ferry Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo Marieke,Ben je niet wat hard, naar je zuster toe?? Het is geen kattepis, als je partner stervende is. Ik weet natuurlijk niet, wat er is gebeurt, in het verleden. Maar ik kan me zo voorstellen, dat je in een dronken toestand, dingen hebt gedaan, die je zuster niet kan waarderen. En dat je daar nu de rekening van krijgt gepresenteerd. Zelf heb ik ook in het verleden, dingen gedaan, waar mijn broer, nu weleens iets van zegt. En dan denk ik bij mijn eigen, nou knap, dat je nog met me praat. Ik denk dat iedereen hier, zoiets wel heeft mee gemaakt!! Want het spreekwoord bestaat nog steeds. Drank in de man, wijsheid in de kan.Als ik het mis heb, Laat het dan aan je voorbij gaan. Want het is maar een idee, van me.Ik hoop dat je zoon snel, wat beter in zijn vel zit.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hé Joaan,Niet doen hé, als je al iets hebt genuttigd. STOPPEN en door de gootsteen, met die handel.Dan heb je morgen geen schuldgevoel en een kater. En je kinderen, een frisse moeder.Sterkte liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo Sneeuwwitje,Leuke meevaller, van de fiscus. Ben wel geschrokken, van je bericht, na 16 jaar droog staan. Gevallen.Dat is nogal wat, dus de valkuilen, blijven levenslang bestaan. Poe, daar moet ik even van slikken. En dat geeft ook wel even een beangstigend gevoel. Moet ik eens even goed over nadenken. Want morgen ga ik aan week 10 beginnen. En dit drukt je toch wel even op de feiten.Ik hoop dat het verder goed met je gaat.Hou het droog, liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Schrik je daar nog van, Ferry. Ik dacht dat je zo onderhand wel kon weten dat we nooit "genezen"zullen zijn. Maar niet wanhopen, hoor. Alleen scherp blijven, bij de les blijven. En dat is wat na 16 jaar wel eens wat minder kan zijn geworden, kan ik me zo voorstellen. Veel succes in elk geval met week 10. Dat is toch ook niet niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo allemaal,Hartelijk bedankt voor alle bemoedigende reacties. Dat helpt toch wel tegen het gepieker, waaraan ik me alweer schuldig zit te maken. Jullie hoeven niet bang te zijn dat ik hierdoor weer ga drinken. Een maand geleden misschien wel (wat klinkt dat hè), maar ik laat me nu niet meer terug de vernieling in helpen. Daar ben ik veel te stronteigenwijs voor.Sneeuwwitje, ik zal jouw les in het achterhoofd houden. Je had het trouwens helemaal goed, die hele toestand is inderdaad ontstaan door jaloezie van haar kant. Ze heeft een paar maanden geleden tegen onze superieuren geklaagd dat ik denk alles beter te weten en dat ik alles naar me toetrek. Nu is het inderdaad zo dat ik sommige dingen nou eenmaal beter snap dan zij, daar kan ik ook niets aan doen. En niet ik trok dingen naar me toe, maar ik pakte op wat o.a. zij uit gemakzucht liet liggen, omdat toch iemand het moest doen. En toen ik complimentjes kreeg over hoe goed het ging, en hoe prima alles geregeld was, werd zij jaloers en ging lopen roddelen dat ik haar zogenaamd overal buiten gehouden. Met als gevolg dat zij nu in die projectgroep mag gaan zitten, in plaats van ik. Terwijl ik al helemaal in de materie zit, en al het voorwerk heb gedaan, terwijl zij amper weet waar het over gaat. Nou ja, men heeft zo besloten. Ik ga in ieder geval 'haar' werk niet meer doen. Ze zoekt het zelf maar uit, en gaat wat mij betreft op haar b*k. Ze rekent er zeker weer op dat ik wel zal zorgen dat alles goed komt, terwijl zij met de pluimen kan strijken. Nou, mooi niet, ik heb al vaak genoeg haar fouten hersteld.Marieke, ik las je berichtje over die rekening met enige bezorgdheid. Weet je of het om de rioolbelasting van je vorige huis gaat, of van het nieuwe. Ik zou even goed informeren hoe het zit, want misschien proberen ze jou wel de rioolheffing in de schoenen te schuiven van al die tijd dat je nieuwe huis leeg heeft gestaan. En daar moet je niet intrappen.Wat je zoon betreft, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien mist hij toch zijn oude buurt? Of vrienden? Vraag hem anders eens of hij een keer iemand wil laten logeren. Ik weet uit ervaring dat jongens niet zo gemakkelijk praten over wat hun dwars zit, dus ik denk dat blijven vragen niet zoveel zin heeft. Zelf wacht ik meestal maar rustig af tot het er vanzelf een keer uitkomt bij mijn jongens (vroeg of laat gebeurd dat toch wel), en probeer het ondertussen een beetje gezellig te maken in huis.BamBam, mijn tuin is een zeer rijke voedingsbodem voor onkruid, dus als je je een keer uit wil leven ben je welkom. Ik begin er vanavond niet meer aan.Joann, je bent echt niet de enige uitglijder hoor. Het belangrijkste is dat je blijft proberen je doel te bereiken, namelijk niet meer drinken.Ferry, ik doe met je mee aan week 10 hoor.Ik ben blij dat ik mijn frustratie even van me af heb kunnen praten. Sorry daarvoor. Zometeen begint mijn favoriete tv-avondje, dus ik ga me een paar uur achter de tv installeren.Een fijne avond allemaal. Mijn Rivella is op, dus ik moet me met Spa en sapjes behelpen. Maar dat is ook lekker.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Mooi, al die berichten van sterk kunnen zijn, ook al zit het eens vies tegen...Anna, niks zo vervelend als een jaloerse collega, maar zoals Katrina al zegt: Echte kwaliteit bewijst zichzelf..Dus laat je de kop niet gek maken en wellicht kun jij na verloop van tijd in je vuistje lachen (is niet netjes, maar soms wel erg bevredigend).Marieke, volgens mij zijn je zus en jijzelf allebei te trots om toe te geven dat je elkaar nodig hebt. Allebei in nood en allebei niet in staat om je open te stellen voor de ander. Probeer je eens in te leven in het verdriet en het gevoel van onmacht dat je zus moet voelen nu ze weet dat haar man niet lang meer bij haar zal zijn. Jij zit wel te mopperen op jouw man, maar ik denk niet dat je er aan moet denken dat je ook zo'n onheilsbericht zou krijgen. Als jij nu eens zou proberen je wat meer in te leven in wat er in haar om zal gaan en dat ook kunt tonen, wellicht dat ze dan ook met andere ogen naar jou gaat kijken en zich ook opener naar jou zal opstellen. In elk geval goed dat je een dezer dagen naar haar toe gaat. Want dat ze wel het een en ander aan haar hoofd heeft is wel duidelijk. Jij ook wel, dat wil ik niet ontkennen, maar één van jullie zal de eerste stap moeten zetten wil er wat meer communicatie tussen jullie kunnen ontstaan. Probeer het in elk geval, toon medeleven en begrip voor haar wat mindere interesse in de dingen om haar heen...Wees mild..Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hallo,Mijn zoon is naar een vriend, dus ik kan én tv kijken, én achter de computer. Een zeldzame luxe. Kohtje, je vroeg trouwens vorige week wat de lama's zijn, ze zijn nu op Nederland 3.Tjonge, wat zijn jullie bemoedigend. Bedankt daarvoor. Zelf kan ik er nog niet zo heel hard in geloven helaas, maar dat komt wel weer. In de grond ben ik namelijk een optimist. Dat wil ik in ieder geval zijn, want anders wordt ik maar depressief.Het frustrerende is dat ik er heel lang naartoe heb gewerkt om in mijn werk iets meer invulling en verantwoordelijkheid te bouwen, en deze collega is nu degene die daar de vruchten van plukt. Heel wrang. En als ze het verknald, wordt hoogstwaarschijnlijk alles weer terug gedraaid, ook voor mij.Ik zou willen dat ik een andere, leuke baan kon vinden. Want van dat eeuwige gevecht tegen een jaloerse collega wordt ik doodmoe. Evenals van het eeuwige onderschatten van mijn kunnen, omdat ik op een te laag niveau werk.Welnu, ik ga nu hierover maar ophouden. Genoeg negatieve gedachten voor vandaag.