Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


moi

Aanbevolen berichten

Hoi Dreamer,
Tot mijn spijt moet ik je zeggen dat ik op dit moment geen één therapie volg. Er is een aanmeldingstop, dus bij Tacus kan ik niet terecht. Maar ik krijg heel veel steun door jullie verhalen, dus ik doe het samen met jullie allemaal.
Een crisisopvang? Nou, dat is niet mis. Lichamelijk of was je gewoon doorgedraaid. Ik had de laatste tijd zelf erg veel last van mijn lichaam en vooelde als het ware mijn lever tegen mijn buik en ribben drukken. Ook mijn maag kon er slecht tegen, heb al een aantal keer zo'n maagonderzoek gehad. Dat dus nu nooit weer.
Bedankt voor je lieve reaktie en misschien tot later?
Liefs, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sweetling,
Puur lichamelijk dus, dat is wat alcohol met je doet. Ik kon niet uit mezelf stoppen, en heb die crisis gedaan om aan te sterken. Daar wordt je echt wel met de neus op de feiten gedrukt. Als ik er nu over nadenk schaam ik me nog steeds kapot hoor. Maar zover kan het komen, dus zorg ervoor dat geen van jullie dit overkomt. Maar dit is nu al een paar maand geleden en ik kijk vooruit.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Moondreamer,
wil je zo vriendelijk zijn, iets meer over je lichamelijk herstel gedurende de afgelopen 4 maanden te delen op dit forum?
Dat lijkt mij namelijk erg motiverend voor de lezers/schrijvers, die nog niet zo ver zijn als jij.
Om namens mijzelf te spreken: hartkloppingen, hartbonken en hartoverslagen zijn de laatste dagen (na 4 weken dus) helemaal verdwenen, spierpijnen worden duidelijk minder, maagzuur en zure oprispingen zijn minimaal gehalveerd, dus inderdaad is het lichamelijk gemak groot.
Ergo: hoe gaat het verdere verloop, althans, hoe is het jou vergaan?

Trouwens: vandaag even aan de port geroken, en, hoewel het echt goede port is: het rook veel minder lekker dan "vroeger"...

Gisteren 3,5 uur postwijk gelopen, en vandaag ruim 4 uur, beide dagen in de zon, en eigenlijk niet eens de gedachte hebben aan 5-6 koude bieren: wat een vrijheid.
Morgen interessante nieuwe test: mijn vader wordt morgen 85, dus feestje...
Dat zou dan de eerste verjaardag sinds 40 jaar moeten worden, dat ik droog blijf staan.
Jaja: eigenlijk te gek voor woorden, en alleen al die gedachte geeft de burger moed, veel moed!
Tot schrijfs,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw..., Opa2,
Dat gaat je vast en zeker lukken.
Verbazingwekkend hoe jij , na 40 jaar, het roer zo omgooit.
Ik doe het zelf ook wel goed maar lieve hemel..., wat ben ik er overdreven mee bezig!

Zo vanaf 5 uur;... waar doe ik boodschappen-wat koop ik- wat koop ik juist niet..., gek wordt ik van mezelf!
Tot aan nu voel ik me 'je-weet-wel-van-de-bok.'
Ik kan het wel relativeren hoor, het is nu al over tienen,m.a.w. het is me weer gelukt maar ik kreeg het niet kado vanavond.
Morgen zal het weer minder moeilijk zijn. Vrijdagavond is voor mij altijd het moeilijkst.
Ik heb mijn naar bed gaan en mijn opstaanritme wat aangepast.
Ik ga vroeg(dwz. rond 23.00u.) naar bed en sta vroeg weer op.(tussen 5 en 6 )
Doordeweeks om te zwemmen maar voor het weekend moet ik nog een bestemming vinden voor deze matineuze manouvre. het zal wel wandelen of fietsen worden. Ik heb sinds kort ook geen ochtendkrant meer(geldgebrek) maar als ik nou braaf in het nuchtere blijf kan ik ook weer een krantje nemen.
Lieve allemaal, dit mailtje is dan ook voor jullie allemaal.
leuk kontakt dit hé?
We kennen elkaar nog maar een week maar voor mijn gevoel veel langer.
Hoor graag van Opa, Dreamer, Sweetling, maar ook van Ed, Ferry, Regenkoning, RonaldMcDonald en alle anderen.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dreamer.

Ik herken heel veel van je verhaal. De valkuilen om te gaan drinken. Vooral verveling speelt op het moment een rol omdat ik mijn dagelijks ritme overhoop aan het gooien ben.

En ik heb zelf ook al op het punt gestaan om naar de crisisopvang of zelfs de eerste hulp bij het ziekenhuis te gaan. Ik weet alles van de lichamelijke gevolgen van alcohol, en daarom wil ik er nu echt vanaf.

En dat gaat nog niet echt goed, maar ook niet echt slecht. Het lukt me nu wel om dat dagelijks ritueel te doorbreken, maar van de weeromstuit ga ik toch weer meer drinken dan de bedoeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nog even een berichtje van mij vanavond voor ik naar bed ga. Ja, Mathilde, niet zo vroeg als jij. En ik ben zeker geen mens dat al naast d'r bed staat zo vroeg als jij. Alleen als ik moet werken dan moet ik wel vroeg op. Goed van je dat je dan al gaat zwemmen. Voor het weekend vindt je vast ook wel een leuke bezigheid. Uitslapen b.v.? Dan heerlijk rustig ontbijtje in je pyama. Lekker uitgebreid douchen, even de markt over of winkelen, wandeling over de hei of langs het strand.... Net waar je woont natuurlijk. Mensen op bezoek vragen waar je van weet dat ze niet drinken. Jij hebt het toch niet in huis. Heerlijk samen koken en dan een spelletje Skibbo doen. DAT is echt verslavend.
Vanavond ben ik maar liefs 4X ingemaakt. Shit!
Ik nam een malt biertje bij de rijsttafel en volgens mijn dochter smaakt dat naar zeep. Ik kan haar eigenlijk geen ongelijk geven, ben dus later maar overgestapt op een gewoon glas water.
Mijn man nam wel een biertje, maar daar heb ik geen problemen mee.

Opa2, mijn respect voor jou groeit met de dag. Ik weet gewoon dat je het feestje ook wel doorstaat. Als je aan de port kunt ruiken zonder toch een slok te nemen ben je gewoon echt goed bezig en ook zeer sterk in je overtuigingen. :D En de kranten bezorgen in de zon? Ik kan me er iets bij voor stellen. Heemstede? Dat is een mooie plek geloof ik?

Dreamer :lips: Fijn dat je tot inkeer bent gekomen, drank maakt dus inderdaad meer kapot dan jezelf ook lief is. Je eigen lichaam. Dat noem ik voor mezelf wel eens een stille zelfmoord. En dat willen we denk ik geen van allen. Maar je schamen? Och, dat hoeft nu toch niet meer, je kunt nu echt trots op jezelf zijn volgens mij. Je bent al een heel eind op de goede weg. Ik sta pas weer aan het begin. Ik hoop dat ik, net als jij, het ook zo goed ga doen.
En die opname stop is er echt. je kunt je niet meer online aanmelden. Wel jammer, want dat doorzien van jezelf en die valkuilen en het waarom, daar kom je toch achter samen met de therapie volgens mij.
Maar goed, ik probeer het steeds weer maar de stop is en blijft er.

Ed, jongen hoe is het met je. Heb je volgehouden? Zoniet, kijk niet achteruit maar vooruit. Elke dag is een nieuw begin! Laat wat van je horen, we zijn allemaal benieuwd naar je.

Moi, Ik heb wel ergens iets van je gelezen maar kan het niet zo gauw terug vinden. Ben je allang gestopt en wil je eens iets meer over jezelf vertellen of waar ik het terug kan lezen? Ben benieuwd naar je.
Volgens mij heb jij je portie ook al wel gehad in het bestaan. In ieder geval lichamelijk. Laat je wat horen?

Nou dames en heren, ik ga lekker plat, en morgen ga ik de dag beginnen zoals ik boven beschreef, samen met mijn dochter. Manlief moet werken. AAAAccchhhh wat sneuuu. ;) Ik zal in ieder geval iets lekkers maken en dan s'avonds maar proberen een revance te krijgen.
Groetjes allemaal van Sweetling:(:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moi,

Ja, toen ik het las dacht, hey ja, dat had ik al gelezen.

Je bent nog niet echt gestopt begrijp ik?
Computerverslaving? Misschien moet je die dan op een andere plek zetten en in ieder geval ver van de plaats waar je drank staat. Een fles fris of water mee, als je dan zit te chatten moet je steeds van je plek af en dan drink je minder. Ik heb dat met roken. Boven rook ik niet, tenminste nu ik weer helder na kan denken. Dus als ik een sigaretje wil moet ik van mezelf naar beneden. Ik rook dus minder dan dat ik beneden blijf. Kan ook met drinken denk ik dan?

Hoe gaat het verder met je? Ik las ook dat je eigenlijk een man bent, maar een dametje als avatar ( heet dat zo?) hebt. Ben gewoon wie je bent, zonder schroom. We hebben, zoals je vast hebt gelezen, allemaal wel iets waar we zelf een probleem van (kunnen) maken.

Ik ga nu echt m'n mandje in, ik spreek je mischien morgen weer.
Slaap lekker en sweet dreams. (O ja, dat slapen is bij mij nu na één week helemaal goed, Ik was er ook zo bang voor. Gewoon even door zetten!)

Groetjes, Sweetling :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Opa2, en iedereen,
Heb eigenlijk de hele dag nagedacht over je vraag. Hoe is het lichamelijk herstel verlopen. Toen ik dronk had ik voornamelijk last van duizeligheid, buikkrampen, sloom gevoel, en dat had ook te maken dat ik er niet goed bij at. Een onrustig slaapritme, opgeblazen, en het ergste ontzettend depressief. Dat is ook een grote valkuil als je depressief bent en je gaat dan drinken dan denk je dat je vrolijker wordt. Voor even is dat ook wel zo, maar je wordt er nog veel depressiever van. Ik heb gemerkt dat sinds ik gestopt ben, ik rustiger ben geworden, veel fitter, en niet met een kater wakker wordt. Ik zie er beter uit, ik zat toen helemaal onder de puisten en je huid is dan echt grauw, om over de wallen maar niet te spreken. Kortom ik zag eruit als een verzopen kat, en innerlijk hetzelfde. Maar heel langzaam merk je dat je je beter gaat voelen, je krijgt meer oog voor de buitenwereld en je gaat je niet meer zo afsluiten.
Laat ik vooropstellen dat ik het ook vaak erg moeilijk heb, en ook vaak wordt overvallen door trekmomenten, en ik heb gemerkt dat die wel weggaan. Maar ik weet ook dat het morgen heel anders kan zijn. Het kan zo gebeurd zijn, dat heb ik al veel te vaak gezien. Maar ik hou me vast dat ik me nu goed voel en als ik 1 glas zou nemen het dan weer ontzettend misgaat want ik ken mezelf maar al te goed. En voor jou een test, maar ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken. Het zal inderdaad een vreemde gewaarwording zijn dat je het nu nuchter kunt bekijken, en dan gaan je de oogkleppen wel open, geloof dat maar van mij, ik heb het ook meegemaakt en wist niet wat me overkwam. Toi, toi.
En moi, mooi dat je ook wat geschreven hebt. In jou verhaal ken ik ook veel. Het is inderdaad soms gewoonte. Maar als je wilt kun je dat doorbreken, en dat gaat de ene dag makkelijker als de andere.
Ik wens je veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde,
Ik vind dat je goed bezig bent. Je bent echt bezig om een daginvulling te maken. Alleen in het weekend zit je nog moeilijk. Maar volgens mij is dat voor iedereen moeilijk. Bij mij is dat de zondag. Dat vind ik zo'n rotdag, ben altijd blij dat die over is.
Ik ga ook altijd vroeg slapen, ook om 23.00 uur, ik probeer dat ritme een beetje vast te houden, ik heb gemerkt dat ik hierdoor beter slaap. Heb lange tijd nadat ik gestopt was problemen gehad met slapen, maar langzaam gaat dat ook beter. Ga zo door want je bent op de goede weg.

Sweetling,
Ik ben het wel een beetje met Opa2 eens, het is fijn dat je voor iedereen hier op dit forum een woordje hebt. Dat is echt leuk. Ik zal het wel ergens gelezen hebben, maar hoe lang ben jij nu bezig? En wat doe jij als je trekmomenten hebt, hoe ga je hiermee om?

En Ed,
Inderdaad ik ben ook nieuwgierig hoe het met je gaat. Ik hoop dat je het vol kunt houden, want iedereen praat er altijd zo makkelijk over. Nou dan drink je toch niet? Dat krijg ik regelmatig om mijn oren en dan zit ik zo in de gordijnen. Want dat is echt dom praten!
Sterkte,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,

Goed, laat ik het dan maar eens over mezelf hebben. Ik herken ook dat gevoel van opgeblazen zijn en inderdaad ook (Véél) minder eten. s'Morgens als ik opstond had ik ook altijd van die "kleverige" ogen. Herkent 1 van jullie dat. Ik zag als door een waas. Dat is nu ook veel beter geworden. Ook had ik heel snel blauwe plekken, ik zag er soms uit of dat mijn man of iemand anders me te grazen had genomen. Je hoefde me maar vast te pakken en ik zat weer onder de blauwe plekken. Herkennen jullie dit ook? En wie weet waar die 2 klachten vandaan komen, of hoe ze ontstaan?
Ik ben nu sinds vorige week donderdag gestopt. Op die malt bier na dan gisteren. Straks neem ik er ook weer 1. Het is zo warm hier, broeierig, en we gaan natuurlijk zo even een spelletje Skibbo doen als mijn man zo thuis is van zijn werk. Even ontspannen.
Trekmoment had ik net nog tijdens het boodschappen doen. Tjee zeg, overal staat wijn en rosé. Dan loop ik er langs en denk, misschien volgende week? Maar ik voel me net als jij nu veel beter, en ik wil dat vast houden. Dus bemoedig me maar!
Ik moet het stellen zonder therapie, dus ik steun ook op jullie hoor!
Vanavond gaan we heerlijke Wraps maken met broccoli, zalm, mais en roomkaas en sla. Heerlijk, morgen maar weer lijnen dus.
Zondag is voor mij altijd een heerlijke rustdag. Soms ga iknaar de kerk en dan s'middags heerlijk een boek lezen of een spelletje doen. Soms een heerlijke wandeling. Vroeger, (?) 2 jaar gelden ging ik ook veel skeeleren. Dat heb ik dit jaar maar 1X gedaan. Ik woon in een prachtig gebied waar zowel wandelen, skeeleren, en fietsen mogelijk is. Toch maar weer meer van gaan genieten.
Nou meis, bedankt voor je berichtje en als je nog meer vragen hebt vuur ze dan maar af.
En ik ben het met je eens, Ik WEET dat Opa2 het gewoon red. Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen
Groetjes, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink vanavond wel, maar ik heb veel minder in huis dan normaal voor een avond. En voor morgen helemaal niets. Ik ben vooral bang om lang wakker te liggen, maar aan de andere kant ben ik wel klaar voor verandering. Ik ben dat drinken zo zat. Vooral de gevolgen, maar eigenlijk vindt ik het drinken zelf al niet eens meer leuk.

verveling is wel een probleem, maar ook wel weer een goede reden om eens op tijd naar bed te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lotgenoten, in een nog steeds broeierig Heemstede (inderdaad een mooie plaats!) heb ik zojuist jullie opbeurende en situaties delende berichten weer met plezier, veel herkenning en nog meer respect gelezen.
En dan dat vertrouwen van jou, Sweetling, er nog even tot 2x toe bovenop: doet mij best wel veel; dank.
Ook dank aan jou, Moondreamer, voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag.
Het alcolholvrij zijn krijgt inderdaad meer en meer iets van een lichamelijk genezingsproces.
Enfin: de verjaardag van mijn vader vandaag, is geheel alcoholvrij verlopen.
Ik was zo "slim" om een paar maltbier mee te nemen naar de ouderlijke woning, want die "slimmigheid" mocht ik van 2 mensen van 80 en 85 niet verwachten.
En echt: ik kan mij de dag niet heugen, dat een verjaardag van 1 van mijn ouders alcoholvrij is verlopen, en vandaag was dus wel degelijk zo'n dag.
Op een kat van mijn moeder na, dat zij nu toch maar mooi met die dure port die zij voor mij had gekocht, in haar maag zat omdat ik niet meer drink/dronk (zij weet het al enkele weken), is een en ander eigenlijk heel vanzelfsprekend verlopen, ondanks het toch wel stereotiepe verloop van geleuter onder elkaar, gevolgd door een paar spelletjes klaverjassen.
Zij meende echt wat zij zei, en nog maar zeer kort geleden was zo'n opmerking voor mij reden om de fles extra aan te spreken.
En zo sneuvelt het ene "verplichte alcoholmoment" na het andere, met steeds meer vanzelfsprekendheid.
En ben ik jouw vertrouwen weer waard geweest, Sweetling, wellicht voor jou weer reden om toch vooral ook vertrouwen in jouzelf te hebben en te houden, als je begrijpt wat ik bedoel...
Goed ook te lezen, dat menigeen zichzelf met andere dingen dan alcohol verwent; het belangrijke daarvan is naar mijn mening, dat je je gedachten op andere, betere dingen leert richten dan op dat gif, dat weliswaar ff lekker is, maar dat vervolgens z'n vernietigende werk in het lijf voortzet.

In dit kader nog het volgende.
Vanmiddag, monumentendag, hield "mijn geestesschool" open huis. Het werd een fantastische middag, met vele honderden bezoekers, van wie bijna niemand voor het (inderdaad oude) gebouwencomplex zelf kwam, maar 95% voor de school zelf, met de monumentendag als trigger, zeg maar excuus.
Echt een grootse ervaring om mee te mogen maken: al die mensen, voor wie een wereld open ging.
Tegen vijf uur pakte ik weer de fiets op weg naar mijn ouders, en pal tegenover de geestesschool ligt een vestiging van het Leger des Heils.
En daar lagen ze weer in het portiek, zoals ik ze altijd zie: de stakkerds, met volle en lege bierflessen om zich heen, half laveloos, vuil...
Een tegenstelling: onvoorstelbaar maar waar.
En och, bedenk ik dan regelmatig, komend uit een heel andere wereld, wat is de afstand tussen een zinvol en een (met permissie) zinloos leven dan letterlijk kort: tussen geestesschool en Leger des Heils ligt slechts 50 meter.
Vanmiddag bekroop mij wel heel sterk het gevoel zelf bezig te zijn, vanuit het portiek naar de overkant te lopen: een afstand van slechts 50 meter naar een andere (alcoholvrije wereld): zo ver weg lijkend, en feitelijk toch zo heel dichtbij...

Met warme groet,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe gaat het wel redelijk. Ik drink nog steeds, maar veel minder dan eerst. Twee of drie biertjes. Eigenlijk wil ik wel eens een dag helemaal zonder doen, maar ja, komt misschien wel. Ik voel me nu in ieder geval al veel fitter en helderder overdag. En zekerder van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste moi,

Ik denk dat dat je toch een keer gaat lukken.
Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.
Ik heb wel eens gehoord dat er tussen het voornemen om te stoppen en uiteindelijk definitief stoppen meestal een jaartje ligt.
Koudwatervrees ten opzichte van het slapen misschien?
Fijn om weer van je te horen.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moi,

Ik ben het met Mathilde eens. Je ben er toch mee bezig. En elk begin is een neuw begin toch. Jou begin is het op deze manier doen. Er komt een dag dat je echt niets drinkt en dan ook lekker slaapt.

Zelf ben ik vanavond heerlijkuit eten geweest met mijn man. mijn dochter is uit logeren en dan kunnen we eens heerlijk samen iets doen. Ik heb Indiaas gegeten, heerlijke zalm en ik heb er een wit wijntje bij gedronken. 2 Glaasjes. Voor mij zag het er meer uit als halve glaasjes, maar ik heb keurig genipt en er van genoten. Precies zoals het hoort. Nu met een heerlijk kopje koffie lekker nagenieten. ZO wil ik wel eens drinken, maar niet mer met dat gevoel van IK MOET!
Ja, ik weet, ik had ook een watertje kunnen nemen of iets anders. Maar ik vond dat ik na 2 weken wel een wijntje kon nemen zonder daar direct in door te slaan. Ik moest vroeger ook wat merken als ik gedronken had, en dat heb ik nu niet.
Morgen gewoon weer op de Yoy, heerlijk in een wijnglas, net echt.
Ik weet dat er valkuilen zijn als je eenmaal weer gaat drinken, maar ik wil niet meer zo als eerst.
En ik heb wijn genoeg in huis, dus dat is het niet. Ik wil sterker zijn dan mijn gevoel. Mijn wil is nu dus de baas, en ik wil niet meer verslaafd zijn.

Als ik jou was zou ik het toch eens proberen, 1 en dan 2 dagen zonder. Je zult merken dat je ven een gewoonte moet doorbreken, het tijdstip, het moment....
Ik begon altijd tijdens het koken, en dat heb ik toen tot na het eten uitgesteld. Toen merkte ik dat ik ook best kon koken zonder een wijntje te nemen.

Het is echt fijn dat je je al helderder voelt en fitter. Ik wens je stekrte en ik hoop dat je die stap gaat zetten. Al is het maar 1 dag. Je zult merken dat je dan trots op jezelf bent en dat geeft zo'n kick dat je het gewoon nog eens doet en dan misschien wel 2 dagen. Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sweetling, da's een slimme: het vaste moment even uitstellen.
Bij mij was het ergens tussen 16.16 en 17.15, zo tegen het sluiten van de effectenbeurs, 17.30.
Dan gebeurt er meestal heel veel, en is het best "gezellig, om er een glaasje bij te hebben...
Op een gegeven moment ben ik het drinken tot nabeurs gaan uitstellen, met als gevolg dat (meestal) de behoefte verdween.
Maar met mijn nieuwe favoriete frisdranken Rivella light, cola light en malt bier is het eigenlijk best even gezellig, zo tussen 16.15 en 17.30...

Groetjes,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Eigenlijk gaat het op dit moment niet zo heel goed. Het liefste wil ik eigenlijk naar de slijter gaan en een fles op te halen. Maar ja,......................
Ik schrijf het maar een beetje van me af, en misschien helpt dat. Eigenlijk gewoon een rotdag gehad en ga best een zwaar weekend tegemoet, betreffende 2 feesten enzo.
Ik heb al tips nagelezen die jullie hier ook gegeven hebben, maar het helpt nog niet echt.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...