Spring naar bijdragen

nieuw hier


krissiebissie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Eerst even zuchten...pfff....moeilijk hoor om hier voor het eerst openlijk te vertellen dat ik een alcoholist ben.
Zo...dat gezegd hebbende zal ik vertellen wat ik nog meer ben:
Ben een bijna 40-jarig meisje, heb 2 kinderen en een man en een hond.
Werk als kleine zelfstandige een paar uurtjes per week.
Drink al jaren teveel, denk niet mee in aantal glazen maar in liters....
Het laatste jaar is me echt duidelijk geworden dat ik een probleem heb.
Ik moest tegenover mezelf erkennen dat ik verslaafd ben...
En tegenover mijn man...
Het grootste probleem is de schaamte en het stiekeme drinken.
Daarom begin ik hier, lekker anoniem (tja, is toch zo?)
Ik hoop via dit forum tot inzicht te komen en hulp te krijgen bij stoppen.
tot snel in andere rubrieken!!!
Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je je gegevens hier niet openlijk neerzet
is het hier hartstikke anoniem hoor kissebissie.

Goed dat je de stap genomen hebt.
Ik wens je veel succes op dit forum en bij het alcoholdebaas worden.

We hebben ook een dagdraad die het ditjes en datjes,
misschien kun je daar ook is een kijkje nemen.

In ieder geval welkom hier en succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kissiebissie.

Leuk dat je je hier aangemeld hebt en nee hoor hier hoef je je niet te schamen, want als je wat wilt doen aan je alcoholmisbruik ben je hier op de goeie plek.
kom je ook naar ditjes en datjes dagdraad? Het is er nu rustig maar s'avonds kan het er erg gezellig zijn.
We gaan er aan werken hé om de alcohol de baas te worden?
Als ik het kan kan jij het ook moet je maar denken.
liefs Bol:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Krisssie,
welkom op ons honk
grappig dat dat je jezelf nog een meisje noemt.
Misschien was je drankmisbruik nog een uitvloeisel van
je wilde jeugd:D en kun je nu aan jezelf als volwassen
vrouw en moeder gaan werken. Want ja zoveel liters (bier, wijn
of nog sterker/erger) en kinderen en eigen bedrijf is moeilijk te
kombineren. Dan wordt het tijd om zonder schammte maar met trots
weer naar jezelf te kunnen kijken. Veel succes en ik hoop je terug te lezen
in de huiskamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Krissie,

Je eerste stap heb je al gezet door te erkennen dat je teveel drinkt
en je nu hebt aangemeld op het forum :)
Ik hoop dat er vanaf nu ook betere tijden voor je gaan aanbreken.
Je kunt iedereen vinden op ditjes, datjes onder de dag van ´vandaag´,
daar kun je gezellig met ons meepraten.

Groetjes Shahire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dames en heren,
Bedankt voor jullie reacties!!!!
Ik zit toch alweer aan de wijn....kan het nog niet laten...
Dat dan weer wel...
Maar ik zal me eens goed in dit forum verdiepen en proberen bij de "dagdraad"te komen..onder welke rubriek valt dat precies???
's Avonds zullen jullie mij hier niet snel vinden, dan zit mijn man meestal achter de computer....
Maar ik hoop jullie snel weer te spreken!
Echt apart hoor, dit!
Groetjes Krissie:wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie als je op forum klikt dan zie je een hele rij staan met daarin Thema's, tips en adviezen en daar zie je ook ditjes en datjes dagdraad staan. Daar moet je op klikken en dan zie je alle dagdraadjes staan. als je nu de dagdraad van de huidige dag aanklikt en dan naar de laatste pagina gaat dan kun je mee kletsen.
Ik persoonlijk vind het niet erg dat het je nu nog niet lukt om de drank te laten staan, als je maar naar de dagdraad komt. Als je nog geen zin hebt om mee te praten dat geeft ook niets, dan kun je wel gewoon mee lezen.
Je bent naar ons toe niets verplicht, alleen naar jezelf en naar jouw lichaam;)
Kom op meid, probeer het eens je zal zien dat het heel prettig is bij ons.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag krissiebisssie

ik begrijp je schaamte, dat had ik ook. je schaamt je en toch drink je door. toch goed dat je gekomen bent, ik weet zeker dat je er baat bij hebt. en hier hoef je je niet te schamen, we zitten allemaal met het zelfde probleem. ga er voor, je zult je een stuk beter voelen
groetjes
walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Krissie,

Welkom hier:present:
Ben je al begonnen met minderen of gestopt? Ga je er hulp bijzoeken of wil je het zelf gaan proberen? vele hier hebben ook de online behandeling gedaan, ik hoor er goede verhalen over.
Zelf heb ik het afgelopen jaar veel minder gedronken dan ik voorheen deed. Vroeger zat ik ongeveer op 1 fles wijn per avond, soms meer en soms dronk ik weer een paar dagen niet. Nu sinds 3 maanden gestopt met drinken en dit bevalt goed. Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar hoop dit nog lang zo te houden:)

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niwi; weet je wat het is, alcohol werd pas een probleem voor me toen ik weer eens teut een of andere ruzie kreeg met mijn man...hij wees mij erop dat ik met drank op een ander mens werd.
Zelf had ik er geen enkel probleem mee elke avond een fles wijn naar binnen te gieten (later meer)
Door zijn reactie werd het ook erger, stiekem drinken enzo....
Ook is drank zóó gewoon in mijn omgeving....onze vrienden en kennissen zuipen mega-veel, ik weet niet of zij het als problematisch ervaren. Verwarrend....dan denk ik aan een avondje bij familie/vrienden en dat ik dan niet zou drinken....onvoorstelbaar
Als ik jou onderschrift lees dronk je dus bier (statiegeld...), maar ik denk ook vaak aan alle centen die ik per maand kost aan drank en peuken...man, daar kan je allerlei geweldige dingen mee doen.
Ja het is nu wel behoorlijk realistisch aan het worden..ben alleen bang dat ik me in een nieuwe verslaving ga storten.
@bronnen; ik ga eens even kijken of ik jou verhaal ergens op het forum tegenkom!
Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is over het algemeen zo, Krissie...dat de omgeving er meestal eerder last van
heeft dan de drinker zelf....de ontkenning he....het valt allemaal wel mee...
ik had ook veel vrienden die ontzettend veel dronken....ik heb wel een keuze moeten maken....
veel van die zogenaamde vrienden zijn automatisch weg gebleven omdat ik niet meer dronk....
diegene die nog wel kwamen, waren de echte....
en als het pas vrienden zijn als er gedronken moet worden, hoeven het geen vrienden van mij te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Niwi,
Nou heb ik niet zovéél vrienden maar juist diegenen die ik heb......potverdorie, we noemen 1 van hen gekscherend "de spons", vanwege zijn hoge "absortievermogen"...Ik neem echter zelf niet deel aan die grapjes...ze moesten eens weten hoeveel ik er al ophad vóór ik naar het etentje/feestje ofzo toekwam....
Maar ja eens zullen ze, net als ik zichzelf tegenkomen, al was het maar via mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krissie,
In mijn omgeving wordt ook veel gedronken. Maar dat komt voor een deel ook omdat je dat in al die jaren bent gaan opzoeken denk ik. Op een feestje zie je vaak de drinkers bij de drinkers, de rokers moeten tegenwoordig zelfs naar buiten etc. Zo selecteerd elkaar dat een beetje.

Ik ben er nog lang niet. 6 dagen geen alc is nu mijn record. Het is me nog geen een keer gelukt het droog te houden op een feestje. Ik denk er ook een beetje over na hoe dat nou moet op van die feestjes. Ik heb me nu bedacht dat ik misschien wel de leukste momenten de eerste uren vind. Als de communicatie nog een beetje normaal verloopt. Later wordt het vaak allemaal gezwets (wat op zich niet erg is) en of oefenloze discussies (die wel vervelend kunnen zijn.) Waarin het soms niet meer is dan het herhalen van standpunten of er hele andere zaken bij halen.
Ik ga het in ieder geval dit weekend proberen. Dan heb een verjaardagsfeest waar wel weer veel gedronken zal worden. Ik heb me voorgenomen geen alcohol te drinken. Krijg ik heel erg trek dan ga ik. Als de mensen me niet meer boeien ook. Ik ga ook een beetje observeren hoe zo'n avond nou verloopt, hoe de sfeer veranderd. (Misschien veranderde ik wel?) Ik hoop dat deze houding me steunt en dat het gaat werken. Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan.

Vroeger rookte ik ook. Toen kon ik me ook niet voorstellen dat het zonder kan. Nu denk ik er niet eens meer over na. Dat moet met alc dus ook kunnen.

ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in ieder geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...