Spring naar bijdragen

zoek een maatje


jerre1982

Aanbevolen berichten

Jerre dat is vervelend zeg. Heb je iemand op het oog waarvan je zegt, "die zou ik graag als maatje willen?
Misschien kun je hem of haar rechtstreeks of via een p.b. aanspreken? Dus schroom niet en vraag het gewoon aan mensen.
Heel veel suc6, het moet lukken met zoveel mensen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Jerre, ik wil je wel helpen hoor, ik probeer elke dag even op het forum te komen, en op de hoogte te blijven.

bij mij heeft het forum, met name de dagdraad me door de eerste moeilijke tijd heen geholpen en dankzij het forum kon ik pats-boem stoppen! Ik ben nu 39 dagen zonder alcohol en ik voel me geweldig goed!

Wil je elke dag een berichtje mailbox over hoe het gaat?
Zeg het maar.

Groetjes, Tobbertje (ze noemen me inmiddels ToPPertje, haha):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bezdnkt voor je antwoord Tobbertje! Ik net 4 dagen droog achter de rug. Eerste dagen gaat sowieso wel makkelijk, 't is pas na de eerste week vind ik dat het moeilijk wordt. elke dag is op dit moment een nieuwe overwinning, en probeer me te concentreren van dag tot dag.

Jij al meer dan een maand gestopt! mooi! Weet eigenlijk verder niets over je. Ben je dankzij alcohol ook dingen kwijt geraakt?

groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jerre:present:

De eerste 2 weken zijn gewoon moeilijk... maar ik zal je even een pb sturen en wat over mezelf vertellen. verder kom ik meestal 's avonds even op de dagdraad om even een beetje bij te lezen.
Ik heb zoveel lieve mensen leren kennen, niet via privé-berichten eigenlijk maar gaandeweg door op de dagdraad te komen.

succes!
Hou het droog, je kunt het!
Samen staan we sterk!

Groetjes, Tobbertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jerre en Tobbertje,
Ik zocht eigenlijk een soort van dagboekdeel hier op de site om zo mijn beslommeringen te delen maar die kan ik niet vinden.
Tijdje terug al mijn noodkreet weer neergelegd hier omdat ik toch weer geen maat kon houden :-(
De dageraad kan ik echt niet volgen, ik log pas eind van de middag in en kan er geen touw aan vast knopen (ook niet als ik nuchter ben:-) )

Een stop of mindermaatje is zeer welkom en hopelijk kan ik dan ook weer iemand helpen.

Mijn probleem is geen maat kunnen houden, de fles moet leeg (gelukkig blijft het wel bij een, door stress op mijn werk is een glaasje na thuiskomst
erg welkom maar als ik dan naar bed ga is het op. En fitter en slanker word ik er allemaal ook niet van dus voorlopig moet ik weer echt helemaal geen druppel meer drinken.

Ik zoek dus het meeste steun aan het einde van middag.

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Weegschaal.
Misschien toch beter dat je ook op de dagdraad een oproep doet dat je een maatje zoekt.
Hier wordt het misschien niet zo heel veel gelezen.;)
Een andere mogelijkheid is dat je, iemand waarvan jij denkt dat die kan helpen, een p.b. stuurt en zo uitnodigd om maatje te zijn.
Laat ff weten of je geslaagd bent.
Ik heb ook nog tijd genoeg over. Heel veel suces en houd je haaks hé?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, bedankt voor de tip. Het gaat gelukkig goed hoor. Heb mezelf de hele week al onder controle :-)
Probleem is alleen dat ik heel onregelmatig online ben. Zit nu toevallig alleen thuis maar de meest moeilijke momenten,
zo na het thuiskomen na mijn werk zitten er al weer wat kids thuis en dan zit ik niet prettig achter de pc op dit forum.

Hoe vergaat het jou? Ik zie dat je eind december echt gestopt bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh, dat zijn de moeilijke momenten hé? Het alleen zijn, maar dat zijn ook de beste momenten om op het forum te komen. Hier kun je altijd terecht, ook al is er niemand online, het wordt toch wel gelezen.
Ikzelf heb niet gauw last van eenzaamheid, en kan makkelijk alleen zijn maar mensen die gewend zijn om altijd toch anderen om zich heen te hebben, hebben daar denk ik meer moeite mee.
Het zijn ook altijd gevaarlijke momenten om te gaan drinken omdat niemand, behalve jijzelf, er last van heeft, en niemand het ziet. Vervelend is dat je, als je gaat drinken, denkt dat een ander het niet ziet. Heb vaak gehad dat ik dan mensen ging bellen die vervolgens vroegen of ik gedronken had terwijl ik zelf er niets van merkte. Dat is het rotte van de alcohol, je zelfbeeld veranderd en je ervaart de realiteit heel anders.
Maar ontzettend goed dat je het al zo lang volgehouden hebt hoor.
Ikzelf ben inderdaad 25 dec. één jaar droog. Had het echt niet verwacht omdat ik helemaal niet wilde stoppen. Heb toch hier op het forum zoveel virtuele vrienden gekregen, die mij helpen als ik het moeilijk heb. Ik kan hier alles kwijt.
Ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken en wens je een heel fijn maatje toe. Samen sta je sterker.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi weegschaal, ik herken je probleem. Ik kan de dagdraad ook messtal niet volgen en werk ondertussen eerder met berichten onder sommigen mensen. Bericht me maar door op pb te klikken en ik hoor wel als je iets te vertellen hebt. Ik lees je berichtjes met plezier en zal ze zeker beantwoorden!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje, ik ben absoluut niet eenzaam hoor. Vind het heerlijk om zo af en toe alleen te zijn.
Goed van je dat je echt helemaal gestopt bent! Mij gaat het tot nu toe redelijk af. Zo af en toe komt er een moment voorbij dat ik snak naar een wijntje maar als ik dan maar afleiding zoek dan gaat dat ook wel weer voorbij. Ik haal het op dit moment ook gewoon niet in huis. Maar we hebben binnenkort een verjaardag en daar zie ik dan wel weer tegenop. Niet de dag zelf maar als er nog drank overblijft. Dan zal het een uitdaging worden om niet de flessen leeg te maken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Jerre, bedankt voor je berichtje. Ik ben niet zo heel veel op het forum hoor! En lees soms alleen maar even wat om afleiding te zoeken. Waarom wil de jij stoppen? Je eerste bericht in dit topic klinkt redelijk wanhopig? Je mag het me ook in een pb melden. Hoe gaat het nu met je, hou je het goed vol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...