Kessah Geplaatst 15 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2011 Hoi ik ben Kessah en heb een zooitje van m'n leven gemaakt! Ben 2 weken geleden gestopt met drinken na een zuipfestijn waar ik een paar mensen erg heb gekwetst.(was uiteraard niet de eerste keer) Ik was al maanden bezig om te stoppen en liep bij de verslavingszorg te verkondigen dat ik niet meer dronk terwijl de keren dat ik daar met een kater zat niet op 1 hand te tellen zijn. Na 26 jaar drank en daardoor ellende ga ik nu dus mijn best doen,heb alles toch maar opgebiecht bij de verslavingszorg en een afspraak gemaakt om iig een jaar niks te drinken en daarna zien we wel verder. Het valt op dit moment niet mee want er gebeurt veel in m'n leven maar ik hoop dat ik sterk genoeg ben om het vol te houden! Groetjes,Kessah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2011 Ha kessah je kunt het ook omdraaien zonder te stoppen maak ik er in elk geval een soepzootje van dus als ik stop kan het alleen maar meevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2011 Welkom Kessah, Heel typerend hoor voor ons zuipers. Ik dronk vaak flesjes bier, zo in een krat. Maar dan zien anderen dus makkelijk hoeveel er gedronken is. Daarom kocht er ook wel eens blikken los bij. Die dan ook weer weggewerkt moesten worden. Zo dacht ik dat anderen niet zouden zien welk probleem ik had. Maar wat schieten we er nu mee op. Het is zo'n hoop gedoe, de schijn op te houden. Bovendien denk ik dat de meeste mensen een stuk milder zijn dan dat we ons soms in ons hoofd halen. Gelukkig maar. Ik wens jou veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 17 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2011 Hoi Kessah, Welkom hier. Je zit hier helemaal goed want wij zijn allemaal lotgenoten die dapper strijden tegen de drank. Soms lukt het niet maar dan is het opstaan en weer doorgaan! Je moet het echter wel zelf willen, er moet niks - behalve eerlijk zijn en blijven. Je komt jezelf heus wel tegen, hier kun je alles kwijt. En wij zijn er om elkaar te helpen zoals je wel zult lezen op de dagdraad en de andere topics. Ook zijn er links naar documentaires die absoluut de moeite waard zijn om te kijken. In ieder geval nogmaals welkom, kom gezellig op de dagdraad en meld je dagelijks aan voor de dagpact - dat is echt een stok achter de deur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 17 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2011 Hallo Kessah, Welkom hier. We kennen allemaal de problemen van de drank en de smoezen die je verzint om toch maar te kunnen drinken. Eén ding snap ik niet: hadden ze dan bij de verslavingszorg niet door dat je gedronken had? Toen ik hier op het forum kwam heb ik me voorgenomen om strikt eerlijk te zijn. Als ik dus mijn afspraken verbroken had, heb ik dat eerlijk gemeld. Ik ben ook heilig van plan om dat vol te houden. Wat helpt het als je anderen voor de gek houdt? Ze kunnen je dan niet helpen, bovendien kan je jezelf op den duur toch ook niet meer voor de gek houden. Als je trek krijgt, kom dan naar het forum bij ditjes en datjes. Daar is altijd wel iemand die je probeert te steunen om vol te houden. Ik wens je veel doorzettingsvermogen en succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kessah Geplaatst 10 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Hallo lieve mensen, Hier ben ik (al)weer! Deze keer lijkt het makkelijker te gaan dan de vorige keren,voel me goed maar kan altijd steun gebruiken. Prettige dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Ha Kessah en deze keer dan maar blijven schrijven hoop ik? Makkelijker of moeilijker is misschien geen garantie voor succes, maar zoals Soothe schrijft: het werkt als jij eraan werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Hoi Kessah, welkom hier. We zijn lotgenoten dus weten hoe het werkt. Goed dat je hier komt. Maak er gebruik van. Heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Welkom terug Kessah. Wij vragen ons altijd af, als we mensen na een korte tijd niet meer zien, of het nu zo goed met hen gaat, of juist zo slecht. Jij bent kennelijk weer teruggevallen. Mij is het de eerste keren ook niet gelukt, maar het is heel goed dat je de moed weer hebt vergaard om AdB te worden. (Alcohol de Baas) Allicht heb je wat geleerd van je vorige pogingen. Mij helpt het om het per dag te bekijken. 