Spring naar bijdragen

Cherry moet ook


Cherry63

Aanbevolen berichten

Ik ben Cherry en ben al weer aardig bezig alcoholistisch te zijn. Ik drink de laatste tijd zo'n 2 liter bier per dag...
Vandaag ga ik mijn laatste biertje drinken. Dat heb ik zorgvuldig besloten.
Blijft er nog bier over, dan gooi ik dat door de gootsteen.
Maar, ik kan wel een beetje steun gebruiken en hoop dat op dit forum te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cherry

Welkom op het forum.
Ik ben hier ook nog niet zolang, sinds afgelopen maandag.
Ik ben niet aan het minderen maar ben gestopt.
Nu dus de 5e dag. Vind steun op de dagdraad.
Laat ook even op de dagdraad weten dat je nieuw bent.
Trouwens wil je nog meer over jezelf vertellen?
Bijvoorbeeld je leeftijd (47?) of je woonsituatie?
Hoeft niet hoor.
Morgen neem je gewoon de eerste niet, sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cherry!

Succes met jouw voornemen! Als je het echt wil en eraan toe bent kun je het. Ik hoop dat je niet veel vervelende bijverschijnselen krijgt.

Neem echt een week of twee weken vrij als het moet en je wil 'afkicken' bij zware verschijnselen als trilling, heel slecht slapen etc. Vertel je dokter waarom je ziek bent.

Mijn tip.

Huur of leen veel goede films, boeken, schilderwerk etc. Slaap en eet zo veel en wanneer je dat wil. Luister muziek en laat je lichaam tot rust komen. Je bent zwaar vergiftigd. Zonder je af om even tot jezelf te komen. Na 2 weken heb je het aller ergste gehad en kan je weer de wereld aan, herboren!

OF, je gaat 2 weken lang heel hard werken en zoekt ongelovelijk veel afleiding buiten kroegen etc.
Dit laatste, dat was mijn methode met trillende handen, slaapgebrek en zucht naar alcohol maar ik ben er door heen gekomen.

Ik vertel je puur hoe ik er tegen aan kijk, wat mij persoonlijk helpt. Je kan natuurlijk een hele andere weg inslaan. Ben benieuwd hoe je erdoor komt. Succes! Over 10 dagen / 12 dagen kom ik vragen hoe het met je gaat. Hoop dat je het droog kan houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cherry,
een warm welkom hier en een goed plan, stoppen.
Ik denk dat je geen heftige verschijnselen krijgt,
ik dronk ook zoiets en merkte weinig. Ik had wel wat hulp
aan extra sauna en sporten en dronk dagelijk Yerba Maté
een thee van gedroogde oerwoudplanten uit Argentinie. Niet lekker
maar met een kruidentheezakje erbij prima te drinken. En het werkt ontgiftend
en geeft energie. Altijd als ik me wat minder voel, doe ik dat weer een paar dagen en het helpt mij prima.
Google het maar eens, je kunt het online betsellen of bij een Argentijns restaurant halen, dat doe ikzelf
in Scheveningen. En als je het moeilijk krijgt, naar het forum, er zijn hoofdstukken (draadjes) met tips, thema's enz, je kunt dagen bezig zijn en komt vast wel handige dingen tegen.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jullie hebben gelijk, wie is Cherry?
Ik ben een vrouw van 47 jaar oud. Ik woon alleen met mijn kat. Ik werk in een kwekerij en heb jaren niet gedronken. Tot voor een aantal maanden geleden. Eerst drie biertjes. Toen werden het blikken van 0,5 liter. Niet omdat ik afkickverschijnselen voelde, maar omdat ik aan de dagelijkse kick gewend raakte ben ik blijven drinken. Had ik vrij, dan begon ik weleens al om 13.00 uur te drinken en ging dan vroeg naar mijn nest. De schade valt nu nog mee en ik ben wakker geworden. Stoppen met die hap!!!
Mijn hobby's zijn lezen en internetten. Geen MSN, maar diverse forums. Ook luister ik heel erg graag muziek. Jaren '60, '70 en '80.
Ja, ik ben hard wakker geworden. Ik had 4 halve liters op en wilde naar de stad gaan op de fiets. Ik wilde naar de HEMA. Onderweg kwam ik al bijna onder een auto terecht. Op een gegeven moment stuur ik naar links. Dit zonder reden en kwam keihard met mijn gezicht op een vluchtheuvel terecht. Het Ziekenhuis was gelukkig vlakbij. Mijn duim uit de kom. Drie weken gips. Als die vluchtheuvel er niet geweest was had ik onder een auto terecht kunnen komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Cherry!

Goed dat je zelf aan de bel trekt om te stoppen, je bent op tijd 'wakker' geworden.
En hier zit je goed! Ik ben bijna 2 weken alcoholvrij en dat is me nog nooit zo gemakkelijk afgegaan, tot ik dit forum heb ontdekt...
Dus, leeftijdsgenootje (ik ben ook 47) succes en samen staan we sterk!!

je hebt inderdaad geluk gehad dat die vluchtheuvel er stond en een goede engelbewaarder op je schouder...

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tobbertje,

Leuk ook 47 jaar oud. Maar niet te oud. Zeker heb ik een goede engelbewaarder. Hoe had het met mijn lieve kat gemoeten wanneer ik in het ziekenhuis lig. Mijn familie woont veel te ver weg. En een kennis die ik hier heb vertrouw ik niet de verzorging van mijn kat toe. Ja, planten water geven mag ze. Een vriendin die ik hier heb is blind, dus dat gaat ook niet. Nee, ik ben blij met die vluchtheuvel.
Ben nu bezig mijn huis schoon te maken met 1 1/2 hand. Ben ik iig goed bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cherry63, welkom naar deze forum. Weet je wanneer beginnnen rare ongelukken of toestanden te gebeuren denk ik dat is een teken van God, het helaal (voel maar in)..dat zegt: opletten...en als we deze tekens niet serious nemen..gebeuren...ergere dingen (eigen ervaring)....Ik wens je veel succes en ik "zie"je graag in de forum.
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Cherry63

Helaas drink ik nu weer. Het lijkt nu ook wel alsof ik overdag, wanneer ik niet drink, ontwenningsverschijnselen heb. Kan dat met 2 liter bier per dag?



Ik heb gelezen dat dat in principe met elke hoeveelheid kan. Ik dronk ook echt geen kratten bier per dag op maar ik zit nu toch echt te zweten als een otter, zoals elke avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...