Spring naar bijdragen

zondag 1 oktober 2006

joann

Aanbevolen berichten

Dag lieve Joann,

Zul je vandaag rustig de zondag doorlopen, genietend van je nakomelingetjes? Als je alles neemt zoals het komt, waarom zou je dat dan willen veranderen of zelfs stopzetten? Denk nu eens echt aan jezelf, laat de rest even aanklooien.
Ik heb naast m'n bed een papiertje en een potlood liggen, en elke avond zet ik daar een streepje/turfje op voor weer een dag niet roken. 's Morgens bij het opstaan zie ik die streepjes. Een trots gevoel doorstroomt me dan en ik verheug me als het ware al op de avond, dat ik het volgende streepje mag zetten. Als er zich in de loop van de dag dan een moeilijk moment voordoet -en geloof me, die zijn er nog altijd veel te veel- denk ik met kinderlijk genoegen aan dat avondstreepje, en dat sleept me dan toch weer door dat moment heen. Simpel maar doeltreffend. Toch fijn als je zo kinderlijk blijft.....
Misschien een ideetje, Joann?

In elk geval wens ik je een zondag waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken.
Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joann,
Je laatste berichtjes gelezen, Wat vervelend dat je je zo rot voeld. Ik weet wat je mee maakt. Heb zelf erg lang gedronken. Maar jammer genoeg had ik toen geen pc. Nu als ik me rot voel kan ik mij uiten.
En ik ben blij dat jij dat ook kan. Ik wou dat ik je kon helpen maar ik woon een beetje te ver weg om in mijn autotje te stappen en even met je te komen praten. Ik heb een vriendin ook geholpen. Toen ze hervallen was ben ik naar haar toe gegaan , maar haar baas was er. Die zei dat ze ontslagen was en ik heb gesmeekt om haar toch nog 21 uur te geven. Nu dat heeft ze dan ook gehad en ze is er erg blij mee.
De dertiende kom ik naar Holland. Mijn dochter woont in Rotterdam. Mijn kleindochter van 16 jaar wordt de 18 de 17 jaar. Dus wilde ik dat weer een keertje mee maken haar verjaardag.
Als je mij bellen wil moet je even een prive berichtje sturen en dan geef ik je mijn telefoonnummer. Ik weet je kent me niet zo lang. Maar de wijsheid komt met de jaren en ik wordt dit jaar in november 65 jaar. Heel veel liefs en sterkte van mij Mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

joann:
wat goed dat je er nog bent en dat je de verantwoordelijkheid
even hebt overgedragen
ik zet streepjes met je mee

kohtje:
ik had mezelf een doel gesteld dat ik
vandaag ging stoppen
heb de laatste dagen erg veel gedronken
een kroonkel in mijn hoofd
zoveel mogelijk straks mag het niet meer
maar het heeft ook geholpen
in mijn besluit
want ik zie er naar uit om morgen niet
met een kater wakker te worden
sorry dat je het niet kon volgen
misschien was ik niet erg duidelijk

nou iedereen heel veel succes met zijn haar strijd
liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat ik lees sterkt me alleen maar in mijn overtuiging dat drank niet past in de levens van mensen die zo moeten strijden in het dag-tot-dag-leven.
Drank maakt hun leven extra zwaar.
Ik begin er niet meer aan.
Ik ben zelf ook een knokker, iemand die niet makkelijk of simpeltjes in elkaar steekt.
Moeite genoeg zonder drank voor mij.

Kookwekkers, daglijstjes, streepjes, smilies, weken, maanden alcoholvrij.
Het kan alleen maar goed zijn.

Uitbannen dat spul, kom op allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo strijders,

Ik heb vandaag wel gelezen, nog niets geschreven op het dagdraadje.
Zoals ik me voorgenomen had. Even een beetje afstand.
Stoppen met drinken is een ding, jezelf (her)vinden een ander.
Ik begin een studie, aan de binnenkant van mijn hoofd.

Marieke, ik ben blij dat het zo goed met je gaat.
Heerlijk muziek maken, ook dat geeft rust.
En misschien moeten we onrust wel toelaten, leren hanteren.
Ik ben ook erg onrustig.

Eva, hoe ik het gegaan vandaag?
En Joann, bijhouden die streepjes hè.

Mismaff, veel succes bij de dokter dinsdag. En een goede reis naar Nederland.
Boerboel, jij ook veel succes. Ga zo door!

En voor iedereen die ik vergeten ben: een hele fijne avond, en een goede nieuwe week.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...