Spring naar bijdragen

Kanjer zoekt steun


Kanjer

Aanbevolen berichten

Hallo Kanjers,

Hier (ook) een kanjer die nu eindelijk de definitieve knoop gaat doorhakken en daarbij jullie steun nodig heeft.

Volgende week wordt ik 41 jaar. Na een onrustig / onveilig leven heb ik het met veel doorzettinsvermogen en kracht toch nog best goed voor elkaar gekregen.
Alleen die emoties die onaangekondigd vaker per dag opkomen die wil ik verzachten / verdoven met drank, die zijn een grote belemmering.

Voor mij is het nu ook genoeg. Elke keer stop ik met drinken en draai ik weer in de cirkel rond dat ik weer uiteindelijk met één glaasje begin en na enkele dagen teveel drink.
Hierdoor heb ik dan de volgende dag een enorme kater en voel mij doodziek.

Dan vraag ik mij terecht weer af waarom ik mijzelf dit aandoe. Dit unieke mens waar ik juist zuinig op mag en zelfs moet zijn, toch?

Ik heb de moed en het besluit genomen mijn gevoelens onder ogen te gaan zien en een andere oplossing te vinden om deze te verzachten of op te lossen. Maar zonder drank!
Maar dit kan niet zonder hulp ben ik al achter want telkens hou ik mijzelf weer voor de gek. Dus heb ik het nu met de inschrijving zwart op wit voor mijzelf gezet.

Ook voor jullie heel veel succes en misschien tot snel op dit forum.

Groetjes Kanjer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanjer,

Goed van je dat je op dit forum terecht bent gekomen en iets aan je drankprobleem wilt doen. Weet je al hoe je het aan wilt pakken? Minderen of toch helemaal stoppen? Ik ben half december op dit forum terecht gekomen en ben 4 januari gestopt met drinken, dag 4 zit er bijna op en ik moet zeggen dat ik er veel aan heb om op moeilijke (ook de minder moeilijke hoor) in te loggen, beetje mee te lezen, soms wat te schrijven en met mijn maatje te pb-en.

En het is de moeite waard om te stoppen! Ik heb zoveel dagen gehad die ik door kon strepen omdat ik met een kater zat. Nergens zin in, lamlendig en somber. En vroeg me ook af: waar ben ik mee bezig? Er moet toch meer zijn in het leven dan dit. Telkens goede voornemens, die ik vaak 1 of 2 dagen volhield, 1x 3 weken niet gedronken, maar ja toch maar weer 1 glas en dan volgen er weer meer...:(

Maar genoeg over mij, ik wil je veel succes wensen, welke keuze je ook maakt. Hoe staat je vriend er in? Heb je steun aan hem? En heb je nog andere hulp? Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanjer
een eervolle naam, Bol zal dol op je zijn
(die begroet ons elke dag met; hallo kanjers!)
Ik vind je moedig dat je je genomen besluit hier neer zet.
En onder ervaringsdeskundigen ben je nu, dus je snapt wel
dat je solidariteit mag verwachten, aanmoediging steun en lol.
Want het is niet alleen kommer en kwel hier, we komen naast die emo's
ook weer humor, overlevingskracht en passies tegen. Alles wordt weer wakker, wat we zolang
onderdrukt hebben. het heeft vast een funktie gehad dat onderdrukken, ooit, maar nu niet meer
dus. Anders was je hier niet. kanjer, je zou je aan kunnen melden voor de ADB training hier online.
Ik heb hier erg veel aan gehad en het helpt je de zaken op een rij te krijgen waarom en in welke omstandigheden je dronk. En ook wat je anders/beter kunt doen in dezelfde omstandigheden.
Het leven begint bij 40, dus je bent nog net op tijd:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kanjer,
Ik weet over die doorgestrepen dagen: niets gedaan, suf, ziek.....maar gelukkig ben je nou bewust van, ik zeg altijd het is een lange weg te gaan maar de moeite is waard....ik weet het niet of als bij 40 het leven begint (als jane zegt :) )wat ik weet dat het leven is heel kort en dat de beste manier on van het genieten is nuchter en helder. Veel succes...
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Josje,

bedankt voor je lieve bericht. Doet mij erbg goed ook al een berichtje te krijgen.
Ja ook ik ben totaal gestopt. Maar nu ook echt! Met de billen bloot bij de huisarts, schaamde mij dood om toe te geven dat ik hulp nodig had om het nu dan ook echt te realiseren te blijven stoppen. Want ik heb voor mijzelf al vaker gepoogd te stoppen maar dan had ik net als jou dat het cirkeltje weer begon met 1 en dan weer meer tot een giga kater.

Mijn vriend die drink vrijwel niet tot soms een glaasje die kan heeel goed maat houden.
Hij had niet echt het idee dat ik zoveel dronk.Maar steunt mij wel in mijn besluit.
Kan hij een drankje doen ik rij wel:) Dus als er nu emoties of moeilijke momenten heb kan ik deze met jullie maar zeker ook met hem bespreken zonder in de drank te vluchten.

Nu dus bijna 3 dagen zonder. jij bent al meerdere dagen verder super!!!

Hoe staat jou vriend hierin? Hoe steunt hij jou?

Groetjes Kanjer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane4,

Bedankt voor je bemoedigende bericht. tja of mijn leven bij 40 begint....
soms denk ik ik ben al 40.
Maar nu zonder alcohol voel ik mij wel veel en veel beter en fitter enzie de zon weer.
Ik bven erg blij dat ik nu de stap officieler aanpak. dus met dit forum en de internet behandeling.
want vrijblijvend met mijzelf dat lukt niet bleek te vaak. Begon ik toch weer met 1 glaasje en dan meer.

Ben jij al zolang gestopt? hoe gaat het nu? Heb je nog wel eens en hele sterke drang om iets te nemen of wordt dit door de tijd juist makkelijker om niet te doen?
Je doet het dus super goed, klasse hoor. Nu ik nog.

Volgende week ben ik jarig en mijn grootste angst is dat ik toegeef. Want dan zal ik zo teleurgesteld zijn weer in mijzelf. Maar ik blijf sterk!

Ik ga mij verdiepen in jou tip van ADB.

groetje Kanjer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Susana,

Die doorgestreepte dagen zijn inderdaad echt zonde. Dus met het besluit dat ik nu gestopt ben hoop ik meer mooie dagen te kunnen inhalen.

Ik ben nu 3 dagen gestopt en voel mij gesterkt met jullie berichtjes. Dank je.
Hoe gaat het bij jou? Hoe pak jij het aan?

Tja vandaag voel ik mij weer jonger dan 40 jaar dus wil ik zo houden:clock:
Want met een kater voel je je wel erg oud in mijn geval.

Veel succes

Groetjes Kanjer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap kanjer, dag 3 al! Ook mijn vriend had niet eens door hoeveel ik dronk, hij zei dat hij er niet op lette. Echter, hij drinkt ook dagelijks en kan stevig drinken. Gelukkig drinkt hij vnl. bier en daar heb ik niets mee, dat scheelt wel. Ik heb hem in ieder geval gevraagd mij niets aan te bieden, we halen geen witte wijn in huis, en als dat moet voor vrienden, ben ik van plan de fles mee te geven. Ik heb hem ook gezegd dat ik er misschien soms veel over moet praten, en dat hij mij kan steunen door te luisteren. Verder kwam ik er de eerste dagen achter dat hij me kan helpen door me een beetje met rust te laten, mij mijn gang moet laten gaan en de harmonie is belangrijk voor mij. Ik merk wel dat hij rekening met me houdt, hij neemt vaak zijn eerste biertje pas als ik naar bed ga. En volgens mij drinkt hij ook minder.

Je kunt naar de dagdraad komen bij ditjes en datjes en dagdraad. Daar komen veel mensen samen en is een soort huiskamer. Ik lees vaak mee en soms doe ik mee, als je ergens mee zit kun je het daar schrijven en er wordt ook altijd wel gereageerd.

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie naam Kanjer en welkom hier:present:

Wat knap van je dat je je behalve hier ook bij je huisarts hebt gemeld! En in 1 van je latere berichtjes lees ik ook iets over een internetnetbehandeling die je gaat volgen. Je pakt het goed aan. Alle omgevingsfactoren aangepakt en de rest zal op jou doorzettingsvermogen aankomen. En begrijp me niet verkeerd: het is te doen! Ik ben zelf nu ruim 2 maanden gestopt en voel me sterk. Weet ook dat dit tricky is want dan ga ik denken: ach eentje kan ik er wel drinken:$ Daar moet ik me nu dus tegen wapenen, want ik laat het niet bij eentje:$
Daarom kom ik ook iedere dag hier op het forum, het houd me bij de les want ik ben er nog lang niet. Integendeel! Ik heb ook een maatje hier op het forum, dat is misschien ook wel een idee voor je. Je kunt dan samen elkaar steunen wanneer je het nodig hebt...

Succes Kanjer:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Kanjer,

Het is vandaag de 10e en voor mij de 10e dag zonder alcohol. Ik ben 40 en herken me helemaal in je verhaal. De afgelopen week was niet altijd makkelijk, maar ik heb het gevoel dat na dit weekend het een stuk makkelijker is. Ik denk er niet meer steeds aan en voel me fit. Net alsof ik lichamelijk schoon ben nu. Vraag me af of dit inderdaad zo werkt. De onderdrukte gevoelens komen wel naar boven maar op een of andere manier is het juist goed om ze te ervaren en "bekijken".
Heel veel sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...