Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


moi

Aanbevolen berichten

Goed hoor, Sweetling,
Volgens mij heb je weer een stap gezet. Nu alleen, en dat weet jij zelf maar al te best, niet achterover leunen en denken dat je het wel weer aan kan.

Ik heb vanavond iets heel raars gedaan.
De dag was druk met de zorg voor een babymeisje, bezoek van een vriendin die vanmiddag bleef eten (alcoholvrije wijn er bij genomen en dat was best lekker), een zoon die met zijn kat hier een paar nachten komt logeren en een dochter die na haar werk hier neerstreek en haar man die net terug was van een zakenreis van vier dagen. Daar ging dus het verhaal van de Boeuf Bourguignon gisteren over.
En wat doe ik nadat papa en mama en het meisje zijn vertrokken?
Ik pak de fles met het bodempje rode wijn dat over is van het koken, ik schenk het in een klein sapglaasje, ik neem een slok en ik denk; hé..., hier klopt iets niet! Was ik niet gestopt met dit gif?
Ik heb er heimelijk een beetje om moeten lachen want ik vind dit nou echt een bewijs van, er blijkbaar niet zo mee bezig geweest vandaag. Ik heb het glaasje maar leeg gedronken en ben koffie gaan zetten.
Ik was het, in een erg kort moment, echt straal vergeten.
Mij leert het dat als ik maar genoeg afleiding en leuke dingen te doen heb, ik niet zo met wel of niet drinken bezig ben.Tja..., dat ik dan automatisch zo'n restje leegschenk, dat vergeef ik mezelf dan maar.
Gewoonte misschien?
Nou lieve alcoholdebaasjes en-bazinnetjes...,ik hoor graag van jullie.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ten eerste even aan Dreamer,

Ik merk dat je je rot voelt en dat is nu juist een reden om NIET te drinken. Ik denk dat je dat al te vaak hebt gedaan. Een rotgevoel wegdrinken. Ik hoop dan ook dat je die beslissing trouw bent gebleven en dus niet naar de slijter bent gestapt. Ik denk haast wel zeker te weten dat je zo sterk kunt zijn.

Wat die feesten betreft, als je niet wilt, of je kunt het niet aan, dan moet je gewoon NIET gaan. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Sorry hoor, maar dan kom jij toch op de eerste plaats en daana het feest. Dat heet zelfbescherming. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Ik weet niet of je er verplicht wordt verwacht, (familiefeest?) of dat het een feest is van vrienden/kennisen. Eén ding weet ik wel, als je er tegenop ziet moet je gewoon NIET gaan.
Ga in plaats van die feesten iets anders doen wat je wel leuk vindt, dan heb je later ook geen spijt als JIJ een leuk weekend hebt gehad waarop je met PLEZIER terug kan kijken! Ik weet dat als ik dat doe dat ik daarna trots ben op mezelf, ik heb geen feesten nodig, ik maak er zelf wel één, of twee zelfs als dat moet. Ik wens je wijsheid en vooral sterkte toe.

Hugg van Sweetling. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Mathilde,

Jij noemt het een stap en dat is het ook. Ik heb vandaag weer niets gedronken, heb het ook niet nodig.
En ja, ik weet dat je niet moet denken dat je er dan ook bent. Dat heb ik al te vaak meegemaakt.
Mocht ik dat merken dan neem ik acuut weer een Refusal in. Mijn stok achter de deur.Ik wil niet meer, zo als voordat ik stopte, met die regelmaat van elke dag drinken. Dat kan ik dat mooie :D lijf van mij niet meer aandoen.

Grappig verhaal dat je dan zo dat laatste restje in schenkt en er niet eens bij na dacht. Ook goed dat je gewoon daarna koffie voor jezelf hebt gemaakt en niet een fles bent gaan halen. Zo zie je maar dat die gedachte al aardig weg is. Hij ligt welliswaar wel op de loer, (hoe kom ik die hersenpan weer binnen...:angry: maar het zal hem niet lukken.

Samen zijn we sterk! jij en ik en de anderen!

Wel een drukte zeker, maar wel heel gezellig volgens mij vandaag bij jou thuis!

Liefs, en sweet dreams, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Opa2,

Hoe is het er mee??? Geen 'zonnig" Heemstede meer zeker. Nou, hier regent het ook pijpestelen, maar ik wil en ik zal morgen op de fiets naar mijn werk. Ik hoef niet zo ver, maar ik vindt het toch altijd weer heerlijk om in de frisse lucht te zijn, kan ik een beetje wakker worden. Ja, want ik slaap echt goed momenteel. B)

Hoe gaat het met de effecten, ik snap er niets van. Is dat iets wat je een beetje uit kan leggen??

Wat de drankjes betreft, ik heb ook een ander drankje, Bitter Lemon, ook heerlijk fris, en een jusorange sla ik ook niet af. Vandaag lekker veel fruit gegeten, en veel groente. Ik zal mijn lichaam eens lekker verwennen met allerlei vezels en vitaminen. Tja, ik heb mijn lichaam de laatste tijd toch wel tekort gedaan met dat slechte eten en die avondsnacks.

Laat je wat horen van je, uit het regenachtige Heemsted?

Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sweetling, bedankt voor je reactie,

'k was vanochtend om 7:30 op. Nogal uitzonderlijk voor mij. Ik ben werkeloos (mmar heb wel vrijwilligerswerk, maar dat begint 's middags pas). Ik merk dat met het minderen van alcohol, ook het normale slaapritme weer terugkomt.
Vanavond drie biertjes op. Allez, morgen een spannende dag, dan moet het maar ff.
Al met al, heb ik het gevoel dat ik nu werkelijk uit die verslaving kan komen.

Ik dronk trouwens een paar weken geleden nog wijn, maar ik ben op bier overgestapt omdat wijn veel te snel ging. Bier vult de maag, daardoor gaat het drinken veel minder snel en drink ik sowieso minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling, Mathilde, Toni, Moi en nog veel meer,
Ten eerste wil ik jullie graag bedanken voor de steun, dat heeft heel erg geholpen. Vooral die van Toni daar moest ik toch even over nadenken, maar zo had ik het nog nooit bekeken. Je hebt helemaal gelijk hoor. Iedereen trouwens. Sociaal drinken dat kan ik niet en daar ga ik ook altijd de mist mee heb, terwijl ik elke keer denk dat ik wel kan stoppen. Niet dus.
Ik heb dan ook niet gedronken maar heeft me wel veel moeite gekost, ben vroeg gaan slapen en heb gedacht hoe ik ben als ik drank op heb en dat was schrikbarend genoeg.
En heb samen met mijn vriend besloten dat we niet naar de feesten heen gaan, voelt eigenlijk wel goed aan. Ik doe gewoon wat ik zelf wil en ga er een mooi weekend van maken.
Vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik me ook meteen anders.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de lieve steun en praat, en laat ik voor nu even afsluiten dat ik het zelfde voor jullie allemaal zou doen.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, en deze keer Sweetling in het bijzonder (omdat je naar mij vroeg),
Hier in het alcoholvrije, regenachtige Heemstede gaan de zaken voortreffelijk.
Vandaag was de drukste postdag sinds mijn intrede in dit vak, ruim een jaar geleden.
Gisteren van 15.15 tot 22.45 alles uitgesorteerd en klaargemaakt voor bezorging, en vandaag, toen op de beurs de zaken naar wens bleken te gaan, van 09.30 tot 18.30 (minus 2 uurtjes rust + beurs) buiten bewogen: lopen, fietsen, bukken, strekken: heerlijk lichamelijk bek- en bekaf...
Wat dit met alcohol te maken heeft?
Nou: in het verleden dacht ik onderweg, als de moeheid begon toe te slaan, al aan de beloning aan het eind van de rit: eerst 3 - 4 bier om het vocht aan te vulllen, en vervolgens een heerlijke fles port om te relaxen...
En vandaag?
Toni en Mathilde gaven het al aan: ik vergeet die drank gewoon, gedachten eraan zijn en blijven nog maar zeer zwak, en het vooruitzicht van de drie ijskoude alcoholvrije bieren was vandaag al genoeg, om bij onderweg op te verheugen.
Port? Nee dank U.

Natuurlijk denk ik na over de mogelijke oorzaken van deze ommekeer, na al die jaren.

*Voornaamste reden is en blijft toch wel het totaal verdwijnen van de hartklachten.
*Reden nummer twee: het gevoel van mentale vrijheid dat ik sterk ervaar.
*Reden nummer drie: de almaar toenemende lichamelijke kracht; het verdwijnen van de altijd aanwezige moeheid, het steeds minder worden van al die spierpijnen. En als de moeheid dan toeslaat, na 4 - 5 uur postwijk, dan nog is het een "echte, prettige" moeheid.
*Reden nummer vier: behalve alcohol, kunnen eten en drinken wat je wilt, zonder aan gewichtstoename en zo te hoeven denken, dank zij de besparing van pakweg 1000 Kcal per dag.

De opkomende gedachte aan alcohol verdwijnt in mijn geval (denk ik) daarom zo snel, omdat het brein blijkbaar direkt de afweging maakt tussen het kortstondig plezier van alcoholgebruik, en bovenstaande 4 ervaringen.
Keer op keer blijken deze veel en veel sterker dan de opkomende alcoholgedachte.
En uiteindelijk lijkt er een mechanisme in werking te komen, waarbij die gedachte gewoon niet meer opkomt, en waardoor ook de behoefte niet ontstaat.
En dat scheelt bergen energie, die je overhoudt voor nuttiger en prettiger zaken dan strijd tegen alcohol (en je ego).

Dus, ja: alweer een week alcoholvrij erbij, nummer 5. Echt een makkie.

Waarbij ik direkt aanteken, dat ik jullie erg dankbaar ben voor het delen van het dieper wegzakken na een alcoholvrije periode: dat helpt mij, om op mijn qui-vive te blijven.

Sweetling, blijkbaar heb ik een posting van jou eerder deze week gemist.
Vandaag hoorde ik toevallig van mijn vrouw een leuk (nou ja: leuk...) verhaal over de Heemsteedse prijswinnaar, dat zij hoorde in de winkel, waar deze winnaar al jaren z'n lot kocht.
Je schijnt ook een kleur aan te moeten geven, en sinds jaar en dag koos hij voor rood.
alleen deze keer liet hij de keuze aan de dame achter de kas over, en zij koos voor paars.
En het werd deze keer: rood......
Nu won hij "maar" 1 miljoen, anders was het geloof ik 4,zoveel geweest.

Voor een "kennismakingsfeestje" ben ik best serieus in; alleen heb ik nog geen idee in hoeverre dit in strijd is met forumreglementen en privacygevoeligheden.
Maar alle hier bekenden zijn van harte welkom in Heemstede, hoor. Neutrale plaatsen om elkaar persoonlijk te ontmoeten genoeg...
Enkele jaren geleden heb ik hier in Heemstede een aantal beleggers van een internetsite bij elkaar gehad: het was erg leuk, om elkaar eens in levende lijve te ontmoeten.

Je vroeg ook naar effecten.
In het kort: ik verdien sinds 2 jaar mijn brood met aandelenhandel via internet (postwijk is 2x per week voor de beweging).
Gaat lekker, hoor...
Als je echt belangstelling hebt, kijk dan eens op www.iex.nl (even inschrijven, verder gratis), en dan speciaal naar het Crucellforum.
Zeer leerzaam, en daar schrijf ik ook vrijwel elke dag.
Ben benieuwd, of je mijn alias daar eruit kunt pikken...

Echt joh, ik loop steeds vrolijker fluitend de wereld rond, dank zij de bevrijding van die rotdrank (maaaarrr wij blijven alert, zeggen voorlopig tot 1 december nee tegen de drank, en zien daarna weer verder)!!!

Nou, dit was het zo ongeveer wat betreft mijn alcoholische wetenswaardigheden en ervaringen.

En heeft iedereen antwoord op z'n vragen.

Veel sterkte allemaal, speciaal Moondreamer.

En Toni: je schrijft lekker, zeg!

Warme groet, leve de vrijheid!

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beer:

Dat is nu waar ik zin in heb. Ik haak maar even aan op dit draadje, lijkt me het meest toepasselijk.

Ik heb al een aantal keren zitten kijken op deze site omdat ik vind dat ik minder moet drinken. Tot op heden kom ik er goed mee weg, een goede baan, een leuk gezin met 3 jonge kinderen, kan veel te veel drinken zonder in te storten. Maar toch, het knaagt ....

Ik zoek naar excuses, 's avonds naar het kroeg. Ik ben op tijd terug, tja meestal niet. Ik blijf nog even voor de TV zitten, tik nog even een biertje of 4 achterover. Ben wel moe, maar zo'n biertje is wel erg lekker. Ik zorg voor veel sociale gebeurtenissen, zo heb je voor jezelf weer een excuus. Ik blijf vervolgens hangen, ga een afzakkertje in de kroeg pakken ... Kom thuis, grijp zonder pardon een biertje of wijntje. Ik sta toch te koken. Fles weer leeg.

Vervolgens wel in staat om 50 uur per week te werken ... De rekening moet ooit komen vrees ik.

Ik vind dat ik er wat aan moet doen, hopelijk is dit een eerste stap. Jammer dat ik me niet kan aanmelden vanwege de stop. Hopelijk haal ik uit dit forum de motivatie. Ik heb een boel van de discussies gelezen. Misschien helpt het om de belofte aan jezelf op deze manier te moeten toetsen.

Ik ben goed in het ontlopen van het onderwerp. Mijn omgeving geeft geen signalen dat ik moet stoppen, het veroorzaakt immers geen problemen, en om eerlijk te zijn, ik drink al ruim 20 jaar vergelijkbare hoeveelheden. Sinds ik vorige week ben begonnen met de site te lezen heb ik in ieder geval al 3 avonden de drank laten staan. Hopelijk wordt vanavond de vierde!

Goed, het moest me even van het hart, de kop is eraf ...


Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Frank,
je komt hier binnen met een glasheldere analyse over je drinkgedrag.
Welkom, welkom...!
Ik 'zit' hier nu twee weken en heb e.e.a. ietsje beter onder controle.
Wens jou hetzelfde. Kijk maar rustig naar de correspondentie hier en bedenk dan rustig wat je er van vindt.
Fijne avond en graag tot mailens.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde,

Goed om te horen dat je het beter onder controle hebt.

Ik zou al heel tevreden zijn als ik 2 a 3 avonden per week niet zou drinken. Dat is gisteren in ieder geval wel geluk. Ik denk dat het volgen en meepraten wel al helpt. Ik heb ook geen behoefte om het een en ander te delen met, dat resulteert denk ik in sociale druk. En als dat gebeurt ga ik er tegen in, daar schiet even niemand iets mee op.

Tja, ik ga alleen zo wel zondigen op op het voornemen niet te drinken, werd net uitgenodigd door een goede vriend voor een wijnproeverij, daar kan ik even geen nee tegen zeggen. Ik ga de tip met de glazen water maar eens proberen.

G:

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moon,

20 jaar is inderdaad wel lang, kijken of ik voor de volgende 20 jaar eens een ander ritme kan vinden. De grap is dan ook dat ik het gedrag eigenlijk nooit als problematisch heb ervaren. Maar goed, zoals gezegd, het knaagt. Als je leest wat de consequenties zijn kan ik me niet vorstellen dat ik er wel mee weg kom. Maar makkelijk zal het niet worden. De voornemens om te wijzigen van gedrag zijn het eenvoudigst bij verandering van omgeving, maar dat zit er even niet in.

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even van me af schrijven...

Vandaag, tot op heden weer een kleine overwinning gehaald. Zoals eerder aangegeven ben ik naar een wijnproeverij gegaan, is dat nou verstandig, ach, ik weet het nog niet. Ik heb zowaar de glazen zo nu en dan leeg gegooid omdat ik moest proeven, en acht of negen keer bodempjes is voor mij binnen de perken. Zeker omdat het lekkere wijnen waren.:D

Maar goed, daarna een hapje gaan eten, slechts anderhalf glas wijn en meer dan een fles water. (Ja een half glas laten staan ...) Daarna naar huis gegaan in plaats van een goed excuus te zoeken om door te zakken, en dat is wel een kleine overwinning. Ik meld dit nu maar even in om ervoor te zorgen dat ik zo niet alsnog de biertjes op de bank ga pakken.

Enige echte probleem is wel dat ik 30 flessen wijn heb gekocht, maar hopelijk is dat in hoofdzaak voor alle gezellige vrienden.

Kortom een hele dubbele avond ....

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,
Goed van jou die overwinning en het is inderdaad makkelijk om het van je af te schrijven. Maar 30 flessen wijn gekocht? Hallllllllllllllo! Als je die inderdaad aan je vrienden gaat voorschotelen dan is het goed. Voor mij zou het wel heel link zijn zoveel alcohol in huis, maar voor iedereen is dat anders.
Knap dat je niet mee bent gegaan en dat je de alcohol in toom hebt gehouden, en dat op een plek waar de alcohol vloeit, dat moet heel moeilijk zijn geweest. Dus petje af.
Heb je mensen in je omgeving waarover je over je verslaving kunt praten, of zie je het niet als een verslaving? Is heel belangrijk dat je kunt praten en dan leg je de drempel ook iets hoger om niet te drinken. Wens je veel sterkte en ik vind dat je vandaag een overwinning hebt behaald!
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moon,

Ja, ik vind dat ik het wel een verslaving moet noemen, ik zou anders hier ook niet mijn verhaal vertellen. Misschien wil ik wel geen risico lopen dat ik zonder drank kom te zitten, maar ik ben er niet van overtuigd dat het niet bij de hand hebben van drank mijn drinken minder zou maken. Ik zou wel een smoes vinden om naar de kroeg of een vriend te gaan.

Mijn doelstelling is om in ieder geval "bewuster"met drank om te kunnen gaan. Ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg. Deze flessen kunnen er wel bij de drankvoorraad. Ik moet mezelf leren in te houden en de behoefte naar drank onder controle krijgen.

Ik hoop hier af en toe mijn verhaal te vertellen, op deze manier mezelf de spiegel voor te houden. Zoals eerder gezegd, ik heb af en toe wel de behoefte om het verhaal te vertellen, maar ik zie niet uit naar confrontaties en opmerkingen, werkt voor mij soms contraproductief. Maar wie zal het zeggen .... misschien raak ik die angst ook nog wel kwijt.

De vraag is natuurlijk ben ik wel echt bereid om te stoppen, heb ik teveel angst dat ik faal en dat ik een situatie creeer waar ik de controle echt kwijt ben. Want op dit moment heb ik het gevoel dat ik teveel drink, maar ik kom er verdomd makkelijk mee weg.

G: Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand Online helaas.. Dan toch maar mijn verhaal. In mijn omgeving heb ik t meegamaakt en alle ellende... Alcoholisme en daardoor heb ik altijd gedacht dat 't mij niet zou gebeuren... Je hebt 't dan toch gezien van (heel) dichtbij. Dan overkomt het jezelf toch niet? Op dit moment - eerlijk gezegd - weet ik 't niet meer... Ik ben erachter dat 't wel heel makkelijk is om in de stemming te komen met een paar borrels... ? En dan uiteraard nog de hele avond door.. En tegen woordig drink ik na mijn werk, voor het eten, ook standaard drie flessen bier... Het begon met een flesje bier... Ik krijg er te veel zin in of ik heb het al....

Nu zit ik dan toch met een pilsje (m'n derde; na een diner met veel drank).

Is het bij jullie ook geleidelijk gegaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeronimo, en anderen

Welkom, met een biertje, maar er toch mee bezig! Lijkt me beter dan alleen bier. Ik ben maar op tijd naar mijn bed gegaan, daar drink ik (vooralsnog :)) niet.

Is het geleidelijk gegaan, ja en nee. In het begin natuurlijk met je vrienden lekker stappen, ik kon altijd goed tegen drank, smaakte ook goed, was stoer. In die tijd dronk ik niet thuis, dat is pas later gekomen. Wel ging ik in die tijd altijd naar vrienden, de kroepg etc. Avonden zonder vrienden en dus drank kwamen sporadisch voor. Excessen waren er toen vaker dan nu, maar in gemiddeld darnkgebruik is het verschil niet groot.

Ik heb nu wel een rem op het gebruik, dat zijn mijn kinderen. Ik ben toch minder gezellig als ik echt veel teveel heb gedronken, en dat kan ik ze niet aandoen. Maar zelfs na zo'n gigantische zuippartij kan ik me redelijk handhaven ... treurig eigenlijk.

Ik herken wel het opvoeren van de hoeveelheden, 1 is niet genoeg, en ach, je hebt er toch geen last van. Dus 2,3,4 waarom niet. Bij het afruimen noge even twee glazen wijn extra achterover kiepen. Dat kan niet zijn omdat het alleen lekker is.



Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi moi ik heb me vandaag ook aangemeld en ik herken wel veel dingen die jij schrijft
ikzelf ben er sinds 14 september achter dat ik alcolist ben ik dronk ook al jaren een behoorlijke hoeveelheid maar sinds ik bij aa zit (annonieme alcolisten) ben ik echt met mijn neus op de feiten gedrukt ik herken daar heel veel van hoe ik zelf dronk mischien is het wat voor jou om zo'n meeting bij te wonen ik kan je zeggen het is de moeite waard voor mij wel want het heeft mijn ogen duidelijk geopend groet ary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ary,
je hebt de weg hier gevonden blijkbaar; fijn dat je meedoet (en jeronimo ook, natuurlijk).
AA is prima tip: zo zijn er meer wegen die naar Rome leiden; welke, lijkt mij persoonlijk niet zo belangrijk, als je er maar baat bij hebt...
Gelukkig kunnen wij kiezen, dus.

Wat de alcoholvoorraad in huis betreft: bij ons staat ook het nodige aan heel lekkere wijnen, zeker sinds 1 van de kinderen een handel in redelijk exclusieve Toscaanse wijnen startte.
En je wilt je kind een beetje steunen, nietwaar...
Die wijn is lang houdbaar, en ligt rustig te rijpen, evenals het restant van de oude port, die wij dit jaar in Portugal flink hebben ingeslagen (de rest was toch veel sneller op, dan ik vooraf voor mogelijk hield...).
Een deel van de voorraad in huis besteden wij tegenwoordig aan weggeven bij bijzondere gelegenheden, en aan kenners, zeg maar als een soort reklame voor de zaak van het kind, met het uitdrukkelijke verzoek, wel op zijn webside te gaan kijken naar wat de gegeven wijn werkelijk inhoudt en voorstelt (alle zo rond de 15 euro per fles). Kultuurtje hoor...
Nee, ik noem de naam van de site hier niet!
Weggeven scheelt weer zelf drinken, en ja, "goed" is het natuurlijk niet wat ik doe voor een ander met dat weggeven, maaaar alla...
Het nog steeds alcoholvrij zijn bevalt mij uitstekend, en wordt met het verstrijken van de dagen meer en meer een vanzelfsprekendheid.
Desondanks heb ik mij voorgenomen, in de toekomst zeker nog wel eens een mooie fles van mijn zoon te proeven, zeker van die heerlijke dessertwijn, en zeker ook van die nog onbekende van 37.50 euro (eigenlijk te gek die prijs, maar ja).
Dit voornemen, deze uitlaatklep, geeft mij wel degelijk ook enige "rust", al lijkt het tegenstrijdig met het niet en nooit meer willen drinken.
Die rust lijkt mij vooral te komen uit een zekere neutralisatie van het "nooit meer mogen" - gevoel, dat voor mij, in de huidige fase van alcoholvrijheid, toch wel een heel, heel puriteinse opgave is, en wat al te "fundamentalistisch", het dagelijkse niet meer willen drinken daarbij verzwarend.
Dat "nooit meer mogen"gevoel lijkt, denk ik, wel op de "angst voor het niet in huis hebben als je erge trek hebt" - gevoel, dat in deze draad hier en daar de kop opsteekt.
En ALS het gebeurt bij een wel heel bijzondere gelegenheid zal ik extra op mijn qui-vive zijn, met de ervaring van (nu) 5 weken alcoholvrijheid en alle positieve gevolgen vandien in de achterzak.
Maar: voorlopig liggen ze rustig te rijpen, die 50 flessen, en worden ze alleen maar lekkerder, zeker tot 1 december, wat er ook gebeurt!
Nog een andere uitlaatklep die mijn zoon onlangs gaf: die heel dure wijn is op termijn ook een uitstekende belegging, dus 2e reden om te laten liggen: de 37.50 aankoop levert over 8 - 10 jaar een 10-voudig bedrag op. En hij kan het weten!

Warme groet, in het plezierige vooruitzicht van alweer een alcoholvrije dag,

opa2.

Leve de vrijheid!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...