petra Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Gestart, daarmee is alles ongeveer gezegd voor mij.Eva, gelukt gisteravond? Zou wel een enorme opsteker zijnEllie ook?Iedereen een fijne daghet is herfst, eindelijk, mijn seizoen wel....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 sorry Eva, zitten we elkaar op dit (te) vroege uur toch nog ni de weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 goedemorgen allemaal,dag 10 ADB! Ik weet niet hoe het deze keer zit, maar ik heb ook geen trek. Ik geniet met volle teugen, maar nu niet van "heerlijk, helder, ********", maar van heerlijk helder LEVEN! Ik let echt wel op, want die valkuilen duiken zomaar op. Wel droom ik over dronkenschap, dat ik zomaar zit te drinken en dat ik ineens spijt heb achteraf, omdat ik weer een kater zou krijgen en nu net ik zo goed bezig was. Pffff, gelukkig... het was maar een nachtmerrie.@eva:het is echt de moeite waard. Ik ken die moeilijke start, maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van niet meer doen. Ja, zo simpel is het eigenlijk wel. Maar ja..... dat hoofd hè!?@kohtje:Jij gaat ook lekker met het NDB... en weet je..... Laat die koffie nu ook maar staan. Hahaha. Nergens goed voor. Als je ermee stopt, dan zal je wel hoofdpijn krijgen. Dat zal toch een reden moeten zijn om te stoppen? Ik ben niet te serieus hoor. Drink jij lekker je bakkie. Ik ben zelf zo'n 1 1/2 jaar geleden gekapt met koffie, maar dat kwam ook omdat ik eigenlijk heel erg nerveus en trillerig werd van de caffeine.. hoe weinig er ook in zat. Daarom. Maar als je teveel in 1 keer aanpakt, is het ook weer gevaarlijk. Kan je ook weer de das om doen. Maar dit zal je zelf wel heel goed weten. En buiten dat, jij geeft al aan helemaal niet te willen stoppen met koffie. Sterkte met weer een dag niet roken en een dag niet drinken.@allemaal:De zen-meester zei: 'Wie houdt je gevangen?'De zoeker naar vrijheid zei: 'Niemand houdt me gevangen.'De zen-meester zei: 'Waarom zoek je dan bevrijding?'ZEN-MONDO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 3 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Mooi Mick"wie houdt me gevangen?" vraag van de dag, nu nog het antwoord van de dag.ik weet het al hoor: ik houd mezelf gevangenniet handigniet doen duswas alles maar zo makkelijk, of zo lastigstoppen met drinken is vele malen eenvoudiger dan je leven af te breken en weer op te bouwendus : wees gesterkt lieve broeders en zusterser zijn moeilijker dingen in het leven dan niet drinken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 @petra:ja toch. Wat je zegt, zo zie ik het ook. Als nu iemand aan mij vraagt: 'hoe gaat het?'. Dan zeg ik: 'goed!' En zo voelt het ook echt. Ook al zijn er natuurlijk mindere dingen in mijn leven, maar alleen al door niet te drinken, lijken en zijn ze ook werkelijk veeeeel lichter. Of beter, ik kan het beter relativeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 goedemorgen allemaalhet is me GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!1niet gedronken gisterontzettend slecht geslapen, veel zweten, zenuwen maar........niet gedronken!tot over maat van ramp is mijn 11 weken oude zoontje ziekhij drinkt bijna niet dus dat is eenlekkere zorgen postom 3 uur vannacht was hij er al weer en lag ik net te slapenen om 8 uur toen ik weer net te slapen lagvond hij het ook nodig om het opeen brullen te zetten.Maar het geeft allemaal niet ondanks dat ik moeben heb ik geen kater en voel me dus beter.Ga vanavond inschrijven bij de sportschoolen dan ga ik elke avond sporten tenminste dat is de bedoelingiets niet destructiefs ertegen overzettenjullie horen van me!liefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Gefeliciterd allemaal met ADB. Of dat nu 1 dag is, 10 dagen of nog langer. Goed gedaan. Het zweten gaat over na een paar nachten, is nu ff rot maar hou vol.Ben zelf vier weken ADB en twee weken RDB. Kreeg gisteravond bijna de slappe lach toen ik uitrekende wat ik allemaal NIET had gedronken. Vier kratjes bier en drie dozen wijn zo ongeveer. Niet normaal en dat aldoor maar weer. Kreeg niet van pret de slappe lach natuurlijk maar meer van ongeloof, gene, schaamte. En het bevalt me zo goed om niet te drinken. Mick schreef dat een heerlijk helder leven hem toelachte en zo voelt dat voor mij ook. Niet dat ik me elke dag helemaal jofel voel, ben vaak moe en slaap soms nog niet zo goed maar dat weegt toch op tegen het gevoel van trots wat ik voel. En net zoals het roken; ik ben jaren geleden al een keer gestopt. Dat heeft me zoveel moeite gekost dat ik werkelijk niet kan begrijpen dat ik ooit weer begonnen ben. Afgelopen twee weken vielen me ook zwaar om niet te roken maar ik wil echt niet meer. Ik heb er geen zin meer in.Zaterdag na het sporten bijna iedereen aan de bier en een lekker shagje. Uitroepen van ongeloof dat ik niet wilde roken en Rivella dronk. Gelukkig blijven ze dan niet zeiken maar halen een frisje voor me want dat zijn nog wel moeilijke momenten. Ik kan ook nog niet echt geloven dat ik niet meer ga drinken, hou slagen om de arm. Mezelf behoeden voor de teleurstelling, achterdeurtje open laten staan? Ik weet het nog niet zo goed. Ik probeer maar bij de dag te leven. Dit bevalt nu erg goed en dat bedenk ik me vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Kohtje, ben je nog steeds een niet roker. Wordt het al wat gemakkelijker voor je of; bloed, zweet en tranen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 BAMBAM EN VLINDER!!!BamBam, ik ga zo op je reageren. Vlinder, kom ook eens hier. Je hebt genoeg te vertellen, delen met anderen maakt het makkelijker, in die zin dat het gevaar van in je hoofd in kringetjes gaan zitten draaien hier doorbroken kan worden. Niet bang zijn, we zijn echt geen vaste kliek die niets van "buitenstaanders"moet hebben. We zijn er stuk voor stuk ook stukje bij beetje ingerold, hoor. Het is in het begin toch altijd een beetje wederzijds aftasten. Bambam, lees je dit ook? Je krijgt niet altijd antwoord, maar dat zal ook altijd zo blijven. Het is niet te doen om iedereen altijd antwoord te geven en dan op eventuele reakties op je antwoord ook nog weer eens te reageren. Dan mag je wel een team van vaste beantwoorders om je heen gaan verzamelen...Okee, BamBam. Ja dat gevoel van schaamte ken ik ook wel als ik bedenk wat ik allemaal kon wegstouwen. Drie maanden nadat ik gestopt was zat ik nog met een "geheime" voorraad lege wodkaflessen. Ik kon me er niet toe zetten om ze naar de glasbak te brengen. Ik schaamde me nog zo erg voor al die glasbakritten die ik gemaakt had. En nu moest dat dus nog een paar keer, maar het heeft even geduurd voor ik die moed verzameld had. Achteraf ben ik blij dat ze nu toch echt allemaal de deur uit zijn, het laatste spoor was nu uitgewist. Net zoiets als de asbakken schoonmaken na het stoppen met roken.Ik lees dat jij nu twee weken gestopt bent. Je loopt dus iets op me voor. Ik ben nu samen met mijn vrouw dus, aan dag elf bezig. Jij hebt het er nog moeilijk mee, zeg je, tot mijn verbazing kost het mij al bijna geen enkele moeite meer. Als ik dit geweten had was ik al jaren eerder gestopt...Mijn vrouw heeft er meer moeite mee, en wordt nu ook een beetje kribbig tegen me als ik zeg dat het mij zo gemakkelijk afgaat. Ik moet dan oppassen dat ik niet ga lachen over haar typische stoppen met roken gedrag (dat geprikkeld zijn), lijkt me niet verstandig om iemand die zo prikkelbaar is te irriteren......Maar goed zeg, al vier weken ADB. En dan ondanks de momenten van verleiding (na het sporten) toch door gaan. Nu nog wat vervelend misschien, maar toch momenten om supertrots op jezelf te zijn. De algehele tendens in de samenleving van dat je pas stoer bent als je rookt en drinkt is gelukkig voorbij, ik bedoel, het komt nog wel veel voor, maar mensen weten donders goed dat niet drinken en -roken eigenlijk veel stoerder is......Dus gewoon doorgaan hoor, ik vind het in elk geval knap, en velen met mij, dat weet ik zeker...Nu Vlinder nog even. Ik hoop niet dat je nu boos op me bent, dat ik je hier zo voor het voetlicht gooi. Misschien ben je sowieso wel boos omdat ik je vanmorgen weer uit je coconnetje heb gehaald. Ach meid, er zijn ergere dingen, toch? En ik wil je hoe dan ook wel een groot compliment geven voor je afgelopen moeilijke week zonder alcohol... En juist omdat je het zo moeilijk vindt is het misschien fijn om hier je gevoelens te delen......Vlinder en BamBam, allebei tot wederhoren.Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Dit is trouwens -tot nu toe- een mooie dagdraad. Allemaal mensen die actief aan het niet drinken zijn, zelfs Tapas weer als het goed is. Dat zijn weer eens wat hoopgevende berichten en dat mag ook wel weer eens. Maar nu niet straks allemaal tegelijk weer je weet wel, omdat we elkaar anders niet aan zouden voelen.....We hebben allemaal ervaring genoeg om één iemand met een "uitglijder" genoeg aan te kunnen voelen en er weer bovenop te helpen zonder zelf ook het water weer in te moeten springen.Allemaal tegelijk bij deze een enorme duim omhoog...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 3 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Ik vind jouw constatering van het 'samen'gevoel wel ontroerend, Kohtje,en toch is het een eenzaam gebeuren, niet drinkenbijna zo eenzaam als het levenniet drinken is een tijdje een doeldaarna een middelik merk dat als ik blijf schrijven hierhet een doel blijft, dat benauwt me somsmaar ik weet ook dat ik af en toe wel eens wat ervaringen kan delenmet deze of geneik wil eigenlijk wel weg van de foraen toch weer niet............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Petra, ik snap precies wat je bedoelt. Jij zegt dat niet drinken een bijna net zo eenzaam gebeuren isals het leven.Ik wil daar nog wel dat ene schepje bovenop doenNiet drinken is gelijk het leven een eenzaam gebeuren.Uiteindelijk leef je alleen je eigen levenHelemaal alleenHelemaal eenzaamAls je dat wilt, als je daarvoor kiest.Ook dat is een eenzaam gebeurenKeuzes maken. Ik heb een lelijk eendje, een Citroën 2 cvIk ben lid van een eendenclubdie club ging me benauwen want ik moest in een eend rond blijven rijdenNu heb ik er een andere auto bijen ga bijna nooit meer naar clubbijeenkomsten.Maar soms is het toch leuk om met het eendjeandere eendrijders te ontmoeten, gelijkgestemden te ontmoetenMaar het rijden in de eend doe ik in m'n eendjeZeg maar: eenzaam maar niet alleend.....groetjes, Kohtje.PS Petra, je bent toch al weg van de fora en toch ook weer niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hallo allemaal,Ik heb weinig gelegenheid om in te loggen op het moment. Grote kids, die toch hun moeder nodig hebben. En door het slechtere weer vaker thuis zijn, en dan de computer nodig hebben, waardoor ik niet in kan loggen.Ik lees veel positieve berichten, gepaard gaand met veel strijd. Hou vol strijdmakkers.Katrina, ik ben niet zo vaak poëtisch, dus je zult het toch nog vaker met lappen tekst moeten doen. Sorry. En Kohtje, nee hoor, ik was niet beledigd gisteren.Petra, en Kohtje, ik ben het met jullie eens, leven is eenzaam. Zonder alcohol, maar vooral ook met. Zitten we eigenlijk niet allemaal in een coconnetje?Tja, de bladeren vallen weer. En werken ook mij weer op mijn gemoed. Af en toe ben ik himmelhoch jauchzend, maar vaker toch zum Tode betrübt. En dus ploeteren we maar door.BamBam en Eva, gefeliciteerd met jullie prestatie.Tapas, blij dat je er weer bent. Ik was al bang dat het je allemaal een beetje boven het hoofd gegroeid was. Succes met een nieuwe frisse start. En nog steeds aan het schilderen?Bedenk allemaal, achter al die wolken schuilt toch de Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Ik wil graag nog een ding kwijt.Ik vind Tactus echt geweldig, en ik ben ontzettend blij dat ik met deze site in aanraking ben gekomen. Dat mocht van mij wel een keer gezegd worden.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 bedankt voor jullie complimentenvoelt een beetje raar hoor pas 1 dagmaar ja het begint altijd met die ene dag he!ik heb wel vreselijke hoofdpijn komt iemand dat bekent voor?anna voor jou ook een:rose:liefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 hoi vlinderlaat je niet ontmoedigen he!het is 16.00 uur maar die tijd gaat voorbijfijn dat je er bent om steun te zoekenliefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 hoi joannhoe is het met jou?nog steeds aan het strepen?liefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Hai Vlindertje, Ja, je hebt het gevonden. Leuk. Tsja, het is jouw moeilijke moment, maar ik zit er nu ook onverwacht even door. Door dat grauwe weer ben ik wat lusteloos, en nou kreeg ik ineens ontzettende zin in een heel pakje sigaretten achter elkaar door. Dus ben ik maar weer even wat koffie aan het zetten en alweer hier aan het rondneuzen. Zat ik toch net nog heel trots te vertellen dat het niet roken me zo makkelijk afgaat, en ineens Pats Boem....Nou ja, gaat wel weer over. Lekker muziekje erbij opgezet, past wel bij het weer. Ook de houtkachel weer goed schoongemaakt, kan ie eventueel vanavond, als m'n vrouw er is, eventjes aan. Het is het seizoen er wel weer voor....En Eva, ook fijn dat je zo enthousiast bent over je eerste dag. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het met die ene eerste dag toch moet beginnen...En je tweede dag schiet ook al lekker op. Ga je straks nog bij de sportschool langs? Je 11 weken oude zoontje ziek, dat is vervelend. Maar ga er maar van uit dat -ook al is ie nog maar 11 weken oud- hij meer baat heeft bij de verzorging door een moeder die nuchter is dan door eentje die gedronken heeft. Hoe beter jij voor jezelf zorgt, hoe beter je voor hem kunt zorgen. Je bent verantwoordelijk voor zijn welzijn, maar dan moet je in de eerste plaats ook de verantwoording naar en voor jezelf nemen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 joannmijn zoontje heeft net weer 150 cc gedronken daar ben ik heel blij meedus misschien gaat het de goede kant op.goed hoor dat je doorzetook jij moet voor je kindjes zorgen net als iken ze hebben recht op een moeder die nuchter is.daar gaan we dus voor!kohtjeik ga zeker naar de sportschoolheb totaal geen zin maar moet van mezelfeven afleidingwat vervelend dat je nu in een keer zo'n zin in roken hebtmisschien ook naar de sportschool?van roken weet ik zeker dat de zin overgaat dat heb ik zelf al een keer ondervonden.gezellig het kacheltje aan het is er zeker weer voor!vlindertje zet hem op meid!liefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2006 Nee, Joann, ik heb de eerste niet genomen. Heb ook geen sigaret in huis, en nu gaat het ook wel weer goed. Was maar een kort moment, nog geen vijf minuten, maar vies heftig...En jij gaat dus ook goed, gaan we vanavond weer allebei een streepje zetten, hè?Ik ga de hondjes nu even eten geven. Met ons eigen eten wacht ik nog een uurtje, dan is Anna thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden