Spring naar bijdragen

opname

yourfrend

Aanbevolen berichten

Yourfrend,
Ik weet niet of er hier mensen zijn die verslaafd zijn aan zowel coke als alcohol maar als dat niet zo zou zijn, zou ik het toch heel prettig vinden als je ons op de hoogte houdt over wat daar de behandeling is, en hoe die voor jou verloopt.
Wat voor 'n therapie krijg je daar, mag je ook een tijdje geen kontact hebben met de buitenwereld, mag je wel of niet bellen. Wanner meg je weer naar buiten.
Hoelang is de opname daar, en krijg je nog nazorg? Hoe oud ben je, heb je lang gebruikt, ga je dadelijk weer terug naar je eigen omgeving als je clean bent? heb je al eerder een opname gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh joh, zie je er erg tegenop? En wat ga je dan zo de hele dag doen? ikzelf heb op de Rhoderheide gezeten en op Leefdael. Daar kregen we socio's (gespreksmiddagen. Marthons waarin we 18 uur draaiden. Zwaar hoor.
Creatieve therapie, was wel leuk.
De eerste 6 weken mochten we geenbezoek ontvangen en daarna mochten we naar buiten.
Hoelang duurt normaal gesproken zo'n opname? En is er dan ook nog nabehandeling?
25 jaar gedronken en coke gebruikt? Ik vind zo'n harddrug best erg eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Richard, sterkte kerel. Ik denk dat de alcohol verslaving de trigger is. Wanneer je drinkt komt de trek naar coke en gaat je wilskracht de deur uit. Alcohol de baas betekent coke de baas. Tenminste das meestal zo het zal bij jou misschien iets moelijker liggen vanwege de duur van je verslaving, maar als je die twee altijd samen hebt gebruikt is het volgens mij iets makkelijker om ze de deur uit te trappen. Blijf strijdvaardig kerel, trap die gremlins uit je hoofd en hoe langer clean hoe beter je normale denken zich weer hersteld. Als trek en depressiefe en machteloze gevoelens te erg aanwezig zijn, zou het misschien goed zijn om een antidepresieva te gebruiken als steun in de rug. In ieder geval, ik voel je strijd en je kan het. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Richard,

Als je weer kunt, laat je dan weten hoe het nu met je gaat? Ik zit zelf in een totaal andere situatie, maar vind het sterk van je dat je nu de confrontatie met je problemen aangaat. Het zal niet meevallen om uit zo'n patroon te breken dat al zo lang ingesleten is.
Zet hem op joh!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik in de detox in Lunete Utrecht gezeten en daarna een paar maanden in Den Dolder en ik vond het helemaal niet zo zwaar. Ja zwaar omdat je van huis bent, maar ja, als het nodig is, dat kan je er maar het beste zelf van maken daar, maar voor de rest is het toch niet zo zwaar maar een ieder beleefd het anders.
Wat wel zwaar kan zijn is dat je met therapie je op jezelf wordt terug geworpen, en dat is soms wel even slikken.

Richard, ik weet niet bij wie je in behandeling bent, maar eis van hun wel, dat na je ontslag, je wel direct verder wordt begeleid want anders kan het weer fout gaan.
Bij mij duurde dit een paar maanden, waardoor het weer fout ging hier.

Richard, heel veel succes, en je moet maar zo denken, je zit daar voor jezelf.

Groetjes uit Amersfoort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...