Spring naar bijdragen

10 september


lola

Aanbevolen berichten

Hai Lola,

Wat een dag voor jou, zeg. Ik hoop van harte dat dit allemaal bij elkaar uiteindelijk wat goeds voor je oplevert. Dit is nou zo'n situatie waar je met de beste wil toch even geen humorvolle kant aan kunt ontdekken, waar ik het eerder vanmiddag over had. Ik zou je wel op willen beuren, maar woorden schieten me nu toch even te kort. Huil maar rustig uit, daar doe je niemand kwaad mee en jezelf hopelijk alleen maar goed.
In gedachten steun ik je en wens je veel sterkte. Hou het wel nuchter, meid, dan wordt het in elk geval allemaal niet nog erger.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Ik kan je niet begrijpen, dat je hem nog verdedigt, laat hem toch in hemelsnaam, achter de tralies blijven. En start nu ook een nieuw leven. Je bent toch al bezig, jezelf te veranderen. Pak dit er dan meteen bij. Ik weet het klinkt voor jou rot. Maar het kan je alleen maar goeds opleveren. Als je vriend zo van jou zou houden als jij van hem doet, had hij je dit niet aan gedaan. Ondanks dat er alcohol in het spel was. EN HEEL KNAP VAN JE, DAT JE NIET BENT GAAN DRNKEN.

Heel veel sterkte en veel liefs. Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lola,

Ik vindt het verschrikkelijk om te lezen wat je"vriend"met je gedaan heeft. Ik besef ook dat de liefde vaak sterker is dan het gezonde verstand, maar ik hoop dat je nu inziet dat het zo niet langer gaat met je vriend. Ik hoop dat je de kracht vindt om je vriend nu te verlaten en een nieuw leven op te bouwen.
Een leven dat is opgebouwd uit wederzijds respect, want dat is wat je verdient.
Een heel groot compliment wil je je nog geven omdat je ondanks dit alles de alcohol de baas bent gebleven, dit bewijst mij dat je toch een heel sterk karakter moet hebben. Voor de meeste zou dit een aanlijding zijn om weer te beginnen met drinken.
Ik wens je heel veel sterkte en gezond verstand toe in de komende dagen en weken en hoop dat het gezonde verstand het wint van het hart.

veel succes,
groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,
alles wat ik zou kunnen bedenken is al gezegd.
het belangrijkste is dat je nu alleen even aan jezelf denkt, en niet-drinken helpt je daarbij.
als je met zo'n ervaring als deze droog blijft staan, adb, dan kun je met trots later terugkijken op deze periode.
laat het recht zijn werk nu doen, als die vernederend zijn heeft dat straks toch een functie; en bedenk maar dat JIJ dat niet hebt gedaan, maar je vriend, dát is pas vernederend, te moeten zien wat je een ander aangedaan hebt, lijkt me.

laat alle hulp die er is maar binnen komen, je moet proberen niet alleen te zijn.
en lering te trekken uit wat er gebeurd is. zoveel eigenwaarde proberen te gaan voelen dat je dit nooit meer laat gebeuren, OK?

het zal niet snel voorbij zijn, geef het tijd.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi lieverds,

bedankt voor jullie zo opbouwende reacties hoor.Geeft me echt steun.Raar joh,
ik "ken" jullie geeneens echt maar toch.Poeh.En goed zo dat jullie geen mee-praters zijn.
Heb ik en jullie nix aan.

Mijn kameraden met baby en de anderen zijn nu weg.Dat voelt niet goed.
De kleine hield me zo lekker bezig.Rest zat me te etteren.Dus toch erg gelachen.

Nu zijn ze allemaal weg.
Maar we houden met ons clubje toch erg veel van elkaar.Dat is mooi.

En nu?

Helaas is nu de verleiding wel groot maar ik zal knokken tot ik omval hoor!!!

Anna,bedankt lieffie.Ik noteer het.Komt goed.

Allen dikke kus van Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lola,

Ik lees nu wat jou vannacht is overkomen en alle reacties van de mensen die zo met je meeleven. Heftig! Ik vind het van karakter blijk geven dat je niet in elkaar gestort bent en met vallen en opstaan doorgaat om alle pijn, lichamelijk en geestelijk, te verduren. De stap naar de fles, zo makkelijk onder deze omstandigheden, heb je niet gezet. Weer karakter! Je bent dus geen 'watje' zoals wij mannen dat noemen maar een stevige meid als het erop aan komt.

Maar ik wil je ook een goedbedoelde raad geven. Als het volgens jou niet klopt of je vindt het niet bij je passen dan gooi je het maar over je schouder weg. Anna noemde het al even. Het komt vaak voor dat mensen (kinderen) met een achtergrond van bijvoorbeeld lichamelijke mishandeling in hun latere leven onbewust partners zoeken die die verschrikkelijke situatie van vroeger opnieuw laten herleven met nieuw geweld. Een verklaring is dat het kind van toen, onmachtig om aan die mishandeling toen een eind te maken, anders dan ontzettend veel van de mishandelaar te gaan houden en hem/haar in alles tegemoet te komen, in de nieuwe situatie als volwassene wel een mogelijkheid heeft om er op een gezonde manier definitief een eind aan te maken en daardoor een dikke streep te zetten onder die traumatische ervaringen. Het gebeurt ook vaak dat je , wanneer je als volwassene daar niet in slaagt, in een volgende relatie weer precies hetzelfde gaat meemaken. Snap je me nog?

Bij jou thuis is het vannacht zo uit de hand gelopen dat je vriend echt weg moest, met politie en al. Ook hij is, met drank of zonder, compleet onmachtig en heeft hulp nodig. Als hij ontnuchterd is, zullen er bij hem hete tranen vloeien van spijt en hij zal je beloven het nooit meer te doen. Aangezien jij zegt nog steeds veel van hem te houden, is de kans groot dat je hem gaat geloven en terugneemt. Als je dat doet, begint alles opnieuw. Ziet dit als een kans, hou je poot stijf en wees maar lief voor een ander en als het verdriet over Clyde een beetje geluwd is, ga je als de donder naar het asiel en dan zoek je de grootste ronkende kater uit die je maar kunt vinden.

Beloofd?

Sterkte, Rufus
---en doortellen die droge dagen---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,

Ik sluit me volledig bij de vorige spreker aan. Ik denk namelijk ook dat je vriend als hij nuchter is verschrikkelijk veel spijt heeft, en graag terug wil komen. En hij zal het nog menen ook! Maar de momenten dat hij zich niet in de hand heeft zullen terugkomen, dat is niet zomaar over. Dus trap er niet in! Wees sterk, en laat hem er niet meer in.

Je vriend heeft een probleem, waardoor hij dit gedrag vertoont, en hij heeft professionele hulp nodig om daarvan af te komen. Of hij die zal zoeken, en of het zal helpen weet ik niet, want hij zal er volledig achter moeten staan, net als bij stoppen met drinken. En het zal lang duren.

Tot die tijd ben jij niet veilig bij hem, dus nogmaals, ga zonder hem verder. Je kunt het!

Nogmaals sterkte,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna en Kohtje,

Anna, door alle commotie zou ik bijna vergeten dat je 5 weken adb bent. Gefeliciteerd, kanjer! You are doing very well! Nu ik toch complimentjes aan het maken ben, wil ik me aansluiten bij Kohtje die vond dat jij ook niet onverdienstelijk bezig bent. Ja, en toen? Ik zie nog maar een oplossing, we bundelen de krachten en schrijven dat boek met z'n drieen.

Kohtje. ik ben niet onder valse vlag aanwezig op dit Forum en heb dus niet met jou een therapie gedeeld. Wel grappig dat de naam Rufus als nickname opdook tijdens jouw behandeling. Rufus is de naam van de hond die ik vier dagen heb gehad en die ik toen, jammer, jammer, jammer, moest terugbrengen naar de fokker omdat ik de drukte en de stress die een pup opleverde niet aankon en ziek werd. Dat gebeurde ruim twee jaar geleden en een half jaar na mijn hartinfarct. Ik wilde zo graag een kameraadje en had dromen over samen op vakantie (ik had zelfs campings, speciaal voor honden, op internet opgezocht). Ook de naam was voor mij bijzonder. Rufus was ooit, in een grijs verleden, een befaamde dondersteen, een mix van kruisridder en roofridder. Helemaal passend dus. Rufus was een Vizzla, een hongaarse jachthond. Vrolijk, ondeugend, eigenzinnig en zachtaardig qua karakter. Je snapt dat ik veel van het ras in mezelf herkende. Iedereen zei me, dan neem je toch een oude hond. Dat kon ik niet. Dan maar niets.

Als ik jouw verhaal lees over de reacties in jouw groep over je dagboek dan herken ik veel van mezelf. Gezond relativeringsvermogen, de nodige zelfspot zonder de essentie te verliezen zijn zaken die mij ook aanspreken. Als je zegt, ik ben beeldend kunstenaar en dat is mijn stiel, dan zeg ik, dat is mooi meegenomen dan kun je dat boek over die dronkenlappen ook mooi illustreren!

Ik ga er zelf nog eens over nadenken, misschien is het wat om wat meer bewust in boekvorm te gaan schrijven. Ik heb wel wat ervaring. Ik ben ooit hoofdredacteur (puur hobby) van een semi professioneel motorblad geweest en heb menig artikel geschreven.

Groetjes jullie beiden en voor iedereen straks: oogjes toe, snaveltje dicht en...de rest ben ik vergeten!

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...