Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


moi

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Frank

Ik heb nu wel een rem op het gebruik, dat zijn mijn kinderen. Ik ben toch minder gezellig als ik echt veel teveel heb gedronken, en dat kan ik ze niet aandoen. Maar zelfs na zo'n gigantische zuippartij kan ik me redelijk handhaven ... treurig eigenlijk.

Frank,
Je schreef dat je niet zit te wachten op confrontaties of opmerkingen. Daar ben ik ook niet op uit. Maar soms is het belangrijk dat je inderdaad een spiegel voorgehouden krijgt.
Ik vraag me eigenlijk af wat je verstaat onder redelijk handhaven, het lijkt me dat je omgeving dit wel in de gaten moet hebben. Dan is het de vraag of je gelukkig moet zijn dat je er goed mee weg komt.

Wil je absoluut niet de les lezen, maar ik herken veel van mezelf in jou, ik dacht ook dat ik mezelf redelijk kon handhaven en achteraf hoor je dat dat eigenlijk helemaal niet zo was!
Groet,
Moon.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toni,

Dank, dit zijn de spiegels waar ik naar zoek. Het is voor mij ook makkelijk om te vergeten wat ik ervan vond, hoe hard was de belofte aan mezelf. Ja natuurlijk, je baalt, maar dat gevoel ben je wel snel kwijt. Ik ben en blijf een positivo.

Ik vind het goed voor mezelf om even eerlijk te moeten zijn, en de letterlijke spiegel helpt hier misschien ook bij. Probleem is wel dat ik geen spiegels heb, maar die moet ik dus letterlijk en figuurlijk maar ophangen.

Verder, vandaag mijn doelstelling niet gehaald, 1e feestje spa rood, eten, geen wijn of andere versnaperingen, bezoek daarna, toch wat gedronken. Maar iets meer dan ik me had voorgenomen, ik was helaas toch de koploper qua consumptie. Ik maak me nu maar even blij met de gedachte dat het zonder voornemens zeker een aatal glazen meer waren geweest.

G± Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moon,

Eerlijke vraag verdiend om een eerlijk antwoord.

Een van de redenen dat ik serieus wil minderen is een constatering die ik bij een vriend van deed. Wij houden allebei van een stevige portie alcohol. De laatste paar keren kwam hij over de vloer, en ik kon aan hem duidelijk horen dat ie teveel had gedronken. Ik weet ook wat er nodig is om het bij hem te merken, maar zelf had hij het in ieder geval niet door.

Dus hier, ja wellicht toch enige twijfel. Ik heb er niks over gezegd, waarom zouden anderen dit dan wel bij mij doen. En ja, veel van mij werkzaamheden gaan uitermate goed, ook al heb ik gedronken, maar sommige zaken gaan minder en kosten meer tijd, zoals geconcentreerd stukken schrijven. Gelukkig heb ik enige planningsvrijheid, dus ... ik kom er gewoon te makkelijk mee weg.

En ja, ik ben daar denk ik toch iets minder gelukkig mee.

G± Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die avondinvulling is echt een probleem. Ik heb niet eens zoveel behoefte aan drinken 's avonds, maar ik begin er toch weer aan omdat ik eigenlijk niets beters weet te verzinnen. Het is zo'n vast ritueel, dat ik nog niet echt een alternatief heb kunnen bedenken voor wat ik na, zeg 22:00, ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi moi, heel herkenbaar, dat vaste ritueel.
Mijn zwakke punt mbt alcohol lag aan het eind van de middag: vooralsnog opgelost met alternatieve dranken als Rivella Light en maltbier.
Wat ook hielp, was rond een uur of 2 - 3 wat extra snoepen (deed ik nooit, = dus afwijking van een gewoonte, wat afwijking van de drinkgewoonte best wel hielp).

Tsja, die avonden...
Mijn zwakte 's avonds is trek in kaas, liefst in combinatie met zoutjes.
Het afgelopen jaar zijn wij al overgegaan op 20+ in plaats van 48+, dus dat scheelde al.
Maar met een volle maag naar bed, en ook nog eens half katerig van de port van die middag: da's nie lekker slapen...
Aan de trek geeft ik gewoon toe: ik eet (gedroogd) fruit, tot ik niet meer kan: druiven, rozijnen (op de markt heb je van die hele grote): knabbelen maar...
En zo 1x per 1 - 2 weken: gewoon: kaas, met heel soms: zoutjes...

Ook in dit geval helpt: zeg nooit nooit, want je geeft jezelf dan wel errug moeilijke opdrachten!

Groetjes,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, en speciaal sweetling

Pff wel even een ander onderwrep wat de revue passerde vandaag. Veel sterkte sweetling! Ik heb drie schatten van meiden (2,4,5) en ik kan me nu al alles voorstellen bij je verhaal.

Vandaag een geweldig leuke dag gehad, vanavond sociale / netwerkverplichting. Gedronken ja, maar toch een kleine overwinning behaald. De whisky bij de koffie overgeslagen. Moet morgen weer te vroeg aan de bak, maak het dus niet te lang. Ik heb wel even na zitten denken hoe goed ik in staat ga zijn om deze activiteiten de alcohol te laten staan. Ik ben er nog niet uit, ik moet dit soort activiteiten doen, daar kom ik niet om heen, maar hoe goed ben ik in staat om me hierin te wapenen.

Een vergelijkbare vraag als die van moi, wat doe ik in deze situaties om in het glas te laten staan. Overpeinzingen voor zo in bed.

Welterusten

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Frank, ja: die "gelegenheden"...

Misschien helpt het: mijn 1e "sociale" test was de verjaardag van mijn zwager, toen ik net 1 week of zo drankvrij was.
En dan komt de uitdaging...
Ik had mij voorgenomen fris te nemen, en lekker te gaan genieten van de hapjes.
Dat gebeurde dus.
Maar het meest heb ik, al tijdens het feestje, genoten van de verholen bewonderende blikken van mensen die zagen, dat ik inderdaad de hele avond niet dronk.
Jaja: en zo werd het ego toch weer bevredigd, deze keer niet met drank, maar met stille lof...

Groetjes,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Opa2 voor je reactie.

Idd. het gaat echt om het doorbreken van het ritueel en alernatieven verzinnen.

Afgelopen week was het weer helemaal mis, maar dat kwam doordat ik nogal iespijn had en me niet erg lekker in me vel voelde daardoor. Maar deze week gaat het al weer veel beter.

Af en toe terugvallen is helemaal niet erg, want hoe vaker het gebeurt, hoe makkelijker het wordt toch weer door te zetten.

Ik merk zelfs dat mijn alcohol-tolerantiegrens ineens veel lager ligt. Misschien val ik binnenkort in slaap zonder een druppel alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toni,

Ik zei het wat cru, denk ik. Maar ik houdt er van begin af aan rekening mee dat ik nog wel vrij regelmatig zal terugvallen. Natuurlijk wordt je daar niet vrolijker van op zo'n moment, maar ik denk dat het er een beetje bij hoort. En het wordt makkelijker omdat ik nu een beetje van een leven geproeft heb zonder die kater elke dag. En dat is voor mij een motivatie die afgelopen week weer genoeg was om van de een op de andere dag weer op m'n rantsoen te zitten. Ik heb een goede week achter de rug.
Voor mij werkt het echt niet om van de éen op de andere dag ineens gezonder te gaan leven. Dat heeft in het verleden al zo vaak tot teleurstellingen geleid. Als ik volgende week weer flink drink, dan moet dat maar. Als ik me maar weer uit dat cirkeltje kan verlossen, ben ik al tevreden. Langzaamaan kom ik er dan helemaal uit.

En wat die kiespijn betreft; het was geen kiespijn, maar een kaakonsteking. En dan helpt alcohol veel beter dan paracetamol of zo, omdat alcohol ontsmet.

Bovendien, ik heb een tijdje geleden ook een week ibuprofen gebruikt vanwege een kaakonsteking. Na een week las ik eens de bijsluiter en alle symptomen waar ik op dat moment last van had, werden omschreven als de gevolgen van een overdosis. Terwijl ik echt veel minder slikte dan de maximum dosis. De alcohol versterkte de bijwerkingen nogal. Voor mij een goede reden om geen pijnstillers te gebruiken, voorlopig.

groetjes, moi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: moi

Maar ik houdt er van begin af aan rekening mee dat ik nog wel vrij regelmatig zal terugvallen. Natuurlijk wordt je daar niet vrolijker van op zo'n moment, maar ik denk dat het er een beetje bij hoort.



Bovendien, ik heb een tijdje geleden ook een week ibuprofen gebruikt vanwege een kaakonsteking. Na een week las ik eens de bijsluiter en alle symptomen waar ik op dat moment last van had, werden omschreven als de gevolgen van een overdosis. Terwijl ik echt veel minder slikte dan de maximum dosis. De alcohol versterkte de bijwerkingen nogal. Voor mij een goede reden om geen pijnstillers te gebruiken, voorlopig.

Hallo Moi,
Mag ik vragen hoeveel deuren je openhoudt? Als ik verhaal zo lees denk ik zelf dat je eigenlijk niet naar je drankgebruik wilt kijken. Sorry dat ik het zo bot zeg maar het is net of mezelf hoor.
Heel veel alcoholisten vallen terug, ik ook en vraag me niet hoevaak, maar ik kan je verzekeren dat het met elke terugval veel en veel moeilijker is om te stoppen.

En over je verhaal van de ibuprofen, ja de alchol versterkt de bijwerkingen. En dat zou inderdaad een goede reden zijn, om dan even de alcohol te laten staan.
Je praat je gedrag als het ware goed.
Ik wil je niet bekritiseren maar je hebt maar een lichaam en wees daar alstublieft wijs mee.
Moon.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is drinken niet een op zichzelf staand probleem, maar het hanht helemaal samen met allerlei andere problemen. Vandaar dat ik wel positief ben, omdat ik weliswaar nog drink, maar de redenen waarom ik begon te drinken nu langzaamaan opgelost worden.

Maar uiteindelijk zal ik dat toch zelf op moeten lossen. Ik kom wel van de alcohol af. Of niet ..

Ik denk niet dat ik nog op dit forum kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moi,

Niet meer op dit forum??? Ben je mal?
Ik denk dat ik wel weet waarom. Je voelt een druk omdat men graag ziet dat je een beslissing neemt.
Ik denk dat je dat pas kunt doen als je erzelf klaar voor bent.

Ik herken ook jou strategie, eerst de problemen waarom ik ben gaan drinken opruimen en dan heb ik de drank vanzelf niet meer nodig.

Nou meid, er gaan meer dan één weg naar Rome, dus als jij denk je het op die manier moet doen, ik wil je daarin steunen. Ik doe het ook niet zo rigoreus, misschien ben ik daar wel bang voor, NOOIT meer een heerlijk wijntje MOGEN drinken............ BRRRRRRRRr

Toch weet ik dat ik mijn lichaam zeker rust moet geven en dan heb ik het over mijn maag enz. Ik voel me veel beter en zie er ook beter uit in zo'n NIET drinken periode.

Eén ding MOI, laat je hoofd niet hangen als het even niet lukt, soms mis je even die kracht, maar blijf er voor gaan! Heb vertrouwen in jezelf!
Ik weet ook niet in wat voor situatie je zit, maar als er meer problemen bij komen en je trekt het echt niet meer dan kun je misschien eens met iemand gaan praten, huisarts, vriendinnen, familie,??
Daarom ook dit forum, je kunt alles ANONIEM van je af schrijven, misschien een idee?

Meisje, sterkte, en ga door hoor! Ik wil je graag blijven zien op dit Forum!

Groet, Sweetling :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo moi,
Het was niet mijn bedoeling om je weg te jagen hoor. Ik denk dat drinken voor iedereen te maken heeft met allerlei andere problemen. Het is inderdaad goed om dat aan te pakken. Zou het wel jammer vinden dat je door mij niet terug zou komen, maar van de andere kant moet je ook kunnen zien dat het wel goed bedoeld was.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Sorry, mijn reactie was misschien een beetje overdreven, maar ik zag het inderdaad niet meer zo zitten de afgelopen week. Ik begin nu pas weer een beetje bij te komen.

Een groot probleem is dat ik door het drinken nogal wat maagproblemen heb. Ik heb heel veel moeite om op een dag genoeg te eten, en vaak voel ik me slap en duizelig omdat ik gewoon te weinig eet. na een paar dagen minder drinken was dat probleem al opgelost, maar laatst ging het toch weer mis. En doordat ik me dan zo slap en lamlaendig voel door dat hongergevoel ga ik van ellende maar weer drinken, met als gevolg dat ik de volgende dag nog moeilijker eet.

Nog bedankt voor jullie steunberichten. Ik heb ze gelijk gelezen, maar ik wist niet zo goed hoe ik er op moest reageren.
En het was echt vanwege de situatie dat ik het niet zo zag zitten, en echt niet vanwege jouw opmerking, dreamer

En het klopt helemaal, sweetling. Als ik minder of niet drink voel ik me echt veel beter en zie er ook veel gezonder uit.
Dan zit ik mijn ogen op te maken en dan zie ik weer die grauwe, wallen rode ogen en dan vraag ik me ook een beetje af waarom ik het eigenlijk doe.

Deze week niet gewerkt, omdat ik me ziek had gemeld, maar maandag wil er weer voor gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moi,
Gelukkig dat we wat van je horen. Je kunt je dan heel ellendig voelen, dat weet ik. Maar ontzettend goed dat je er weer zo tegenaan gaat. Je hebt veel vechtlust in je, en ik ben blij dat dit allemaal niet door mijn opmerking kwam, was ook niet zo tactisch van mij. Maar ja, ik kan het niet terugdraaien. Doe gewoon wat je gevoel je in geeft en dan komt de rest van zelf wel.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...