg maar.
Nu sta ik op 5 uur vanmiddag.
Dat is winst!
Van 3 flessen naar een halve fles in een best wel korte tijd.
Met behulp van alle lieve forumleden hier.
Geloof me het is een huiskamer met heel veel lieve mensen.
Natuurlijk zijn we het niet altijd eens, maar het komt altijd weer goed.
Weet je huisarts ervan?
Nou ik hoop je snel te lezen op de dagdraad en misschien bij het pact draadje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor het welkom heten.
Ik zal even mijn leefsituatie uit leggen, ik ben al 24 jaar met mijn man samen, hij drinkt niet alleen met een feestje ofzo. Verder hebben wij 4 kinderen waarvan er 2 op zichzelf wonen en 2 van 14 en 16 nog thuis. Mijn oudste dochter heeft 2 kids van 3 jaar en 10 maanden waar ik 4 dagen per week oppas. Verder werkt mijn man en ben ik huisvrouw. Ik begin altijd met drinken tegen een uur of 17.00 als ik aan het eten moet beginnen zeg maar. Ik heb zoals gezegd gisteren 3 wijntjes op en vandaag dus nog niets, en ik voel me gammel.
Wel fijn voor mij maar jammer voor jullie te horen dat ik niet de enige ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Liaa.
Er zijn, als het nu te erg wordt met trillen, middeltjes die dat een beetje opvangen. Moet je ff naar de dokter. Misschien kun je gelijk ff je bloeddruk laten meten dan heb je dat ook gedaan.
3 liter is niet mis, en al heel knap van je dat je het voor vandaag al zo ver geschopt hebt.
Welkom in onze huiskamer en ik hoop dat we samen kunnen gaan vechten tegen de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Liaa,
een warm welkom hier
Je hebt goed eplannen en met hulp hier kan het gaan lukken.
Je zult zien dat je lijf snel herstelt.
Net als madelief kun je een wekker gebruiken bij het minderen.
Het lichaam wil gezond worden en doet er alles aan je te helpen.
Het trillen, de onrust, enz zijn afkickverschijnselen. Het kan snel goed gaan
en het kan op en neer gaan, bij iedereen verschillend. Ik ben ineens gestopt
en bij mij was het onrustig slapen en zweten het ergste, dat heeft ook maanden geduurd
maar werd wel steeds beter. het is te doen en mijn slapen met alcohol was ook beslist
niet best. Nu weer prima, net als voor ik ooit dronk. hele nachten door en fris wakker.
De behandeling hier kan extra steun geven, ik heb er veel aan gehad.
Alle draadjes hebben wel wat goeds in zich, dus als je trek krijgt gewoon hier komen en gaan lezen,
en als je eraan toe bent schrijven, des te sneller voel je je hier thuis. En des te meer heb je aan deze site. Wat mij ook goed helpt, nog steeds, is een pactmaatje zoeken, die ongeveer net als jij in het proces staat. Dagelijks of wat je wilt, even contact maken is een waardevolle stok achter de deur, zeker als je weer een etentje, feestje of BBQ oid tegemoet gaat. Ik wens je veel succes, er is alleen winst te behalen hier!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Liaa, welkom bij ons.
Als je eens wilt meepraten op momenten dat je het moeilijk hebt, of gewoon voor de gezelligheid, kom dan eens in het dagdraadje op Ditjes&Datjes. Daar is bijna altijd wel iemand die reageert.
Succes met stoppen! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liaa, hartelijk welkom hier, en knap dat je deze weg hebt gevonden.
Je dronk anderhalf tot drie liter wijn per dag 7/7 ?
Dat is best veel, maar ik hoop dat je vanaf nu de rem gaat vinden, hier bij ons.
Kan er niet veel meer aan toe voegen, maar deel je belevenissen en lees veel. Erg leerrijk en geloof me, het helpt.
De eerste stap is gezet, en de rest gaat vanzelf komen, mits een klein beetje discipline.
Sterkte en hoop je snel tegen te komen op d&d :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Liaa,

welkom hier. Ik zit sinds gister op deze site.
zie mijn verhaal bij "nieuw" bij wie is wie, dus het aantal
ltrs komt aardig met mij overeen. ik 1 a 1,5 fles.
maar als je vanaf 17 uur drinkt dan voel je je de volgende
dag toch ook slecht? ik althans wel, heel moe, misselijk, nergens
zin in. Heb zelf 3 kleine kinderen en het is gekomen een paar maand
na de geboorte van onze tweeling, blijkbaar toch behoorlijke inpact,
ik las laatst ook ergens dat het ongemerkt een postnatale depressie
zou kunnen zijn.
afijn, heb jij ook dan dat je totaal geen eetlust hebt? want dat heb
ik nl. geen eetlust, ik hoor daar niemand over eigenlijk.

als ik de anderen lees die er vanaf zijn en dan s ochtends heerlijk fris en
vol energie wakker worden, dat wil ik ook weer, net als toen ik zwanger was
wat voelde ik me fit en energiek. nu een hoop ellende, misselijk, moe, niet eten
etc etc.

hoe is het nu met je ong een maand later na je 1e bericht?

liefs
sjaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en ben sinds 16 augustus gestopt met het vergif wat ik iedere dag dronk dus ben nog een "groentje"! Hoewel het weekend nu voor de deur staat zie ik er helemaal niet tegenop om niet te drinken want in plaats van het te voelen als ik MAG niet drinken voelt het meer als ik HOEF niet te drinken GELUKKIG!! Ik ben zo blij dat ik van die zooi af ben! Ik ben mezelf de afgelopen jaren compleet kwijtgeraakt, heb gelukkig nog wel een relatie, een huis, een baan etc. maar oh oh wat ben ik mezelf kwijt.... ben echt heel erg verdrietig over alle dingen die gebeurd zijn door mijn alcoholverslaving en vind dat ik nu, op mijn 41e, recht heb op een nieuwe start! Ik wil leven en genieten zonder dat vergif (let wel; ik dronk iedere dag (!) bijna een liter (!) wodka (!) elke dag opnieuw en opnieuw en opnieuw... Ik krijg nu zoveel lichamelijke klachten (bloeddruk, hartritmestoornissen, leverfunctie niet goed enz.) en zet mezelf zo buitenspel dat ik er helemaal klaar mee ben!! Het boek van Alan Carr, stoppen met drinken, heeft mij, net als 11 jaar geleden met stoppen met roken (en ik rookte 2 pakjes marlboro per dag), het laatste zetje gegeven en ik ga ervoor!!

Jij, en de rest op dit forum, succes en geloof me, we zijn zooovvvvvvvvveeeeeeeeeellllllllll leuker zonder die drank!!

Enjoy Life!!

-------------------------
Ik wil mezelf weer terug!! En dat gaat lukken!!

I will survive!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Liaa.....je tempo/inname lag aardig hoog. Waarom kick je niet af met behulp van je dokter, of nog beter met behulp van het alcohol- en drugscentrum? Daar zijn die mensen voor hoor!!!!!! Die kijken van niemand op en het is anoniem! Met behulp van wat medicijnen lukt het waarschijnlijk beter om rustiger de eerste periode door te komen. Je kan daar iedere dag even aanlopen, ze houden je medisch en mentaal in de gaten. Maak er gebruik van joh! Ik kom er al 5 jaar, voor mij en/of mn vriend. Het zijn daar dokters/psychiaters...ze weten waarover ze praten. Geen schroom!! Wees trots op jezelf dat je de stap genomen hebt!! accepteer hulp!! Sterkte, je redt het wel!! kop op!! laat wat van je horen op Ditjes en Datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...