Spring naar bijdragen

Impulsieve poging tot zelfdoding


tuvalu1958

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik had me al eerder voorgesteld, maar toen ben ik niet verder gegaan met dit forum, want ik dronk nog gewoon door, en ik schaamde me.
Ik schaamde me zo erg, dat het uiteindelijk voelde alsof ik met mijn rug tegen de muur stond. Maandag 27 september haalde ik bewust een fles Wodka, alleen maar om een 'beetje' dronken te worden, dat is geescaleerd, en in een impuls heb ik er mijn seroxat (gelukkig had ik er nog maar 40 in huis) ook maar ingegooid. Resultaat: EHBO plaatselijke ziekenhuis, bijna-coma, en ziekenhuisopname van een week op de psychiatrische afdeling. Alle dierbaren om me heen (zoon van 27 en dochter van 24 incluis) zich rotgeschrokken, ik helemaal.
Ik drink sindsdien niet, en ben het niet meer van plan. Ik loop een traject bij een verslavingsinstituut, ik voel me nog steeds niet helemaal de oude, en natuurlijk ben ik bang dat ik het niet red, maar ik ga wel stinkend mijn best doen.
Mijn motivatie was fout, ik was 'gestopt' voor mijn man.
Nu voel ik me gestopt voor mijzelf.
Ik hoop dat het goed komt!!!!
In ieder geval ga ik hier vaker komen, zowiezo als ik me wankel voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tuvalu,
wat heftig dat je dit mee moest maken.
maar je hebt nu voor het leven gekozen i.p.v. voor de dood.
Ik hoop dat je hier vaak zult schrijven zodat je leven ook weer
de kwaliteit krijgt om te blijven kiezen dat je niet meer hoeft te drinken.,
Dierbaren heb je, en die kunnne je motivatie alleen maar sterker maken.
En met de angst dat je het niet redt, kun je in beweging komen; angst die
verlamt, daar heb je niks aan, maar die je aangaat en overwint, die maakt je sterker.
Er zijn er hier velen die dit kunnen beamen en na het stoppen zich weer trots, sterk
en energiek voelen, dat gun ik jou ook.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tuvalu,

Blijf je goed voelen, hou dat alerte vast.
Drie weken niet gedronken, geweldige start, hou dat vol en dat goede gevoel en alerte blijven ook.
Nou ja, er zal wel eens een mindere dag zijn, een dag van twijfel.
Maar die valt in het niet bij al die geweldige dagen, toen je nog dronk was het waarchijnlijk omgekeerd.
Had je wel eens een aardige dag tussen alle ellendige.

Hou vol, ik (we) willen je al niet meer kwijt, je kinderen en geliefden zeker niet.
Sterkte en succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tuvalu,

Je verhaal doet me denken aan mijn eigen zuiperstijd. Een einde aan mijn leven maken, het was niet uit mijn hoofd te krijgen. Ik was er altijd mee bezig. Heb ook wel eens een slappe poging gewaagd. Maar wilde toch eigenlijk niet dood. Nu ik al een poosje niet meer drink zijn dit soort gedachten helemaal verdwenen. Had ik nooit gedacht. Zelfmoordgedachten hangen vaak samen met alcoholmisbruik. Ik hoor het vaker.

Dus...houd vol. Het wordt alleen maar beter.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanneke, het gekke is, dat ik de laatste tijd nooit meer aan zelfmoord dacht, het gaat goed in mijn leven.
Wel zat ik in een cirkel van stiekem drinken, daarover me verschrikkelijk schuldig voelen, en dan dus weer drinken etc.
Nu ben ik uit die cirkel, het schuldgevoel is weg, dus dranklust is verminderd.
Uiteraard wil ik af en toe best wel een glaasje, maar die trek gaat vrij snel weer weg.
Ik hoop dat het zo blijft, maar ik weet heel goed dat ik erg moet opletten!
Groetjes, Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...