joann Geplaatst 4 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BugsBunny Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Joann, sterkte met 5e dag van ADB.Weet dat kinderen soms veel om energie vraagt, hoewel ik zelf geen kinderen heb. (ben 19 jaar jong.)Jammer genoeg ben ik nog niet ADB. Vanavond heb ik 5 halvelinter bier gedronken. Elke poging mislukt steeds. donderdag om 2 uur heb ik afspraak bij GGZ, dan gaan we hoplijk over alcolgebruik hebbn.Ik ben jong en drink minder dan half jaar, en toch niet kunnen stoppen na tal poging . Is er dan sprake van verslaving?Weltrusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Goedemorgen allemaal,Joann, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Ga jij maar lekker your way ADB, helemaal niks mis mee als je het mij vraagt. Succes met dag 5!BugsBunny, wat jammer meisje dat het maar niet wil lukken. Als je niet kunt stoppen ondanks al je goede voornemens, dan is er sprake van verslaving, of in ieder geval afhankelijkheid, volgens mij. Maar dat is alleen maar mijn bescheiden mening. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt vanmiddag bij de GGZ, en dat ze je kunnen helpen. Probeer eens hier mee te komen schrijven op het moment dat je trek hebt. Dan proberen we je erdoor heen te slepen. Succes!Mismaff, als je dit leest, hoe is je afspraak met de neuroloog afgelopen?Allemaal een fijne donderdag.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Goeiemorgen allemaal!Joann, nodig zijn is heerlijk.. alleen vergeet niet dat jezelf ook wat nodig hebt.. maar dat kan je hier gelukkig ook halen.BB, 19 jaar en nu afhankelijk worden, het doet mij aan 24 jaar geleden denken, zo is het denk ik bij velen van ons begonnen. Goed dat je hulp zoekt en succes bij de GGZ vandaag.Ik ben vanmorgen heerlijk opgestaan, vannacht eindelijk weer de kat en de hond op bed in pais en vree, geen extra stuiterballende hond meer die rond en in mijn benen hangt en continue mijn aandacht opeist. Vandaag nog even een drukke dag, werken en vanavond fotografiecursus en nee Anna, vanavond ga ik zeker niet drinken. Ik heb mijn portie wel weer gehad... en morgen wil ik weer hardlopen, katerloos.De rust is er nog niet helemaal maar kondigt zich wel weer langzaam aan... ik begin mijn leven weer terug te krijgen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Goedemorgen al te zaam. Gister weer lekker gesport, heerlijk. Ik was zo blij en uitgelaten als een jong veulen. De rest werd een beetje gek van me! Gelukkig voor hen is de conditie nog niet zo op peil dus het gespring en gesnater was snel afgelopen.Na de training thuis een heerlijk kopje thee terwijl ik anders vaak nog even langs de cafetaria ging om een paar biertjes te halen. LekkerrrrrTapas, succes met hardlopen. Kohtje, nog steeds RDB. Goed van jou. Bugs Bunny, succes bij de GGZ. Als jij je afvraagt of je een verslaving hebt of aan het ontwikkelen bent dan lijkt me dat er wat aan de hand is. Ik zou wel willen dat ik me dat op die leeftijd al afvroeg. Nou ja misschien vroeg ik het me wel af maar wilde/kon er nog niets mee doen.Vlinder, hoe ging het gisteravond? Neem tegen 16.00 een snicker ofzo, ga wandelen, schrijf op het forum. Je zult trots op jezelf zijn als het lukt. Lukt het niet, geen nood, morgen is er weer en dag en dan begin je gewoon opnieuw.Anna en alle anderen, werkse, heb een goeie dag.Vandaag zonnig, vanavond storm en onweer en bijna volle maan. Laat de geest in de fles en de fles dicht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nemo Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Goedemorgen iedereen,wat ben ik blij dat ik gisteren geen bier heb gehaald,het was erg erg moeilijk maar ik heb de juiste beslissing genomen.DUs vandaag lekker fris opgestaan zonder een suffe kop en hoofdpijn Zodadelijk eerst ff een bak koffie om wakker te worden.Iedereen veel sterkte vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nemo Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hoi Oomko,je bent zeker op het juiste adresik heb veel steun aan deze site gehad en mede daardoor al ruim 2 maanden van de drank af,en je moet natuurlijk ook echt willen stoppen.je kan veel hebben aan de verhalen die hier staan.Het is moelijk maar zeer erg de moeite waard kan ik je zeggen.Ik ben sinds ik gestopt ben meer buiten(daarvoor zat ik veel thuis),ik sport weer regelmatig en kom meer onder de mensen en dat is veel beter dan maar geisoleerd te leven wat ik dan deed.Probeer in het begein gewoon elke dag door te komen zonder alcohol,zorg dat je niet verveelt raakt anders grijp je sneller naar de drank.Ga b.v. een stuk lopen,ga lezen,ga in iedere geval niet niets doen want dant wordt het moeilijk kan ik je zeggen.Probeer zeker in het begin elke dag ff een kort stukje op te schrijven en hulp te vragen want zo heb ik het ook gedaan en dat helpt je zeker.op https://alcoholdebaas.nl/ kan je een internetbehandeling aanvragen,er is nu wel een aanmeldstop maar hou het in de gaten elke dag want soms is er weer een plekje vrij.Sterkte met het beginnen met stoppen oom ko,je zal er geen spijt van krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hallo allemaal,Ik lees stiekum even tussendoor. Wat een heerlijk positieve berichten allemaal vandaag, ik wordt er helemaal blij van. En zelfs het zonnetje doet verwoede pogingen om door de wolken heen te komen, dus dat helpt ook al.OomKo, welkom hier. Als je van de drank af wil zit je hier zeker goed, want daar zijn we allemaal druk mee bezig.Vlinder, fijn dat je de avond goed doorgekomen bent. Ik ga dat boek zeker ook bestellen.Dave, ik ben ook erg blij dat je vanochtend toch fris opgestaan bent. 's Morgens ziet alles er toch weer heel anders uit dan 's avonds hè.Tapas, ik ben blij dat je me vanavond ook gezelschap houdt. Leuk die fotografie cursus. Heb je een goede camera?Joann, inderdaad, fijn is dat hè, als je kids je nodig hebben. Ook al is het soms erg vermoeiend. Mijn oudste zoon had mij van de week ook ineens weer nodig, voor hulp bij zijn wiskunde. Hij zit nu op het HBO en heeft ineens algebra, op de ouderwetse manier waarop ik het geleerd heb. Zo krijgen ze dat tegenwoordig niet meer op de middelbare school. Wel pittig hoor, want voor mij is het inmiddels 28 jaar geleden, maar tot nu toe weet ik het nog. Heel bijzonder, dat je als moeder je volwassen zoon nog kunt helpen met zijn schoolwerk. En het houdt mij lekker bezig.Ik ga weer verder met mijn werk.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 5 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Vergeef me, als ik me misschien bemoei met dingen die me niet aangaan Katrina, want dan heb ik je verzoek om hulp niet goed begrepen.Snalco vroeg zich af of Katrina ADB is of (nog) niet, omdat ze daar niet zo vaak over praat. Nu heeft Katrina dit al vaker uitgelegd, aan mensen met dezelfde vraag, en ik vermoed dat ze er een beetje moe van wordt dat steeds opnieuw te moeten doen.Aan de andere kant kan ik begrijpen dat het voor mensen die hier nog vrij nieuw zijn, moeilijk is die berichtjes terug te vinden. Dus Snalco, Katrina is ADB, op haar geheel eigen manier. Zoals iedereen hier daarin zijn of haar eigen weg zoekt.Katrientje, had je hetzelfde icoontje als Katrina gekozen? Dat zou inderdaad wat verwarrend zijn, hoewel dubbele icoontjes hier wel meer voorkomen. En natuurlijk mag je meeschrijven.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Of sloeg je verzuchting ergens anders op Katrina? Op de namen, icoontjes of pb-tjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 hoi allemaal,Joann, Wat een mooie opening van het dagdraatje:). Merk je al iets van de werking van de campral.Hou de positive instelling die je nu hebt vast en het zal je best lukken om ADB te worden.BugsBunny, je bent nog jong, en als het je zelf niet lukt om te stoppen is het goed om hulp te zoeken. Ik wens je veel succes bij de GGZ.Tapas, goed om te lezen dat de rust weer langzaam terug komt. Neem niet te veel hooi op de vork en denk wat vaker aan jezelf.Bambam, de conditie komt vanzelf weer terug, sporten is gezond en is tevens een goede afleiding. Ander voordeel is dat je s'avonds goed slaapt.Oomko, Wekom op het forum, en ja je bent hiet aan het goede adres. Probeer zeker in het begin te zorgen voor voldoende afleiding. Veel succes in je strijd tegen de alcohol.Katrina, wat is er aan de hand, ik wordt niet wijs uit je laatste berichje.groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hoi. Sjongejonge, wat een gezemel allemaal vandaag. Het gaat de een nog beter dan de ander. Nou lekker belangrijk allemaal, zeg...En dan schijnt het zonnetje ook nog. Nou en? Kan mij die rotzon schelen...Zo lekker is het buiten nou ook weer niet. Ik heb hier helemaal geen zin in. Ajuus, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hallo Dave,Ben erg blij, dat je niet bent gaan drinken. Nu heb je een katerlozedag en volgens mij ook een heel goed gevoel. Of niet soms??Ga zo door groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hé, hé Kohtje,Wat is dat dan??groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2006 Hallo Katrina,Wat is er aan de hand, begrijp je berichtje niet. Of ligt dat aan mij?groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden