Spring naar bijdragen

alcohol de baas forum


mismaff

Aanbevolen berichten

ik zit nu al een poosje op deze site ik weet dat ik niet op het envelopje mag drukken omdat ik dan een nieuw draadje aan maak maar toch heb ik het weer een keer gedaan een tijdje geleden werd er gezegt dat boerboel met mij contact op moest nemen omdat ik ook in het buitenland woon wat bedoelen jullie daarmee hoor ik niet bij deze site omdat ik niet bij mensen op de koffie ga waarom denken jullie dat ik begonnen ben om hier te schrijven ik ken geen spaans en kan hier in spanje dus niet schrijven met mensen ik ga naar de engelse aa nu twee keer in de week misschien later wel weer drie keer ik ben een keer naar de nederlandse aa geweest maar er waren daar maar drie mensen vooral in de zomer is het daar erg stil ik kan niet net als de mensen in nederland iedere dag naar de aa dus hoop ik steun te krijgen op mijn sites ik ben en blijf nederlandse ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel groetjes mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mismaff,

Ik zit dan nog wel niet zo lang op dit forum, maar ik heb dat wel ergens gelezen. Je klinkt in je berichtje een beetje boos, maar als dat zo is dan is dat volgens mij helemaal niet nodig. Natuurlijk ben je op dit forum net zo welkom als ieder ander. En je denkt toch niet echt dat wij hier in het Kikkerlandje allemaal bij elkaar op de koffie gaan? We zijn allemaal anoniem hier, tenminste, de meesten. Het mooie van internet is juist dat het de wereld zo klein maakt. Het maakt niet meer uit waar je zit.

Met die opmerking om elkaar eens te schrijven wordt volgens mij alleen maar bedoeld dat jullie alletwee in het buitenland wonen en daardoor specifieke problemen hebben die daar bij horen, zoals taalproblemen. Daar zouden jullie dan ervaringen over kunnen uitwisselen, tips kunnen geven. Maar over dingen waar wij hier in Nederland helemaal niet bij stilstaan omdat we ze gewoon niet tegenkomen.

Maar dat je hier niet bij zou horen, dat haal ik er echt niet uit, en dat is, denk ik, ook absoluut niet de bedoeling geweest.

Vriendelijke groeten,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook gelezen zoals Kohtje.. Omdat Boerboel zich eenzaam voelt in het buitenland en daar weinig mensen kent, kan ze misschien tips van jou krijgen hoe jij dat gedaan hebt, want jij woont immers ook in het buitenland als nederlandse... en verder, al woon je op de noordpool of de zuidpool,dit forum is voor iedereen die daar behoefte aan heeft... Dat is juist zo leuk aan een forum.. Ik heb nog nooit iemand van die forum in het echt gezien en vind dat juist wel zo prettig.

soms probeer ik er wel eens een beeld bij te krijgen.. zo zie ik de een echt voor me in een rijtjeshuis en de ander in een stille woning op het platteland en bij jou vraag ik me trouwens ook af hoe je woont? in een dorp of stad? toeristisch of juist heel spaans? Wonen er meer buitenlanders en hebben jullie ook kontakt met elkaar?

Ik denk dat je gedachten even op hol geslagen zijn Mismaff, en verder mag je altijd op het envelopje drukken als je iets kwijt wilt... dus er zit absoluut geen kwade bedoeling achter dat berichtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo missmaff,

Nu weer een berichtje van je, dat je denkt er niet bij te horen. Er is je al vaker uitgelegd, dat, DAT BESLIST NIET ZO IS. Misschien een tip voor je print dit uit en leg het naast je computer.
En kom je weer in de fase, "ik hoor er niet bij" Kun je het lezen, Dat het niet zo is.

Ja missmaff, ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig, hoe je er woont. En dat komt eigenlijk, doordat mijn vrouw en ik, over een jaar of twee, ook wel zoiets willen. Maar hebben onze twijfels en nog geen definitieve beslissing hierin genomen. Spanje of Zuid Frankrijk, Indonesïe lijkt mij ook wel wat.
Benieuwd, naar je antwoord. Dus niet meer gaan doem denken.

Een vriendelijke groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Badgast, Mick, Chinagirl en nog een paar anderen waar ik zo snel niet op kan komen.

WAAR ZIJN JULLIE GEBLEVEN??? Benieuwd hoe het jullie vergaat!!! Als er iets is fout gegaan, hoeven jullie je niet te schamen. Daar is hier toch alle begrip voor.

Kom op en tik wat in.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal hoor,
het doet er niets toe waar je woont.
maar je ziet vaak wel op een forum dat mensen in dezelfde omstandigheden veel steun aan elkaar kunnen hebben.
zo zou het bedoeld kunnen zijn, denk ik.

en over anoniem of niet?
voor de ene persoon is het erg veilig om anoniem te zijn en te blijven
voor een ander is het soms niet zo belangrijk.

het schrijven hier moet wel veilig zijn
dus ik denk dat als je kontakt met iemand privé hebt dat dat buiten het forum om moet.
dat er hier geen subkringetjes overduidelijk moeten uitspringen
dan wordt het onveilig.

via een ander forum heb ik de ervaring dat ik mensen "echt " heb ontmoet
en dat zijn erg goede ervaringen voor mij geworden............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Ik ben er nog steeds, heb geen uitglijder gehad. Zaterdag 8 weken AV, dus helemaal gelukkig. Heb het alleen zo ontzettend druk op mijn werk dat ik op t moment alleen meelees. Heb vaak niet de fut om te reageren hoe graag ik ook wil, maar op mijn afdeling [ben teamleider van een revalidatieafdeling in een verpleeghuis] is het op t moment zo druk met een komende verhuizing, een keurmerk, inspectie en veel personeel met een scala van problemen, dat op dit moment de energie ontbreekt om iets meer dan niets te doen als ik 's avonds thuiskom.

Volg echt jullie proces en zie gewoon hoe goed jullie het doen. Misschien heb ik ook nog een beetje vreemd gevoel omdat ik bijna geen 'oude' bekenden zie. Maar goed ik zal me bij mijn lurven pakken en weer actief deelnemen aan het forum. Ik heb zelf ervaren hoeveel ik aan het forum heb gehad toen ik t moeilijk had.

Ergens heb ik gelezen, weet niet meer van wie, over de trek. Die is bij mij op dit moment verdwenen. Mijn moeilijkste momenten waren of zijn als ik thuiskom en voor het eten ga zorgen en als ik moe ben. Aangezien ik nu doorlopend het gevoel heb dat ik niet meer tot 10 kan tellen en ik niet de behoefte voel aan Alcohol, kan ik zeggen dat trek verdwijnt. Wil niet zeggen dat het niet meer terugkomt maar op dit moment is het uit mijn systeem.

Moeilijk vind ik bijv. aankomende zaterdag, heb ik een verjaardag met een groep mensen die drinken als tempeliers en dan ben ik 1 van de weinige nuchtere, dat is lastig maar overheen te komen. Volgende dag weet IK in ieder geval dat ik gewoon fijn naar de sportschool kan. De helpende gedachte uit de Tactusbehandeling. Ben dan nog steeds positief om Refusal te slikken, ook al zijn er bij die daar heel anders overdenken.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de "trek" verdwijnt met Refusal is nou juist ook de werking van Refusal.
Ach ja, als het helpt met stoppen is het fantastisch.
Het helpt om de gewoonte te doorbreken.
Maar ooit moet je er toch ook weer vanaf
en ik vermoed dat die "trek" dan meer trekt dan mij lief zou zijn.

Zonder hulpmiddelen verdwijnt het ook.
geleidelijker en zekerder.

Wat mij overblijft is het verlangen naar dronkenschap
dat verdwijnt maar niet
en is toch goed te hanteren, rare gewaarwording, maar ook raar mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mismaff,

Ik was degene die Boerboel aangeraden heeft om jou een berichtje te sturen, omdat jij ook in het buitenland woont. Ik heb niet gezegd dat ze dat 'moest' doen, het was alleen een suggestie, omdat ik uit haar berichtje de indruk had dat zij het naast haar alcoholprobleem ook een beetje moeilijk had omdat ze als Nederlandse in een ander land woont en de taal nog niet zo heel goed spreekt.
Ik dacht dat jij haar problemen misschien kon herkennen, omdat jij in Spanje woont en misschien hetzelfde hebt meegemaakt. En daarnaast dacht ik dat het wellicht leuk was om ervaringen uit te wisselen als Nederlanders in een ander land. Niets meer dan dat. Ik wilde jullie beiden beslist niet het gevoel geven dat je op het forum niet thuishoort, want dat horen jullie natuurlijk wel. Sorry als ik je die indruk heb gegeven.