's Ochtends sta ik op het dagpact voor die dag, waarin ik mezelf en andere dagpacters beloof, dat ik vandaag niet zal drinken. 's Avonds meld ik hoe het die dag gegaan is. Als ik een moeilijk moment heb, dan moet ik er niet aan denken dat ik 's avonds moet vertellen dat ik gedronken heb! Dat is mijn eer te na. Is dat misschien iets voor jou? Het dagpact is te vinden op de dagdraad, ditjes en datjes. Dat is onze virtuele huiskamer. Vaak zijn daar wel mensen te vinden, die je willen steunen als je het moeilijk hebt. Denk er ook aan om voldoende en gezond te eten en te drinken. Ik begon vaak met drinken tijdens het koken. Ik heb me aangewend om tevoren bouillon of soep te nemen en dat vermindert bij mij de trek in alcohol. Zo zijn er veel adviezen te vinden op de diverse draadjes. Het is m.i. heel belangrijk om eerlijk te zijn, naar jezelf, je hulpverleners en de mensen van het forum. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en iedereen voor de gek houden helpt echt niet. Ik wens je opnieuw heel veel succes! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kessah Geplaatst 11 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2013 Dank jullie wel voor de reacties. Ik weet dat als het me makkelijk afgaat dat dat geen garantie voor succes is,heb het al een aantal keer geprobeerd om te stoppen met drinken en natuurlijk zonder langdurig resultaat. Het verschil met vorige keren is dat ik nu snap dat ik het per dag "moet" bekijken en niet naar volgende week/maand moet kijken. Ook ben ik van plan om de behandeling te gaan volgen op Adb omdat ik natuurlijk denk dat ik het wel alleen kan maar het verleden heeft me duidelijk gemaakt dat dat voor mij niet werkt. Ik heb een tijdje bijgehouden in mijn dagboek hoe ik me voelde tijdens het drinken van alcohol en alleen het teruglezen helpt me al om vandaag niet te drinken,de ellende straalt van de bladzijdes namelijk. Ik zal later even bij de dagdraad kijken. Groetjes,Kessah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kessah Geplaatst 1 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2013 Hoogmoed komt voor de val....weer een zuipfestijn van een week achter de rug,elke dag een verdomde kater,conclusie? Morgen naar de huisarts want ik kan het niet alleen. Vandaag drink ik niet en hopelijk nooit meer want ik voel me waardeloos op deze manier. Liefs,Kessah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 september 2013 Rapport Share Geplaatst 1 september 2013 Hi Kessah, Jammer dat je een terugval had, maar heel goed dat je hulp gaat inschakelen. Je was toen van plan aan de internetcursus van Tactive te gaan. Heb je dat nog gedaan? Het helpt alleen niet als je jezelf en de hulpverleners beduvelt, zoals in het verleden. Is Baclofen of Refusal misschien iets voor jou? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is een apart draadje voor de mensen die het gebruiken. Hoe dan ook: veel succes en vooral hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kessah Geplaatst 2 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Goedemorgen! Gisteren niks gedronken en heerlijk zonder kater wakker geworden,wel wat suf in mijn hoofd maar dat heb ik 1000x liever. @Agnieta,ik bedoelde niet dat ik waardeloos ben maar ik voelde me wel zo gisteren. Die 4 weken dat ik niet had gedronken voelde ik me heel "licht" en toen kwam de alcoholduivel mij weer verleiden en was het meteen weer bal. Ik wil er graag achter komen wie ik werkelijk ben zonder gezuip. @Lytse,ik heb inderdaad hulp gevraagd bij Tactive maar mijn huisarts heeft aangegeven dat hij eerst een gesprek met me wil dus daar ga ik straks eerst heen. Deze keer wil ik niemand beduvelen en ga ik met de billen bloot. Bedankt voor jullie reacties! Kessah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Welkom op ons forum Kessah. Ik hoop dat je er veel aan hebt en dat je dadelijk, zoals zovelen van ons kan zeggen, een adb. leven is fijn, ik hoef niet zo nodig meer te drinken. Heel veel succes meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 2 september 2013 Rapport Share Geplaatst 2 september 2013 Hoi Kessah, Welkom Ik herken veel in je verhaal..ok het balen om steeds weer te drinken..ja ik kan ook overal een feestje van maken. en daarna weer balen .. ik zit er soms aan te twijfelen om me te laten opnemen..maar das ook weer z'n stap..gedoe met werk etc.. ben benieuwd wat je met je huisarts hebt kunnen bespreken.. succes!! trijsje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden