Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


moi

Aanbevolen berichten

Ik kom hier voor het eerst kijken.

Mijn verhaal kort samengevat:

Een jaar of vier geleden kwam ik nogal in persoonlijke problemen en ben ik begonnen met stevig drinken (hoewel ik al vrij makkelijk dronk)

Jaren heb ik op een vaste hoeveelheid van 8 halve liter bier/1 liter wijn per avond gezeten.

Mijn instelling is altijd geweest dat ik dronk vanwege die problemen en dat ik eerst die problemen moest oplossen voordat het zin had om het drankgebruik aan te gaan pakken.

En nu ben ik zover dat drinken eigenlijk mijn enige overgebleven probleem is.

Het enige wat nog een beetje is overgebleven is dat ik bang ben om de hele nacht wakker te liggen als ik niet drink, maar ook dat wordt door ervaringen minder.

Ik ben echt een gewoontedrinker geworden. Elke avond hetzelfde ritueel: Om een uur of negen/tien gaan internetten/chatten en een bepaalde hoeveelheid alcohol voordat ik durf te gaan slapen (rond een uur of 1:00 tegenwoordig.

Dat ritueel doorbreken stuitte op een nogal praktisch probleem: Ik verveel me. Ik ben geen TV kijker en uit pure verveling ga ik dan toch maar weer internetten/chatten met als gevolg dat ik toch steeds weer meer ga drinken dan ik had gewild.

Dat ritueel doorbreken en vervangen door iets anders is mijn grootste probleem.

Ik ben inmiddels gewend om zelf dit soort problemen op te lossen, dwz. dat ik inmiddels geleerd heb dat er nauwelijks nog hulpverlening bestaat in Nederland, of het is niet te betalen.

Oh ja, ik ben man. Dat ik toch een vrouwelijke avatar heb, heeft wat te maken met redenen om te beginnen met drinken.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wens je veel succes en als je erin gelooft, MOET het toch kunnen????
In plaats vaan een wijntje kan ik je een ijskoud glas rode Yoy aanbevelen. Lijkt op rose maar smaakt anders. Zonder suiker, want zelf houd ik niet van frisjes. Gewoon in een wijnglas doen, dat is mij in het voorjaar goed bevallen en dat doe ik nu weer. Hoef je vrienden en kennissen ook nietsuit te leggen.
Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi moi, Sweetling,
dank ook aan jullie , dat je je verhalen en ervaringen hier wilt delen: ze zijn voor mij een hele steun, vooral in die zin, dat als het ware een soortement van "groepsgevoel" in mij ontstaat, en dat geheel vrij, thuis, achter de laptop!
Al enige jaren ben ik erg aktief op een beleggersforum, en deze aktiviteiten hebben mij veel meer geleerd en opgeleverd, dan alle beleggershandboeken en analyses tezamen...
Ik hoop dan ook van ganser harte, dat dit forum DE sprinkplank wordt voor velen om het alcoholspook de baas te kunnen worden.

Sweetling, dank voor de Yoy-tip.
Waar koop je dat spul??

Groet,

Opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo opa2

Ja, net zoals je zegt, een alcoholbeest. Soms heeft het je te pakken als een pittbull en moet je erg veel moeite doen om weer vrij te komen. Ook het bericht van de middag-bleus herken ik. En de berichten dat je je smorgens voorneemt om er niet aan te beginnen die dag. En toch ook de smoesjes voor jezelf, ach, iedereen drinkt toch wel eens.... Ja, maar wij dan meer dan eens. Als je aan de drugs bent kun je je vriendenkring veranderen, maar alcohol is zoeiets normaals, bijna niet normaal dat je niet drinkt. Dus, Opa 2, de Yoy koop je gewoon in de supermarkt. In ieder geval bij AH. Als ik eters krijg en vis serveer neem je gewoon witte druivensap, valt ook niet op.

Succes, en het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n zwak. Groet, Sweetling

p.s. Ik hoop dat ik vancht beter slaap. En o ja, ik heb gewoon een baan en doe naar de buitenwereld net of er niets aan de hand is. (Zolang me dat nog lukt tenminste.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sweetling,
Wat een openbaring om jou en de anderen te lezen en wat heerlijk om een plek te hebben waar je eerlijk kan zijn. Ik heb ook een baan en bij weet niemand dat ik te veel drink.
Ik woon alleen. (ben weduwe en de kinderen zijn de deur uit). In gezelschap kan ik goed maat houden en als ik moet rijden drink ik niet, maar ik drink als ik alleen thuis ben.
Zo rond zessen begint de trek en dan kan ik het met wat pijn uitstellen tot een uurtje of acht en dan gaat het heel hard. Voor ik het weet en steeds weer tot mijn grote verbazing is de fles leeg.
Het advies 'koop dan geen wijn' levert me alleen maar extra autoritjes naar de Supermarkt die tot negen uur geopend is.
Ik ben vandaag weer (voor de 88ste keer) begonnen, maar ik zit alweer te tandhakken naar een glas koele witte wijn. Het is ook zulk mooi weer! (rotsmoes)
Iedereen sterkte en graag tot mails.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mathilde, ook jij veel sterkte!
Goed he, een forum als dit.
Ik zit hier toch elke dag wel met een brok in mijn keel van de verhalen, en ook van de moed van mensen om hier hun verhaal te doen.
Zo te lezen, heb je de nodige tikken gekregen.
Hoe lang ben je al weduwe?
Als je er nix over kwijt wilt: ook goed, hoor.

Groetjes, opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Opa2 voor je reactie,
Ik heb steeds een beetje moeite, technisch gesproken, met dit forum, maar ik leer het wel.
ja, ik sta nog niet erg sterk, ik had al gemeld dat ik zo'n beetje in alle valkuilen stap, maar buiten mijn drankzucht heb ik e.e.a. aardig op de rails.
Ik heb wel heel veel bewondering voor jou, voor sweetling en voor nog een aantal vechters hier op dit forum.
Ik ben gisteren bezweken voor drie glazen maar vanavond ben ik op mijn beide handen gaan zitten en zit ik derhalve bloednuchter achter mijn PC.
Omdat ik alleen woon is er geen controle op mijn wijn-inname. Dat is ook het probleem niet, alleen er klinkt ook geen applaus als ik weer een gevecht gewonnen heb. Snap je?
Nou Opa2 en iedereen...,
bedankt voor de aandacht en ik hoop dat we in de nabije toekomst elkaar tot steun kunnen zijn.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,
Ik vindt het al fantastisch dat je inziet dat je er vanaf moet zien te komen. Ik herken het verhaal van jou, s'avonds beginnen en dat zo lang mogelijk uitstellen. Ik kwam er alleen achter dat het niet uit maakte of ik om 5 uur of om 9 uur begon, ik haalde altijd mijn tax van 1½ liter wijn op z'n minst per dag.
Ook als ik moest werken. Dan begon ik wat vroeger of dronk wat sneller. Het meest schaamde ik mij op een moment dat een collega de volgende dag vroeg of ik een feestje had gehad, ze kon de alcohol nog ruiken. Daar ben ik wel van geschrokken. Ik kende vroeger ook iemand waar je s'ochtends nog kon ruiken dat hij de vorige avond had gedronken.
Wat betreft de sociale controle, mijn man heeft mij nooit opgelegd dat ik moest stoppen, hij heeft mij ook nooit verteld dat ik niet meer mocht drinken. Nu ik dan gestopt ben met behulp van het medicijn Refusal, is hij wel trots op mij. Ik wil ook jou steunen en je vertellen dat IK WEL trots op je ben. Je ziet het probleem tenminste! En die valkuilen, dat weet ik ook. DAAROM neem ik dat medicijn, het heeft me wat moeite gekost om het te krijgen van de huisarts, niet in eerste plaats schaamte, maar het is voor mij een stok achter de deur. Nu ik 5 dagen CLEAN ben, ben ik steeds fitter en voel me steeds sterker. Ik ben ook blij met dit forum. Jammer dat we niet tegelijk online zijn om de dag te bespreken en de dingen die we tegen kwamen. Misschien een idee????? Ferry, Opa2, jij en ik, en wie weet meer.
Nou meid, samen komen we er door heen, en net wat Opa2 zegt, het wordt steeds leuker, je voelt je steeds fitter en krijgt steeds meer energie. (Weet ik ook nog van het voorjaar.) Ik voel het nu ook weer toenemen. Sterkte en evt. tot vanavond, rond 22.00 uur?????? Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sweetling,
Bedankt voor je reactie.
Het enthousiasme spetterde van mijn beeldscherm toen ik het las.
Dat is nou net wat ik nodig heb, op dit moment.
Wat fijn dat het je nu blijkbaar gaat lukken.
Ik heb ook ooit refusal geprobeerd maar kreeg toen een afschuwelijk allergische reactie. (zonder dat daar alcohol aan te pas kwam.
Ik mail vanavond iets uitgebreider. Kom net uit m'n werk, moet nog wat klusjes doen maar ik wilde wel vast laten weten dat ik me gesteund voel.
Groetje,
Mathilde

PS. ik moet wel een beetje lachen om al die malle bijnamen, maar ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,
Fijn dat je je gesteund voelt, maar jij bent niet de enige. Door dit Forum heb ik ook steun van jullie om door te gaan. Het weten dat je niet de enige bent met dit probleem en er samen over te kunnen praten zonder dat iemand zegt; "dat kan je toch best joh!" Zonder te weten wat het precies is. Wij weten dat en daarom is het zo goed om er samen over te kunne praten. Zonder dat we zelfs al hulp hebben omdat er een aanmeldings stop is. Ik vindt het wel gek dat er zoveel mensen zijn aangemeld waar je eigenlijk nooit iets over leest. Misschien hebben die, net als ik eerst, een schroom om toe te geven dat ze verslaafd zijn. Zijn wij toch al weer een stap verder. :-))
Hoe is je dag geweest? Is het je vandaag gelukt om zonder een wijntje de avond in te stappen?
op dit moment heb ik een kopje koffie, wel caffeinevrij, anders slaap ik straks niet en ik moet toch om 8 uur beginnen.
Ben je al lang alleen? Ik was voordat ik 2½ jaar geleden trouwde, 9 jaar samen met mijn dochter. Ik vondt dat erg zwaar. Je moest de eindjes aan elkaar knopen en aan je toekomst werken. Dat is uiteindelijk wel gelukt met de nodige stres maar ik had een baan die ik graag wilde en waarin ik ook bij mijn kind kon zijn. Ik weet dus dat eenzaamheid ook zoiets kan veroorzaken. Moe van alles en dan heb je het s'avonds verdiend, vond ik. Ervaar jij die druk ook zo?
Ik ben blij dat we er voor elkaar kunnen zijn, ik wacht je bericht af. Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,ja, het is me gelukt vanavond !
Ik vind dat je wel heel erg leuk, steunend en inspirerend schrijft.
Bij mij werkt het heel bevrijdend, dit kontakt op dit forum.
Een soort warm badje. Lekker alleen voor mij.
Heeft niemand iets mee te maken.
Goed hoor van jou om al een paar dagen 'vrij van alcohol' te zijn.
Ik ?, ik vertrouw mezelf niet zo goed.
Ik kan het wekenlang volhouden om er dan ineens de brui aan te geven.
Er is niemand die mij controleert en dat is een handicap als je wilt stoppen.
Bij deze het verzoek, zou je me in de gaten willen houden.

Tja, ik heb als de meesten hier, een bakje Leed.
Maar ik ben ook nogal optimistisch en daar moet ik het van hebben.
Nou Sweetling,
dank voor je aandacht en we horen nog wel van elkaar.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hopelijk wordt het wat met dat zo-en-dan-chatten, Sweetling: meteen weer een reden om zo nuchter mogelijk te blijven (lol)!!
Helaas (in dit opzicht dan) worden de vrije september-avonden schaars: gisteravond vergadering van mijn vereniging, vanavond borrel + etentje van een stevig whiskey-drinkende vriend, die bij zijn baas weggaat met 2x de kantonrechtersformule (jaja: de rechter heeft zijn werkgever flink aangepakt!!), morgenavond paar uur postwijk lopen (want vrijdag gaat het flink regenen, zegt de voorspeller)...
Nou ja: we zien wel.

Overigens: prachtclub mensen ALLEMAAL, op dit forum!

Hopelijk is er binnen afzienbare tijd niet meer door de postings heen te komen...

Groetjes,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sweeting, Mathilde, Opa2 en nog veel meer,

Ik verbaas me er echt over dat dit forum zo levendig is geworden. Toen ik me hiervoor aanmelde was er echt geen ruk te doen en heb ook een hele tijd niet gekeken. Heb allemaal waardering voor jullie, hoe jullie de strijd aangaan en er elke dag is van proberen te maken, want het is zo moeilijk. Zelf ben ik met behulp van Tactus een maand of vier geleden gestopt en het gaat nog steeds goed. Soms is het heel erg moeilijk maar ik doe het bij de dag. Daarom zijn de verhalen ook zo herkenbaar. Ik heb altijd veel gedronken, soms 2 flessen op een dag. Als ik moest werken dan een kleine fles, en je denkt dat ze het niet in de gaten hebben dat je drinkt, maar ondertussen. Ik zag hier op de site een opmerking over Refusal, het klopt dat er veel mensen niet tegen kunnen, ik ook maar er is ook nog een ander middel Antabus. Volgens mij was het Mathilde die er niet tegen kon, misschien moet je daar eens naar vragen.

Het gaat erom dat je erachter komt waarom je drinkt, wat je valkuilen zijn en daar alert op bent. Tenminste dat probeer ik. Het is mij ook niet altijd gelukt, heb heel veel terugvallen gehad maar ik wil nu echt alles op alles zetten.
En Ed ik hoop dat je je schouders samen met je vrouw eronder kunt zetten. Echt waar je krijgt er zoveel voor terug. Het is heel erg moeiijk maar met hulp moet je het ook kunnen redden. Je moet geen hoge eisen aan jezelf stellen, doe het gewoon stap voor stap. En ben wel benieuwd hoe het bij de bedrijfsarts is gegaan. Toi, toi.

Ik wens iedereen een goede dag.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreamer en anderen,
Vandaag vrij van drank. Het is beter zo. Maar het is pas de eerste dag.
Toen ik de bedrijfsarts vertelde dat ik een alcoholprobleem heb en er nu aan ga werken, gaf zij mij een hand. eerst dacht ik dat zij ook een alcoholprobleem had, maar ze feliciteerde me. Over anderhalve week ga ik weer voor de helft aan het werk. Ik denk dat dat beter is.
Welterusten,
Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed,
Proficiat.
Wat fijn voor je. Voor deze kans.
Zelf ben ik een ook een voorstander voor eerlijkheid in dit soort situaties.
het levert doorgaans een hoog rendement.
Ik heb het ook weer gepresteerd voor vandaag.
Geïnspireerd door Dreamer, Sweetling, Opa 2 en eigenlijk ook wel door jouw verhaal van gisteren kon ik de aangeboden wijntjes vanavond bij mijn vriendin afslaan.

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi :lips:
Echt goed van jou zeg, al bijna 4 maanden. Vooral in de zomer vindt ik het altijd moeilijk, terrasjes en wit biertje en heerlijk even in de tuin met een wijntje. Ook de tijd ronde 5 december, als de nieuwe wijnen komen heb ik altijd moeite om me in te houden. Vooral omdat je toch de zomer door gekomen bent, alcoholvrij, dat vindt ik echt knap van je.
Nu na bijna 1 week, morgen, heb ik vandaag een dipje. Ik heb niets gedronken hoor, maar in mijn gedachten zoek ik al naar een moment om toch weer een wijntje te kunnen drinke. Ik weet dat dat niet kan met Refusal, maar ik weet ook dat als ik een ruime week van te voren stop, ik volgend weekend een wijntje kan drinken. Ik neem mezelf dan ook voor om zaterdagavond iets te drinken en dan de volgende dag weer Refusal te nemen voordat ik weer doorschiet. Slap hé? Een beetje als beloning dat ik het dan toch alweer doorbroken heb.
Misschien voel ik het volgende week weer helemaal anders, ik hoop het wel. Is dit herkenbaar bij jullie?

Moeten jullie ook steeds opnieuw inloggen trouwens om de nieuwste berichten te kunnen lezen? Ik wacht en als ik dan afsluit schijnt er toch nog iets bij gekomen te zijn, juist op het moment dat ik one-line was. Dan maar weer inloggen en antwoorden. Niet echt handig.

En Mathilde, hoe was jou dag vandaag??? Gewerkt en moe thuis gekomen? Heb je nog iets leuks gedaan vandaag? En heb jij het vol gehouden? Ik herken jou verhaal ook dat je het liever zelf in de hand houd i.p.v. Refusal te nemen. Maar er is een ander middel, zie het bovenstaande bericht van Dreamer maar.
Ik wil het ook liever zelf bepalen, maar dan zou ik met grote regelmaat de fout in gaan. In het voorjaar plande ik het ook wel eens zoals ik hierboven beschreef, maar als het moment er dan was dacht ik: ja doei, daar heb ik echt geen zin in en nam maar snel weer een pil. Een soort zelfbescherming dus.
Ik doei je vanaf hier mijn lieve groet voor jou. Slaap lekker straks en misschien lees ik nog wat van je?

Ed, hoe ging het bij de bedrijsarts? Verdrietig eigelijk, dat je dochter zo moest huilen. Ja, en omdat ik ook veel met verslaafden te maken heb gehad, ik was er tenslotte zelf één en nu met drank, vroeg ik me eigenlijk ook af of je wel serieus was. Dat heb ik je gisteren gevraagd. Moeilijk blijft het altijd, het één of het ander. Als je verslaafd bent aan chocola dan doe je anderen geen pijn en verdriet, met onze middelen wel en JUIST DAT vindt ik zo erg. Ik hoop dat je er echt voor zult gaan, voor je vrouw, (die na zoveel jaren ook wel hondsmoe zal zijn) en natuurlijk voor je kids. Hang in there Ed!

Opa2, alles kits? Je hebt er maar druk mee. Laat die whiskey drinker maar eens een poepie ruiken. Jij bent sterker dan hij. Ik hoop alleen niet dat je het zo druk hebt omdat je moeite hebt met clean blijven. Maar dat geloof ik niet, je komt erg stabiel over. Goed van je hoor!

Ik ga weer even, morgen weer vroeg werken. Gelukkig hoef ik vrijdag niet, dan is er altijd een borrel op ons werk. Heel gezellig, maar nu even niet. Slaap lekker allemaal en tot morgen???

Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed, jonge, ik ben echt TROTS op jou. Een hele overwinning. Heeft de bedrijsarts je nog iets aangeraden, een richting gegeven, of heeft ze gezegd dat het beter was dat je gewoon weer ging werken. Niet dat ik het daar niet mee eens ben, werken leid altijd af. Ik bedoel alleen, wil ze je helpen om aan je problemen te werken of heeft ze daar niets over gezegd?
Hartsikke goed van je dat je vandaag niets gedronken hebt! Je bent een kanjer!
Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge Sweetling, een goed, persoonlijk woord voor iedereen: je ontwikkelt je tot de "mamma" van dit forum, in de goede zin van het woord uiteraard.
Ik kan mij zo voorstellen, dat jouw reakties en schrijverijen jou zelf positieve energie geven.

En ja: de whiskeydrinker heb ik gisteravond doorstaan, evenals 22 andere drinkers (ik was dus de enige malt-drinker). Na de 5e malt werd het in de relatief kleine, benauwde ruimte wel even lastig, toen het zoveelste dienblad met schuimende kragen voorbijgleed, maar uiteindelijk gleed de gedachte aan "echt bier" ook weer voorbij...
Het aardige was toch wel weer, dat zo tussen "neus en lippen" door een vijftal mensen even kwam informeren hoe het beviel, dat alcoholvrij zijn, omdat ze er zelf ook eigenlijk wel vanaf wilden.
Voor mij persoonlijk was dat de grootste "beloning" voor mijn maltgebruik.

He Dreamer, je bent 3 maanden verder dan ik; knap hoor!
Vertel eens svp: hoe heb je de afgelopen 3 maanden ervaren?

Ed: werkt de hand van de dokter nog na??
Verder sluit ik mij graag aan bij de reakties van de anderen op jouw laatste posting.

Nou, nu fijn het zonnige Heemstede in: de post lopen...

Wie weet, tot vanavond.

Groetjes,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ed, ontzettend knap van je. Ik heb dat ook gedaan en je zult zien dat je nu ook meer begrip krijgt bij je bedrijfsarts. Zij of hij beseft dat hier ontzettend veel lef voor is om hier voor uit te komen. Met eerlijkheid kom je het verst, en dat is de eerste stap. Je beseft nu dat je een probleem hebt en hier echt aan wilt doen en dat schept alleen vertrouwen. Je zult zien dat je vrouw dit ook zal zien. Je hebt een dag niet gedronken, maar een dag zonder alcohol is voor ons heel lang hoor, denk daar maar aan. Echt goed.
Probeer een daginvulling te maken, zodat je niet tegen verveling aanloopt want dat kan een grote valkuil zijn. Tenminste voor mij is dat zo.
Sweetling,
Het is wel zo dat ik 4 maanden niet gedronken heb, maar het heeft me inderdaad heel veel moeite gekost, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat het echt niet meer langer kan. De zogenaamde bodem. Bij mij is het probleem niet op feestjes of bezoekjes drinken, maar alleen in huis.
Ben een zg. stiekeme drinker. Heb ontzettend veel terugvallen gehad en heb ervaren dat ik niet sociaal kan drinken, en dat ik bij elk glas een terugval van jewelste krijg. Moeilijk was het wel maar ik ben voor mij gevaarlijke situaties uit de weg gegaan, en mezelf voorgehouden dat ik het niet meer kan opbrengen om nog een keer te stoppen.
Dus Mathilde petje af hoor. Dit is echt moeilijk als iedereen achter een wijntje zit, en jij achter een spa -tje. Allemaal goed, zo kunnen we elkaar nog helpen.
En Opa-2 bedankt voor je compliment, een maand zonder dat is ook zo goed. Volhouden allemaal.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Opa2, Sweetling, Dreamer, Ed en ieder ander die dit leest,
dank voor deze levendige berichtjes.
Mij steunt dit kontakt.
Er gebeuren bij mij geen bijzondere dingen en op zich is dat dan weer heel bijzonder in mijn leven. :)
Sinds ik me hier heb aangemeld, (nadat ik in Tactustherapie ben gegaan) ben ik in een soort stroomversnelling gekomen.

Veel dingen, (lees;het drankgebruik) ben ik in ander perspectief gaan bezien.
Ik zoek nog wel steeds waarom ik nou dronk, (misschien gewoon nog uit gewoonte) maar er is een plezierig soort zelfacceptatie bij gekomen.

Vandaag zei een oppervlakkige kennis; Zie ik nou dat je veel dikker bent geworden? In je gezicht? En in je hals en zo? Ondertussen had ik al een paar keer gedacht; 'meid wat heb jij eigenlijk een sjacherijnig gezicht!)
Ik ben nog een half uurtje gebleven en het deed me niets, dat ze dat zo onbeschaafd had gezegd.

Toen ben ik opgestapt. Ik heb beleefd afscheid genomen en ik was niet eens kwaad!
Ik maak alleen geen nieuwe afspraken meer met haar.
Ik ben tevreden met mezelf en dat levert zelfvertrouwen.
Dat zelfvertrouwen kan ik dan weer inzetten om dagelijkse probleempjes het hoofd te bieden.
Ik heb veel respect voor jullie(incl. mezelf) hier.
Gisteren vond ik niet drinken moeilijk maar nu gaat het weer veel beter.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dreamer,
Dat alleen drinke thuis herken ik ook. Ik deed dat ook en ik merkte zelfs dat ik steed meer het liefst thuis was met mijn eigen gezin. Kon ik tenminste drinken zonder dat anderen het zagen en me erop aan konden spreken. Als er dan eens onverwacht bezoek kwam baalde ik zelfs een beetje. Ik gaf ze dan wat koffie, fris, of evt. ook een glas, (als ze mijn fles maar niet leeg dronken...) maar ik was bliij dat ik daarna gewoon anoniem verder kon gaan.
Nu na 1 week voel ik me weer fit, ben integenstelling tot jou, ook al 1½ kilo afgevallen. Hoofdzakelijk vocht hoor! Ik wil er ook weer wat af hebben, dus ik let ook op wat ik eet.
Ik vindt het echt goed van je, ondanks terugvallen, dat je er toch al 4 maanden mee bezig bent. Dat is langer dan ik in het voorjaar! Wat doe jij met valkuilen? En wat zijn jou valkuilen? Misschien kun je ons door dat te vertellen wederom een goede tip geven. Alvast bedankt.
Ik wens je een fijne dag en misschien tot vanavond? Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mathilde,
Mooie kennis zeg, sommige mensen kunnen er toch ook vanalles uit flappen. Misschien is ze ergens diep in haar binnenste wel gewoon jaloers op van jou. Misschien heeft zij ook wel een stil drankprobleem, of anorexia? Tja, je weet het maar nooit.
Laat ze maar kletsen, eigenwaarde is veel belangrijker dan een figuurtje van een twintiger. Ik kan me dat niet meer permiteren om me daar mee te vergelijken. Ik ben pas 49 en ik ben ook nog eens in de overgang. Ik ben dikker rond mijn taille geworden, hij is zelfs geheel verdwenen. Maar ik voel me goed en dat vindt ik belangrijker. Ik let natuurlijk wel op mijn voeding en zoals ik Dreamer vertelde ben ik ook veel vocht verloren de laatste week. Maar twintig ben ik niet meer en daar heb ik ook geen spijt van. Mijn man vindt me gelukkig nog steeds aantrekkelijk en mijn dochter vind me mooi. Nou, wat wil ik nog meer.
Ik slaap gelukkig weer goed, HEERLIJK. Ik voel me beter en heb veel meer energie. Sporten is er nog niet van gekomemn, volgende week maar. (?) Die eerste X vindt ik altijd een stap.

Nou meid, ik vindt het fantastsch dat het zo goed met je gaat en wij zijn er voor jou hoor!

Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Opa2,
Mama van het forum? Alstjeblieft niet zeg. Ik ben niet zo'n goed voorbeeld. Misschien wat levenslessen gehad, maar ik probeer positeif te blijven in alles. Ik heb ook mijn zwakke punten. Misschien kan ik mij dan Mama1 gaan noemen?

Ik vindt het trouwens echt knap dat je toch niet voor 1 echt biertje bent gegaan. Maar dan zou het zeker niet bij 1 blijven? Toch fijn als mensen door aan te geven dat ze zelf eigenlijk ook wel willen stoppen, aangeven dat ze ergens veel respect voor je hebben. Dat moet je toch gesterkt en gestimuleerd hebben.
Heb je ze ook aangeraden om het dan gewoon te doen?

Misschien tot vanavond? Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sweetling, Mathilde, Opa2 en de rest,

Volgens mij drinken de meeste vrouwen thuis alleen, omdat er best een groot taboe om heen hangt. Ik denk dat ik thuis dronk omdat er dan niemand was die op mij lette, en dan hoefde ik de deur niet uit.
Herkenbaar bij jou vond ik dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vond als er bezoek kwam, ik kon ze wel wegkijken. Maar ze kwamen natuurlijk om te kijken hoe het met me ging, want bijna iedereen wist dat ik dronk. Maar bij mij is het ook wel ver gegeaan hoor, ik daarom ook in mei een crisisopname gehad, volgens mij heeft geen van jullie het zover geschopt, dus ik zou zeggen laat het niet zover komen want daar wordt je behoorlijk wakker van. Daarom volg ik nu ook een behandeling bij Tactus en ik heb er erg veel baat bij. Er is bij mij eerst gekeken naar een bepaald patroon en waarom ik drink, zoals je zegt je valkuilen ontdekken. Bij mij is dat piekeren, verveling en de neiging om alle problemen in je eentje op te moeten knappen. Daarnaast faalangst, dus vul maar in.
Daarom probeer ik zoveel mogelijk dingen te ondernemen, hobby's op te pakken en natuurlijk werken.
En bij problemen trek ik nu eerder aan de bel. Dat is wat iedereen moet doen, wat zijn je valkuilen en proberen om daar iets mee te doen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, het is zo'n strijd. Ik doe het bij de dag, en so far so good.
Maar jij bent ook goed bezig. Je geeft tips en adviezen die echt belangrijk zijn. Welke therapie volg jij bij Tactus? Is dat ambulant, daar ben ik wel benieuwd naar.
En Mathilde, laat je vriendin maar een eind in de ronde kletsen, je werkt aan jezelf en het is altijd zo makkelijk om te oordelen. Ga zo door, want je bent echt goed bezig.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...