Berber Geplaatst 11 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2011 Hallo allemaal,Vandaag heb ik besloten dat ik met iemand ga delen dat ik een alcoholprobleem heb. Voor het eerst voelde ik me er vanavond heel alleen mee. Ondanks dat ik al enige tijd goed bezig ben, vind ik zelf, gun ik mezelf wat steun en hulp en wellicht heb ik dat ook te bieden.De gewoonte is erin geslopen, en meer dan dat geworden. Het lijkt ook een invulling van de avond. Zit je op de bank dan doe je niks, zit je op de bank en drink je dan ben je wat aan het doen, voor mijn gevoel. Sinds een half jaar ben ik heel bewust bezig met drinken, of eigenlijk zoveel mogelijk niet drinken. De gewoonte om een wijntje in te schenken bij het koken lijkt wat te verdwijnen... maar steekt ook zo ineens weer de kop op, hoezeer ik nu ook overtuigd ben dat ik sterk genoeg ben. Lange tijd heb ik gedacht dat ik best af en toe wat kan drinken... maar mijn lijf denkt daar anders over. Wel ben ik achter de oorzaak van mijn drinken, wat ook helpt om het niet te doen. Doel is voorlopig, en lange tijd, helemaal niet te drinken. En misschien moet ik concluderen dat ik nooit meer kan/mag/moet drinken. Laat ik eerst maar eens met voorlopig beginnen... Oh ja, niet drinken bevalt overigens heel goed. Na een paar onrustige nachten slaap ik weer goed. Ik ben wat meer gespannen, maar ervaar ook meer mezelf. Goed, genoeg even zo. Ik weet zeker dat ik na het klikken op 'bericht plaatsen' trots zal zijn op mezelf.lieve groet, Berber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2011 Berber, welkom hieren je begint een nieuwe dag dus erg goed!Misschien wil je na die poos niet eens meer, heb je daarwel eens aan gedacht? Je boft dat je zo snel al weer zogoed slaapt, bij mij duurde dat bijna een jaar. Ik vond dat ik weleen beloning had verdiend in de vorm van goed slapen, want watmaakt dat moe en somber als je niet(goed) slaapt.Maar blijkbaar is het voor iedereen anders en inmiddels slaap ik weer prima.Ik zou zo zeggen, kom vaak op het forum, minstend dagelijks even melden, dathoudt je scherp. En als het forum niet genoeg blijkt dan eventueel de online behandelinghier. Ik had daar veel aan en nog veel meer mensen hier.Ik wens je vele trotse dagen toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berber Geplaatst 11 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2011 Hi Jane4,Dacht dat ik de enige nachtbraker was :-) Ben nog erg laat op voor mijn doen. Dank je wel voor je reactie, leuk om direct al een reactie te hebben.Ik moet nog even uitzoeken hoe het werkt hier... las ergens dat er ook een draadje is waar mensen dagelijks komen? Afijn, ja... ik zal me regelmatig melden, en ben ik er niet... dan gaat het goed moet je maar aannemen :-)Fijn dat je inmiddels weer goed slaapt. Dat verdien je wel als je zo'n beslissing neemt. We zien elkaar hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2011 nee geen bericht is geen goed bericht zomaar, op dit forumkom maar gewoon vertellen dat het goed gaat:Ddat lezen we ook graag hoor.Op de ditjes en datjes dagdraad, wordt per dag een draadje aangemaakt,dat noemen we de virtuele huiskamer.er is een ochtendploeg en s avonds zie je ook vaak dezelfden, er is meestal wel iemandvoor je als je eens steun wilt of zomaar wat uit wilt wisselen.Ik ben ook laat voor mijn doen, dus sluit nu gauw af (beetje verslavend hier, wel gezonde) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 12 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2011 Berber je mag zeker trots zijn op jezelf. welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 12 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2011 Welkom Berber.Ik hoop nog veel van je te lezen.Desi:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2011 Hallo Berber welkom hier:present:Hoop je snel te lezen bij de Ditjes en datjes dagdraad, daar vindt je namelijk altijd wel iemand om mee te praten. We proberen elkaar daar te steunen in het minderen of stoppen met de alcohol, maar er is natuurlijk ook ruimte voor de "gewone" dagelijkse beslommeringen;)Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 12 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2011 Welkom hier Berber!groetjes,Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2011 Welkom Berber,Ik hoop dat je veel aan het forum zal hebben. En inderdaad als je kunt iedere dag ff een bakkie komen doen in de virtuele huiskamer. Dan voel je je niet heel erg eenzaam en alleen in de strijd tegen de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden