Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Toen ik ontdekte dat ik emotioneel afhankelijk was vroeg ik me af...hoe kom ik aan wat meer zelfvertrouwen.Waarom heb ik altijd bevestigin nodig van anderen.Mijn onzekerheid was groot, mijn wantrouwen tegenover mensen nog groter.Ik was een twijfelaar geworden.Mijn basis vertrouwen ontbrak.Het ongeloof was groot.Wat mij heeft geholpen is te gaan geloven en vertrouwen op een macht groter dan mijzelf.Dat kan God het Universum of een groep mensen zijn en heeft niets met een geloof te maken.Ik ben mij gaan afvragen wat Ik wil en niet wat die ander wil.Iedere avond neem ik de dag door en kijk eerst naar de de positieve dingen dan huppelen de negatieve momenten er vanzelf achter aan en wegen niet zo zwaar meer.Als ik tevreden ben geef ik mezelf een schouderklopje en voel me daar goed bij.Iemand vertelde mij, dat een deel van ons bestaat uit een oud bandje met oude uitspraken van opvoeders en mensen die ons handelen en denken bekritiseren.Gehersenspoelt..Bij nader inzien heb ik mijzelf daar altijd op beoordeelt of beter gezegt, veroordeelt, want mijn bandje stond vol met negatieve uitspraken als...jij bent te dom om voor de duvel te dansen en dit mag niet en jij bent een stommeling en jij groeit op voor galg en rad en ga zo maar door.In de praktijk werd ik steeds weer bevestigd in mijn negatieve gedachtenwereld en ik vond mij een slecht mens.Pijnlijk en verdrietig...Ja.Het is mogelijk dit bandje te overschrijven met positieve gedachten Steeds, als ik mezelf op een oude gedachte betrap probeer ik die te overschrijven met een positieve gedachte waar ik mij goed bij voel.Ik weet nog goed dat ik in het verleden de keuze heb gemaakt om volwassenen niet meer te vertrouwen vanwege al de teleurstellingen en ben daarin mijn eigen weg gegaan.Ik ben vastgelopen door mensen niet meer te vertrouwen.Inmiddels is mijn zelfvertrouwen toegenomen en blijkbaar straal ik dat uit.Op deze manier help ik mensen weer in mij te vertrouwen zodat hun eigen zelfvertrouwen toe neemt.Ik ben rotsvast gaan geloven dat ongeacht de hoeveelheid bagger er op me afkomt, alles weer goed komt.Maak er een mooie dag van.vandaag drink ik niet.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Goedemorgen iedereen,Mooie opening van de dag Rudy. Hebben wij niet allemaal bandjes te overschrijven? (Zelf)vertrouwen te herwinnen. Vandaag is daarvoor een goede dag.Marieke, ik las je bericht van gisteren. Je gaat door een moeilijke periode. Jij verandert door niet te drinken. En je man, en wellicht zoon, veranderen niet mee. Je moet beseffen dat het proces dat jij doormaakt, jóuw proces is. Niet dat van hun. Je kunt niet zomaar een hele ommekeer bij hen verwachten.Het is ook mogelijk dat jouw alcoholgebruik altijd al te maken had met je teleurstelling in de passieve houding van je man. Dat is iets wat je nu kunt ontdekken. Het zal pijnlijk zijn, en zwaar. Ik hoop dat je een goede weg hierin kunt vinden.Je huidige leven achter je laten en iets nieuws beginnen met een oude vriend kan ook tot teleurstellingen leiden. Ik kan je niets anders adviseren dan hier goed over na te denken. En te praten met je gezin. Om samen tot een oplossing te komen. En verwacht niet meteen te veel, niet iedereen heeft jouw tempo. Geef het even tijd. Veel sterkte en wijsheid hiermee.Wat betreft je buurvrouw: ik denk dat het kwartje wel degelijk is gevallen. Maar kennelijk is daar iets aan de hand waar ze maar moeilijk over kan praten, zeker met iemand die ze net pas kent. Vertel haar, vriendelijk en beleefd, dat je last hebt van die herrie, zeker als je vroeg op moet. En vraag haar op dezelfde toon te proberen wat zachter te doen. Of vraag het haar gezin. Is zij degene die die herrie maakt? Ook hiermee veel succes.Allemaal een mooie dag. Ik start met week 11.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Volgens de theorie van Maslov heeft een mens een aantal behoeften. Vervul die behoeften en je bent er. Zit er een kink in de kabel dan heb je een probleen. Ogenschijnlijk had ik begin dit jaar alles opgebouwd en zou me niets meer in de weg hoeven staan naar een bevredigend leven. Maar niets was minder waar. Ik begreep niet helemaal hoe het toch kwam dat ik mijn zekerheid begon te verliezen over de weg die ik ingeslagen was. Immers, ik kon eten, slapen, drinken, ik had een dak boven m'n hoofd maar ondertussen durfde ik niet te ondernemen. Dat was een behoorlijke kink in de kabel. Verder kreeg ik erkenning en was mezelf aan het ontwikkelen. Wat was er mis dat ik toch geen vertrouwen had in mezelf. Ik ben begonnen met analyseren waarom ik geen dingen deed ter ontspanning en na een tijd bedacht ik me dat dat kwam omdat ik mezelf niet vertrouwde in m'n vrije tijd. Ik moest altijd drinken namelijk. Een groot gevoel van onveiligheid zat er in me en dat hield me tegen om me voor 100 % te geven in alles waar ik mee bezig was. Dat was de kink bij mij. Je bent zo sterk als de zwakste kabel. Voor mij was de stap die ik daarop deed de enige logische, ban die drank uit en dan ben je van het onveilige gevoel af, bouw die zekerheid in je bestaan en dan komt alles goed.Door deze hele rationele gedachte, voor het eerst in m'n leven, ben ik in staat om verder te denken dan het gemis wat stoppen met drinken oplevert. Stoppen met drinken geeft me een rotsvast vertrouwen in mezelf, namelijk wat er ook gebeurt, je kan het aan! Goedenmorgen allemaal,Lieve groetjes van een uitgeruste Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Hey Anna, ik ben trots op je.Pluim voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Rudy, dat rotsvaste vertrouwen heb ik nog niet maar ik ben een heel eind op weg. Bemoedigende woorden, fijn om zo de dag te beginnen.Anna, je bent een topper, op naar week 11.Fitte Cato, het slapen heeft je goed gedaan. Wat goed van je dat je het lef hebt gehad om je patroon te doorbreken en te stoppen met drinken.Trots op iedereen ben ik. Ik word gewoon blij van deze verhalen. Zelfinzichten, steunende woorden voor anderen, fijn!Voor de niet ADBers onders ons afgelopen week, laat je niet ontmoedigen door positieve verhalen. Ga niet denken;'dat lukt mij toch niet. Trap jezelf niet de grond in maar probeer het opnieuw.Elke dag een nieuwe dag, gewoon weer een start maken. Heb een fijne dag. En om met Rudy te spreken; alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Weltrusten, Vertrouwen hebben. Het goed hebben. Rusten en rust krijgen en rust hebben en vertrouwen krijgen en vertrouwen hebben.(Katrina, 15/10)Mooi.Marieke, je hebt veel aan je hoofd, zal niet gemakkelijk zijn. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Hai BamBam, goeiesmorgens gewenst,En inderdaad, voor de mensen die het nog niet zo lukt, hoewel ik ook pas 12 dagen ADB ben dus ik juich nog niet hoor; niet ontmoedigd raken, weet je, ik ben begonnen via minderen met stoppen en ik gleed uit elke week, voelde me mislukt tot iemand zei; hey, je mag op herhaling hoor, net zo lang tot ook jij het weet. En dat heeft me zo gesteund toen. Ik hoop dat deze woorden ook anderen zullen steunen. Want het is ook op herhaling gaan, net zo lang tot je het weet voor jezelf. En ik dacht op een gegeven moment niet meer, als ik las hoe lang iemand al ADB was, en 13 dagen vond ik al land zeg! dat Kan ik niet, nee ik dacht op een dag, Dat wil ik ook! Niet meer kunnen of niet kunnen maar Willen.Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Goedevandaag,Gut, wat is iedereen toch al helder zo vroeg op de dag. Ik heb al moeite alles te volgen als ik het lees, laat staan dat ik zelf zoiets in alle vroegte moet bedenken....Ik hou het dan ook maar eventjes heel simpel nu..Rudy, succes met al je bezigheden in het Nederlandse vandaag.Anna, nu echt gefeliciteerd met 10 weken ADB.Cato, ik kan wel zien dat jij uitgeslapen bent, jezelf zo vroeg al zo onder de loep te nemen!!BamBam, ik sluit me helemaal bij je aan waar het de Niet ADB-ers betreft. Niet de moed opgeven, ook degenen die het al wat langer volhouden zijn begonnen met dag één.....Tot later, hopelijk ben ik dan wat meer in beweging gekomen en dan bedoel ik in m'n grijze massa...Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Anna, gefeliciteerd meid! Ik zie je nog binnenkomen op het forum waar het toen stevig aan het stormen was. Genoeg om een glas wijn in te schenken en nooit meer terug op het forum te komen.Maar zie, je bent er nog, een van de warme harten op het forum en het gaat je goed!Respect, zouden mijn leerlingen zeggen.Rudy, ik ben het niet helemaal met je eens. Natuurlijk zijn we gebrainwashed in onze jeugd, normaal gesproken heet dat opvoeding en als ik jou zo lees ook mental abuse.Ik ken het ook een beetje maar ik was voornamelijk egoistsch volgens mijn moeder en ze zal helemaal gelijk gehad hebben want ik was immers zo'n jaar of 4. Tegelijkertijd ben ik volgens haar ook de liefstenaar anderen toe. En nee ik kon ook nooit iets goed doen, ik was een slechte moeder, een slechte echtgenote etc. Want ik deed niet wat zij deed. Echter ze verdient applaus want zodra ze in de gaten kreeg dat het serious werd en ze mij misschien kwaad kon raken is acuut gestopt met dat soort uitlatingen. Zo was onderwijs nooit een baan, dat was niet werken volgens haar. Zelfs dat is veranderd misschien wel door de hulp van de media want als zo weing mensen het nog willen doen dat er zelfs een champagne gestart moet worden om mensen te werven. misschien is het dan toch ietser hrder werken dan ze dacht.Maar zelfvertrouwen is ook iets dat je jezelf geeft. Het ligt er ook aan wat je van jezelf verwacht, je wordt ouder en je leert je zwakke en je sterke kanten kennen. Gooi daar een fles drank overheen en je zwakke kanten worden zwakker en je sterke kanten verdwenen ook.Ieder van ons heeft zich zelf onder de loeplamp gelegd met helder licht. Geen wonder dat je zelfvertrouwen dan een op donder krijgt.Wees voorzichtig met de schuld in je jeugd leggen, het was een andere tijd. Als je eenmaal volwassen bent ben je verantwoordelijk voor je eigen keuzes en fouten. Zelfacceptatie doet veel en werken aan je zwakke kanten ook, het is niet voor niets dat ik me meer zorgen maak over die stomme bus dan over mijn lessen. Elke keer dat ik het onbetrouwbare ding haal is weer een milimeter zelfvertrouwen.Geef de macht over je leven niet aan het verleden of anderen, houd het bij jezelf ook al vertrouw je jezelf niet meer. Blijf van de drank af en het komt wel goed.Nu nog even over de dagdraad beginnen. Ik weet nog dat Lola een akelige dag had gehad en iemand had toen een dagdraad op gesteld voor Lola. Laten we geen regels daarover op zetten, een late morgendraad kan ook zijn voor delen hebben. Ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan werd ik midden in de nacht wakker en wenste ik iedereen een goedemorgen en dag toe. Dat kan toch gen kwaad?K. wat denk je over een les over romeo en julliet? Heb hem net bekeken en blijft mooi, ik heb zelf die klassen niet maar weet zeker dat mijn collega het wel op prijs zou stellen. Laat die grijze cellen eens werken! Lijkt me leuker dan leuk!Iedereen een fijne dag!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 PS Kaab ga er voor!En Kate fijn je weer te lezen.knuffel,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Anjo, zeg dat nou nietdat ze champagne starten om mensen naar het onderwijs te lokken.Probeer jij onder valse voorwendselenmensen van dit forum te werven??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Hoi, ben ik weer even, voor mij week 28 droog.Champagne als je in het onderwijs gaat werken? Pff, moet ik me even heroriënteren geloof ik.Of nee, ik weet uit eerdere ervaring al dat er weinig zoetere overwinningen zijn dan minuten lang een soft-drink te zoeken als er alleen maar bladen met champagneglazen langskomen.Triomfantelijk zeggen: "nee, dank u, niet voor mij". Ik heb mijn bodempje van 3 slokjes rode wijn dit weekend zelf ingeschonken.Omdat ik mezelf even wilde overtreffen..................snapt iemand het nog?Uitleg: als ik iets afspreek met mezelf (niet-drinken) gaat dat straf, stijf.geen afwijken van de regel mogelijk.Terwijl het uitgangspunt was: ik wens niet verslaafd te zijnen daarvoor moet ik een tijd alle drank uitbannen.wat ik ook keurig, zeer keurig gedaan heb.en vervolgens wordt het middel een doel.ik heb geen behoefte meer aan drank, verlang niet naar die roes, niet naar gore goedkope wijn die zo dronken maakt (met dito gore kater).en ik wil niet stiekem een slokje 'stelen' uit iemands glas.dus ik heb mezelf een bodempje ingeschonken en het was lekker.en nu hoef ik niet meer.sinds vorige week woensdag voel ik me redelijk stevig, redelijk goed, redelijk stabiel.ik blijf mezelf met mijn eigenaardigheden en realiseer me zeer goed dat ik niet moet spotten met drank als ik me slecht voel.wat morgen, of over een uur zomaar zou kunnen.maar als ik me goed voel wil ik dat ook voelen, dat mag van mezelf.tjonge, wat ben ik onherkenbaar geworden, zo aardig voor mezelf...............(en nou hoop ik maar dat ik niemand aanzet tot iets wat voor hem/haar niet werkt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Ook fijn om jou te lezen Anjo, champagne in het onderwijs!Ik geloof niet dat Rudy de schuld geeft aan zijn verleden en het daar bij laat, hij legt uit hoe het zo gekomen is en dat vind ik wel herkenbaar.Ik vind trouwens dat je best de oorzaak daar mag leggen waar hij hoort, en dat is helaas maar al te vaak dat mensen als kind zijn mishandeld, lichamelijk en/of emotioneel.Als ouders van houding veranderen heb je geluk en dat gun ik je Anjo, het gebeurt niet altijd.Petra, hartstikke goed dat je al zolang niet gedronken hebt.Ga die slokjes niet te lekker vinden....groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Cato misschien wel de moeite waard om te vertellen.ik heb op latere leeftijd Pesso therapie gedaan.Psychotherapie ontwikkelt door de heer Pesso.Pesso stelt dat als er niet aan de basisbehoeften van een kind wordt voldaanhij daar op latere leeftijd last van krijgt.Middels rollenspelen wordt het gemis van vroeger of moeilijk te hanteren emoties of gevoelens symbolisch aangereikt.Basisibehoeften zijn volgens Pesso , plaats, voeding, steun bescerming en begrenzen..Schitterende therapie met veel diepgang.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Bambam het vertrouwen wordt steeds groter, groeit met de dag vermits je dat vertrouwen niet in een marinade op basis van alcohol laat staan.Rudy.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Cato door positief te gaan denken is er een nieuwe wereld voor mij open gegaan.Mijjn negatieve houding was goed om niet uit mijn schulp hoeven te kruipen ik kon mij daar mooi achter verbergen.Positief denken betekend aktie ondernemen het hoofd boven het maailveld uitsteken en risico's nemen.In het begin was ik bang maar ik heb menige angst overwonnen door alles aantepakken wat ik als moeilijk ervaar.Stoppen met vluchten, dus ook stoppen met drinken.Je kunt werkelijk alles bereiken wat je wilt in het leven vermits je de drank laat staan.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Anjo je hoeft het niet met me eens te zijn.Het is geen schuldverhaal naar ouders toe.Ik ben op zoek gegaan naar herinneringen uit het verleden.Zoeken naar de oorzaak waarom ik machteloos stond tegenover het leven dat ik leidde.Niet kon omgaan met mijn emoties en gevoelens.Sinds ik de oorzaak weet kan ik daar verandering in aanbregen.Mijn opvoeding is mede oorzaak geweest van mijn drankmisbruik.Sinds ik de oorzaak van mijn geestelijk slecht funktioneren heb aangepakt,heb ik geen drank meer nodig.Verantwoordelijk voor al die glazen drank die ik achterover heb gekiept zijn niet mijn ouders maar ben ikzelf.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Petra, triomfantelijk denken drank bij te neus te hebben genomen door na drie slokken te stoppen is jezelf voor de gek houden.Anderzijds klinkt het als een definitief afscheid van de drank.Mijn weerstand tegen drank stopte toen accepteerde dat ik machteloos stond tegenover drank.Toenpas kon ik mijn problemen aanpakken.SterkteRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Petra misschien heb ik je bericht niet goed gelezen.28 weken droog, terwijl ik dacht dat je de voor jezelf ingeschonken wijn naar binnen had gewerkt.Mijn excuus voor het misverstand.En van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat..Je hebt dat goed gedaan en mag daar best trots op zijn.Het geeft weer meer zelfvertrouwen.GroetRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 hoi petra ik begrijp geloof ik wel wat je bedoeltheeft dat niet te maken met dat het noooit goed genoeg isheb je je doel bereikt wil je nog net even wat verdereven kijken of dat ook kanen als het dan fout gaat ontzettend boos op jezelf zijnmartel jezelf niet zoje hebt het doel dat je jezelf hebtgesteld gahaaldgeniet van je succesmaak het jezelf niet moeilijker dan het is.misschien sla ik de plank helemaal mismaar dit gevoel krijg ik bij jou berichtik ben heel blij dat je die behoeftes op dit moment niet meer hebtje bericht klinkt ook erg sterkliefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eva25 Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 hallo allemaalmisschien moet ik ook weer eens even wat schrijvenipv alleen te reagerenvandaag 8 dagen ADBhet gaat nog steeds lekkerik heb wel gedronken hoor maar met mate en dat was heerlijkeen fijn katerloos weekend gehaddruk geweest en genotenzo kan het dus ookzolang ik maar niet thuis drink he!dan drink ik om dronken te wordenen bij een ander omdat het lekker isen gezelligsnap nog steeds niet waarom het zo verschillend is ik lijk wel 2 verschillende personenherkent iemand dit?dat je die sociale controle blijkbaar nodig hebt.nou ik ga weer voor nog een week ADB!iedereen die met mij strijd heel veel succes.liefs eva Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Rudy heel mooi!! erg inspirerend......Ik denk dat problemen en verslavingen meestal uit te weinig zelf vertrouwen komen. Als je je zelf niet vertouwd hoe kan je dan een ander vertouwen...En positief denken is ook zo veel beter!!!!ben er zelf ook mee bezig!! Ik doe wel eens een test als je in een winkel sttat en je lacht naar mensen is er bijna nooit iemand die niet terug lacht......(dit even tussen door)Succes allemaal vandaag!! En iedereen gefeliciteerd met weer een dag erbij!!Dag 17.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Eva ik denk dat dat het kind in je zelf is wat graag gecontroleerd word!!Ik herken er zeker iets in. Kon me zelf bij sommige vrienden of familie ook erg goed in de hand houden....Goed gedaan hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Nou Petra,er zijn nu verschillende mensen geweest die denken te weten hoe de vork bij jou in de steel zit, dan voeg ik mijn interpretatie daar ook maar aan toe. Jij mag uiteindelijk zeggen wie het goed heeft, wie gewonnen heeft....Volgens mij bedoel je dat je niet meer wilt "niet mogen drinken". Om de alcohol de baas te worden had je voor jezelf een alcoholverbod nodig en dat (heeft ge-)werkt. Maar nu vond je om eigen baas te blijven, dus niet afhankelijk, dat je nu ook een slok wijn moest kunnen nemen, weloverwogen, eigen keus, niet stiekem..Dat heb je nu gedaan en nu is het vacuüm van "nooit meer mogen" opgeheven, ook als dit maar eenmalig was. Voor je gevoel is het nu niet meer: ik màg nooit meer drinken maar: ik wìl nooit meer drinken, dus eigen keus.Ik hoop wel dat je, als dit het is, het in de hand weet te houden, dat nu niet toch ongewild het hek van de dam is geraakt. Een tijdje terug is er een hele discussie geweest, omtrent na een jaar niet drinken de mogelijkheden onderzoeken van af en toe weer een beetje drinken. Uiteraard waren en bleven de meningen verdeeld, maar voorzichtigheid blijft geboden mijns inziens. Helemaal als je je zoals je zelf zegt redelijk stevig, goed en stabiel voelt. Niet overmoedig worden!Geniet van je goede gevoel,Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2006 Anjo, ook ik herinner me nog goed hoe ik hier binnenkwam op het forum. Midden in verhitte discussies, waar ik helemaal niets van snapte. Twijfelend of ik me daar wel zomaar tussen kon mengen, en bang stomme opmerkingen te maken omdat ik het niet begreep. En o zo bang dat ik ook hier niet thuishoorde. Maar ik bleek op precies de goede plaats aangekomen te zijn, eindelijk. Zonder dit forum zou ik nu niet 10 weken ADB zijn, want alleen met de internetbehandeling, waar ik toen al een maand mee bezig was, redde ik het niet.Hoewel een aantal mensen uit die beginperiode - die me er toen af en toe praktisch door de computer heen doorheen hebben gesleurd - er nu niet meer zijn, ben ik iedereen hier nog steeds heel erg dankbaar. En ik draag iedereen hier die door hetzelfde heen moet een warm hart toe. Fijn dat het met jou ook goed gaat, ondanks je vermoeidheid. Katrina's idee over Romea en Juliette lijkt me een hele goede, ik heb even mee zitten kraken daarboven. En ik snap best dat je het had over een campagne voor meer mensen in het onderwijs.Cato, BamBam, Petra, Ellie, Rudy en Eva, fijn dat jullie ook zo goed gaan, en zoveel zelfvertrouwen hebben. Kijk alleen goed uit met die paar glaasjes of slokjes. Maar fijn als je het kunt.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden