Monstertje Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Hallo iedereen,Ik heb vanavond dit forum ontdekt en vind het fijn te lezen hoe lotgenoten hun probleem aanpakken.Ik ben een 39 jarige moeder die pas getrouwd is en overdag niet,maar s avonds ontzettend veel en snel drinkt.Ik heb al bij de AA gelopen,ben in een klinek opgenomen maar vond dat heel erg en had heimwee/miste mijn zoontje.Ik ben heel benieuwd of ik met internet iets kan bereiken omdat ik het zo zat ben.Heb me ook aangemeld bij Jellinek online maar dat forum is veel kleiner,afwachten of dat iets wordt.Hoop op wat reacties,voelt een beetje als een laatste strohalm.Groetjes,Monstertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Goed dat je de stap genomen hebt.Hoop dat je veel van het forum zal leren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Goeie avond Monstertje,Van harte welkom bij ons forum. Ben je al bij ditjes en datjes dagdraad geweest? Dat is onze virtuele huiskamer en daar zitten we altijd.Ik hoop dat je er veel baat bij hebt, maar dat zal wel.Kom maar gauw naar de huiskamer en praat maar mee. Er zijn heel veel mensen al voorbij geweest die hebben leren te stoppen of te minderen. Ons forum is fijn en met prima mensen. Samen staan we sterk.Nogmaals welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Ha Monstertje, een warm welkom hier ooken ja als je geregeld hier komtdan houdt het je scherp is mijn ervaring.Even eerlijk zijn en lezen hoe anderen ermee omgaanen met vallen en opstaan ADB worden.Ook jij kunt het, het is niet altijd even gemakkelijk,maar wel te doen, zeker als je het samen met ons doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 welkom monstertje, herkenbaar...veel en snel. Nooit met mate. Het forum is geen toverformule, je moet zelf de kracht ervan gaan ervaren, ervan uit op doen. We zijn alleen strijders, worstelaars en vol goede moed en vertrouwen. Veel naar de virtuele huiskamer komen..ditje en datjes... Dag!! Kop op, moet goed komen!Liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 30 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2010 monstertje welkom. het veel en snel drinken ken ik. is de ADB internetbehandeling niets voor je?hoe oud zijn je kinderen? en je bent pas getrouwd? heeft je man het door dat het niet goed gaat met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 31 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2010 Waarom "Monstertje"??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 31 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2010 hoi Monstertje, hoe gaat het nu met je? Lukt het allemaal zoals je gepland had? Heb je een plan voor jezelf opgesteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monstertje Geplaatst 6 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2010 Hallo,Ik ben weinig op de site geweest omdat het niet goed met me ging.Ik vind het niet fijn om met drank achter de laptop te zitten,jullie zijn al veel verder.Toen was ik nuchter gebleven gister(en ziek) en voelde ik me te rot.Weet dat het na een week wel weer beter wordt lichamelijk dus wou doorzetten.Had tegen mijn man gezegd dat hij vandaag rustig een drankje mocht en zat de hele tiijd naar zijn blikje te loeren,zogenaamd aan het lezen.Nu ben ik alsnog voor de bijl gegaan,biertje gepakt.Voel me zwaar waardeloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2010 Rapport Share Geplaatst 6 november 2010 Hoi Monstertje, ik las je net om de dagdraadook wat je schreef over je man; dat hij voor joubereid is een poosje niet te drinken, maar dat jij beslist voor hem, dat hij dan teveel moet missen(als ik het goed verwoord nu).Maar dat mag hij zelf bepalen toch? Misschien vindt hij weldat een nuchtere vrouw elk gemis aan een biertje ruimschoots vergoedt.Dar zou ik wel hebben in zijn plaats. Ik begrijp dat hij niet afhankelijk isdus misschien is het een minder groot gemis dan jij nu voor hem invult.Het klinkt misschien hard, maar misschien kun jij naar je eigen stuk kijken waaromje dit achterdeurtje openhoudt. Zolang er alcohol in huis is breng je jezelf bewustin verleiding. vandaag blijkt dat die verleiding te groot is.Uit ervaring kan ik je zeggen dat hoe hoger de drempel is, hoe groter de kans dat je je trekuit kunt zitten. Je kunt iets anders gaan doen, hier komen, of jezelf belonen dat je die trek zonder drank ook aankunt. En meestal gaat die dan sneller voorbij dan je misschien bang voor bent.Ik (en velen hier) heb de ADB training van Tactive hier online gedaan. Met een persoonlijk begeleiderleer je dan om helpende gedachten te creeren en die om te zetten in helpende handelingen. Niet drinkenis een mooi begin, en daarna ga je dus leren om heel anders met je sores om te gaan. Je hebt al veel therapie gehad, dus ik denk dat je wel weet hoe dat gaat, maar zonder drank beklijft het allemaal beteren de kwartjes vallen sneller. Ik wens je veel succes met je volgende stappen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 7 november 2010 Rapport Share Geplaatst 7 november 2010 Hoi Monstertje,je hebt het niet makkelijk zo te zien. Ik kon ook niet stoppen met de drank. Stopte soms een poosje en dan hing ik er weer aan. Zo ging het maar door en dronk steeds sneller en meer. Tot ik opeens het besef had. Op een moment dat ik veel dierbaars heb verloren en veel stuk heb gemaakt. TE LAAT dus. Opnieuw aan 't bouwen nu stap voor stap. Drank heeft zoveel stuk gemaakt. Ik hoop dat jij dat mag beseffen VOOR het te laat zou worden. Want dan heb je zo'n spijt, en je kan dan de tijd niet meer terug draaien.Ik wens je echt alle sterkte en moed om de drank te laten, want het leven is zo veel mooier zonder, dat kan ik na ondertussen meer dan een maand droog al zeggen!We zijn er hier allemaal voor je en bent helemaal niet alleen. Ik zie hier constant nieuwe mensen toekomen die de stap zetten. ASAMEN gaan we ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 7 november 2010 Rapport Share Geplaatst 7 november 2010 Hoi MonstertjeOok ik had geen rem en dronk meestal samen met mijn man die wel kon stoppen.Begin september ben ik voor het eerst gestopt. Mijn man heeft toen ook eventjes niet gedronken.Maar de verleiding werd al snel weer te groot. Temeer omdat hij niet echt wou stoppen.Toen ik eind september een nieuwe baan kreeg en daardoor veel zal moeten autorijden en een nieuwe opleiding was gestart heb ik besloten om overnieuw te stoppen maar dan met behulp van Refusal.En dat werkt.Met refusal kun je niet drinken omdat je dan doodziek wordt en dus kun je niet aan de verleiding toegeven.Mijn man drinkt dus nu gewoon wat hij wil en ik kijk (soms jaloers) toe.Heb nog steeds wel trek en heb een beetje het gevoel dat ik wel gestopt ben maar niet op wilskracht.Maar aan de andere kant is het effect van stoppen er wel. Lekker fit, geen opvliegers meer en heel veel tijd per dag extra die ik met mijn druk bestaan ook echt wel nodig heb.Refusal moet je bij de huisarts vragen maar mijn huisarts deed er geen moment moeilijk over.Ik las eerder dat je eventueel wilt minderen maar dan blijf je steeds in tweestrijd. Eerlijk gezegd denk ik dat ik in de kerstvakantie wel weer even los ga maar in januari keurig weer aan de refusal ga.Veel wijsheid gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 november 2010 Rapport Share Geplaatst 7 november 2010 Kom op Monstertje!Laat je niet kisten! Je bent niet de enige die zijn neus stoot en de verleiding niet kon weerstaan. De volgende ochtend baal je dan weer...Ik ken het en vele met mij hier! Laat dat je er echter niet van weerhouden om er weer voor te gaan! Accepteer de hulp van je man en kom op moeilijke momenten hier ipv een duik in je koelkast. Beter nog: zorg dat je geen drank in huis hebt. Dat scheelt veel trek...Sterkte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden