Spring naar bijdragen

dinsdag 5 september


tapas

Aanbevolen berichten

omdat twan er niet is houd ik het maar even in ere.. het weerbericht!!!!

Vanochtend kan in het noordwesten wat motregen vallen, maar vanmiddag blijft het op de meeste plaatsen droog. Vooral in het zuidoosten breekt dan de zon door. De middagtemperatuur ligt rond de 21 graden maar met zon kan het plaatselijk wel 24 graden worden. Er waait een matige, later langs de kust soms vrij krachtige zuidwestenwind. Voor woensdag zijn de vooruitzichten goed. Na een nevelige, plaatselijk zelfs mistige start breekt in de loop van de dag de zon steeds vaker door. Het blijft droog en de temperatuur loopt 's middags op naar 22 graden in het noorden tot 26 in het zuiden van het land. Er waait een matige zuid tot zuidwestenwind.

goedemorgen allemaal, benieuwd wat deze dag ons weer gaat brengen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd waar ik vandaag woon. Zal het vandaag naar het noordwesten neigen of naar het zuidoosten. Waarschijnlijk het noordwesten want daar is de meeste kans op (mot)regen,dat is in de praktijk al zo vaak gebleken. Als mensen me vragen waar ik woon, in het noorden, zuiden, westen of oosten, zeg ik altijd: "kijk maar bij het weerbericht. Daar waar de meeste kans op regen is". En dan weten ze het.

Een goede vandaag allemaal, en dat meen ik wel serieus.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag 5 weken zonder alcohol :)

ik ga mezelf vandaag maar eens trakteren op iets leuk want dat heb ik wel verdiend vind ik.

en zo te zien komen er een paar lekkere dagen aan dus we gaan er van genieten.

ook ga ik wat minderen met caffeine want ik heb gemerkt dat ik veel meer koffie/cola ging drinken als vervanging van de alcohol en ik stuiterde zowat rond van een te grote hoeveelheid caffeine.

iedereen sterkte en veel plezier vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd, Dave.
Dat trakteren op iets leuks heb je zeker verdiend, en (zie gisteren) ook een schouderklopje. Als we zo doorgaan met al die schouderklopjes lopen we straks allemaal met beurse schouders en blauwe handen rond. Kunnen we elkaar toch herkennen als we op straat "anoniem" langs elkaar heen lopen.
Vijf weken betekent dat je ook een begin hebt gemaakt met het in maanden kunnen tellen van de tijd dat je droog staat.
Dat van die koffie en cola herken ik maar al te goed. Ben ook aan het minderen, want net als met alcohol laat het gewenste opkikkereffect steeds langer op zich wachten terwijl je jezelf wel volpompt met cafeïne met als gevolg -bij mij althans- dat je er alleen maar moe van wordt. Het meeste profijt heb ik nog altijd van een stuk lopen, boodschappen doen, met de honden lopen etc.

Maak er een fijne dag van, Dave.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi onderschrift: laat door niks je dag verpesten
kun je ook niemand voor invullen?
meestal ben ik het zelf die mijn dag verpest
misschien moet ik die persoon dan maar eens uit mijn leven bannen

pfff

dit wordt geen vrolijk dagberichtje, nou dan maar niet vrolijk

zou assertiviteitstraining iets voor me zijn?
ik dacht aan TaiChiChuan, maar de kunst is daar van het vermijden
en dat doe ik al zo geweldig goed
hoef ik niet meer te leren

pijn moet je niet vermijden, toch?
je moet erdoorheen, toch?
zou je er ook in kunnen blijven, dat het went enzo die pijn...........

reageer maar niet op deze aandachttrekkerij, mededroogstoppels en andere strijders
ik zit er doorheen en ga het ook niet uit de weg
het gaat wel weer over
dit is gewoon een shitdag
denk ik

zou strijken helpen?
ik probeer het en kom dan terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
petra

Wat een mooi onderschrift:
laat door niks je dag verpesten


kun je ook
niemand
voor invullen?


meestal ben ik het zelf die mijn dag verpest


misschien moet ik die persoon dan maar eens uit mijn leven bannen




pfff




dit wordt geen vrolijk dagberichtje, nou dan maar niet vrolijk




zou assertiviteitstraining iets voor me zijn?


ik dacht aan TaiChiChuan, maar de kunst is daar van het vermijden


en dat doe ik al zo geweldig goed


hoef ik niet meer te leren




pijn moet je niet vermijden, toch?


je moet erdoorheen, toch?


zou je er ook in kunnen blijven, dat het went enzo die pijn...........




reageer maar niet op deze aandachttrekkerij, mededroogstoppels en andere strijders


ik zit er doorheen en ga het ook niet uit de weg


het gaat wel weer over


dit is gewoon een shitdag


denk ik




zou strijken helpen?


ik probeer het en kom dan terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Petra, ik heb op de een of andere manier je bericht gedoubleerd en weet absoluut niet hoe ik dat ongedaan kan maken.

