dymph Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Ha medestrijders,Ik blijf het maar uitstellen, excuses ten over, maar ik moet echt nu stoppen met die gekmakende drank. Helemaal! Ik zal me ff voorstellen: ben een vrouw van 56 jaar die haar problemen, de eenzaamheid, de depressies en het gevoel het leven niet aan te kunnen wegzuipt. Naast een drankprobleem heb ik ook nog een eetprobleem in de zin dat ik ook ga (vr)eten als ik me slecht voel. Minderen werkt niet voor mij, de duivel blijft op de loer en blijkt sterker dan ikzelf. Het hele gehannes van: wanneer drinken, hoeveel drinken en kan ik er bij twee/drie houden, vind ik erg vervelend. Vooral omdat ik weet dat het toch weer misse boel wordt. In 2004 ben ik bij de AA gegaan en ben daardoor twee jaar nuchter gebleven. Jammer genoeg werd de eerst zo leuke groep steeds kleiner en op een bepaald moment zat ik met drie hoogbejaarde AA-ers die al dertig jaar van de drank af waren. Dat werkte op mij zeer demotiverend. Naar deze groep wil ik niet terug, misschien moet ik het in een andere plaats proberen. Weet het nog niet. Weet wel dat het voor mij een stok achter de deur was en die heb ik nodig. Ik herinner me dat ik het eerste jaar alleen maar kwaad was dat ik niet mocht drinken, woest in de kop, haha. Weet ook dat ik tijdens mijn nuchterheid me stukken positiever voelde en veel minder depri. Nu denk ik steeds: 'Als ik eerst maar minder down ben, dan gaat drinken ook beter', maar ach, ik houd mezelf zo voor de gek. Drinken maakt de depressie alleen maar erger. Nou mede lotgenoten, ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Het is allemaal zo herkenbaar. Vandaag zet ik stap 1. Met angst in het lijf, dat wel. Voor iedereen hier: houd vol en heel veel moed, kalmte en wijsheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Hallo beste Dymph,Hartelijk welkom hier,Goed, dat je ons gevonden hebt, en moedig dat je het weer probeert.Misschien goed, als je mee probeert te praten, op ditjes en datjes.Dit forum kan een grote steun voor je zijn, als je dat wilt.Heb je de internetraining al eens geprobeerd?De moeite waard hoor.De AA in een andere plaats proberen kan natuurlijk ook, maar misschien zijn er inmiddels wel weer nieuwe mensen bijgekomen in je oude plaats.En zoals jezelf waarschijnlijk al weet.;Eerst van de drank af, dan wordt de depressie op den duur minder.En dus niet andersom!!In elk geval, Welkom, en we hopen nog van je te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 28 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Hallo lieve Rapilos en Jetset,Dank voor jullie ondersteuning. Ik ga zeker heel veel lezen en schrijven op dit forum want lotgenotencontact helpt echt! Tenminste dat is mijn ervaring. Zal ook met de ditjes en datjes aan de gang gaan. En neej, ik heb de internettraining nooit gedaan. Heb tot nu toe alleen met de AA gewerkt, zeg maar. En ja, natuurlijk kunnen er in die tijd nieuwe mensen bij zijn gekomen, maar heb gehoord dat die groep al lang niet meer goed functioneert. De meeste mensen gaan naar het CAD of zo, ik weet het niet. Therapieën en gedoe ben ik meer dan zat. Helpt toch niks bij mij. Eerst nu alle energie stoppen in het niet-drinken. Ik heb natuurlijk veel geleerd op de AA, dus ik weet wat me te doen staat. Zie er wel heel erg tegen op, maar goed, dit gaat zo niet verder. Lieve mensen, ik houd jullie op de hoogte en zal me zeker melden op moeilijke momenten. Vooral die trek, daar ben ik zo bang voor, maar ja. Hoe negatiever ik er in stap, des te moeilijker wordt het, dus dat is niet de weg. Gewoon doen en niet verder denken ff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Goed zo Dymph,En blijf jiuist vooral bij moeilijke momenten hier komen, en blijf er over praten.Wij slepen je er wel doorheen.Zie je wel bij ditjes en datjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 28 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Ach wat lief, van dat er doorheen slepen. Doet me echt goed. Samen met jullie gaat het me lukken!!! Hoe ben jij van de drank afgekomen Rapilos? Internet?Ik hoor het wel. Vast fijn weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Hallo Dymph en welkom hier,je schrijft nu eerst alle energie steken in het niet drinken.misschien als je je energie steekt in iets wat je leuker vindt dan drinken(en de kater erna), dat het niet drinken je helemaal geen energie hoeft te kosten?Zo heb ik het nl ervaren, het niet drinken gaf me de rust die ik mijn minderpogingen kwijtraakte en mijn lijf werd dus energieker. Zoals je in de 2 droge jaren misschien ookondervond, komt je dan wel de onderliggende oorzaken tegen en ja die moet je wel aangaanwil je van die eeuwige trek af. Bij mij is therapie nu wel aan de orde, ook al denk ik ook wel eens, wathelpt dat nou, of ik ben toch hopeloos, maar zolang ik niets beters heb, wil ik er wel alles aan doenom mijn droog zijn niet op te geven. want het alternatief is weer drinken en dpri, en niet goed slapen, en weer sjaggie smorgens en bozig tegen de hele wereld en me slachtoffer voelen van anderen, enz enz enz.Ik heb erg veel aan de ADG training gehad, kijk nu meer wat helpend is voor mij, probeer meer in hethier en nu te blijven, soms met behulp van mindfulness, en dagelijks hier op het forum om scherp te blijven. Ik heb ook een pactmaatje waarmee ik achter de schermen bijna dagelijks contact heb, ook dat is een geweldige stok achter de deur. Ik less je hopelijk op de D&D en wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Hey die medestrijdster,Welkom op ons forum en ik ben blij voor je dat je ons gevonden hebt. Je schrijft dat je vaak last hebt van het gevoel van eenzaamheid. Heb je geen kinderen, dieren of vrienden? Werk je overdag of ben je de hele dag thuis. Heb je ook hobby's? Ja wat een vragen hé?In ieder geval zou het heel goed kunnen dat, als je veel op ons forum bent, het gevoel van eenzaamheid een stuk minder zal worden.Ja en verder wens ik je heel veel suc6. Het gaat je lukken want samen staan we sterk, en ik spreek uit eigen ervaring.Liefs Bol:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 29 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Neej Bolletje, ik heb helaas geen man en geen kinderen en geen familie. Mijn enige zus, die kanker heeft, heeft jaren geleden het contact met mij definitief stopgezet. Tot op de dag van vandaag kan ik daar nauwelijks mee leven; ik probeer het te aanvaarden, maar dat lukt nog niet zo goed. Weet er helemaal niet mee om te gaan. Ik werk al lange tijd niet meer. Was altijd juf Nederlands, maar vond het op een bepaald moment te pijnlijk om met andermans kinderen om te gaan, terwijl ik ze zelf niet had. Ook een issue in mijn leven.Heb gelukkig wel een paar goede vrienden waar ik op terug kan vallen. Kan echter niet zo goed voor mezelf opkomen, en ook de aandacht vragen vind ik moeilijk. En ja, dieren, jeetje, als ik die niet had. Ik ben werkelijk verrukt van katten en heb er dus ook wat meer dan de gemiddelde norm, haha. Daarnaast een berner sennen om toch de deur uit te moeten. Wandelen in de natuur vind ik heerlijk, vooral als ik koeien tegenkom. Daarnaast natuurlijk lezen, internetten en fitness. In mijn droge jaren heb ik de sport weer opgepakt, en dat heeft mij erg geholpen en ook mijn stemming aanzienlijk verbeterd. Als ik depri ben, laat ik dat weer lopen, maar ben zeker van plan dit aanstaande week weer te gaan doen. Ook daarin moet de knop om.En June, in jouw verhalen, die ik graag lees, herken ik erg veel. Je hebt gelijk: laat ik me op iets leuks storten ipv het niet drinken, maar ja, soms weet ik niet eens meer wat ik nog fijn vind. Ik hoor zoveel goeds over de ADB-training, dat ik dat eigenlijk ook graag zou willen doen. Maar wordt het echt vergoed en moet ik dan een verwijzing bij de huisarts halen? Ik heb niet zo en leuke huisarts, haha. Drempel is wat hoog, maar wat moet dat moet hoor. Als ik het zo zou kunnen redden, heb ik dat liever dan de AA omdat ik dat al uitentreuren ken. Die AA fungeerde als stok achter de deur, iedere week verantwoording afleggen hielp mij. Maar dat kan natuurlijk ook met een pactmaatje. Bij de AA heb je ook een sponsor en dat is echt fijn.Ditjes en datjes snap ik niet helemaal. Wat kun je daar op kwijt? Nou, ik ben vol goede moed, er staat mij weer een grote uitdaging te wachten.Liefs Dymph Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Ik zie de ditjes en datjes als een huiskamer Dymphsoms druk en chaotisch, als er iemand iets nodig heefteen grote zorgzame familie met veel ervaringsdeskundigheid.het houdt mij scherp om me smorgen en savonds minimaal even te melden.De training heb ik anoniem en gratis kunnen doen, en had geen verwijzing nodig, datwilde ik ook niet. het schijnt dat het nog steeds zo kan, maar je moet eerst meer vragendoor voor je aan de mogelijkheid komt is hier verteld. Ik heb het niet gechecked. Als jeer niet uitkomt kun je een bericht sturen aan de moderator en het vragen, via de berichtjes, waarvertel dit aan de moderator staat. Ik kan me niet voorstellen dat het niet meer gratis kan, wel dat ze de verzekeringsmogelijkheid meer aanmoedigen, om voor de hand liggende redenen.In elk geval wens ik je veel succes, want je hoeft deze soms zware strijd niet alleen te voeren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Hallo Dymph en alle andere mensen op dit forum. Ook ik MOET stoppen, ik ben eraan toe, ik WIL AL HEEL LANG STOPPEN EN GA DIT NU OOK DOEN! De maat is vol, heb me afgelopen week hier aangemeld en 3 dagen lang niet gedronken. Gisteravond is het echter weer helemaal mis gegaan en vandaag baal ik van mezelf. Dat gevoel wil ik niet meer hebben. Ik weet dat ik het kan, ik heb het jaren geleden ook ruim een jaar volgehouden en ik ga er nu weer voor!Al jarenlang worstel ik met dit probleem en ik wil nu definitief stoppen, want ik weet uit ervaring dat minderen voor mij niet werkt. In de afgelopen dagen heb ik jullie verhalen gelezen en vind het hartverwarmend hoe jullie elkaar steunen. Terwijl ik deze tekst intik vloeien de tranen want deze keer is het echt raak. Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als nu en nee, dat is niet omdat ik een kater heb, want die heb ik helaas zelden gehad. IK GA ER NU VOOR! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Hey Char. Heb je ook zin om bij ditjes en datjes te komen? Kom maar lekker daar naar toe meid. Daar zijn ook anderen in onze virtuele huiskamer en kunnen we je opvangen hoor.En natuurlijk kennen we de stijd tegen de alco. allemaal goed, en ook weten we hoe moeilijk het is om, als je trek hebt in drank, die toch te laten staan.We ontvangen je allemaal graag met open armen en huil maar flink uit als je daar behoefte aan heb.Nogmaals van harte welkom. Samen staan we sterk.Knuffel Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 29 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Hai lotgenote,We hebben dus hetzelfde gevoel dat het nu eindelijk er eens van moet komen. Ik zit hier dus ook net, heb net dag 1 erop zitten en zit meteen ook met een trekmoment op een saaie zondagmiddag. Ik weet er alles van: steeds maar weer proberen en altijd maar weer falen. De drank is sterker dan mijzelf. En wat een mislukt, klote gevoel geeft dat. Toen ik die twee jaar niet dronk, heb ik bij drankneigingen er veel baat bij gehad door aan die wanhoop van de day after te denken. Hartstikke goed dat je het ook gaat proberen. We staan samen nog aan het prille begin, dus wie weet kunnen wij elkaar ook helpen. Samen is honderd keer beter dan alleen. Er zitten hier idd vele lieve mensen die er alles van af weten dat is op zich al heel erg fijn. Dat je je niet de enige in de wereld voelt.Meis, jij gaat ervoor, ik moet het ook, er is geen andere weg. Bedenk maar dat je je zonder drank een heel stuk levenslustiger en vrijer voelt dan met die duivel op je nek. Zit ook maar veel op dit mooie forum om me ervan te doordringen dat het menens is. Vaak vertrouw ik mezelf namelijk niet meer. Heel veel sterkte,een beginnende medestrijdster. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Welkom dynph en chardonay,Goed dat jullie zo gemotiveert zijn, dat is de eerste stap, nu nog doen! Mijn ervaring is dat het almaar tegen het stoppen aanhangen veel moeilijker, deprimerender en vermoeiender isdan het gestopt zijn zelf, als de knop eenmaal echt om is ben je blij dat je de keus gemaakt hebt. Heel veel succes! Van de huisarts heb ik een stripje oxazepam gekregen en dat hielp me de echt eerste dagen door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Hallo Dymph,Ook jij bedankt voor je mooie reactie. We gaan het gewoon redden hoor, denken aan de day after is idd een goed middel en onlangs heb ik een filmpje op de mobiele telefoon gezien van mijzelf in beschonken toestand. Dat is ook echt een eye opener geweest en ik heb het in mijn geheugen gegrift staan als waarschuwingsmiddel. Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt van de negatieve kanten die kleven aan het drinken en daar heb ik ook het risico om jezelf sociaal voor schut te zetten aan toegevoegd. Ik heb ook een lijst met positieve effecten van het niet-drinken gemaakt en beide lijsten houd ik in de buurt als ik het moeilijk heb. Jaren geleden heb ik een zgn. Achilles werkboek bijgehouden toen ik mijn alcoholprobleem besprak bij een therapeute en ook dat boek houd ik nu dicht bij me. Nu ik daarnaast ook nog zulke fijne mensen ontmoet op dit forum moet het echt gaan lukken, en idd; samen staan we sterk, jou lukt het ook Dymph, het is gewoon echt menens nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 29 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Dat zou echt te gek zijn: samen sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Hallo Jet en Dymph,Ik reageer laat omdat ik offline ben geweest, zoals je op het dagdraadje kunt lezen.Ben niet bekend met wat een pact op het forum inhoudt maar als het betekent dat Dymph en ik bij deze afspreken dat we er samen voor gaan en beiden echt gaan stoppen (ik kan niet minderen) en elkaar daarbij zo goed mogelijk steunen, dan zeg ik JA!Ik kan niet beloven dat ik dagelijks online zal zijn want ik werk naast mijn gezin waar problemen zijn ook in de eigen zaak, maar ik zal je zo goed mogelijk steunen Dymph, dat beloof ik hierbij plechtig.Gaan we er samen voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Dank Willemt en Char voor jullie reactie. Ja, je hebt helemaal gelijk Willemt, dat dat er constant tegen aanhikken vreselijk onrustig maakt. Stoppen is in feite (in ieder geval voor mij) makkelijker dan minderen. Anders krijg ik die drang nooit uit mijn systeem. Lieve Char, ik weet ook niet precies wat een pact hier inhoudt, maar ik denk zoiets als wat jij mailt. Ga me aanmelden voor de AlcoholDeBaas internettraining, Misschien ook iets voor jou, ter ondersteuning? Hoor hier goede verhalen over op dit forum. Ook werd me aangeraden het forumboek te lezen op die site (geloof ik). Ervaringsverhalen. Altijd nuttig als je bijna het eerste glas aan je lippen wilt zetten.Meid, ik wil jou ook aan alle kanten steunen, waar ik kan, dus een pact is voor mij ook een volmondig JA. Het is erg belangrijk om met lotgenoten om te gaan, dat heeft mij destijds bij de AA van de drank af weten te houden. Mensen die niet drinken, snappen het gewoonweg niet: die drang, die moeite die het kost om ervan af te blijven. En dat is nu net het punt. Wij gaan er samen voor, en.... we gaan het nu eindelijk eens redden.Liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo Dymph,Goed je weer te horen, ik maakte me al een beetje zorgen, maar hierbij hebben wij dus een pact gesloten! Ik denk niet dat ik de internettraining wil doen, ik probeer het liever eerst met mijn werkboek en +/- lijsten waarover ik schreef. Dat moet samen met de therapie en alle lieve mensen hier (incl. jij!) gewoon goed gaan! Je hebt gelijk, buitenstaanders begrijpen er echt niets van, dit is veel fijner. Ik heb mezelf trouwens een beetje beschreven onder "uiterlijkheden". Zometeen ga ik werken, ik kom vanavond weer online. We gaan er samen voor, terwijl buiten de donkere wolken langzaam wegtrekken en ongetwijfeld plaats gaan maken voor de zon; zo gaat het voor ons ook zijn. Fijne dag en hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Gefeliciteerd met ons pact. Ik ben nu al hartstikke blij met je. Wij geven dit keer niet meer op en houden elkaar scherp. Dag voor dag. Als de drang hoog is, denk ik: vandaag drink ik niet en morgen zie ik wel verder (gepikt van de AA), Het idee nooit meer te mogen, vind ik echt heel erg en maakt me ook zeer kwaad en verongelijkt. Hiermee kun je dat een beetje ondervangen: dan wordt de berg niet zo hoog. Samen met onze lieve lotgenoten hier moet het lukken. Houd jij je ook heel goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Dympf en Char. Wij hebben een pact draadje om te schrijven. Misschien iets voor jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Desi, dat had ik al gezien. Lijkt me ook helemaal goed. Het feit dat Char, net als ik, net begint, schept natuurlijk al een band. Maar alles is welkom. Is dat pact dan echt bedoeld, zoals Blondie uitlegde, om moeilijke situaties te bespreken, als de nood aan de drank komt zogezegd? Want dat zijn de momenten waarop er crisis in lijf en hoofd ontstaat en de verleiding het grootst is. Alles is waardevol, als we er maar van af blijven, maakt niet eens uit hoe. Wat een lieve katten heb je. Prachtig. Heb er zelf acht. Heerlijke dieren, zooo troostend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 quote: Originally posted by: dymphHa medestrijders, Ik blijf het maar uitstellen, excuses ten over, maar ik moet echt nu stoppen met die gekmakende drank. Helemaal! Ik zal me ff voorstellen: ben een vrouw van 56 jaar die haar problemen, de eenzaamheid, de depressies en het gevoel het leven niet aan te kunnen wegzuipt. Naast een drankprobleem heb ik ook nog een eetprobleem in de zin dat ik ook ga (vr)eten als ik me slecht voel. Minderen werkt niet voor mij, de duivel blijft op de loer en blijkt sterker dan ikzelf. Het hele gehannes van: wanneer drinken, hoeveel drinken en kan ik er bij twee/drie houden, vind ik erg vervelend. Vooral omdat ik weet dat het toch weer misse boel wordt. In 2004 ben ik bij de AA gegaan en ben daardoor twee jaar nuchter gebleven. Jammer genoeg werd de eerst zo leuke groep steeds kleiner en op een bepaald moment zat ik met drie hoogbejaarde AA-ers die al dertig jaar van de drank af waren. Dat werkte op mij zeer demotiverend. Naar deze groep wil ik niet terug, misschien moet ik het in een andere plaats proberen. Weet het nog niet. Weet wel dat het voor mij een stok achter de deur was en die heb ik nodig. Ik herinner me dat ik het eerste jaar alleen maar kwaad was dat ik niet mocht drinken, woest in de kop, haha. Weet ook dat ik tijdens mijn nuchterheid me stukken positiever voelde en veel minder depri. Nu denk ik steeds: 'Als ik eerst maar minder down ben, dan gaat drinken ook beter', maar ach, ik houd mezelf zo voor de gek. Drinken maakt de depressie alleen maar erger. Nou mede lotgenoten, ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Het is allemaal zo herkenbaar. Vandaag zet ik stap 1. Met angst in het lijf, dat wel. Voor iedereen hier: houd vol en heel veel moed, kalmte en wijsheid. Je denkt: 'Ik moet eerste gemotiveerd zijn om te doen', maar juist door te doen raak je gemotiveerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 hi hi heb weer wat verkeerd gedaan, wilde ook zo'n zinnetje onder mijn stukje. dit was niet de bedoeling. nou jaaaa. Maak ik ook nog een typefout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 quote: Originally posted by: dymphHa medestrijders, Ik blijf het maar uitstellen, excuses ten over, maar ik moet echt nu stoppen met die gekmakende drank. Helemaal! Ik zal me ff voorstellen: ben een vrouw van 56 jaar die haar problemen, de eenzaamheid, de depressies en het gevoel het leven niet aan te kunnen wegzuipt. Naast een drankprobleem heb ik ook nog een eetprobleem in de zin dat ik ook ga (vr)eten als ik me slecht voel. Minderen werkt niet voor mij, de duivel blijft op de loer en blijkt sterker dan ikzelf. Het hele gehannes van: wanneer drinken, hoeveel drinken en kan ik er bij twee/drie houden, vind ik erg vervelend. Vooral omdat ik weet dat het toch weer misse boel wordt. In 2004 ben ik bij de AA gegaan en ben daardoor twee jaar nuchter gebleven. Jammer genoeg werd de eerst zo leuke groep steeds kleiner en op een bepaald moment zat ik met drie hoogbejaarde AA-ers die al dertig jaar van de drank af waren. Dat werkte op mij zeer demotiverend. Naar deze groep wil ik niet terug, misschien moet ik het in een andere plaats proberen. Weet het nog niet. Weet wel dat het voor mij een stok achter de deur was en die heb ik nodig. Ik herinner me dat ik het eerste jaar alleen maar kwaad was dat ik niet mocht drinken, woest in de kop, haha. Weet ook dat ik tijdens mijn nuchterheid me stukken positiever voelde en veel minder depri. Nu denk ik steeds: 'Als ik eerst maar minder down ben, dan gaat drinken ook beter', maar ach, ik houd mezelf zo voor de gek. Drinken maakt de depressie alleen maar erger. Nou mede lotgenoten, ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Het is allemaal zo herkenbaar. Vandaag zet ik stap 1. Met angst in het lijf, dat wel. Voor iedereen hier: houd vol en heel veel moed, kalmte en wijsheid. quote: Je denk: 'Ik moet eerst gemotiveerd zijn om te doen', maar juist door te doen raak je gemotiveerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 sorry, ik doe iets echt heel verkeerd. sorry moderator. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden