Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb even moeten rondkijken maar ik denk dat ik mij hier officieel als nieuw aanmeld niet ?
Ik heb al even gereageerd op een herkenbaar berichtje van Spud. Vandaag is het gelukkiglijk weer goed gelukt om niets te drinken, elke keer als ik zin heb in een glas wijn probeer ik aan dit forum te denken en aan wat ik dan moet neerschrijven... so far so good dus. Een vriend van mij zei daarstraks dat hij nog eens een feestje wou waarbij ik zo dronken was als de vorige keer, hij had blijkbaar enorme lol gehad toen ! Het voelde een beetje aan als heimwee, maar tegelijk denk ik: maak jezelf niks wijs.
Tot snel.

Geplaatst

Welkom Elvira! Ik herken dat heimee gevoel van je wel. Maar als je er goed over nadenbkt, da's zo onecht eigenlijk he... Het is pas ECHT leuk als je dezelfde lol kan hebben zonder drank en de nadelen ervan dan :)
Maar dat lukt uiteraard niet van de éne dag op de andere. Maar door elkaar te steunen komen we er wel he!

groetjes

Geplaatst

Joehoe ! het is me gelukt van dit weekend niets maar dan ook NIETS te drinken.
Toegegeven het was niet makkelijk, maar ik heb volgehouden en veel aan jullie gedacht en dat gaf me kracht, echt waar !
Om er nog even op terug te komen Igor, ik heb toen eerlijk gezegd toch wel heel veel plezier gehad maar het eindigde in een dwaze autorit naar huis, met mezelf achter het stuur, en daar ben ik NIET fier op, dat was ronduit gevaarlijk en dom. Maar op dat moment leek het natuurlijk best ok, zoals altijd wanneer je teveel op hebt.
En Jerre, dat heimwee- gevoel tja, dat is zoiets van 'nu laat ik is even alles los' en geniet ik mee met de rest, want de rest die blijft wel drinken rondom mij... en het is weekend, en ik heb zo hard gewerkt deze week en en en... toch maar niet dan.
Ik ben ook soms kwaad op mensen die drinken in mijn nabijheid, ben eigenlijk een beetje jaloers...
Het goeie nieuws is dat ik al 7 dagen !!! niet gedronken heb en dat ik mij eigenlijk qua energie als stukken beter voel.
Bedankt voor jullie steun.

Geplaatst

Heel erg veel proficiat Elvira. Knap hoor om het toch zo maar te doen. Ja het gevoel van heimwee ken ik maar al te goed. Weer ff helemaal weg zijn van de wereld. Even geen remmingen even helemaal niets. Mensen bellen met je zatte kop omdat je daar als je nuchter bent, helemaal geen zin in hebt maar wel verplicht bent enz.
Hé meid kom als je wilt mee babbelen bij de dagdraad. Daar kunnen we mensen als jij erg goed gebruiken. Mensen die weten wat doorzetten is.:)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...