Spring naar bijdragen

heeft een leverreinigingskuur zin?

Bella

Aanbevolen berichten

Beste Tactive,

Ik ben benieuwd naar een medisch onderbouwd antwoord voor de volgende kwestie:

Kun je de lever ondersteunen in het beter worden/schoon worden?

Een vriendin van mij heeft de Hulda Clark reinigingskuur gedaan: een paar dagen lang appelsap en olijfolie drinken en een paar scheppen zout innemen. De volgende ochtend poep je groene steentjes. Volgens haar leverstenen. Volgens mij een klontering van het zout met de olijfolie. Ik kan er niet bij dat zulke grote leverstenen via het dunne galkanaal zomaar volkomen pijnloos je darmkanaal bereiken. En dan niet 1 of 2, nee honderden.

Zelf heb ik allerlei pakjes pillen, bv Detox van Fitforme, en Mariadistelpillen van De Tuinen. Sorry voor de vermelding van de merknamen, maar dan weten jullie waarom het gaat. Af en toe slik ik weleens een week of 2 weken zulke supplementen. Zonder erbij te drinken uiteraard. Het effect is dat ik er kotsmisselijk van word en eventueel een lichte diarree. Verder niets noemenswaardigs.

Concrete vraag na deze vrij lange inleiding: zijn allerhande verkrijgbare middelen voor leverondersteuning/reiniging te scharen onder de noemer kwakzalverij, of is er echt iets dat aantoonbaar werkzaam is?

Dank!

Bella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bella,

In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde staat hier een heel artikel over: http://www.ntvg.nl/publicatie/...heid-en-Boete/volledig

Dit artikel gaat over laxeren als verlossing.

Er zijn geen middelen die wij aan willen bevelen. Gezond eten en veel water drinken, dat raden wij aan. Voor tips over een gezonde voeding kun je ook meer lezen op de website van Het Voedingscentrum.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 year later...

Voor wat het waard is: het is pure kwakzalverij.

In navolging van Jaap: lees op www.skepp.be.

Het is een leuk idee dat je je lichaam zou kunnen reinigen. De waarheid is echter nog toffer: je lichaam doet dat allemaal zelf al als je gezond leeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...