lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Lytse, ik had hetzelfde met het quoten als jij bleek mijn quote steeds na het lege veld wel degelijk al geplaatst. Nu staan er dus 3 weekpacten. probeer het nog maar eens; als je op plaats heb gedrukt zie je wel een leeg veld, maar als je dan naar onder scrolt ook je quote + aanvulling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Ik durfde dat niet zeggen, jane, maar ik vroeg me inderdaad af: hoe houd je zoiets verborgen voor je partner? Nu ben ik zelf nooit een stiekeme drinker geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 @Ietjefietje, Goed van je dat je er eerlijk over geweest bent!!! Ik heb het ook jaren onder de pet gehouden, en mezelf voorgehouden dat ik het zelf wel kon oplossen..... Ik heb mezelf laten opnemen en heb in de kliniek een hoop geleerd, vooral mijn valkuilen en hoe daarmee om te gaan. Het nadeel is wel dat je dan ook tegen je man eerlijk zou moeten zijn en vertellen wat je probleem is, en dat je het niet alleen afkan. Moeilijke keuze lijkt mij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Je kunt het ook omdraaien mark/ietje: hoe zouden jullie het vinden als je partner een stiekume verslaving had? Ik zou me echt dubbel belazerd voelen. mark reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Poeh! Dat lijkt me niet gemakkelijk Ietjefietje Zelf ben ik er altijd open en eerlijk in geweest Gooi de boel maar open Kan het doorluchten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Kan je zijn reactie een beetje inschatten Ietje? Misschien voel je je inderdaad opgelucht achteraf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Je kunt het ook omdraaien mark/ietje: hoe zouden jullie het vinden als je partner een stiekume verslaving had? Ik zou me echt dubbel belazerd voelen. Ik heb het juist eerlijk verteld en heb me toen ook laten opnemen. Maar ik weet dat het verdomd moeilijk is toe te geven aan iemand waar je om geeft om te zeggen dat je een alcohollist bent.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 ik zeg nog steeds niet dat ik alcoholist ben Mark ik heb een alcoholprobleem (gehad?) Persoonlijk vind ik het hebben en zijn een heel belangrijk verschil maken in hoe ik iets benoem net alsof je met zijn het meer onherroepelijk maakt en met hebben kan ik ermee dealen zoiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Maar dat is toch logisch ietje?Ik denk dat je het ook jezelf nog niet helemaal erkent. en je onthoudt hem zo de mogelijkheid jou zo te steunen als jij nodig hebt. je valkuil is dat je euforisch wordt als het goed gaat daarin ben je dus nog niet realistisch/volwassen? Ik was ook niet eerlijk hoor tegen mijn partner en nu is het mijn ex-partner Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 (bewerkt) Alcoholist is zo'n definiërend woord, dat vind ik ook. Alsof je jezelf identificeert met een ziekte. 17 november 2013 bewerkt door Jen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Nou ik ben wel een alcohollist, want ik heb een drank probleem. Dit zal ik mijn hele leven houden, want de drank lonkt altijd en is altijd om je heen. Al sta je 10 jaar droog, je zal altijd wel weer eens trek hebben. Je hoeft dan niet te drinken, maar de trek is er wel dus blijven je receptoren activeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 ik zie het niet als een zieke ik ervaar het als een probleem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 ik heb geen trek mark. ik besef dat ik daar me gelukkig om mag prijzen maar het is dus niet voor iedereen hier hetzelfde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 of je identificeert jezelf met een probleem dat je hebt. Zo-iets bedoel ik. Eigenlijk zie ik alcoholisme ook niet echt als een ziekte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Heb je echt nooit trek?? Dat vind ik knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 ik ga eens even wat anders doen heb anders straks een forum-probleem mark reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Gewoon reëel Het gaat goed en soms minder goed Of andersom Mijn ervaring is niet in emoties verdwalen Dan is het end zoek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 (bewerkt) Lady Jane, ik ben wel alcoholist. Drinken doe ik niet meer, omdat dat als alcoholist niet gaat. Dus een droge alcoholist. Voor mij is het een onherroepelijk iets. Nooit zal ik meer een druppel kunnen drinken. Dan is de beer los en ik denk niet dat het ooit goed komt. Te weten dat het voor mij niet is weggelegd, doet me niet in dubio staan. Deze alcoholist kan niet drinken. Verder heb ik er vrede mee. Gelukkig maar. 17 november 2013 bewerkt door Ludwig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 dat is niet knap mark dan zou ik dat zelf wel of niet creeren, trek? ik heb wel eens momenten (gehad), dat ik dacht: daar zou ik vroeger meteen een borrel voor nodig hebben gehad maar dat is niet wat mensen hier als trek/craving omschrijven. Voor mij was het een slechte gewoonte, die ik niet altijd in de hand had als ik eraan toegaf. Dat heb ik nu nog met lezen, koffie, snoepen, forum, sporten (héél soms), en sauna. Het zijn gezondere gewoonten en ik ben er milder mee dan met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Mooi dat je dat onderkent Ludwig en ernaar handelt. dat is precies waar het om gaat toch? Ik ben ook vast van plan echt nooit meer alcohol te drinken. mijn leven is 100 maal beter nu zonder. Hoe het beestje heet vind ik minder belangrijk, het gaat om de inhoud en niet om de verpakking. Nog een slechte gewoonte: het laatste woord willen hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Wellicht geen ziekte. Maar een zware aandoening, verslaving genaamd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Jij mag het laatste woord vrouwtje, daar kan ik mee leven. Ben blij dat het voor jou ook genoeg is geweest. Een 100x beter leven is veel waard en dat is 100% gemeend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Wellicht geen ziekte. Maar een zware aandoening, verslaving genaamd. Afhankelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 (bewerkt) Het leven gaat en voelt soms moeizaam Omdat we menen afhankelijk te zijn Dat zijn we ook in zekere zin Het gaat om begin en eind Hechting en onthechten Je wordt alleen geboren en gaat alleen dood Het leven is de speeltuin Dus deze nog maar eens Mensen, ga goed Take care! 17 november 2013 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 november 2013 Rapport Share Geplaatst 17 november 2013 Depressie wellicht, Ietje? Dan heb je meer nodig dan stoppen met drinken. Maar blijven drinken, zal niet helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden