Spring naar bijdragen

21 september


romanski

Aanbevolen berichten

Hoi,
Een enkele keer lees ik wel weer es mee op dit forum. Wat onwijs leuk al die nieuwe mensen die het avontuur aangaan! Allemaal heel veel succes. Toen ik vorig jaar begon werd de 100 ste welkom geheten. En nu al met meer dan 400.

maar..... weet iemand hoe het met Twan is?

Met mij gaat het goed. ADB op mijn manier, het kan soms beter maar het is oke.

succes jullie allen en blijf de zonnige kant van je leven inzien.
Ik ben echt benieuwd naar Twan.

Hartelijke groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Romanski, gefeliciteerd met je 11 dagen. Dat gaat goed hè. Als ik me niet vergis was jij al eerder op het forum toch. Ben je toen ook een tijd droog geweest, en hoe lang?

Marieke, wat een tegenslag in huis. Als het goed is moet je toch een overzicht hebben van wat er wel en niet bij dat servicecontract hoort? Lees dat eens door. Het huis is na vertrek van de vorige bewoners natuurlijk zo goed bevonden, en ze hebben nu geen zin er tijd en geld in te steken. En ja helaas, schilderen en zo van vieze deuren moet je zelf doen. Alleen als het kapot is kun je vervanging eisen. Ik heb ook een servicecontract, maar bij mij lopen ze ook niet hard hoor. Dat is toch ook een nadeel van een huurwoning.
De kraan heb ik niet zelf aangesloten, die zat erin. Wel heb ik al een eerder problemen gehad omdat hij heel erg lekte. Toen had ik ook al het idee dat er iets niet klopte, maar toen heb ik het met extra rubberen ringetjes toch zo'n beetje weten te fiksen. Maar dat was natuurlijk geen permanente oplossing, dat blijkt. Afijn, hij doet het nu weer. Alleen toch een beetje jammer, omdat ze dit jaar (als het nog gaat gebeuren) de keuken zouden komen renoveren, en nu heb ik toch geld voor een nieuwe kraan moeten uitgeven. En loodgieten zit niet in het servicecontract, dat noemen ze normale slijtage. Bovendien wil ik met een keukenkraan geen week wachten tot er eens iemand komt.

Emma, hallo, jij bent een oudgediende begrijp ik? Nee, niemand weet hoe het met Twan is.

Allemaal een fijne dag! Ik ga werken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal.

Goh Anna, je lijkt me behoorlijk handig met kranen. Ik zit zelf altijd eerst een dag in gedachten te bedenken hoe zo'n kraan zou kunnen werken voor ik de stap zet om zo'n ding los te draaien. Ben altijd als de dood dat ik iets vergeet waardoor de hele straat komt blank te staan. Maar ja, jij had nu geen keus, je werd overvallen door een waterballet.....Toch petje af, hoor.

En jij ook petje af Romanski. Ik sta er toch steeds weer van te kijken dat mensen na een terugval/uitglijder weer de moed bijeen kunnen rapen om weer een poging te doen. Herken daarin ook veel van mezelf. Maar soms heb je het idee dat je tegen een zeephelling aan het opklimmen bent. Denk je net de top te bereiken en dan FLOETSJJJJJJJJJ.... daar ga je weer. Maar goed, we vormen hier met z'n allen een strijderslegioen, we hebben onszelf een opdracht gegeven, dus we gaan door.

Marieke, laat je niet gek maken door die verhuizing, hoor. Dat je man niet altijd even aardig tegen je is komt misschien ook wel doordat ie zelf ook z'n buik vol heeft van dat hele verhuisgedoe, is ie daardoor prikkelbaar. Het wordt gewoon de hoogste tijd dat jullie dat achter de rug hebben. Sterkte daarmee....

Petra, jouw dag is me niet helemaal duidelijk, of liever gezegd, helemaal niet duidelijk. Heb je hier nou een typfout gemaakt, of is het 365 gedeeld door 2? Leg uit svp.

Zo, nu doe ik het weer even rustig aan. Ik voel me geradbraakt, heb koorts en m'n vingers zijn stijf van de kou. Af en toe lees ik wel weer even een stukje mee.

Een fijne dag allemaal
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Eefje.

Sorry hoor, maar ik ben even kwijt wie jij ook alweer was.
Goed dat je, ondanks het feit dat het vaak niet meevalt, toch nog droog staat. Je spreekt jezelf maar moed in zeg je, maar je kunt hier toch ook terecht om moed te halen? Dat weet je toch wel? Ja natuurlijk weet je dat wel.
Juist de momenten dat het moeilijk gaat overwinnen geven een voldaan, trots gevoel. En die momenten hier delen werkt voor anderen weer inspirerend om ook de moeilijke momenten door te komen.
Heb je alternatieven om je moeilijke momenten mee in te vullen, of mensen om je heen om ze mee te bespreken?
Ik wens je een fijne dag en tot hoors....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Je hebt gelijk ik doe dat te weinig delen met anderen, ik heb niet zo veel mensen waar ik mee kan praten over mijn drink problemen.
Eind van de middag ga ik beginnen met een nieuwe opleiding ik blijf daar tot zondagmiddag, dat zal me zeker goed doen, en gelukkig word daar niet gedronken.
Ik heb wel steun aan de taxtus behandeling, maar meer op het forum aanwezig zijn is denk ik ook goed, dank voor je goede raad.

Hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Petra, jouw dag is me niet helemaal duidelijk, of liever gezegd, helemaal niet duidelijk. Heb je hier nou een typfout gemaakt, of is het 365 gedeeld door 2? Leg uit svp.

.



Gestopt met drinken op 21 maart
6 maanden
half jaar
Is het de koorts Kohtje?
:huh:
Kan ook wel mijn verveldende neiging zijn
om een beetje uit te dagen

Voel me een broekie, vergeleken bij zoveel sterke volhouders
1 jaar, 2 jaar, 8 jaar
ik mag pas halve jaren tellen
en toch doe ik dat.

beterschap, liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra.

Nee, het was niet de koorts. Ik had het toch goed? 365 gedeeld door 2 is toch een half jaar? Ik vond alleen de schrijfwijze wat geheimzinnig. Maar goed, een half jaar dus. Hartstikke goed. Maar je een broekie voelen moet je niet doen, hoor, als jij acht jaar verder bent op deze manier ben je weer een broekie vergeleken met de sterke volhouders die het al zestien jaar volhouden. Ik ben vergeleken bij jou een broekie, want ik moet nog drie weken voor het een half jaar is....
Lekker doorgaan, meid. En in elk geval bedankt voor je uitleg.
Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Gefeliciteerd Snalco, dat je het hartje van je baby hebt gehoord. Die eerste keer is toch echt een bijzondere ervaring, althans dat vond ik destijds. En voor jou een extra steun in je strijd tegen de alcohol. Nu weet je waarvoor je het allemaal doet. En om je eraan de herinneren hoor je het elke keer dat je bij de verloskundige komt.

Petra, gefeliciteerd met je half jaar. Ik zie je nou niet bepaald als een broekie, met mijn zes weken, maar meer als een stugge volhouder. Ga vooral zo door.

Eefje, schrijf wat vaker mee. Hier kun je volop praten over je drinkproblemen, en iedereen hier begrijpt het.

Claire, ik heb je berichtje drie keer doorgelezen, maar ik kan er absoluut niets kwetsends in ontdekken. Dus niet te bang, en gewoon meeschrijven.

Katrina, je slaat de spijker op de kop. Ik betrap me er ook al op dat ik op donderdag aan Tapas moet denken. Tapas, ik hoop nog steeds dat je je vaste donderdaggewoonte een keer doorbreekt. Neem me dat maar niet kwalijk. Gaat het verder met je, en de honden?

Lola, ik hoop dat je computerproblemen gauw opgelost zijn. Gaat het met je, meisje?

Vonden jullie trouwens die kraanreparatie zo knap? Om eerlijk te zijn stelt het niets voor hoor. Toen ik eenmaal de nieuwe kranen bekeken had, had ik zelfs vrij snel door wat er mis was. En mij zoon heeft me geholpen de handel goed vast aan te draaien, dus ik hoop geen fontein meer in de keuken te krijgen. Als er verder nog iemand met kraanproblemen is, geef maar even een gil. We kunnen tenslotte niet hebben dat iemand zonder water komt te zitten.

Morgen wordt een soort vuurproef. We hebben morgen teambuilding met mijn werk, en over het algemeen wordt daar gul wijn aangeboden. Gelukkig zijn er wel meer mensen die niet drinken, dus daar sluit ik me maar bij aan. Maar een beetje zenuwachtig ben ik toch wel. Want als het gezellig is, lekker eten na de inspanning, tja, dan lúst ik het natuurlijk eigenlijk wel. En daarbij is men van mij niet gewend dat ik geen glaasje wijn drink.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dave,

Ik ben zaterdag 6 weken ADB en als ik het moeilijk heb, ga ik de hond uitlaten, of een stuk fietsen.
Of hardlopen. In ieder geval afleiding zoeken. En een groot glas water. Dan verdwijnt bij mij de trek weer snel.

Hopelijk kun je hier iets mee. Maar hou vol, kop op.

Sterkte Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Dave, hoe komt dat nu, ineens zo'n trek? Terwijl het net allemaal zo goed ging. Misschien iets teveel veranderingen en nieuwe stappen in te korte tijd? Want ja, zodra wij de kriebels krijgen, duikt de trek weer op. Dat is iets, denk is, wat maar heel langzaam slijt. Geef er alsjeblieft niet aan toe!
Ik ben weliswaar niet iemand met een lange ervaring in het niet drinken, want ik hobbel zo'n beetje achter jou aan, maar ik denk dat je hier doorheen moet, net zoals in het begin toen het heel moeilijk was. Keihard NEE zeggen tegen die gremlin die zegt dat het nu best wel kan, en dat je zo'n zin hebt, en weet ik veel wat voor andere smoezen hij nog meer heeft. En verder afleiding zoeken, een enorm glas fris drinken, of iets anders wat je lekker vindt, verzin maar iets. Misschien helpt het erover na te denken wat de oorzaak kan zijn van die trek? Dan ga je dat zitten analyseren in plaats van eraan toegeven. Zit het uit, het zakt wel weer. Succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dave,

Wat bedoel je met "heb het op het moment wel moeilijk om eerlijk te zijn", wil dit zeggen dat je gedronken hebt??? Als dat zo is kun je het gerust hier op het forum zeggen, we zijn er om elkaar te helpen, ook als je een uitglijder hebt gehad.

Terug naar je vraag wat te doen als je na langere tijd toch weer trek krijgt. Ik heb dit 2-3maanden geleden gehad nadat ik een ongeluk met de auto had. Ik heb toen een goede vriend van me gebeld en met hem het hele geval doorgesproken, nadat ik een uurtje met hem geproken had was de zucht ook weer gezakt. Eigelijk moet je na langere tijd gestopt te zijn het zelfde met zucht omgaan als in het begin, zoek afleiding in welke vorm dan ook.
Ik ben nu bijna anderhalf jaar ADB maar ook ik ken nog af en toe zuchtmomenten, zeker als iets tegen zit of op een feestje, een etentje of dergelijke, maar de gedachte aan hoe ik vroeger was als ik gedronken had en de gedachte dat als ik nu iets neem ik weer in die neerwaartse spiraal terecht kan komen is voor mij meestal genoeg om niets te drinken en de zucht te laten afnemen.

Laat de alcohol je niet de baas worden, maar blijf de alcohol de baas, je bent zo goed op weg.

groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dave.

Ik ben te langzaam vandaag. Nu is Anna me weer voor. Inderdaag, vraag je af WAAROM heb ik ineens zo'n trek. Verveel ik me, ben ik verdrietig, boos, bang? Analyseren en er dan wat aan (proberen te) doen. Klinkt simpel, maar dat is het niet. Met een beetje geluk ben je daar zo lang mee bezig dat de trek verdwijnt.....Geef in elk geval niet toe....
Groet Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, het zit ook niet echt mee hè. Kun je van die gordijnen niet eisen dat ze het hangen zoals jij het wil hebben? Je betaalt er tenslotte genoeg voor. Het zou zonde zijn als je je oude overgordijnen niet meer kunt gebruiken, omdat ze een rail te ver naar achteren hebben gehangen. Ik heb ook een achterraam waar 's middags de zon op staat, en dat is in de zomer echt niet te harden hoor, als je niets dicht kunt doen.

Wat betreft dat stopcontact, hoort daar zoveel stroom op te staan? Als dat niet klopte, zou ik alsnog die 52.50 euro op de verhuurder verhalen. Zij weigerde tenslotte om het te regelen, en die opdonder van je zoon is dus haar schuld.

Ik weet het, het kost allemaal gigantisch veel energie en ergernis, en op een gegeven moment heb je zo'n gevoel van "laat maar, ik doe het zelf wel". Maar het kost jou een hoop geld. Ik krijg een beetje de indruk dat zowel die verhuurmakelaar als die gordijnenmensen een beetje misbruik maken van de situatie. Zij hebben hier ervaring mee, ze weten hoeveel werk een verhuizing is, dat alles tegelijk komt, en dat jullie niet met je aandacht en energie overal bovenop kunnen zitten. En dus maken zij zich er met een jantje van leiden vanaf, erop vertrouwend dat jij niet protesteert omdat je wel genoeg aan je hoofd hebt. Je mag gerust van je laten horen hoor. Nu kan het nog, straks zeggen ze dat je het zo hebt geaccepteerd.

Heel veel sterkte hoor, en blijf ADB! Want je hebt gelijk, met alcohol schiet je nu niets op.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties dat doet me weer goed :)

nee ik heb niet gedronken maar was wel in staat om naar de supermarkt te gaan en een paar halve liter bier te halen,ik denk dat ik trek kreeg omdat ik sinds een week weer vrijgezel ben en me eenzaam voel.

Ben ook 3 maanden geleden verhuist en ik kan nog niet echt wennen in me nieuwe huis en dat zorgt voor wat onrust in me hoofd en lijf.

Ik sporte eerst wel maar degene met wie ik ging sporten is voor langere tijd in het buitenland,en is ook me beste vriend waar ik ook veel mee kon praten en dat mis ik dan wel.

Ik ga zo maar een stuk fietsen,misschien dat dat helpt..

Na jullie reacties zit ik het weer wat beter en helderder in,bedankt daarvoor...

Groeten van dave...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anna,

Fijn dat je er ook weer bent. Ik heb dat nog steeds met dat ikoontje van je met je naam eronder, zit ik weer tegen mijn eigen Anna aan te kijken. Die hier overigens tegenover mij op haar eigen laptop op haar eigen forum zit te schrijven, een forum voor partners en kinderen van alcoholverslaafden. Daar heeft ze overigens niet haar headset bij op, dat is alleen op haar werk.
Had gewoon even zin je dit te schrijven.
Sterkte morgen met je vuurproef. Je zegt dat men niet gewend is dat je geen glaasje wijn drinkt. Het klinkt bijna alsof je je er voor schaamt dat je geen wijn neemt. Maar daar kun je toch juist trots op zijn, als je kunt zeggen dat je geen wijn nodig hebt voor de gezelligheid. Laat ze zien dat het zonder alcohol ook leuk kan zijn, leuker zelfs. Zet hem op, meid.....
Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...