CG, hou je het allemaal nog wel vol, met die drukte op je werk? Wat fijn dat je geen trek meer hebt, dan moet het nu een stuk gemakkelijker zijn om niet te drinken.

Petra, met Refusal verdwijnt de trek niet, voorzover ik begrepen heb, dat doet Campral. Refusal zorgt ervoor dat je je verschrikkelijk beroerd voelt als je er toch bij drinkt, zodat je wel van de alcohol af móet blijven. Maar de trek blijft gewoon. Daarom moet je volgens mij behoorlijk sterk in je schoenen staan om het toch iedere dag te slikken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Fijn weer iets van je te horen, blij dat het goed met je gaat en dat je zo lekker bezig bent.
En die drukte op het werk zal ook wel weer afnemen. Toch?

Zelf heb ik gisteren de ervarng gehad om als enige nuchtere, tussen aangeschoten mensen te zitten.
In de haven en ik moet je zeggen, me kostelijk vermaakt. Om me heen gekeken en gedacht, zo stom deed ik nou eerst ook. Wat een slap gelul toch allemaal en is het wel waar, wat er allemaal wordt gezegd.
Maar ja, heb het zelf ook gedaan. Het heeft me weer een stuk sterker gemaakt.

Succes a.s. zaterdag, kijk ook maar eens om je heen, je voelt de trots, van hé, wat ben ik toch STERK.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo CQ

Als je zo sterk in je schoenen stat als nu, denk ik wel dat het je a.s. zaterdag lukt.

Ik vind het knap, dat je iedere morgen je refusal neemt, want het is een hulpmiddel en geen wondermiddel. Uiteindelijk komt het wel van jezelf.

Petra, ik denk (kan het verkeerd hebben) dat je na een hele lange tijd wel met refusal kunt stoppen en dat de trek, dan ook wegblijft, want je hebt je ondertussen een andere gewoonte aangeleerd, waar alcohol niet meer thuis hoort. Ik denk ook dat je campral verward met refusal.

Ik ben nu 2,5 week aan de campral en heb totaal geen trek vanavond, dus ik hoop dat het waar is,
wat je vertelde Kohltje, dat campral na twee ongeveer begint te werken.

Rufus, ik ken dat gevoel ook, van mijn eerste tijd zonder alcohol. Het kan je ook juist een kick geven dat je niet meer drinkt en al die anderen aangeschoten worden. Drinkt jouw vrouw ook niet?

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CG, die ervaring heb ik ook, wat kohtje beschrijft, het is soms best leuk om als nuchtere tussen dronken mensen te zitt

en, aan de ene kant is het een spiegel die pijn doet (want dat gedrag als je dronken bent is pijnlijk om te zien als je nuchter bent) en aan de andere kant kun je echt eens onderzoeken wat drank met mensen doet.. hoe ze veranderen.. hoe harder ze gaan praten.. probeer jezelf als veldwerker-onderzoeker op te stellen op zo'n feestje dan is het niet meer zo erg, en daarnaast zul je ook zien dat er meer mensen zijn die niet drinken.. dat valt je normaal nooit op als je meedrinkt. Nu leer je misschien die mensen ook eens beter kennen.

mismaff, hoop dat je snel weer reageert, ben benieuwd wat je van de reacties op je topic vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo kohtje
bedankt voor je reactie heb er een aantal gehad jij bent de eerste ik voelde mij die dag niet zo heel goed en den k dat ik het moest afreageren op het forum ben er eigenlijk niet zo blij mee ik weet dat mensen het goed bedoelen ik ben volgende week donderdag 3 maanden weer nuchter en ga naar de aa ik gerbruik geen pillen meer heb het wel een tijdje gedaan omdat ik wist als mijn dochter weer zou komen dat ik weer in een gat zou vallen dus heb ik drie weken antabus genomen gelukig heb ik het niet meer nodig ik ben net terug van een aa meating en het was best een goede er waren niet veel mensen dus konden wij ons zeggetje allemaal doen groetjes mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo tapas
bedankt voor je reactie ik woon in spanje in een klein dorpje en er wonen hier erg weinig buitenlanders ik ben er wel een paar tegen gekomen maar heb geen contact gemaakt niet dat ik het niet wilde maar in een winkel krijg je geen contact ik woon in een apartement met drie slaapkamers 124 vierkante meters dus vrij groot gelukkig hoef ik het zelf niet schoon te houden iedere dag heb ik iemand die hier komt voor het wek en om mij gezelschap te houdenik woon hier prachtig ik kijk uit op landereien en in de verte zijn er hele mooie bergen het is hier echt groen en dat kan je niet gouw zeggen in spanje ik woon ongeveer twintig kilometer van benidorm vandaan dus dat is best wel te doen ik rij naar het strand in een goed half uur het weer is hier nog steeds behoorlijk warm van ochtend om 9 uur was het 25 graden en toen ik om kwart naar vier langs reed was het nog steeds 32 graden ik ben wel aan de warmte gewend maar elke avond de laatste tijd dan lijkt het net of ik een opvlieger krijg en dan ga ik in mijn bh en onderbroek naar de tv kijken ik krijg hier 8 nederlandse zenders dus ik luister elke dag naar de tv ook al kijk ik eigenlijk altijd naar een engelse film mijn buren zijn allemaal spaans alleen een buurman komt zo af en toe op visite maar alleen als hij dronken is dus de laatste tijd doe ik de deur niet meer open voor hem en ik denk dat hij het in de gate heeft want ik heb hem al een tijdje niet gehoord of gezienik wilde je een klein bedank briefje schrijven maar het is een beetje uitgelopen sorry tot schrijfs groetjes mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ferry jij ook bedankt voor je reactie ik ben even de lijst aan het aflopen die mij geschreven hebben nu ik woon in een dorpje de huizen waren hier goedkoper en dacht ik doe toch de deur achter mij dicht en ben alleen ik heb een heel mooi apartement 124 vierkante meters drie slaapkamers waarvan een aan suite daar kan je echt in dansen zo groot is hij grote woonkamer eetkeuken tweee badkamers en dat allemaal voor mij alleen heb een pracht uitzicht over de landerijen en op de achter grond bergen heel erg mooi ik woon 20 kilometer van benidorm vandaan dus als ik onder de mensen wil zijn stap ik in mijn auto en ga daar heen ook al ben ik een echte huismus ik woon wel aan een drukke weg waar veel verkeer overheen gaat maar daar wen je wel aan ik stop nu anders blijf ik schrijven en moet nog naar een paar andere mensen terug schrijven groetjes mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo anna
je berichtje gelezen en sorry hoor dat ik me niet zo mooi heb voor gedaan je hebt het vast en zeker
goed bedoeld ik heb hier in het dorp waar ik woon helemaal geen contact af en toe komt mijn dronken buurman even langs maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel zin meer in ik sta nu weer haast drie maanden nuchter en wil het graag zo houden boerboel die schrijft niet meer ik denk dat ze iemand anders heeft gevonden waar ze beter mee kan schrijven dan met mij in ieder geval het was goed bedoeld van je veel liefs mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mismaff,

Ik heb je meerdere berichtjes verstuurd bij ditjes en datjes - hoor ik hier wel op deze site.
Ik wil juist heel graag kontakt met je houden.
Lees eerst mijn berichtjes maar, ik schrok wel dat je schreef dat ik geen kontakt meer wilde hebben met jou, maar ja een misverstand zit in een klein hoekje.
Tot snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mismaff, wees ietsje beter van vertrouwen. In dit topic heeft Boerboel al een paar keer op je gereageerd en aangegeven dat ze graag met je kontakt wil houden.. maar ieder heeft zijn eigen leven en niet altijd tijd om te reageren. Daar moet je ook rekening mee houden.

Jammer dat je in spanje zo weinig kontakt hebt met andere "buitenlanders" behalve dan je dronken buurman, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet zoveel behoefte aan hebt. Is er op de plek waar je woont geen spaanse cursus ofzo? Je leert dan wat van de taal en dan leer je gelijk nieuwe mensen kennen. Is maar een idee!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...