Spring naar bijdragen

Hier is Cleo


Cleo

Aanbevolen berichten

Dag Allemaal!

Ik ben Cleo, bijna 35 jaar, single en geen kinderen.
Ik worstel al geruime tijd met mijn drankprobleem, het is een tijdje beter gegaan, had toen hulp van een verslavingstherapeute en Campral, maar tegenwoordig loopt het weer de spuigaten uit. Ik kan het NOOIT bij een of twee glaasjes houden, het worden meestal twee flessen witte wijn. Op dit moment drink ik om de dag deze hoeveelheden en daarnaast ga ik daarna altijd stappen en zet mezelf erg voor schut. Het is zo erg nu dat ik een aantal kroegen niet meer binnenkom vanwege mijn drankgebruik.
Ook heel veel wisselende contacten en allemaal onder invloed, en daarnaast ongelukjes, sleutels kwijt, teveel bellen, etc.
Ik ben me er nu inmiddels wel van bewust dat ik een groot drankprobleem heb en dat ik dat MOET aanpakken. Ik voel me echt letterlijk slaaf van de drank.
Ik hoop hier veel steun en herkenning te kunnen vinden.

Liefs van CLEO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Cleo en je zit hier goed
en ja het is rustig
en ja alci's zijn soms wat ongeduldig he:D
35 dan ben je nog niet op de helft van je leven'
dus je hebt nog een heel leven voor je
wat je nuchter onder ogen kunt komen.
Mijn ervaring sinds ik hier ben
is dat ik met stoppen zo veel rust heb
gevonden; nooit meer goede voornemens
(die ik toch niet hield)
nooit meer naar de nachtwinkel
nooit meer liegen of sjoemelen
nooit meer schaamte naar mijn kinderen
naar mezelf
Maar wel geld over voor leuke beloningen
zelfrespect herwinnen
problemen aangaan en soms al overwinnen
mijn drankoorzaak durven onderzoeken
selectief durven zijn in waar ik wel en niet heen wil
drank bepaalt dat niet meer
mijn zintuigen weer veel beter ontwikkeld en wat proeft alles anders
mijn slaapritme van voor de drank weer terug
mijn energiepeil stukken omhoog
en zo kan ik nog heel lang doorgaan.

Als het forum niet genoeg is voor je
neem dan de ADB training maar in overweging
wat extra steun en structuur kan erg helpend zijn
ik hoop dat je drankknop om mag, veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt allemaal heel erg herkenbaar Jane.......Vooral ook dat ´s avonds laat nog drank bijhalen....is ook nog eens duurder dan in een gewone supermarkt...
Ik had vanavond wel erg veel zin om te drinken maar ik heb lekker gekookt en wat lopen rommelen op internet. Ik ga op tijd slapen, en morgen weer een dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjeetje Cleo, da,s niet niks wat je daar opsomt
maar ik vind het moedig van je dat je er wat aan wilt doen
en inderdaad het is niet makkelijk om de alco te laten staan
maar het leverd je dan ook zoals Jane zegt ,
heel veel goede dingen op,dus ga aan de slag meis,
wens je er veel succes en sterkte mee

Welkom hier op dit forum

Lieve knuf van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Cleo!:present:

Ik ben pas sinds 3 dagen op het forum, strijd al jaren tegen de drank, maar nu lukt het pas echt! Het forum en Alcohol de Baas is het beste wat me is overkomen! Ik heb kracht en moed verzameld hier.
Ben aan mijn 3e 'droge' dag. En ik voel me geweldig. Had ik niet verwacht.
Dus: er is altijd hoop!

Succes, en samen staan we sterk!

Liefs, Tobbertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

wat weer een waar verhaal! Dat nooit meer liegen en dat stiekeme... heerlijk als dat niet meer hoeft en je jezelf in de spiegel recht in de ogen aan kunt kijken zonder tegen jezelf te zeggen: loser! (Dat zei ik altijd tegen mezelf als ik 's ochtends weer met een zwaar hoofd opstond... bah)

Nu al voor de derde dag helder!!

Samen staan we sterk!:present:

Tobbertje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo,

Helemaal stoppen met drinken is de enige begaanbare weg voor een alcoholist.

Ik had en heb de AA nodig om nuchter te blijven. Internet is daarop een aanvulling maar kan de AA groep zeker niet vervangen. Zo is het voor mij.

Bij de AA heb ik geleerd dat het niet alleen gaat om het stoppen met drinken. Als dat het enige is wat ik doe houd ik het op den duur niet vol. Nee, ik moest me een heel nieuwe levensstijl een nieuwe manier van denken eigen maken. Daartoe werk ik met de 12 Stappen van de AA. Dat is een levenswerk. Het is niet iets wat je een keertje doet en dan is het klaar. Zo werkt het niet.

Nou ja wat je ook gaat doen; ik wens je veel succes. Een leven zonder drank is zoveel beter. Al duurde het bij mij toch een hele tijd voordat ik dat met overtuiging en uit eigen ervaring kon zeggen. Geduld hebben is heel belangrijk.

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cleo,

je mag trots zijn op jezelf! 35 en het besef hebben dat je wil stoppen geeft je nog een heel mooi leven zonder alcohol. Gefeliciteerd! Je mag echt heel erg trots zijn.

Wat Jane zegt, herken je zwakte, bereid je er op voor. Hoe voorkom je ze en kan jij jezelf wapenen met meer en meer zelfvertrouwen om de drang naar alcohol verder en verder naar de achtergrond te verdringen?

Mijn tip is om je leven voor je neer te leggen in gedachte. Hoe wil je leven als je 70 ben? 60? 50? 40? Welke doelen stel jij jezelf en wat zeggen mensen als je overleden bent op je 80ste? Dat je een leven als verslaafde hebt geleeft? Dat je eventuele kinderen je met schaamte begraven. Want verslaafde staan bekend als onbetrouwbaar, etc.

Ik heb dan ook echt alle vertrouwen in jouw zelf inzicht. Je drang naar een drankloos bestaan en ik wens je heeel veeel kracht toe. Dat je hier de steun, tips en ervaringen kan vinden en delen om je voor te bereiden op de dagen die nog komen.

Voor mij is één van de vele inspiraties om mijn leven een doel te geven:
Dromen, Denken, Doen.... (Ben Tiggelaar.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik was er even niet, wat dingen in de privesfeer, toch gedronken en ook niet zo´n beetje en nu ben ik hardstikke ziek. Zit aan de antibiotica en moet oppassen voor een longontsteking...
Het goede nieuws is dat ik niet kan en niet wil drinken, brengt een hoop rust....
Leeuw, ik snap precies wat je bedoelt, ik wil mezelf niet profileren als een alcoholist en ik wil VRIJ zijn, en dat ben je niet als je verSLAAFd bent........
Ik vind het heel erg en de knop moet echt om, maar het valt niet mee. Nu wel natuurlijk, maar ik weet dat als ik weer beter ben ik weer drang ga krijgen, al denk ik wel dat deze ziekte me eventjes helpt om de scherpe kantjes eraf te krijgen en even tot mezelf te komen.....

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cleo,
misschien moest je ziek worden
van jezelf zoals je het deed met alcohol,
maar ook om tot inkeer te komen
en deze periode te gebruiken om stappen te zetten.
De knop moet om zeg je, en ik denk dat je dat al heel vaak hebt gedacht.
Tijd om te handelen dus, AA, buddy, ADB behandeling, Refusal, er is keus,
nu kijken wat bij jou past en kans van slagen heeft.
In elk geval vaker hier komen, er is zo veel ervaringsdeskundigheid in huis
hier en weinig veroordelen, want we zijn allemaal geweest waar jij nu bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jane, dat is wat ik ook geloof, je wordt niet voor niets ziek...
Ik ben zowieso een erg gevoelig mens, daardoor vind ik het leven ook extra zwaar, want alles komt harder binnen...Ik denk dat ik daarom ook drink, even vluchten......
Ik zit nu ook op een keerpunt in mijn leven, denk erover om weer terug te gaan naar de omgeving waar ik opgegroeid ben, daar is het veel rustiger..Ik woon nu in een drukke stad met alle verleidingen van dien...Dus voor mij is dit een tijd van keuzes maken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je er veel wijsheid bij Cleo
de verleidingen zijn overal
maar waar jij je het gelukkigst voelt
daar ben je ook het beste in staat met drank en verleidingen om te gaan lijkt me.
Mijn ervaring is dat als je contact hebt met je passie
of je gewoon lekker in je vel zit
je dan zooo weinig materialistische dingen nodig hebt, laat staan drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dag,

Ben lang niet hier geweest en voel me erg verdrietig.....Ivm privacy wil ik niet alles opschrijven want ben bang dat mensen me dan misschien herkennen.....
Ik voel me letterlijk een slaaf van de alcohol op dit moment, drink om de dag twee flessen wijn met alle gevolgen vandien......Ik word gewoon bang voor mezelf en weet niet waar dit gaat eindigen...Mijn omgeving begint nu ook zijn/haar bezorgdheid uit te spreken. Ik drink nu ook als ik heel erg moe ben, dit kon ik voorheen niet maar de drang is te sterk....Ik zie mijn toekomst somber in, ben pas 35 maar als ik zo doorga haal ik de 40 volgens mij niet eens...Ik voel me depressief, alleen en eenzaam, en heb vaak de gedachte dat het voor mij zo niet hoeft......Niet dat ik een serieuze poging zou ondernemen maar ik voel me gewoon een beetje radeloos worden.....
Sorry voor mijn depri verhaal maar wou het gewoon even delen.....

CLEO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo,
Wat je nu vooral nodig hebt is een beetje aansluiting bij lotgenoten misschien.
Hier op het forum zijn heel veel mensen die het gered hebben, die niet meer drinken. Voor mij werkt dat motiverend. Ik hoop dat je dat hier ook vindt.
Als je wat meer wilt delen, dan kan dat op het dagdraadje in de rubriek Ditjes en Datjes. Geeft je misschien wat steun en herkenning. Dat kan heel positief werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo,
wat jammer dat het steeds niet lukt. Je wilt wel, dus
misschien kun je een kleine stap maken, door in je agenda een vaste
tijd te prikken om je even elke dag hier te melden?
Geen grote beloftes of besliisingen nog, maar per dag, wel contact maken,
en dan zien wat het je oplevert?
Wij kunnen pas wat voor je betekenen, nadat jij hebt besloten hier te komen.
Je wilt het en je kunt het!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...