Je zegt dat je het meestal zelf bent die je dag verpest, en dat je dan misschien die persoon maar uit je leven moet verbannen. Dat laat je, hè? Pijn vermijden is denk ik niet altijd mogelijk, zowel lichamelijk als geestelijk, je moet er inderdaad doorheen als het je overkomt. Je kunt je er aan overgeven op verschillende manieren. Je kunt jezelf zielig gaan vinden en er verder niets aan doen, in de slachtofferrol gaan zitten dus, maar je kunt het ook accepteren, het is nou eenmaal zo, maar wat kan ik er aan doen om die pijn zo draaglijk mogelijk te maken en/of houden.

Je moet je vooral voor ogen houden dat je een waardevol mens bent. Een individu met, zoals elk individu, individuele onvolkomenheden. Als je kunt accepteren dat mensen om je heen niet perfect zijn dan moet je dat van jezelf ook kunnen accepteren. Je moet de grenzen van je kunnen kennen en deze ook respecteren. Niet als je bijvoorbeeld moe bent toch tegen heug en meug doordenderen. Daar is niemand in je omgeving mee geholpen en jij zelf allerminst. Grenzen herkennen en aangeven, is ook zo'n "toverformule" uit m'n behandelperiode. De eerste weken werd ik gek van dit soort therapeutentaal, maar langzaam maar zeker begon ik in te zien dat die toverformules op van alles en nog wat toepasbaar zijn, ze helpen je in elk geval een goed zelfbeeld te krijgen, en geloof me, niemand is alleen maar fout.

Petra, ik hoop dat het snel weer wat zonniger voor je wordt, en nogmaals, m'n excuses voor het doubleren van je bericht. Zie, ik ben ook niet perfect, maar ik doe hier niemand kwaad mee, dus is het niet zo erg.

Groetjes, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje ja, Marieke, een heel andere toon opeens. Goed van en voor je.
En ja Kohtje, het is bekende taal.
het werkt voor mij niet
ik ken mijn grenzen niet, en dat heeft een ingewikkelde achtergrond
en dat heb ik allang vergeven en uitgeplozen
maar ik ben er nog lang niet uit.

ik weet wel waar ik moet zoeken, maar word nu alweer op mijn zoektocht gefrustreerd door hulpverleners die me laten praten over dingen die allang weet, maar zij nog niet.
ik heb haast
ik wil geen kostbare leef-tijd verspillen
maar zit nu weer in een situatie dat ik eerder overleef dan leef door zulk enorm geldgebrek...........

je moet hier en nu blijven, ik besef het
waarderen wat je wèl hebt
dat doe en kan ik ook
maar neemt niet weg dat ik snak naar wat ik niet heb:
mezelf als 'maat' (in alle betekenissen)

ik somber van uur tot uur voort, doe mijn plicht en schrijf alles maar uit
( kan ik er later nog eens om lachen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo kohtje
waarom kom je niet in spanje wonen hier in de zomer is het altijd mooi weer ik zeg er wel bij in de zomer want in de winter kan het hier ook koud zijn wij hebben niet net als in nederland centrale verwarming en moeten het meestal met een gas kachel doen en dat doe je meestal alleen in de woonkamer de rest van het huis is dus steen koud gelukkig hebben wij hier geen sneeuw en ijs maar toch geef mij de zomer maar veel sterkte van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mismaff,

Spanje is meteen weer zo'n end weg, hoewel Bretagne ook niet naast de deur ligt, maar ten opzichte van Spanje is het maar halverwege. Voor alle duidelijkheid, ik woon in Nederland, hoor, maar we (mijn vrouw en ik) overwegen wel serieus om in West Bretagne een stulpje te zoeken, en dan niet vanwege het mooie weer, dat is daar over het algemeen niet veel beter dan hier, maar omdat we ons hart verpand hebben aan dat gebied vanwege het gevoel van Nederland veertig jaar geleden wat betreft drukte. Verder vinden we de Bretonse cultuur en natuur erg mooi.

Ach, Mismaff, als elke Nederlander mopper ik ook over het weer, maar aan de andere kant, altijd mooi weer gaat ook vervelen. Toch vriendelijk bedankt voor de tip, en alvast sterkte voor het feit dat ook Spanje weer de winter tegemoet gaat.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Had me voorgenomen om het niet te doen, maar toch maar gauw even een berichtje tussendoor op mijn werk. Mijn zoon is thuis aan het proberen de computer weer te fiksen, maar dat vlot nog niet helemaal, zodat ik niet zo vaak kan inloggen.

Dave, gefeliciteerd met je vijf weken. Goed hoor. Je loopt vijf dagen op me voor.

Petra, vervelend dat je zo mistroostig bent. Hebben de maan en de hormonen daar ook nog invloed op bij jou? Ik zag gisteravond dat het bijna volle maan is, prachtig.

Omdat we vorige maand een discussie hebben gehad over de eventuele invloed van (volle) maan op ons bevinden ben ik er eens op gaan letten. Voor mezelf kom ik tot de conclusie dat ik me kennelijk het rotst voel als er helemaal geen maan is. Gisteravond vond ik het prachtig, die vrijwel volle maan. Ik wordt er wel wat melancholiek van, maar voel ook een gevoel van sereniteit en rust. Ja, ik heb wel iets met volle maan. Maar voor een ander kan het weer funest zijn. Misschien was een verre voorouder wel heks, wie weet?

Petra, wat betreft de financiën, ik weet het. Ik moet ook woekeren, en ik verlang ook heel vaak naar al de dingen die ik niet kan. En woest wordt ik als ik de een of andere minister met voldoende poen weer hoor vertellen dat alles opgelost is als we maar allemaal werken. Ik werk toch? Ik ben bang dat geldgebrek nu eenmaal het onvermijdelijke lot is van alleenstaande vrouwen met kinderen.
Ik red het min of meer, doordat ik een overzicht heb van alle inkomsten en vaste lasten per maand. Het verschil is voor de boodschappen. In mijn geval is dat meestal ook te weinig, maar als je iedere week dat richtbedrag in het achterhoofd houdt, kun je in ieder geval voorkomen dat het tekort de pan uit rijst. Ieder extraatje, zoals vakantiegeld, wordt bij mij gebruikt om de rekening aan te zuiveren.
En ik heb alle 'extra' uitgaven geschrapt, zoals abonnementen, sport, uitgaan, etentjes, vakantie. Niet leuk nee, maar zo hou ik tenminste het hoofd boven water, en dat is voor mij belangrijk. Probeer het eens, zo'n budgetplan.

Succes!

Kohtje, ik woon niet bij jou in de buurt, want het regent hier niet, maar zo mooi als beloofd is het beslist ook niet.

Een fijne dag verder allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra, zoals elke keer weer is je verhaal zo herkenbaar.. heb je wel eens aan dagbehandeling gedacht? en dan vooral cognitieve en gedragstherapie? daar doe je al die dingen als assertiviteitstraining enzo en leer je nieuw gedrag aan.. oftewel, je leert weer de regie over je eigen leven te krijgen, jezelf te accepteren en aardig te vinden en te leren leven met je tekortkomingen. Je leert dit vooral door te doen, en te ervaren hoe het werkt, heel heftig in een groep, maar ozo effectief. Praten hielp bij mij niks, maar bracht me alleen nog maar verder van mijn gevoel af... doen in een beschermde omgeving heeft me geleerd om te accepteren, het verleden los te laten en weer zelf verantwoordelijk voor mijn leven te worden.

Kohtje, zo te lezen heb jij ook zoiets gedaan? Ik ben nog steeds zo blij dat ik al die dingen heb mogen leren, het heeft mijn leven volledig veranderd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx Anna,
ik ruim eerst maar eens de puinhopen uit het verleden op, denk ik. het vervelende is dat het natuurlijk niet alleen maar zakelijke dingen zijn, maar dat aan alles ook emotie vastzit.
ik heb de vervelende neiging om weg te rennen, naar de volgende situatie, zonder eerst iets af te sluiten

plak ik er het woordje "dynamisch" op, en weg ben ik weer
toch stapelt het op elkaar
wordt het teveel
zoiets speelt nu
ik draai rond ik cirkeltjes
en als ik te hard ga vlieg ik uit de bocht
maar ga ik te traag dan schiet het niets op
ik heb de juiste baansnelheid nog niet te pakken.

(was nooit zo goed in natuurkunde)

hier is het ook bewolkt, maar niet koud, zweterig als je fietst. LEKKER!
is het al tijd om te koken?
eerst de strijk maar afmaken. nuttig...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik wil even laten weten, dat het erg goed met me gaat. Zit in de vierde A vrije week, af en toe trek.
Maar die gaat toch wel snel over vind ik, door afleiding te zoeken. Morgen is er mooi weer voorspelt, dus maar een vrije dag opgenomen. De touwen los en het water op. Nog maar eens even genieten met vrouw en hond. Want het vaarseizoen, begint toch aardig op te schieten. En tevens een goede test voor me. Want in de haven wordt nogal alcohol gebruikt. Maar ik zie er niet tegen op, om er naar toe te gaan.
Even flink zijn.
Zo mensen allemaal sterkte in de strijd.

Een vriendelijke groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb het momenteel erg druk met mijn werk, zijn een nieuwe afdeling op aan het starten en maak erg lange dagen gemiddeld 10 uur per dag. Gelukkig begon dit nadat ik verhuist was en de keuken klaar had.
Maar vandaar dat ik de laatste tijd weinig op het forum ben geweest. Over 2 maanden moet alles klaar zijn en alles lopen zoals gepant, hopenlijk ook met minder uren in de week werken.

Dave gefeliciteerd met je 5 weken ADB:rose: Hou vol.

Marieke, Leuk om te horen dat het weer beter gaat met je. Het niet kunnen slapen en dan denken van ik neem een borreltje om maar een beetje te kunnen slapen komt me erg bekent voor. Fijn om te lezen dat na de donkere dagen die je gehad hebt je het zonnetje weer ziet schijnen:rose::)

Anna, Volle maan vind ik ook het mooist, heb dan altijd veel meer energie dan anders. Het enige nadeel is dat ik door die extra energie ook wat slechter slaap. Maar ja je kunt niet alles hebben.

Ferry, Het doet goed om te lezen dat het zo goed met je gaat, blijf volhouden;).

Groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Marieke, blij om te horen dat je zo lekker slaapt. Je klinkt alsof je ook weer veel meer energie hebt, en dat kun je wel gebruiken natuurlijk. En zo te horen gaat het met je huis ook lekker. Leuk dat je zoon zo goed meehelpt. Is hij al wat beter aan het idee gewend? In ieder geval wordt het zo ook echt zijn huis.

Tapas, bedankt voor het weerbericht, ik heb dat erg gemisd. Waar zou Twan toch zijn? Heb je alweer een hoekje op orde? En kom je al tot rust bij koffie verkeerd?

Ferry, fijn dat je zo goed gaat. Ik zit nu in de vijfde week en voel me op dit moment ook best goed. Ik heb tot mijn verbazing zelfs geen trek, en vind mijn IceTea erg lekker (en goedkoop, want ik heb gewoon die grote pakken van Clinton's).

Wil, gezellig dat je er weer bent, en fijn dat je keuken af is. Is je huis nu klaar of moet er nog meer gebeuren? Ik hoop het eerste, als je het zo druk hebt op je werk. Heb je in zo'n periode nog moeite om van de A af te blijven, of ben jij daar vanaf? Ik vraag het omdat ik daar eigenlijk wel benieuwd naar ben. Ik vermoed dat zo'n periode voor mij weer een hele testcase zou zijn.

Alle anderen, met jullie alles goed?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, allemaal.

Even een schrijfseltje met van alles wat. Tijdens m'n behandeling heb ik twee keer een gesprekje gehad met een aldaar aanwezige psychiater. Het leek hem zinvol om, als de behandeling voorbij zou zijn, door te gaan met psychotherapie, i.v.m. in mijn jeugd ontstane persoonlijkheidsstoornissen. De behandeling is door mij zes weken geleden afgerond en vorige week heb ik bij het Riagg een intakegesprek gehad.
Vandaag moest ik terug komen om te horen hoe het verder zou gaan. Blijkt dat ik "te licht bevonden" ben. Ik had, na die behandeling, de zaakjes zo goed onder contrôle en zoveel vooruitgang geboekt dat het vooralsnog niet nodig is, vonden ze. Nou, ik vind het prima, vroeg me toch al min of meer af wat ik ermee aan moest, en het bevestigd m'n idee dat ik op de goede weg ben geraakt.
Dit wilde ik even kwijt.
Beste Anna, je zegt dat je niet bij me in de buurt woont. Ik weet het niet, hoor. Want ondanks m'n regenachtige praatje van vanochtend heeft het hier ook niet geregend. O ja, toch wel eventjes, tegen twaalf uur vanmiddag, maar verder niet, en is het een beetje plakkerig warm. O, en nog wat, Anna, je vraagt je af of een verre voorouder van je misschien heks was? Heb je je wel eens afgevraagd of je het misschien zelf niet bent? Dit is absoluut geen belediging, hoor. Ik weet niet in hoeverre jij wat afweet van hekserij, ik niet zo veel, maar ik weet wel dat het geen griezels e.d. zijn, maar dat ze veel kennis en respect hebben van en voor allerlei krachten en machten van de natuur.
En dan nog wat....Dave loopt vijf dagen op je voor met droog staan, ben meteen even aan het rekenen gegaan, en ook jij hebt dus de eerste maand eropzitten. Gefeliciteerd!!!


Ja, Tapas, ik heb in Zutphen eerst tien weken deeltijdbehandeling gedaan (drie dagen per week), dat ging niet helemaal goed, toen ben ik overgestapt naar de klinische behandeling (twintig weken intern, met uitzondering van de weekeinden) en daar heb ik, inderdaad in een veilige omgeving, een heleboel geleerd, sowieso door veel gesprekken, maar ook verschillende soorten therapie (Psycho Motore Th., Rationeel Emotieve Th., Sociale Vaardigheidstraining, Creatieve Th. en niet te vergeten het Dagboek en de Dagboekbesprekingen. Juist het delen van ervaringen zowel uit het verleden als uit het heden waren heel leerzaam, en het zoveel weken in een groep met lotgenoten leven voelde, net als dit forum dat kan, als een warm bad. Het werkt erg inspirerend.

Petra, ik kan het niet nalaten je nogmaals heel veel goeds te wensen in deze voor jou wat moeilijker periode. Ik neem trouwens m'n petje af voor al die mensen die van zo'n klein bedragje per week moeten zien rond te komen, al helemaal als daar ook nog kinderen bij betrokken zijn. Ik probeer me voor te stellen hoe dat is, maar ik moet terug naar m'n studententijd om dat gevoel weer even te krijgen. Dat is al weer een tijdje geleden, maar het was niet makkelijk en prettig. En dan was ik nog wel alleen......

Goh, Remi, dat weet ik nog niet, hoor, dat van dat licht uit.....

Nu ik toch bezig ben het rijtje af te werken ga ik nog maar even door. Ferry, veel plezier met je boot. Nu kan het nog, en wees gewoon lekker gezellig met een frisdrankje. Vier weken gooi je toch niet zomaar weg, toch??

Marieke, ik weet wel dat het als grapje bedoeld was, hoor. Ik was ook echt niet in m'n wiek geschoten. Bedankt voor het hart onder de riem wat betreft m'n computeronhandigheid. Er is dus nog hoop, maak ik hieruit op.
Tsja, Wil 133, jou ken ik verder nog niet, maar ik zie ook waarom. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n naam? Waren er al 132 Willen/Wil's (?) voor je? Hopelijk hoor ik in de (nabije) toekomst wat meer van je....

Ik zit nu een week op dit forum rond te kijken, hier en daar wat te schrijven, en de eerste dagen dacht ik echt dat ik dat niks zou gaan vinden. Maar nu zou ik het eigenlijk niet meer willen missen. Ik vind de mix van serieus en luchtig heerlijk. En ik krijg het idee dat ik jullie allemaal een heel klein beetje ga kennen. Dan wordt het alleen maar fijner. Dank jullie wel voor jullie reacties, het doet me goed.

Alvast welterusten,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Hihi, ik ga zo nog even een rondje op mijn bezem en de hond erachteraan, maar kon niet laten nog even te reageren. Ik heb uitgerekend dat ik nu 30 dagen droog ben (afgezien van enkele slokken vrijdag), maar aangezien augustus 31 dagen heeft ben ik dus morgen een maand ADB. Zover had ik nog niet gerekend.
Ja, voor mij voelt het forum af en toe ook een beetje als een familie. Of, zoals een hele poos geleden eens door iemand in een draadje beschreven werd, als een warm badje.

Ik heb ook wel het gevoel dat jij goed bezig bent. Ga zo door. En blijf vooral hier schrijven, ik stel je berichtjes wel op prijs.

Nu moet het hondje uit, ik ben al laat.

Allemaal een goede nacht :lips:
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...