Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 september


kaab

Aanbevolen berichten

Hallo Forummers.
Ik wilde even wat van me laten horen.
Ik kom nog maar zeer zelden op het Forum, lees af en toe nog weleens mee.
Ik zie dat er een heleboel nieuwe mensen bijgekomen zijn, dus die kennen mij helemaal niet.
Ik wilde even laten weten dat het heel goed gaat met mij.
Sta de laatste weken weer helemaal droog.
Ik heb de Tactusbehandeling vorige week voltooid.
Heb doelstellingen en actieplan gemaakt voor het komende half jaar en zie dat met vertrouwen tegemoet.
Ik begin nu duidelijk de verschillen te merken met de tijd dat ik nog dronk.
Ik heb veel meer energie, voel me veel helderder op mn werk, ben 5 kilo afgevallen, slaap veel beter en de trekmomenten zijn nu nog slechts korte gedachtenflitsen die ik vrijwel meteen kan onderdrukken, waarna ze de verdere avond niet meer terugkomen.
Ik ga over een week 2 weken op vakantie en heb afgesproken dat ik dan "beperkt" drink. Ik vind het nog te moeilijk om dan helemaal niet te (mogen!!!!) drinken. Mijn standpunt is je moet willen of niet willen drinken. Ik wil dan ook alleen drinken na 19.00 uur 's avonds en niet meer dan 6 glazen bier.
Na mijn vakantie wil ik het beperken tot 2 dagen in de week (weekend) drinken, max. 6 p.d. en 5 dagen niet. En dit een half jaar zo proberen te houden.
Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken.
Ik wens iedereen veel succes toe met zijn/haar pogingen het drinkgedrag ten goede te veranderen.
Groetjes:
Kaab. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen Kaab, welkom weer terug, fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!! en dat je alweer wat weken droog staat. Je merkt echt het verschil he, zeker op je werk enzo.. stabieler, minder prikkelbaar enzo. Ik ben heel benieuwd hoe je vakantie gaat, ik kan me voorstellen dat dat zonder alcohol heel anders zal zijn maar raad je toch aan om ook daar te proberen wat alcoholloze dagen in te plannen.

Herkenbaar hoor, het niet 'mogen' drinken, wat juist averechts kan werken... het is idd willen of niet, met datzelfde stoei ik dus ook steeds. Helemaal niet drinken zou beter voor me zijn maar dat lukt me niet.

fijn om weer wat van je te horen Kaab!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Kaab, wat fijn dat het zo goed met je gaat. Dat geeft de burger moed. Begrijp ik het goed dat het jou lukt om zo af en toe, met mate, te drinken? Die discussie komt hier regelmatig terug, of dit nu wel of niet mogelijk is nadat je een alcoholprobleem hebt gehad. Ik vind het heel knap als jij het kunt, en wens je ook veel succes met je vakantie. Laat je af en toe even weten hoe je het volhoudt?

Tapas, dat lijkt me wel gezellig, zo'n wijkdag, en inderdaad een goede manier om andere mensen te leren kennen. Wel ook een beetje gevaarlijk vermoed ik, want op dat feest vanavond zal ook wel gedronken worden, of niet? Veel sterkte daarmee.
Dit soort dingen heb je waar ik woon niet, iedereen houdt gewoon zijn eigen boeltje bij. Ik woon in een voormalig dorpje, dat nu deel uitmaakt van een grotere (voor)stad, maar het heeft zijn dorpse karakter toch behouden. Er is dit weekend wel een soort dorpsfeest, met jaarmarkt en zo. Daar loop ik dan wel even heen.

Marieke, je huis maakt nog steeds vorderingen?

Bedankt voor de weersberichten op het andere draadje Tapas, het ziet ernaar uit dat het een mooi weekend wordt.

Geniet er allemaal van, en hou het droog!

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal.

Het zal wel een eeuwig punt van discussie blijven, over moeten en willen. Je "moet" stoppen. Omdat dat beter voor je is "wil" je dat dan ook. Alleen jammer dat er "moeten"voor staat. Wat dat betreft blijven we allemaal diep in ons hart net kleine kinderen. Alles wat moet willen we niet, alles wat niet mag gaan we lekker toch (stiekem) doen. Dat komt doordat de geboden en verboden vaak van buitenaf opgelegd worden. En in ons diepste wezen zijn we allemaal individualisten met een eigen wil waar niemand aan mag komen. Aan de ene kant wordt gezegd dat onze eigen wil een belangrijk goed is, aan de andere kant wordt die eigen wil weer op allerlei manieren aan regeltjes verbonden. Dat dat wringt is logisch. Het mooiste is het wanneer onze eigen wil overeenkomt met allerlei (fatsoens)regels. Maar doordat er net zoveel eigen willetjes zijn als mensen, zijn die gevallen uiterst zeldzaam, denk ik.

Goetjes en veel succes weer allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo kaab
ik hoop dat je een fijne vacantie krijgt en hoop ook dat je het gaat lukken om beperkt te drinken voor mij zou dat moeilijk zijn ook al heb ik het drie weken volgehouden met drie wiskys per dag maar ik dacht het is beter om helemaal te stoppen ik ga nu naar de aa en daar kom je om met stoppen te drinken wat is cactus heb er veel van gehoord dat mensen daarbij zijn of geweest zijn maar ik weet niet hoe je daar terecht kan komen hoop van je te horen groetjes mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mismaff

Tactus, dus niet cactus, is een instelling voor verslavingszorg in het gebied stedendriehoek Zutphen, Deventer, Apeldoorn, in Twente en Oost Gelderland als ik het goed heb. Ze bieden van alles aan m.b.t. verslaving, vele soorten behandeling, alsmede een internetbehandeling waar als ik het goed begrepen heb iedereen zich voor in kan schrijven. Er is wel een wachtlijst, maar dat geldt voor de andere behandelingen ook. Je kunt er meer over vinden op www.tactus.nl

Veel succes daar in het zonnige Spanje. O ja, hier gaat het met het zonnetje ook weer wat beter. Toch nog weer even een beetje zomergevoel.

Groetjes Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ja, vervelend is dat hè, als het allemaal niet meewerkt. Kost je zoveel extra tijd. Maar grof structuren lijkt me ook wel mooi, en als je op de plek waar je het behang er niet afkrijkt iets op kunt hangen is het probleem ook opgelost.
Vervelend dat je in het huis waar je uit gaat ook nog zoveel moet doen. Ja, dat is het nadeel van een huurhuis, dat moet je in de oude staat terugbrengen. Bij een koopwoning hoef je dat niet, tenzij het met de koper is afgesproken.
Ik woon nu ook in een huurwoning, en ben gelukkig absoluut niet van plan er op korte termijn uit te gaan. Maar als ik een keer ga verhuizen zie ik daar best tegen op. Ik heb namelijk dingen overgenomen van de vorige bewoners, en misschien moe ik dat er dan uitslopen. En ik heb een heleboel deuren beschadigd, dus die kom ik tegen die tijd allemaal aan het vervangen. Pfff, nog maar even niet aan denken.

BamBam, ik heb geen idee waar dat icoontje mail voor is. Ik doe gewoon altijd op discussie antwoorden. Als je je voor een discussie aangemeld hebt, krijg je de berichtjes ook in je email. Ik heb wel eens geprobeerd in mijn email ergens op te antwoorden, maar dat komt dan niet bij de persoon aan wie je schrijft, maar bij de moderator terecht. Ik weet niet of dat hiermee ook zo is.
Je kunt altijd nog op een berichtje uit een oud draadje reageren, alleen weet je dan niet zeker of het nog gelezen wordt. Ik kijk meestal wel even of er nog nieuwe berichtjes bij een draadje van de vorige dag staan, maar ik ga meestat geen week terug lezen. Als er op een oud draadje gereageerd is komt het wel weer bovenaan te staan, daar kun je het aan zien.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Joann, ook hier welkom. Net een berichtje achtergelaten op Wie is Wie, dus zie daar.

Even een vraagje in het algemeen. Hoor ik niet meer bij dit forum, gedraag ik me niet goed genoeg? Ik zie bij iedereen onder aan elk berichtje staan "Antwoord" "Quote" "Naar boven" en "Naar beneden", maar ik moet me ook nog "Aanpassen". Aan wie, aan wat moet ik me aanpassen? en waarom?
Nee, even alle gekheid op een stokje, ik heb dit er al een tijdje staan, vanaf het moment dat ik een tijdje terug aan het knoeien was en toen ook een bericht heb gedoubleerd. Ik weet echt niet wat ik gedaan heb, toen, maar ik weet ook niet wat ik moet doen om dat "Aanpassen" weg te krijgen. Kan iemand mij dat (liefst in simpele bewoording) duidelijk maken? Bij voorbaat dank.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje en Joann,

Aanpassen staat idd alleen bij je eigen naam, omdat je daarmee je eigen berichtjes nog kunt aanpassen, als je iets fout getypt hebt (doe ik nogal eens regelmatig), of als je iets wat je gezegd hebt wil veranderen of weghalen. Natuurlijk kun je dat niet met de berichtjes van anderen doen.

Als je goed oplet kun je zien dat soms onder een berichtje van iemand staat: aangepast door... en het tijdstip waarop dat gebeurd is.

Ik vind trouwens dat je het best goed doet Kohtje, voor iemand die zegt niets van computers te weten. Zo ben ik er nog steeds niet uit hoe dat quote werkt, terwijl ik toch dagelijks achter de computer zit (en niet alleen op het forum).

;) Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Joann, dit is voor mij ook mijn vaste tandhaktijd. Gelukkig heb ik er steeds minder moeite mee, dat heel erg dwingende gevoel van ik MOET een wijntje is er niet meer. Maar ik moet er rond deze tijd nog steeds aan denken.

Ik ga me maar eens aan mijn eten wijden. Overigens, moet je man op zaterdag werken? En je kapper ook?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann en Anna,

allebei bedankt voor de uitleg. 't Is ook van zo'n simpele logica dat ik dat gewoon even over het hoofd gezien heb. Heb ik wel vaker. Het zou ook wat moois worden als we elkaars berichten konden gaan zitten aanpassen. Sorry voor de overlast.
Wat dat Quote betreft, dat weet ik ook niet precies. Daar zat ik toen mee te rommelen toen ik dat bericht doubleerde, terwijl ik eigenlijk maar een heel klein stukje daaruit wilde overbrengen naar m'n eigen bericht. Maar ik wacht wel wat tips af.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het slecht vandaag, net gevoetbald en dan komt het bier op tafel (op het gras in dit geval). Velen weten niet dat ik helemaal wil stoppen en ook Refusal neem. Dat kostte me moeite hoor, ben net meteen naar de super geredenen heb 12 flessen 0% Bavaria gehaald, (is dat slecht?)

Btw we wonnen maar liefst met 10-1 en ik scoorde 2 maal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi maltdrinkers, op Bavaria staat 0%, op Amstel malt staat < 0,05%; dus daar zou ik mee uitkijken als je Refusal slikt, het is heel weinig, te weinig om dronken van te worden, maar niet nul.

Tja, die discussie over wel drinken in de vakantie, met mate, of als je een tijdje droog staat , met mate.
Van Rebos hadden we ook die vraag, na notabene 1 jaar niet drinken.
De discussie zal altijd blijven opdraven.
Kaab, je moet en zal je eigen weg hierin moeten en kunnen vinden; de ervaring van zeer velen met een alcoholafhankelijkheid in het verleden is dat je toch weer onderuit gaat op bepaald moment; heeft te maken met die TIQ's, zie het artikel in onder "tips".
Maar met veel zelfbeheersing lukt het sommigen om gecalculeerd te drinken.
Daar word je wel onrustig van in je hoofd; je gaat toch weer zitten reikhalzen naar de volgende gelegenheid en dan is de afhankelijkheid dus weer terug.

Enne, 6 consumpties is volgens mij dik boven de aanbevolen norm, maar ja, ik weet niet hoeveel minder het is dan je in het verleden gewend was.

In elk geval veel succes en plezier in de vakantie, daar gaat het uiteindelijk om. (ook zonder drank kun je overigens heel veel plezier hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Remi en Kohtje,

Alle malt kan met de Refusal dat is iets wat ik ook drink in combinatie met de R, als de spa me neus uitkomt. Geen probleem, altans voor mij, dus Remi proberen maar. Zoek ook zelf de malt die je het lekkerste vind net als met het ander bier. Zelf zweer ik bij Grolsch malt. En herkenbaar hoor iedereen aan de zuip en jij aan de malt. Maar joh de volgende dag is zo lekker en voelt zo goedB) Je weet dat jij geen houten harses hebt en fris en fruitig bent en de rest niet. Volhouden hoor. Ik ga nu aan de 9e week beginnen. Neem echt iedere ochtend trouw in. Er zijn best wel momenten dat ik denk: ik stop met die zooi, maar ja het duurt 14 dagen voordat alles uit je lijf is, dus................dan is die trek ook weer weg of dat moment, laat maar.

De rust die ik er door gekregen heb en het gevecht wat ik niet meer iedere dag hoef te leveren, heeft me zoveel meer kwaliteit van leven gegeven, dat dat toch echt de boventoon voert. Ook het vertrouwen van man en meiden is toegenomen. Ik ben evenwichtiger bijna geen last meer van stemmingswisselingen door de A, dat is positief. Zo bekijk ik t maar. Nu nog NDB nou.........dan word ik wel echt heeeeeel erg gezond.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...