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Zo beste mensen, een ietwat sombere dag bijna ten einde.Lekker de hele avond alleen. Van alles en nix gedaan, mijmerend voor de kachel. Beetje tv kijken, oud dagboek doorgebladerd. Mwah, had bedacht dat ik dat nu wel eens weg kon gooien. De fik erin. Streep eronder, oude schepen verbranden. Kon me er nog niet toe zetten. Dus laat ik het nog maar ff. En dat is goed zo.Ferry en Anna, morgen 10 weken ADB. Proficiat.Alle andere strijders, hou vol, we gaan ook voor die 10 weken.En voor de strijders die de 10 weken er al op hebben zitten; bewondering.Weer een dag de eerste niet gedronken. Weltrusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hoi BamBam,Misschien somber, maar ik vond je toch heel sterk vandaag. Ik ben trouwens nog niet morgen 10 weken ADB. Ik heb op 6 augustus mijn laatste glas wijn gedronken, dus 7 augustus was de eerste dag ADB. Dat was een maandag. Dus ik tel altijd op maandag. Als ik de zondag droog ben gebleven, ben ik maandag dus 10 weken ADB.Oude dagboeken en zo moet je trouwens ook niet te gauw weggooien. Heel leerzaam om naderhand nog een terug te lezen. Of bij te mijmeren.Ik vind dat trouwens ook heel lekker, een avondje voor mezelf bij de tv of met een boek, kaarsje en kachel aan. Heerlijk!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Oke dan, op naar de bijna 10 weken ADB.Ik gooi ze inderdaad nog niet weg hoor, er staan ook wel leuke dingen in.Zo'n mijmerdag is soms goed voor me. Raas meestal maar door en dat is niet altijd goed. Wat schreef Katrina vanochtend nou maar weer over gevoel wat z'n plek moet krijgen. Dat heeft ff tijd nodig en stukje bij beetje op weg naar herstel.Soms zit m'n hoofd zo vol van allerlei zaken. Liep een rondje met de hond en moest denken aan dat Ferry toch wel enigzins geschokt reageerde dat Sneeuwitje na 16 jaar weer was gaan drinken. Daar prakkezeer ik dan over Realiseren dat het gevaar altijd op de loer blijft liggen. Soms schrijf ik ook met opzet maar even niet want dan kan ik m'n eigen gedachten niet bijhouden, zo lijkt het wel. En dan moet ik denken aan dat Cato schrijft dat haar weekend er nu zo anders uitziet. Daarvoor gevuld met 'drank'dingen. En nu doe je dat niet meer, blijft er veel tijd over. Nou en zo raast dat meestal wat rond in m'n hoofd.Na mijn verhaal vanochtend was het niet alleen maar een sombere dag. Ook een dag voor mijmering en zaken de revue wat laten passeren.Ik brei er nu echt een eind aan. Ben hondsmoe, lekker slapen.Neemt die vermoeidhied echt pas af na maanden? Ik weet wel, ik kan niet onegstraft m'n lijf zo mishandelen en dan verwachten dat het na vijf weken wel over zal zijn. Maar toch, maanden??? Dat is wel lang hoor. HihiDoei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2006 Hoi BamBam,Dat van die rondrazende gedachten herken ik heel erg. Dat had ik twee weken geleden heel erg. Allemaal dingen die weer bovenkomen nu je nuchter bent, zoals jouw verhaal vanmorgen. En gewoon gedachten over vanalles en nog wat, en liefst allemaal tegelijk, die maar aan de gang blijven in je hoofd. Het is bij mij nu weer iets rustiger. Geen idee of het een fase in het stoppen met drinken was, of gewoon iets dat bij mij hoort (ik denk eigenlijk dat laatste), maar wat ik gelukkig niet altijd even erg heb. Ik begin er inmiddels ook al een beetje aan te wennen. Het heeft soms ook wel iets grappigs, dat in gedachten van de hak op de tak springen. Maar ik moet het wel bewaken, want je kunt er doodmoe van worden.Ik weet inmiddels dat dat ook een van de effecten is van niet meer drinken. Je ontdekt steeds meer van jezelf. Niet alleen onderdrukte gevoelens en emoties, maar ook heel alledaagse dingen. Je weet vaak niet meer welke eigenschappen van jezelf nu door de alcohol kwamen, en wat echt bij jezelf hoort. En daar kom je nu achter.Ik heb (:$) ontdekt dat sommige dingen die ik aan de alcohol toeschreef eigenlijk gewoon ook bij mij horen. Zoals geen zin in poetsen, overal in huis rommel omdat ik alles ophoop voor ik het wegwerk.De vermoeidheid is bij mij nu minder dan een paar weken geleden. Maar ik ben nog steeds vaak erg moe, en dat heeft helaas meer te maken met een vaak te druk leven en het feit dat ik boven de 40 ben.Slaap lekker,Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Cato, de momenten van trek zijn maar kort , ze komen en gaan en de kunst is niet toe te geven aan de zucht.Van associaties met drank heb ik lang last gehad omdat ik op ieder moment van de dag het glas aan de lippen zette.Dat was om mijn drankgedrag te rechtvaardigen, ik had toestemming nodig.Als je jezelf toestaat om te drinken waarom zou je dan ook geen nee kunnen zeggen tegen drank.alles wat is aangeleerd is ook weer af te leren.Nu is dat met een verslaving wel iets anders.Mijn verslaving heeft mede te maken gehad met een geestelijk ontwricht leven.En dat geestelijk leven krijg je niet met een pil op orde.Refusal of antabus zijn middelen waarop je niet mag drinken en probeer het niet uit want het roept een kater op die je niet licht zult vergeten als je al overleefd.Ik ben achteraf blij dat ik refusal heb geslikt.Ik pakte alles aan om houvast te krijgen aan een leven dat als los zand door mijn vingers gleed.Refusal was een goed hulpmiddel en stok achter de deur om de drank het hoofd te kunnen bieden.Ik wens je daamee veel succes.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Anna, door de situatie die je beschrijft kan een mens behoorlijk uit zijn gewone doen raken.Je bent kwaad omdat men jou heeft gepasseerd en die kwaadheid mag er zijn.Je hebt het gevoel dat jou onrecht is aangedaan.Maar........Laat je niet meeslepen in een negatieve gedachtenspiraal zodat de situatie je gaat beheersen.Ik denk dat je in het weekend niets kunt veranderen aan dit probleem.Leg het probleem daarom naast je neer of vertrouw aan het papier toe wat mij altijd hielp om mijn gedachten stop te zetten..De kwaadheid wordt dan minder wat niet wil zeggen dat het probleem daarmee weg is.Je krijgt wat meer ruimte om leuke dingen te gaan doenIk wens je een fijn weekend toe..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Rudy, ik begrijp waar je naar toe wilt. Dat jouw verslaving mede te maken heeft met een geestelijk ontwricht leven en dat een pilletje alleen dan niet helpt.Dat geldt voor mij precies hetzelfde en ik ben ook met een psychiater bezig met het ontrafelen van die problematiek. En dat gaat heel goed en daarom denk ik nu dat in combinatie met die stok achter deur van Refusal ik een hele reeele kans heb om eindelijk ADB te worden.Ik blijf Refusal gebruiken zolang ik dat nodig vind en in tegenstelling tot de vorige keer heb ik nu niet het idee dat ik m'n lijf vergiftig of iets dergelijks. Want als je op de bijsliuter van een aspirintje leest, nou ja daar wordt je ook niet vrolijk van toch?Fijne dag gewenst joh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Marieke, het moeilijkst waar ik tegen aanliep toen ik niet meer dronk was mensen te accepteren zoals ze zijn.Stap over de weerstanden heen die je in je bericht benoemd om haar niet te ontmoeten.Neem het innitiatief in handen en ga haar bezoeken. Ze kan morgen maar zo dood zijn.Een fijn weekend gewenst.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Cato ik bood aan alles weerstand als mijn vriend drank in het gedrang kwam.Na een tijd lang refusal geslikt te hebben daarmee stoppen was de voorbode van een herval..Ik heb zeker een jaar lang refusal geslikt.Ik ben geen voorstander van medicijnen maar wat dacht je van de invloed van giftige alcohol op je lichaam?.Een goed weekend.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Ik denk Anna dat de sores op je werk niet voor niets op jou pad komen.Ik denk dat het belangrijk is te leren hoe met deze situaties om te gaan.Want ook in een nieuwe baan kom je mensen tegen met jaloerse trekken.Katrina verwoord het mooi, jaloezie betekend ontevreden zijn met jezelf.Je hoeft dus niet jaloers te zijn op je collega.Rudy. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Je slaat de spijker op z'n kop Rudy!Aan alles weerstand bieden wanneer je vriend de fles in het geding komt! Het was een drogreden van me indertijd, mezelf aanpraten dat Ref. zo slecht is voor je lichaam. Shit, ik praatte mezelf zelfs aan dat het m'n leverfunctie stillegde!! Tsss. Nou vraag ikje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden