Spring naar bijdragen

terug val


eefje

Aanbevolen berichten

Eefje, wat naar dat het weer misgegaan is. Pak jezelf in je lurven en je kladden, schrijf hier weer mee en laat je inspireren door de mensen die het zo goed doen op dit moment.. dan kom jij er ook weer uit!

Was er een reden dat je weer ging drinken? of is het er zo weer ingeslopen?
Wat kunnen wij voor je doen om je weer te steunen in je strijd?

heel veel sterkte Eefje!! enne, ga er weer voor, uur na uur, dag na dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tapas ik pak mezelf weer aan, en stop weer met drinken.

Waarom ik weer ging drinken, omdat ik niet wilde voelen weg liep voor m,n problemen, nu ik ze onder ogen zie en er wat aan ga doen , hoef ik ook niet meer te drinken, ga zo alle flessen weg gooien krijg er pijn van in mijn maag als ik er naar kijk.
door te reageren voel ik me al heel erg gesteund, geeft me hoop om verder te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,

Wat rot dat het mis is gegaan. Waar heb ik dat toch meer gehoord, drinken om je problemen niet onder ogen te zien. Je bent bepaald niet de enige hoor. Zoal Tapas als zegt, pak jezelf weer bij elkaar en begin weer opnieuw. Er zijn hier genoeg worstelaars die je willen steunen, en wij kunnen ook weer leren van jou ervaring.

Sterkte!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag Eefje.

Wat jammer dat je, nu je je problemen onder ogen ziet en er wat aan gaat doen, niet meer hoeft te drinken, en dat je gisteren (was dat gisteren?) voor diezelfde problemen wegliep. Ja, ik weet het, een mens zit raar in elkaar, maar je hebt jezelf geloof ik al weer onder contrôle. Goed zo. Niet bij de pakken gaan neerzitten, en probeer een niet te hopen maar eventuele volgende keer deze ervaring naar boven te halen, misschien is het dan toch weer een leermoment geweest.
Ga je problemen aanpakken, ga je snel beter voelen en maak wat van de dag, zodat je zo snel mogelijk kunt schrijven dat het goed met je gaat.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja gisteren en de dag daarvoor gedronken er is ook een lichtpuntje ik heb mezelf niet onder tafel gedronken, ik weet nog wat ik gedaan heb, en vroeger ging ik gewoon door tot ik niet meer wist hoe ik in bed gekomen was, nu trek ik veel sneller aan de bel, pak mezelf aan en zet weer goede stappen, ik ben weer in beweging zie de dingen onder ogen en dat is winst.
hoe is het met jullie?

groet eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Eefje,

Jammer om te horen dat je je zo ellendig voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat. Het is geen schande lijk mij dat je een keer terugvalt. Door voor je gevoelens weg te lopen laat je ook zien dat je gevoel hebt, en vaak is het moeilijk daarvoor uit te komen.

Misschien moet je wat leuks gaan doen vandaag, lekker zwemmen of wandelen.

Sterkte en groetjes, Dutchdelight

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat gevoel van eenzaamheid herken ik heel goed. Mijn ervaring is dat als ik dan ga drinken dat het alleen maar erger wordt. Daar ben ik snel mee gestopt. Geen druppel drank meer in huis sinds een maand.
Fijn te horen dat je jezelf weer beter voelt.

Ik hoop dat de kleurspoeling wonderen voor je doet. :)

Groetjes, DD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Eefje,
erg herkenbaar wat je beschrijft.
je gevoel weg willen drinken; het was bij mij gisteren ook heel erg dichtbij, dichter dan maanden achter elkaar. (ben richting 6 maanden alcoholvrij aan het gaan).
er was zo'n moment dat ik dacht: alles is shit, niets lukt me, wat zou ik me nou in hemelsnaam om zoiets onbelangrijks als alcohol drukmaken. iedereen drinkt, heel veel mensen zijn in zekere mate afhankelijk of gewend; zit IK een beetje mijn best te doen om droog te staan.
etc etc.

ik heb het niet gedaan; enerzijds omdat ik het zonde vond van al die maanden moeite
anderzijds omdat ik het mijn vriend niet aan wilde doen (ik ben echt een jankepot en erg aandachtvragerig als ik drink)
nog een andere reden was dat ik met een alcoholvrij maatje een afspraak heb.
de gedachte op dat moment dat drank niet helpt kon ik niet ontdekken
het had ook wel geholpen op dat moment
achteraf niet meer

ik ben blij en opgelucht
kan nu weer fris verder
zonder extra "falen"
want alles is al lastig genoeg.

dussssss
doe maar niet de volgende keer
je moet jezelf weer zo ophijsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel (gelukkig wel) waar dat je steeds opnieuw kunt beginnen.
Maar de herinnering aan drank blijft er levend door.
En dat maakt het lastiger om de volgende keer niet weer die fles te pakken.

Ik ben er erg vóór om tot het uiterste in te spannen om niet die eerste slok te nemen.
Ook de gedachte uit te bannen: 'ach, ik kan altijd weer stoppen als ik nu drink, kansen zat'
want in feite geef je jezelf dan de gelegenheid om steeds weer te drinken en steeds weer te stoppen.
Dan is het geen echt stoppen.

Niet jezelf laten neppen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, ik snap wel dat je je zelf, ALS het gebeurt, positief moet oppeppen, niet de moed moet laten zakken.
Maar mijn pleidooi is om het niet van te voren in je hoofd te zetten, die gedachte "ik begin gewoon opnieuw".
Dat is namelijk zo makkelijk een excuus om te hervallen, een open deur die je eigenlijk niet moet willen voor jezelf. Het zijn de restanten van een verslaving, denkpatronen van de tijd dat je nog dronk.
Elke alcoholist zegt tegen zichzelf: "morgen stop ik met drinken, zeker weten".
de volgende dag is het argument "ach, 1 glaasje heb ik wel verdiend"
of "ja, nu voel ik me zó rot, ik moet even ontspannen". en "morgen stop ik met drinken".
Die denkpatronen moet je ook kwijt raken.
Die gedachten moet je, voordat je het glas pakt, signaleren en herkennen als de gedachten van een verslaafde. En dan besluiten dat je besloten had niet meer verslaafd te zijn.
Niet alleen fysiek afkicken, maar ook geestelijk.

Dat bedoelde ik.
En overigens kan elke keer dat je stopt ook echt de laatste keer zijn, gelukkig wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.

Ja Petra, ik kan je gedachtengang wel volgen, geloof ik. Na een terugval hoef je jezelf niet meteen helemaal de grond in te trappen, maar je moet er wel voor oppassen dat je niet andersom gaat denken. In plaats van: nou ja, terugval gehad, dan stop ik er nu weer mee en begin van voren af aan, dat het zich langzaamaan omvormt tot: nou ja, tijdje niet gedronken, dan kan ik nu wel weer wat drinken.
Het woord stoppen is natuurlijk een relatief begrip. Stoppen geeft alleen het begin van een periode aan, maar een einddatum is er niet. Het stoppen eindigt feitelijk als je het stoppen stopt, dat noemen we dan "weer beginnen", en daarmee heeft het daaraan voorafgaande stoppen geen betekenis meer.
Stoppen is stoppen, zonder eind, maar het wordt allemaal een beetje surrealistisch op deze manier, dus dit berichtje stop ik hieronder.....

Kohtje......stop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...