Spring naar bijdragen

woensdag 6 september


tapas

Aanbevolen berichten

Verwachting tot morgen middernacht

In de loop van de dag meer zon en met rond 25 graden warm.
In eerste instantie nog wolkenvelden, maar in de loop van de dag komt er steeds meer zon en lopen de temperaturen op naar rond 25 graden. Eventuele nevel verdwijnt spoedig en het blijft de hele dag droog. De wind waait uit het zuid tot zuidwesten en is zwak tot matig en in het noordelijk kustgebied af en toe vrij krachtig. Vannacht koelt het af naar een graad of 15. Het is bewolkt en met name in het noorden van het land kan wat neerslag vallen. Langs de kust draait de wind in de loop van de nacht naar het noordwesten. Overdag wordt de wind ook elders noordwestelijk en geleidelijk stroomt wat koelere lucht ons land binnen. Het wordt niet warmer dan een graad of 20. In de ochtend is het nog bewolkt en valt er met name in de noordelijke helft van het land nog wat neerslag. In de middag wordt het overwegend droog en krijgen opklaringen de overhand. De wind is matig en aan de kust vrij krachtig en in de loop van de dag mogelijk krachtig, 6 bft.

dus wie de kans heeft!! geniet vandaag van het buitenzijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tapas, en alle anderen,

Het ziet ernaar uit dat mijn tuin er dus aan moet geloven vandaag. Zucht, en ik heb al zoveel te doen en mijn arm begint weer steeds meer pijn te doen. Nou ja, we zien wel hoever we komen. Ik ben in ieder geval blij met een beetje mooi weer.

Er zijn vandaag twee draadjes, dus dat wordt aanpezen om alles bij te houden. Komt goed uit dat ik vrij ben. Alles goed met jou en je huis Tapas?

Iedereen een fijne en zonnige dag. Maak er wat van!

Groetjes, Anna :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag Tapas, Anna en natuurlijk alle anderen.

Ondanks het mooie weer zal ik vandaag niet zo heel veel buiten zijn, behalve met het dagelijkse boodschappen doen en de honden uitlaten. Verder zal ik me terugtrekken in m'n ateliertje, maar niet met tegenzin, hoor.
Anna, wat moet ik je wensen, met die tuin van je? Sterkte of veel plezier? Ja, als je arm niet meewerkt dan kan het allebei zijn. Wat heb je eigenlijk aan je arm, of moet ik dat in de vele berichten uit het verleden ergens zien terug te vinden?
Zelf zijn we twee jaar geleden verhuisd van een huis met tuin naar een huis in de binnenstad zonder tuin, maar spijt hebben we daar nog niet van gehad. De tuin was fijn om in te zitten als het lekker weer was, en dan hadden we geen zin om er in aan het werk te gaan, maar als het minder weer was hadden we ook weer geen zin in tuinieren, kortom, die tuin werd steeds meer een blok aan ons been. Komt nog bij dat er zeer bemoeizuchtige buren waren die alles altijd beter wisten, dus weg met de tuin. Nu zitten we lekker centraal in de stad, in een vrij rustige straat maar met alle binnenstadgeneugten op loopafstand, van twee tot hooguit tien minuten. En een grote garage onder het huis, zodat parkeren ook geen probleem is (geen parkeervergunning nodig).

Nou, dat wordt inderdaad aanpezen, met twee draadjes, maar ik heb voor mezelf wel besloten het vandaag wat rustiger aan te doen dan gisteren. Het zal de nieuwigheid nog wel zijn, maar ik wil vandaag alleen nog 's morgens en 's avonds eventueel reageren. Wel overdag af en toe even meekijken, maar meer niet, want het slokt ongemerkt wel heel wat tijd op, en er is meer te doen.

Goed, dan ga ik nu dus maar eens aan het werk.

Een, hoe dan ook, fijne dag allemaal.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Balen balen balen, het is maandagavond helemaal fout gegaan. Ik heb 14 dagen droog gestaan en toen zou en moest het gewoon gebeuren, ondanks de campral. Ik haal geen alcohol meer in huis.

Ben maandagavond pas gaan drinken, toen mijn man naar bed ging. tja en toen waren er die pilsjes nog die ik zaterdag gekocht had. Ik lag om 4 uur in bed, was gisteren harstikke beroerd, dus ik hoop dat ik nu eindelijk eens die knop om kan zetten.

Ik denk wel de hele tijd, waarom kon ik het 20 jaar geleden wel en nu niet, bah ik vind mezelf steeds onaantrekkelijker worden. Ik ben wel 52 ,maar doordat mijn gewicht 15 kilo is toegenomen en vooral op de buik, voel ik me gewoon een oud vrouwtje.

