Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 september


kaab

Aanbevolen berichten

Goeienavond Chinagirl,

Bedankt voor de informatie betreffende Malt bieren. Ik wist het niet, maar wilde voor de zekerheid Remi hier op wijzen... Zelf drink ik geen malt, ik ben het gaan zien (heb ik geleerd tijdens de behandeling) als vervangend gebruik. Als je trek hebt iets moeten hebben dat op je verslavingsmiddel lijkt, maar dan zonder alcohol. Ik heb geleerd de trek weg te beredeneren, en aangezien me dat goed lukte hoefde ik ook geen vervangers te nemen. De laatste maanden heb ik ook helemaal geen trek meer. Mijn vrouw wil nog wel eens een glaasje wijn of martini drinken, 's avonds, en ook in de vakantie, maar ik kan dat inschenken zonder dat het me ook maar de minste trek oplevert. Ik hoef gewoon geen alcohol meer, ik heb afscheid genomen van die "vriend" toen ik hem niet meer nodig had. Eigenlijk niet eens afscheid genomen, ik heb hem gewoon de deur uitgesodem....... Ik volg hier vele persoonlijke gevechten op het forum en ik word dan elke keer weer blij dat ik het zo gemakkelijk heb. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik me boven anderen voel staan, nee, nee, ik leef heel erg met iedereen mee, ik heb het zelf ook allemaal nog niet zo lang achter me gelaten. Ik zou iedereen de gouden Tip willen geven, maar ik kan dat niet, het is een proces dat voor iedereen weer anders is. Wat wel meewerkt is dat ik geaccepteerd heb dat ik nooit sociaal zal kunnen drinken. Dit hangt niet als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd, ik berust daarin. Daar hoef ik dus niet meer over na te denken...Makkelijk dus...
Tsjonge jonge, ik kan het niet laten. Wil ik je dus alleen maar even bedanken voor de informatie, komt er meteen weer zo'n heel verhaal achteraan. Ik wil wel zeggen :"zal ik nooit meer doen" maar dan zou ik liegen, en dat wil ik ook niet.....

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Kohtje
Joann en Anna,

Wat dat Quote betreft, dat weet ik ook niet precies. Daar zat ik toen mee te rommelen toen ik dat bericht doubleerde, terwijl ik eigenlijk maar een heel klein stukje daaruit wilde overbrengen naar m'n eigen bericht. Maar ik wacht wel wat tips af.



Dag Kohtje, Anna en Joann,

Als je uit een bericht een stukje wil aanhalen, dan kies je Quote onder dat bericht. Je krijgt het dan op het normale werkscherm zoals je dat altijd krijgt. De truc is om met je cursor de stukken te highlinen en dan met delete te verwijderen totdat je overhoudt wat je wil gebruiken. Zo werkt het volgens mij. Je kunt dan gewoon je eigen tekst toevoegen.

Groet Rufus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Heel herkenbaar hoor. Ik weet dat malt wordt gezien als gevaar, maar zelf heb ik daar nooit last van gehad. In het begin heb ik veel malt gedronken maar die 3 weken in China hebben meegeholpen omdat ook te laten staan. Daar hebben ze geen malt dus wat het water of cola light. Nu hoef ik ook de malt niet meer op een dood enkele keer naar.

Ook ik heb aanvaard dat ik nooit een sociale drinker wordt dus gepasseerd station. Te vaak geprobeerd met negatief resultaat. Nu denk ik maar dat het goed is voor mijn gewicht, minder opgeblazen minder benauwd eigenlijk alleen maar voordelen.

En een heel verhaal, ach we willen toch allemaal ons verhaal kwijt. We zitten hier niet voor niets, dus alles is welkom.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Als je trek hebt iets moeten hebben dat op je verslavingsmiddel lijkt, maar dan zonder alcohol. Ik heb geleerd de trek weg te beredeneren......



Hoi, Kohtje, ja ik weet dat er in 'verslavingsexpertise'land wordt geadviseerd geen surrogaat te nemen.
maar weet je, ik vind de smaak van (malt)bier lekker, heel af en toe, en het is veilig omdat er niks inzit wat aan alcohol doet denken.
en een paar keer was ik zeer dicht bij wel drinken, dat slempen om je emoties te dempen (ach ja, de dichtkunst) en toen was ik blij dat ik maltbier had. geen dronkenschap, geen kater, gewoon even een rotperiode overbrugd met iets veiligs.

en wat betreft het sociale zwaard van Damocles; idem hier.
als ik ooit zou drinken, willen drinken, dan alleen gematigd, op rantsoen, strikt, etc en dat maakt het voor mij erg onaantrekkelijk.
dus geen zwaarden voor mij ook.
ik mis niks, noppes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, Chinagirl en Petra,

Eerst eventjes Chinagirl: MDB=Mezelf De Baas.

Dat malt biertje is jullie goed recht hoor. Ik veroordeel ook niemand. Wat ik schreef is mijn mening daarover, maar die geldt uitsluitend voor mezelf. Ik respecteer ieders keuze, daar wil ik niet aan tornen.Ik meld alleen af en toe dingen met de bedoeling dat ze misschien iemand van nut kunnen zijn, niet om ze iemand op te dringen. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk (hopelijk) ook al wel zo opgevat....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag luitjes,

Ik heb een tijdje wel gelezen, maar niet geschreven. Het zat niet zo mee n.l. Sinds een dag of tien ben ik erg moe en rust daardoor noodgedwongen veel. Ik slaap slecht en aangezien mijn belastingsniveau makkelijk verstoord raakt door stress, inspanning of gebrek aan rust ontstaan er problemen als duizeligheid, transpireren, misselijkheid, gebrek aan eetlust, obstipatie. Bij de huisarts heb ik opgebiecht dat er wel iets veranderd was de afgelopen vier weken, n.l. ADB. Hoeveel dronk u dan? Dat heb ik maar een beetje geknepen. Anders ontstaat mogelijk de gedachte: 'oh, die heeft z'n hart kapot gezopen'. Door de medicijnen heb ik een extreem lage hartslag en een bijzonder lage bloeddruk, 95-65. Toen ze me eens lekker liet zuchten om m'n longen te beluisteren, begon ik heftig te transpireren en viel vervolgens flauw. Grote schrik. Er volgt nu een uitgebreid bloedonderzoek, ook op enge virussen. Je weet maar nooit. Ik heb ook de afspraak met de cardioloog kunnen vervroegen naar komende dinsdag (5 weken adb) omdat het me niets zou verbazen als ik weer een lichte hartaanval heb gehad. Mijn conditie is n.l. teruggegaan. Bovendien ga ik over 2 weken naar Turkije. Dat moet wel enigszins verantwoord kunnen. Je zou waarachtig gaan twijfelen of het wel een goede beslissing is geweest om te stoppen met drinken. En beginnen met je testament opstellen, is natuurlijk ook de goden verzoeken! Gelukkig gaat het nu weer wat beter, de obstipatie is weer weg, misselijkheid verdwenen en eetlust terug. Dat mooie weer doet de rest. Door al dat gezeur heb ik nogal last gehad van die ene hele nare Gremlin. Zijn tekst was uitgesproken vals: ach joh, neem maar een wijntje, het maakt nou toch niets meer uit'. De rotzak!

Iedereen veel sterkte gewenst met het mooie weer.

Groet van Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rufus.

Ik ken je niet goed, maar werd niet echt vrolijk van de rij klachten waar je last van hebt. En dan ook nog die ene rot Gremlin. Je zou een krant moeten oprollen en dat beest hartstikke dood moeten meppen. Je hebt z'n raad toch niet opgevolgd, hè? Dat is wel het laatste wat je moet doen. Zo'n wijntje lijkt dan wel verleidelijk, maar stoppen met drinken is toch altijd nog de beste oplossing. Een geneesmiddel is het zeer zeker niet, maar dat hoef ik je niet te vertellen, dat weet je zelf donders goed. Dat weten we allemaal donders goed. Ik wens je veel sterkte met alles, enne....wees alsjeblieft voorzichtig met dat naar Turkije gaan.....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rufus,

Ik ben wel een beetje geschrokken van je berichtje. Natuurlijk wist ik wel dat je het aan je hart hebt, maar je klinkt altijd zo opgewekt en positief, dat ik eigenlijk vergeet dat het ook wel eens niet zo goed kan gaan. Pas je heel goed op jezelf, ja? In ieder geval goed dat ze je helemaal gaan onderzoeken. Beterschap! Had de huisarts nog enig idee of het stoppen met drinken van invloed was? Dat kan toch in feite alleen maar gezond zijn? En wat een nare gremlin heb jij zeg.

Remi, goed gedaan hoor met voetballen.Geniet jij maar lekker van je malt. Ik kan me voorstellen dat regelmatig malt drinken voor echte bierliefhebbers een zeker risico in kan houden, als vervanging van. Zelf ben ik niet zo'n bierdrinker, dus voor mij heeft het niet echt een associatie met drank. Ik ben er ook niet zo dol op. In mijn eeuwige zoektocht naar lekkere frisjes heb ik al vaak gewenst dat er alcoholloze wijn was (druivensap vind ik ook veel te zoet). Maar ik begrijp nu dat dat dus helemaal niet goed voor mij zou zijn.

Mijn kinderen maken inmiddels dankbaar gebruik van het feit dat ik nuchter ben: ik mag ze vanavond weer ergens oppikken, omdat er dan geen bus meer onze kant op rijdt. Vroeger kon ik dat uiteraard nooit, en moesten ze maar zien hoe ze thuis kwamen als ze uit waren geweest. Ik vind dat zo'n heerlijk gevoel, dat is 's avonds gewoon nog kan rijden.

Groetjes,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ik krijg altijd een goed gevoel als ik jou weer ingelogd zie staan. Dat komt omdat je me zo vertrouwd voorkomt. Hoe dat zo komt? Dat komt ondermeer door je naam, je ikoontje en je werk. Die drie samen vormen mijn vrouw. Huh???? Ik zal 't even uitleggen.
Mijn vrouw is erg actief op een forum voor partners en kinderen van alcoholverslaafden. Ze heeft daar steun gekregen en gevonden in de tijd dat het met mij, en daardoor ook met ons, niet zo goed ging. Ondertussen is ze daar al geruime tijd actief en is daar ook moderator, de boel dus in de gaten houden en soms een beetje bijsturen en zo... Haar nickname daar is Anna. Bovendien werkt ze ook op een telefonische helpdesk, met computers dus, zoals jij dat ook doet en daar heeft ze zo'n headset op, net als jij op je ikoontje. Al met al geeft het me een beetje het gevoel dat mijn Anna dan altijd in de buurt is. Vandaar dat goede gevoel. Ik hou namelijk erg veel van haar.

Dit wilde ik je gewoon even vertellen....

Doei, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,
Dank voor je sypathieke woorden. De eerste drie weken adb waren geweldig om niet te zeggen euforisch. Trots op mezelf, in toenemende mate tevreden met m'n lijf. Drie kilo eraf (buikje) tot grote ergernis van een aantal al lang gestopte dames. Confrontatie in de kroeg: "He, wat ben jij ongezellig met je icetea". Veel energie en levenslust. Helaas wel de neiging om weer teveel te willen. Daar zit de laatste jaren een van mijn andere grote problemen, de discrepantie tussen willen en kunnen. Ik sta dus weer met mijn poten op de grond. Als het ene aangepakt is, dient de volgende zaak zich aan. Deze week ben ik wel behoorlijk bang geweest, maar mijn poes heeft me weten te overtuigen. Ze heeft me ingefluisterd (ze is hoogbejaard en heeft veel ervaring met mensen) dat ik volgens haar een soort rare grote kater ben en dus ook over 7 levens mag beschikken. Ik ben dus van plan mezelf morgen te tracteren op een dagje strand.

Trouwens, ik vind dat je leuk schrijft en een hele positieve benadering hebt. Bedankt voor je betrokkenheid en soms afgewogen reacties. Ook de humor ontbreekt niet. Ik heb genoten van je beschrijving van "stoppen". Ik heb begrepen dat je al lange tijd dagboeken bijhoudt, heb je al eens overwogen aan een boek te beginnen? Vanuit de praktijk geschreven over mensen zoals wij (en jezelf), waarbij ook de knipoog niet ontbreekt? Kietel dat creatieve talent gewoon een beetje verder. Verkoop je een beetje als beeldend kunstenaar?

Groet Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieve luitjes,
ik was en ben nog niet echt aanspreekbaar maar wil iedereen bedanken voor de warme
reacties op het moeten laten inslapen van mijn knuffelkat CLYDE=zijn echte naam.
Ik ben ADB gebleven .Hoe weet ik niet eens meer.Maar toch!
Gefflipt van de ene in de andere emotie maar toch.
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Kohtje,
Ik voel me vereerd dat ik je aan je vrouw doe denken, en ben blij dat je zoveel van haar houdt. Wat mijn werk betreft, ik zit weliswaar dagelijks achter een computer, maar ik werk niet voor een telefonische helpdesk. En ik heb op mijn werk wel vaak een koptelefoontje op, maar dan zonder het microfoontje. Al met al vond ik dit ikoontje wel bij mij passen, daarom heb ik het gekozen. En wie weet, misschien lijk ik wel een beetje op je vrouw.

Trouwens Rufus, jouw compliment en advies aan Kohtje kan wat mij betreft ook voor jezelf gelden. Ik lees je berichtjes altijd met veel plezier. Je schrijft leuk, betrokken en met humor, en daarbij ben je ook nog eens een steun voor iedereen. Zou zo'n boek niet iets voor jou zijn?

O ja, en bedankt nog voor je advies bij quote. Als het te pas komt zal ik het eens proberen.

Groet, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Lola,

Wat ben ik blij weer iets van je te horen, ik heb je gemist deze week. En wat verschrikkelijk goed dat je ADB bent gebleven, in zo'n moeilijke tijd. Ik ben zo blij voor je. Wat zul je trots zijn op jezelf. Neem er maar alle tijd voor om je weer wat beter te voelen hoor. Deze droge week neemt niemand je meer af.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...