Spring naar bijdragen

Nieuw: Joost

Joost

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Joost, 34 jaar en net gestopt met drinken na 15 jaar. Ik heb een intake gesprek gehad bij verslavingszorg en nog niet met de behandeling, waarschijnlijk leefstijl-training begonnen.
Wel ben ik vanmorgen met Refusal begonnen als stok achter de deur.
Thuis drink ik niet meer.... Alleen werk ik in de horeca en ik ben de afgelopen week wel eens de fout in gegaan. Niet meer zoals vroeger, maar toch wel weer een aantal eenheden gedronken. Vandaar de refusal.
Ik wil jullie ervaringen met refusal en of werken in de horeca en drinken lezen en horen.
Ik wil mijn verloop de komende maanden graag met jullie delen!

groet en tot snel,

Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wekom Joost....oh wat moeilijk om in de horeca te werken en niet te mogen drinken, omdat je geen maat kan houden. Zo is het toch? Ik werk niet in de horeca, maar als je werkt....dan kun je toch niet drinken? Het drinken gebeurt meestal na sluitingstijd, of niet? Je zou met jezelf dan kunnen afspreken om direct na werktijd weg te gaan, naar huis. Refusal? och, ik heb mn mening zo daarover en mn ervaringen. Men stopt gewoon met Refusal als men wilt drinken. Het zegt mij niks tenminste als iemand verteld...ja maar ik neem Refusal. Men slikt het niet, spuugt het stiekum weer uit. Ja, je hebt het nu ook in bruistablet, je kan het ook onder je huid laten implanteren...dosis voor 3 maanden. Men peutert het er gewoon weer uit!
Je moet willen stoppen of niet. Mijn mening hoor. Mijn ervaring. Misschien is Refusal een giga oplossing voor een ander. Kan best. Sterkte in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joost welkom hier!

Klinkt of je in ieder geval flink aan de slag gaat om met je drankprobleem wat te gaan doen! Mooi! Moet er zelf niet aan denken om met mijn zucht naar drank ook nog in de horeca te moeten werken, dat zal nog niet meevallen toch? Het lukt me zelf om ongeveer 4 maanden droog te blijven en dan ga ik weer voor de bijl, helaas. Zit nu weer op dag 10 en ga ervoor. Slik niks ter ondersteuning, maar snap dat het kan helpen.

Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Joost
en ja je hebt een extra tigger/uitdaging
doordat je in de horeca werkt, maar dat het kan
heeft onze AlbertRemmo bewezen, die het zo fantastisch
aanging dat hij hier inmiddels niet meer hoeft te komen.
Je kunt via zoeken en berichten lezen en hem misschein een pb
sturen, als hij nog leest dan kan hij je vast tips geven.
En Bolletje is onze Refusal-ecpert, en ook die heeft bewezen dat
jouw doel haalbaar is, dus ik zou zo zeggen; join the club en kom met
ons meeschrijven op de ditjes&datjes dagdraad. Ket kan en het zal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal kan een poosje heel nuttig zijn. Mij heeft het in ieder geval geholpen de gewoonte van te gaan drinken te doorbreken. Ik heb het zo'n anderhalf jaar geslikt. Maar het heeft alleen zin als je heel ernstig de wil hebt te stoppen met drinken. Je moet het na een poos ook zelf kunnen zonder zo'n pil. Je kunt toch niet blijven steunen op een pil. Maar een paar jaar is zeker niet slecht. Alles beter dan drinken. Ook is het wel van belang dat je in de tussentijd wel werkt aan jezelf. Niet alleen van: ik heb die pil en dat is het dan. Bij de AA leerde ik bv dat ik me een heel nieuwe manier van leven moest aanleren. Doe ik dat niet dan zal ik vroeger of later weer terugvallen als ik stop met die pil. Je moet in de tussentijd wel werken aan het probleem.

In de horeca heb ik niet gewerkt. Maar het lijkt me toch niet onmogelijk ook dan niet te drinken. Je moet denk ik nieuwe gewoontes aanleren. Bv na sluitingstijd direct naar huis en niet blijven hangen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Allereerst super bedankt voor het warme welkom hier. Dat geeft veel steun.
Sinds dinsdag sta ik helemaal droog en dat gaat wonderbaarlijk goed. Zelfs de moeilijke momenten op een dag kan ik vrij gemakkelijk over heen stappen.
Ik weet dat dat de invloed is van de refusal, i.i.g de angst om ziek te worden is groter dan de behoefte om te drinken.
Voel me fitter, behalve vandaag, maar dat is een verkoudheidje.
En zelfs mensen, vaste gasten in de zaak valt het op dat ik beter in mijn vel zit. Mijn partner is gelukkiger nu ze ziet dat ik serieus met mijn probleem aan de slag ben.
Ik heb geen moeite met het slikken van de pil en voor mij is het echt een hulp. Nu sta ik aan het begin van een lange weg en is dit een beetje euforisch maar ik heb goede hoop!
Ik heb het idereen in mijn omgeving verteld en er is niemand die raar gereageerd heeft, meer van 'O? Had jij een probleem dan?' Maar iedereen in mijn omgeving steunt me en vind het een prima stap.
Het feit dat niemand dacht dat ik een probleem had verbaasde ne wel. Blijkbaar kon ik het heel goed verbergen dat ik een stiekeme drinker was. Ik was nooit ladderzat, ik dronk langzaam de hele dag door totdat ik voor bedtijd wel dronken was. En ik functioneerde gewoon. Al merk ik nu dat nu de mist opgetrokken is er zoveel meer tijd in een dag zit en ik energieker ben en vrolijker ben. Tot nu toe geen sombere gedachten meer.
Natuurliijk is dit pas het begin en realiseer ik me dat ik niet te hard van stapel moet lopen, maar met de steun van mijn vrienden, dit forum en refusal gaat het de goede kant op.

Tot de volgende keer!

Groet Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...