Mick Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 @sneeuwwitje:Hieronder een link over amé. Dat van die wijn, vind ik niet helemaal waar. Maar goed, smaken verschillen. Ik vind het een heerlijk drankje. Zonder suiker en kunstmatige zoetstoffen (die vind ik niet lekker en zijn ongezond). Echt het proberen waard. Sommige supermarkten verkopen het en anders zeker in de natuurwinkels.http://www.springwater.nl/nl/b...rken_detail.php?id=55@rufus:Ha, daar is tie weer. Heel veel succes en plezier in Turkije. Ga je rondreizen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Rufus, ik ben ontzettend blij dat je er weer bent, dat het zo goed met je gaat, en dat je me nog steeds op de voet volgt. Wat een goed nieuws zeg, en wat fijn dat je zo'n blij lijf hebt. Ja, dat was ik toen van dat halve glas, ik was het al bijna vergeten, kun je nagaan.Volgens mij moet het met die vakantie in Turkije wel goed komen. Daar wonen namelijk heel veel moslims, en als het goed is mogen die niet drinken dus daar kun je je mooi bij aansluiten. En ze hebben heel erg lekkere thee. Het is bovendien bijna Ramadan, dus ze zullen je alleen maar dankbaar zijn als je je een beetje matigt. Het valt tenslotte niet mee als je niet mag eten en drinken, en iemand zit zich voor je neus tegoed te doen. Veel plezier alvast!Katrina en Sneeuwwitje, volgens mij schrijven Tapas, Anjo en Lola nog wel mee, alleen niet zo vaak. En wat de anderen die we missen betreft, het was inderdaad fijn geweest als we hadden geweten dat ze ermee stoppen. Ik neem me in ieder geval vast voor om, als ik niet meer mee wil schrijven, of niet meer zo vaak, dat even te laten weten.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Ha Mick,Dit keer geen rondreis. Turkije is schitterend. Ik heb eens een trektocht gemaakt van Erzurum via het Kackar gebergte naar de Zwarte Zee. Wat een schitterend land en wat een heerlijke mensen.Dit keer een luxe, luie vakantie met wel veel lopen en varen naar m'n favoriete stekkie. Ken jij Turkije?Bedankt voor de tip over Ame. Behalve thee (turkse zwarte) heb ik nauwelijks een favoriete frisdrank.Allahsmarladik, Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Mick, ik vind amé ook wel lekker, alleen niet teveel. En ik vind het nogal prijzig. Ik giet nogal veel fris naarbinnen, net zoals ik vroeger lekker door bleef pimpelen met de wijn. Op het moment vind ik af en toe een glaasje Rivella ook wel lekker 's avonds, en dat valt eigenlijk ook wel mee in prijs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hallo Sneeuwwitje en alle anderen medestrijders.Ik ben niet vertrokken, maar wel veel op de boot geweest de laatste dagen. Nog genoten van het mooie weer. Want ik moet komende week een afspraak gaan maken, met de scheepswerf. Want de boot wordt binnenkort geheld. Want van de winter wordt er groot onderhoud gepleegd op de werf. Zij wordt ook opnieuw geschilderd. Maar gelukkig hoef ik er zelf niets aan te doen. Alleen er naar toe varen en het volgend voorjaar weer op halen.Wat mezelf betreft heb ik de zesde week erop zitten en ik voel me beren goed. Nog wel op gezette tijden trek, maar met de afleiding die ik dan zoek, lukt het me prima. Ik kan iedereen aanraden, ga bewegen als je trek krijgt. En drink dan veel water. Echt het helpt. En lichamelijk ga je er ook op vooruit.Marieke, knap van je alweer 7 dagen ADB, ondanks spanning van het verhuizen. Verder iedereen die ik vergeten ben, een schouderklopje, want ik moet nog veel bijlezen.Voor iedereen veel liefs en een groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 @rufus:Nee, ik ken Turkije niet. Klinkt wel goed die trektocht. Maar ff lekker een luxe, luie vakantie is ook niet mis. Heerlijk. @anna:Ja, amé is wel wat prijzig. Maar ok, dat is wijn of bier ook. Spa rood met een beetje jus d'orange is ook erg lekker. Wat rivella betreft, ik kan tegenwoordig niet meer de gewone rivella vinden, maar alleen maar de light versie en daar zitten weer zoetstoffen in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Vanmiddag zijn we lekker een stuk wezen wandelen langs "onze rivier" de IJssel. We moesten even wat om ons zoveelste trekmoment door te komen. Uiteindelijk zijn we zo lang aan de wandel geweest dat we denk ik wel vier of vijf trekmomenten hebben overgeslagen. Zoals ik al zei vanmiddag, het is vooral het aantal trekmomenten dat me tegenvalt. Ik rookte zo'n twintig sigaretten per dag, dus ga maar na....Maar nu hebben we ook de tweede dag er bijna opzitten, zonder elkaar naar het leven te staan. Als het zo doorgaat wordt het een makkie, maar ik heb vernomen dat het pas na een week of twee echt moeilijk wordt, dus we zijn gewaarschuwd. Chinagirl, meis, doe jij ook nog mee? Rufus, goed nieuws breng je daar allemaal. Ik wens je een heel fijne tijd in Turkije. Als je terug bent laat je toch wel weten hoe het je gegaan is, hè? Verder wens ik iedereen die zich grieperig of anderszins niet goed voelt beterschap. Zelf ben ik er denk ik wel weer boven op.Groetjes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Ferry, fijn dat het zo goed met je gaat. Het is toch een heel apart wereldje volgens mij hè, rond zo'n schip. Vrienden van mij hebben een zeilschip. Ik heb er wel eens een weekend gelogeerd en mee gevaren. Dat was heel leuk. Het lijkt mij een heel fijne vakantiebesteding. En op het water zijn er ook niet zoveel muggen, als ik me goed herinner.Mick, ik zie idd ook alleen nog maa de Rivella light. Vind ik niet zo erg, want zo heel veel drink ik er niet van op een dag. En ik wil liever ook niet teveel suiker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hihi Kohtje, wat toevallig. Ik heb vanmiddag, toen ik me weer wat beter voelde, met de hond een lange wandeling gemaakt langs 'mijn' Lek. Heerlijk, door de wind langs het water was het ook niet zo benauwd.Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter, misschien was het toch geen griep. Wat raar hè, dat je zomaar ineens zo'n gigantische hoofdpijn kunt hebben. Het voelde als de meest gigantische kater ooit, en ik had toch echt alleen maar Spa en sap op.Rufus, ik tel mijn weken altijd pas op maandag, als ik zeker weet dat ik de zondag ook goed doorgekomen ben. Dus morgen is het voor mij officieel 7 weken ADB. Want vanavond ga ik wel doorkomen. Ik ga even alles klaarleggen voor morgen, de hond uitlaten, en dan duik ik mijn bed in. Ik heb trouwens vandaag helemaal geen trek gehad, dat heb ik tegenwoordig wel vaker. Maar goed ook, want alcohol zou niet zo'n best idee zijn na die pijnstillers.Iedereen alvast welterusten! AnnaP.S. Wat klonk het allemaal weer positief vandaag trouwens. Zouden we weer uit onze dip gekropen zijn, of laten degenen met slecht nieuws even niets horen? Wel doen hoor mensen, want ook daarvoor is dit forum, om elkaar weer op te peppen en moed in te spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 @kohtje:"Grappig" om jou nu in deze situatie te zien. Meestal was jij op dit forum de stabiele verteller en nu ben je ook zelf weer in gevecht en een verslaving aan het overwinnen. Knap hoor. Ook ik doe met je mee, ook wat betreft roken. Gelukkig ben ik niet een hele- dag- roker meer, maar in combinatie met alcohol ging er zo een pakje door. Heb wel jaren gerookt en ben ooit gestopt, maar had het afgeschaft om bij alcohol niets te roken.. dit vond ik onweerstaanbaar. Maar ja, als ik dan elke dag drink, dan rook ik ook eigenlijk elke dag. Dus weg ermee. Eigenlijk vind ik roken heel erg dom en is iets wat op een gegeven moment echt afgelopen moet zijn. Dat je nou als puber zoiets doet, ok, maar dat ik dat nu als volwassene nog steeds in wil ademen.... dat snap ik soms niet. Ik observeer heel regelmatig een roker, of mezelf als ik rook..... echt een belachelijk gezicht.Heel veel sterkte. Het gaat je gewoon lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 @anna:waarom zou die andere rivella er niet meer zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Mick, bedankt voor de tip. Ik ga er zeker een proberen, maar ik ben ook een grote drinken qua fris en dan wordt het wel erg duur. Ik ben idd ook al een hele tijd op zoek naar iets zonder zoetstoffen, drink op het moment ook rivella of cola light.Rufus, fijn dat je er weer bent en dat alles zo goed met je gaat. Ik ken Turkye wel, het is een prachtig land. Laat je lekker verwennen, je hebt het verdiend. Fijne vakantie.Heerlijk, die frisse vrolijke berichtjes, vooral Ferry kan er altijd, even zo heerlijk, als een frisse zeewind door heen waaien.Marieke zit je al in je nieuwe huis?Anna, Fijn dat het weer wat beter gaat en wees blij dat de hoofdpijn niet van een kater was. Ik ben vanmiddag ook heerlijk langs de Berkel( klein riviertje) gelopen met de honden, heerlijke dag. Ik heb heel vaak, juist als ik me heel goed voel, trek in alcohol. Zo ook vanmiddag in een keer, maar was ook zo weer weg gelukkig. Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 hallo lieve mensenik zit achter mijn schermpje en lees jullie verhalen.zijn er ook mensen die nog wel drinken maar het met mate proberen te doen?ik vraag me af of ik mezelf hiermee voor de gek houd misschien is het niet weggelegd voor mij om sociaal te drinken.ik heb de genen vann mijn moeder meegkregen (en bedankt mam!)zij kan het ook niet en ik heb er vervloekt omdat ze het maar blijft proberen is dit mijn voorbelld en moet ik het niet eens proberen of kan ik de ketting doorbreken?nou ja weer stof tot nadenken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 hoi joan ik heb het wel geprobeerd en het helpt wel maar wel in hoge doseringen en dat kan je alleen via de huisarts krijgen de rest zit maar 0,001 mg in maar als je er 10 neemt dan werkt het wel maar ik denk dat je toch beter naar de huisarts kan gaan hiervoor anders wordt het ook wel een duur grapje groetjes eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Ik ben bereid om te herkennen dat ik een geweldig wezen ben. Ik kies ervoor om nu al mijn negatieve, destructieve gedachten los te laten die mij ervan weerhouden om de geweldige vrouw te zijn die ik hoor te zijn.Ik sta nu op eigen benen.Ik steun mezelf en neem zelf beslissingen.Ik voorzie in mijn behoeften.Het is veilig om te groeien.Hoe meer vervulling ik vind, hoe meer mensen van me houden.Ik schaar me onder de vrouwen die vrouwen helen.Ik ben een zegen voor de aarde.Ik ga een stralende mooie toekomst tegemoet.En zo is het!In jou huist een intelligente, krachtige, dynamische, capabele, zelfverzekerde, levendige, alerte vrouw.Het wordt tijd dat ze buiten komt spelen.De wereld ligt voor je open.Dit zijn 2 spreuken van Louise Hay die mij kracht geven anders naar mezelf te gaan kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 beterschap he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Joann, heb je ook maagzuur?Want ik kon een paar weken geleden ook niets meer eten en drinken. Ik had mijn slokdarm verbrandt en ook mijn maagslijmvlies ontstoken. Ik heb dit al vaker gehad, maar nu heb ik hele goede medicijnen gekregen, die een laagje in de slokdarm en in de maag leggen.Ook had ik pijn op mijn borst en boven in de rug.Alcohol en roken zijn hele grote boosdoeners. Het werd bij mij, met de medicijnem met een dag of twee wat beter.Toen ik van de week weer alcohol had gedronken, kreeg ik weer last. Ik moet er wel mee naar de internist, krijg voor de 4e keer een gatroscopie, dan gaan ze met een slangetje, via de mond kijken, hoever alles ontstoken is.Melatonine gebruik ik ook de laatste maanden, je hebt normaal en extra forte.je kunt er een maand meedoen en kos €14,95. Het helpt me wel.Hopelijk heb je er wat aan.Liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hallo Eva,Ik denk dat de meest mensen met een alcoholprobleem, niet sociaal kunnen drinken.Het is de wens van de meesten van ons, soms lukt het een keer, maar des te gevaarlijker is de keer erna, want dan denk je dat je het in de hand hebt. Nee dus.............Iemand op hier op het forum schreef laatst, we hebben geen remblokjes en dat klopt.Je hebt een paar mooie spreuken opgeschreven .liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hallo Marieke44,Ja, het is warm, ik kan ook niet slapen, door de warmte, ik heb al een poos in de tuin gezeten. Maar daar wordt het vochtig. Dus vandaar dat ik achter de pc zit.Je hebt wel altijd pech. Nu weer de verhuizer, het lijkt wel, of bepaalde mensen, het noodlot altijd treft. Ik vind het echt heel rot voor je. En toch ook heel knap, dat je niet naar de A grijpt. STerkte en succes met de verhuizing, hopelijk slaap je straks goed.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hallo Kohtje,Jij wandelt langs de IJssel, ik vaar over de IJssel, wie weet komen we elkaar eens tegen.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Hallo Mariekehet loopt niet echt op rolletjes, daar bij jullie. Maar goed nog een paar dagen en dan kunje je oude huis afsluiten en een nieuw leven beginnen en weer tot rust komen.Het is inderdaad nog warm. Ik ben ook nog klaar wakker.Bij mij is het altijd alles of niets. Met de alcohol inderdaad, maar ook met mijn energie of ik ben hele dagen lamlendig, dat ik constant zou kunnen slapen of ik heb energie en raak totaal niet uitgeblust.Dit waren dan normaal ook altijd mijn drankdagen, maar goed het begint te wennen zonder alcohol en ik moet eerlijk zeggen, het bevalt me goed.Ferry:Heerlijk lijkt me dat, met dit mooie weer over de Ijssel varen. Kan me voorstellen dat het eerder met alcohol gebeurde en dat het juist daar zo moeilijk is, want dat was de plek natuurlijk, waar je lekker met een wijntje of pilsje kon genieten. Zie je nu, dat ik er nog lang niet ben, want ik schrijf lekker met een wijntje, lekker moet gewoon weg.Ik ga proberen te slapen.sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 25 september 2006 Rapport Share Geplaatst 25 september 2006 hallo everybodyjullie zullen wel gelijk hebben ook bij mij zit het in de familie maar het is nog zo moeilijk om op te geven hoop dat ik dat bij ADB ga lerengr eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden