Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedenavond "allemaal"

 

Aicha

Ik zie dat je net bent binnengekomen en aan het lezen bent. Ja Big Sister is watching you!!!

Ik neem aan dat je het te druk had met de voorbereidingen en nasleep van je verjaardag, maar nu gaan we weer over tot de orde van de dag.

Dus ik verwacht je op her rookdraadje met je dagboek :clock: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het op zich wel goed, dag 12 van n iet drinken (behalve 2 glaasjes bij buurvrouw) en bijna 2 mnd. niet roken. Dat gaat nu eigenlijk van zelf. En ik ben geen stopper, dus zet mij ook niet op het dagpact.

Op het ogenblik staat mijn hoofd niet naar drinken, ben lekker bezig me voor te bereiden op Marokko.

Omdat ik alleen ga, moet ik het maar gezellig met mezelf maken en ben dus eerder spullen aan het klaar leggen dan ik normaal doe. Dit heeft ook een functie: zo zet ik mezelf er toe elke dag een half uurtje te gaan lopen, want heb een conditie van n iets.

Toch merk ik niet dat ik dan meer lucht heb, dat valt wat tegen. Ook heb ik al lange tijd een soort van drukkende hoofdpijn en ben net zo moe als Ietjefietje, zelfs zonder 3 kleine kinderen.

Ik slaap goed, ben niet wakker te krijgen. Dus vandaag eens zonder melatonine, mss dat  dat scheelt.

Anders dan dat ik het gevoel heb dat er een verkoudheid niet door wil breken, zou ik niet weten waarom ik me zo voel. Maar geestelijk ben ik veel fitter dan met drank. Dat is een ding dat zeker is.

Voel me rustig en tevreden en verdeel de taakjes die gedaan moet worden in porties van 3 p/dag.

Dat geeft voldoening en geen frustratie, die dan weer tot zin in alc. leidt. Bij mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je dan Aicha? Het is erg eenzaam daar op de rookmelder, kan wel wat gezelschap gebruiken.

Ik heb het volste vertrouwen in dat het je deze keer gaat lukken, je bent er echt aan toe, goed voorbereid en hebt ervaring.

Dat was bij mij ook zo, steeds ging ik weer voor de bijl, pas nu heb ik de rust om dit te doen. Je kunt het niet forceren, dat werkt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip voor degenen die het omstreeks etenstijd moeilijk hebben met de trek van het alcohol monstertje:

Op Canvas is elke werkdag het programma HOBO  een uur lang vanaf 18.30 uur.

Ik kende het van jaren geleden en had niet in de gaten dat het nog steeds wordt uitgezonden.

Er zijn 3 onderwerpen over de meest uiteenlopende plekken op aarde met of zonder hun bewoners.

Je bent even helemaal weg.

Gisteravond was er een uitzending over de Libische woestijn in Egypte (Western Desert) met beelden van een fantastische ongelooflijke schoonheid, dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg.

Het is er echt zo mooi en groots en leeg, ik weet het omdat ik er vorig jaar om deze tijd 10 dagen heb mogen doorbrengen.

Je komt helemaal tot jezelf omdat je het leven weer in perspectief ziet.

Helaas is het jaar erna niet makkelijk geweest. Het begon al dat er bij thuiskomst bleek te zijn ingebroken.

In die uitzending zei de man die helemaal gek was van woestijnen dat je niet het gevoel hebt dat je rijdt, maar dat het is alsof je vaart op een zee van zand. En dat is ook zo, er ios natuurlijk lang niet overal zand, maar toen we eens een grote vlakte overstaken, leek het net of we stilstonden, alleen een beetje schommelden. Ik keek op de snelheidsmeter en we reden meer dan 100 km p/uur!!!

Je hebt nl. geen enkel referentiekader.

Nou ja, dit wilde ik even met jullie delen op de late zaterdagavond. Misschien inspireert het iemand om ook eens een woestijn te bezoeken. Er is keuze zat.

Een paar jaar geleden wilde ik tijdens de feestdagen e.d. naar Libië, maar omdat daar nog weinig toerisme was, was het nogal duur en ben ik niet gegaan.

Nu kan het helaas niet meer en Syrië heb ik ook te lang uitgesteld.

Nu mijn 70e verjaardag nadert, besef ik heel goed, dat ik de dingen die ik nog wil zien en doen, binnenkort moet doen, want dit leven kent helaas geen herkansing met de kennis van nu.

Reden te meer om die laatste jaren niet te verzuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

wacht nog even.

Ik heb gisteren je "wie is wie" helemaal gelezen om te zien of ik er achter kon komen waarom je zo moe bent.

Dat is me eigenlijk niet gelukt.

Jouw manier van drinken : tijdje stoppen, paar dag (te) veel, lijkt wel wat op de mijne en ik ken door de jaren ook die lange perioden van dodelijke vermoeidheid. Net of je een loodzwaar harnas aan hebt.

Het zou zomaar kunnen dat het toch het herstellen van je lichaam is dat zoveel energie vraagt.

En ja, als je drinkt voel je dat niet. Het is bij mij soms een reden geweest om maar weer te gaan drinken zo van:

er is toch geen "beloning". Maar die is er wel, zoals ik al meldde hierboven, geestelijk ga je je toch beter voelen.

Let maar eens goed op, al was het alleen maar dat je je nieet schuldig hoeft te voelen en jezelf geen mislukkeling omdat je steeds weer dezelfde fout maakt.

Ik had 4 kinderen in 3 jaar, dus weet uit ervaring dat dat ook een aanslag op je energie is.

Structuur is belangrijk. Even een half uurtje voor jezelf zonder gestoord te worden is heel belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...