Ik was bijna altijd slank, dus als ik iets wil verbeteren zal ik toch mezelf moeten aanpakken, want zo gaat het ook niet meer.

Sorry ff stoom afblazen.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Mij kostte het forum in het begin ook heel veel tijd. Ik ging de hele dag kijken of er een nieuw berichtje was, reageren, en ongemerkt was ik daar een behoorlijk deel van de dag mee bezig. Toen had ik ook vakantie. Nu probeer ik 's morgens voor ik ga werken even in te loggen, en 's avonds.

Ik heb een tennisarm, veroorzaakt door veelvuldig werken achter de computer. Tijdens mij vakantie ging het langzaamaan wat beter, maar nu ik weer werk heb ik er veel last van. Ik ben vorige week naar de arbo-arts geweest, en morgen en maandag komt een fysiotherapeut kijken naar mijn werkplek (ik werk op twee locaties). Waarschijnlijk moet ik met een andere muis gaan werken, maar mogelijk kan er ook nog iets aan de werkplek en mijn houding verbeterd worden. Ik ben benieuwd. Ondertussen doet een glas drinken inschenken al pijn, dus schoffelen en harken helemaal.
Ik ben wel blij met met tuintje hoor, vooral mijn achtertuin. Maar ik heb ook een klein voortuintje, waar je eigenlijk niets mee doet, maar je moet het wel bijhouden. Het liefst zou ik er gewoon stoep laten leggen, en dan een paar leuke plantenbakken neerzetten, maar ja, bestraten is erg duur dus dat kan ik niet betalen.

De dagelijkse boodschappen zijn inmiddels gedaan, de eerste was hangt buiten, de tweede zit in de machine, en nu ga ik even kijken voor vervanging van mij kapotte lijst. Genoeg te doen dus.

Doei, Anna :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Sneeuwwitje,

Ik miste je al gisteren. Wat rot dat het mis is gegaan. Bij jou begint het probleem eigenlijk al in de supermarkt geloof ik hè. Probeer voortaan in ieder geval geen bier meer te kopen, dan heb je de eerste slag al begonnen. En 's avonds lekker samen met je man naar bed gaan, in plaats van alleen beneden blijven. Ja, ik gemakkelijk praten, maar het is hartstikke moeilijk natuurlijk.

Kom op, je bent over dag 9 heen gekomen, nu de draad weer oppakken en over die 14 dagen heen gaan. Je kunt het!

Sterkte, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Sneeuwitje
de kat op het spek binden, dat moet je zeker niet doen, drank in huis halen waar je bij kunt.
pas als je een tijdje over die verleiding heen bent kunnen sommigen het proberen.
ik herinner me nog dat ik eens met de koelkastdeur open hardop tegen bierblikje heb moeten zeggen dat ik ze niet nam.......... moet er grappig uit hebben gezien.

en waarom het zo moeilijk is, terwijl het vroeger wel ging? je hebt steeds meer "herinnerings" stofjes in je hoofd die de zucht naar alcohol vergroten naarmate je ouder bent. Stoppen wordt daardoor steeds zwaarder. elke keer weer.
dus beter in 1 keer stoppen en dan hoef je dat nooit meer mee te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hakllo Anna en Petra,

bedankt voor jullie berichtje, ik ga er weer voor. Ook ga ik eens kijken of er een sport is, waar ik op mijn
oude dag nog bij kan, want als ik zou afvallen, dan weeet ik zeket dat de kick om te stoppen met alcohol ook groter is.

Petra is dat zo wat je schrijft over hoe ouder dat je wordt hoe moeilijker het is om te stoppen?

Kan ook iemand mij uitleggen wat een TIQ precies inhoudt, want ik heb me nooit zo verdiept in die problemen,

Tapas is je huisje klaar?

Marieke, je gaat hartsikke goed, moet je voorstellen, dat je er over 4 weken al zit en alles achter de rug hebt. Fijn dat je zoon geholpen heeft.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sneeuwwitje,

even ter informatie, op pag. 2 in de rubriek "Tips en Adviezen" staat een verhelderende uitleg over TIQ's. Lees maar eens, vorige week was er ook veel over te doen.

Geinig. Ik had nooit kunnen dromen dat ik ooit nog eens een berichtje aan Sneeuwwitje zou sturen. Ik was altijd veel te bang dat dat kwaad bloed zou zetten bij al die dwergen. Maar daar heb ik me nu maar overheen gezet.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Prima idee, sporten. En ook een goede reden om niet te drinken, want sporten met een kater is verschrikkelijk. Volgens mij zijn er genoeg sporten die je kunt doen, in een fitness-centrum kunnen ze je heel goed adviseren wat voor jou leeftijd en conditie geschikt is.

Ik ben nog niet geslaagd voor een schilderijlijst, maar mijn heg is geknipt en mijn voortuintje geharkt (het laatste stukje niet zo netjes), en nu ben ik moe en heb ik heel veel pijn in mijn arm, dus ik vind dat het genoeg geweest is voor vandaag. Even nog mijn hondje uitlaten, en dan ga ik luieren tot ik voor het eten moet zorgen.

Geniet allemaal van de zon, want je kunt niet weten hoe lang hij blijft.

:rose: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje.

Proficiat met dag 14, zijn er weer 5 meer. En nu op naar de ....... Jammer dat het mis is gegaan.
Hup schouders er onder en weer beginnen te tellen.
En sporten, hardlopen is een sport die praktisch niets kost. Een paar goede schoenen, is wel een vereiste. En verder kun je, je gang gaan. Op ieder moment van de dag. En vooral als de trek komt.
Is een goede afleiding, je wordt er wat moe van en je zweet het vergif er uit. En dat geeft weer positive energie. Wedden?? probeer maar eens uit.

Succes en liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, sorry. Door het verhaal van Eefje op het andere draadje is jouw tegenslag geloof ik niet goed tot me doorgedrongen. Pas nu besef ik dat er twee mensen zich niet goed voelen door een terugval(letje). Maar ook jou wens ik al het goede van het leven zonder alcohol en sterkte met het verwerken van deze tegenslag. Ja, we zijn en blijven als alcoholslachtoffers toch een kwetsbare groep, maar het bewust zijn van dat we het zo niet willen is altijd de eerste sport op de ladder naar het paradijs van de alcoholvrijen, of zoiets......

Niet de moed opgeven, gewoon doorgaan (niet met drinken, hè?).

Tsja, en dan dat 'je dik voelen'. Een voordeel van dit forum is dat je mij niet zult horen zeggen:"meid, wat word jij dik", al heb je een horrelvoet en een bochel, geen mens die het hier ziet. Maar ik begrijp dat het toch wel belangrijk is dat je er voor je gevoel goed uitziet. Zelf heb ik ook wel wat neiging tot papperigheid rond het middel. En uit luiigheid zeg ik dan maar dat dat de leeftijd is en altijd beter dan dronken zijn. Maar vooral 's zomers denk ik ook wel eens: "een beetje sporten zou geen kwaad kunnen".
En zo blijft er altijd wel wat waar we eigenlijk mee aan het werk moeten.

Goed, nogmaals succes en sterkte met je voortzetting van het alcoholvrij zijn na deze korte onderbreking.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, Kohtje en Marieke

Bedankt voor jullie lieve woorden, ik begin gewoon weer opnieuw.
ik heb nu in ongeveer 5 weken 3 keer gedronken, dus.. ik ga wel vooruit. EEn paar maanden geleden was het nog 4 a 5 keer per week.

Marieke,
Ik blijf wel eens vaker langer op dan mijn man, ik ben een echt avondmens en doordat ik zolang niet gedronken had, dacht mijn man waarschijnlijk, dat hij veilig kon slapen. Maar goed , ik denk dat ik hem voor de gek hou, maar uiteindelijk hou ik mezelf voor de gek. Oh ja, we weten het allemaal zo goed.

KOhtje, bedankt voor de tip, ik zal het ff nalezen. En pas maar op, dat je niet in sprookjes gaat geloven, alhoewel, een sprookje is wel werkelijk geworden toch. ER was eens een alcoholist...........die nu sinds 18 april droog staat.


En speciaal voor Lola, heel veel sterkte meid. Het komt wel allemaal op je af de laatste tijd. Ik hoop dat je sterk genoeg bent,om nu niet naar de alcohol te grijpen.
Als je over je lieve kater wilt vertellen, dan hou ik me aanbevolen.

Anna, denk je wel aan je arm.

Ga ze ff voetbal kijken, tot straks

Liefs Sneeuwwitje:

P.S. Tapas, je hebt mooi weer besteld vandaag.

Allemaal een fijne droge avond toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, dat is balen en wat is wijsheid, toen mijn eerste kat was ingeslapen heb ik die bij de dierenarts achtergelaten.. bij de 2e wilde ik hem persee mee naar huis en heb ik hem midden in de kamer gelegd tot ik er vrede mee had en begraven bij een vriendin in de tuin.. soms weet je niet wat wijsheid is....

Maar ontzettend rot voor je dat het moest gebeuren, helaas hebben dieren niet het eeuwige leven en helaas is dat ook meteen het grootste nadeel van dieren hebben, het afscheid moeten nemen.. sterkte!

Sneeuwwitje.. toen ik begon met tactus ben ik tegelijkertijd via streep je slank (margriet) begonnen met gezond eten.. inmiddels ben ik vanaf maart dus 18 kilo kwijt en dat helpt wel. Ik kook weer iedere dag voor mezelf (wat ik jaren niet gedaan had) en beweeg meer, ik loop hard net zoals ferry, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan.. powerwalk of nordic walking kun je ook zelf doen of met een groepje of 2 a 3x per week iets van 15 a 20 km fietsen.

Ik voel me daardoor een totaal ander mens, ben van maat 46+ naar maat 42 gegaan en voel me fit en mooi. Je moet het zelf doen, niemand doet het voor je, maar ik ben blij dat ik ook mijn gewicht heb aangepakt want dat geeft een flinke boost aan je zelfvertrouwen... Ik ben zo blij dat ik die in mijn geval 20 extra kilo's bijna kwijt ben...

anjo, fran, twan, katrina, badgast.... waar zijn jullie? als jullie er zijn komen jullie dan even buurten hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij kan je er via www.margriet.nl op komen.. en moet je er voor betalen.. maar ja, je kan eerst een maand doen om te kijken of je er wat mee kan, ik heb voor een jaar gedaan maar eigenlijk maar 3 maanden echt gestreept en nu kom ik er al 3 maanden niet meer. Ik heb ook jaren (of eigenlijk mijn hele leven al) lopen vechten tegen mijn gewicht en kan niet goed verklaren waarom het nu wel lukte.. het enige wat ik kan verzinnen is dat ik totaal geen zin had om me nog steeds ellendig te blijven voelen door het drinken te gaan vervangen door eten.. en me daar weer rot over te voelen.. Ik ben nu 6 maanden bezig met gezond eten en meer bewegen en je leest het resultaat. Ik probeer gewoon iedere dag fruit en groente te eten, eet geen aardappels, pasta en rijst meer, maar alleen groente met vlees, drink of eet een melkproduct. het is me mijn hele leven nog niet gelukt om zo af te vallen en nu wel en was met alcohol het grootste probleem wat ik aan moest pakken, ik ben 1.68 lang en woog in maart 96 kilo.

Ik geniet nu zo van broeken die te los gaan zitten, en zowiezo van het feit dat iedereen nu noept... huh? ben je afgevallen ofzo? Ik heb nog 2 a 3 kilo te gaan en dan ben ik op mijn streefgewicht! maar ik blijf gewoon zo eten als ik nu doe en als er nog eens wat kiloos afgaan dan is dat mooi meegenomen, zo niet is het ook goed. Ik voel me in ieder geval zoveel beter dan een half jaar geleden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Lola, wat verdrietig van je kater. Ik hoop dat je het een beetje aankunt allemaal, het komt ook wel allemaal tegelijk hè. Is je vriend wel een beetje lief voor je nu? Je mag mijn schouder wel even lenen om op uit te huilen.

Sneeuwwitje, zo te horen zit je alweer vol plannen waarbij je geen alcohol kunt gebruiken. Zet hem op meid. Trouwens, vaak met de honden wandelen is volgens mij ook goed voor de lijn, dus dat komt mooi uit met je pup. Sla je twee vliegen in een klap.

Tapas, lijkt me een heel goede combinatie, stoppen met drinken en tegelijk lijnen. Zo begin je met een heel nieuwe jezelf. Maar wel moeilijk, want je zoekt toch een soort vervanging voor de alcohol. Ik tenminste wel, vandaar de dropjes. Maar ik ben aan het minderen!

Ik mis al de mensen die je noemt ook. Ik kan me best voorstellen dat je soms een poos geen zin of tijd hebt om te schrijven. Dat respecteer ik ook wel. Maar ik ben toch ook altijd een beetje ongerust als ik een tijdje niets van iemand hoor. Dan vraag ik me af of het allemaal nog wel goed gaat. Ik hoop het in ieder geval wel.

Sneeuwwitje, ik heb vanmiddag inderdaad alweer teveel gedaan, dus ik heb veel pijn aan mijn elleboog nu. Dit is helemaal niets voor mij, ik kan niet de rotzooi maar de rotzooi laten omdat ik ergens een pijntje heb. En de huisarts zegt ook nog dat het heel lang kan duren. Ik ga in ieder geval morgen aan die fysiotherapeut om advies vragen, hoe ik hier het beste mee om kan gaan, en wat ik wel en niet kan doen. Ik kan toch moeilijk alleen maar stil gaan zitten.

Ik ben moe, dus ik kruip vanavond op tijd in mijn bed. Allemaal nog een fijne avond!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Een prachtige dag is weer aan ons voorbij gegaan. En hebben we er allemaal van genoten????
Ik wel. En heerlijk koude Spa Rood erbij, was het fijn toeven op het water. Dus weer een stap verder.
Varen en terug komen in de haven en geen alcohol gebruikt. Vind het knap van mezelf. Want in de haven is de verleiding heel erg groot.

Lieve mensen, slaap allemaal lekker.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...